handdator

Visa fullständig version : Tips på billigt BCAA/EAA


BTA51
2012-11-01, 17:45
Har inte så mycket pengar men är sugen på att prova något av detta, så jag skulle vilja ha tips på billiga produkter. Vill såklart inte slösa mina pengar dock, så hellre lite dyrare med bra kvalitet än billigt och kasst.

Som jag förstått det efter lite googling så finns det främst bevisade resultat kring EAA och mest spekulationer kring att BCAA ger bättre resultat? Så jag antar att EAA är smartare att köpa än BCAA?

Vissa skriver att man ska ersätta sitt proteinpulver/sin gainer med detta, andra att man ska blanda i det i den eller bara ta BCAA/EAA innan träning och gainer som vanligt efter. Hur gör ni andra? Hur mycket ska man ta? Jag tänkte mig att det antagligen räcker innan träning +ibland som mellanmål på dagar då man inte fått i sig ordentligt med protein av någon anledning.

De tillskott jag för tillfället använder är Star Nutritions Super Gainer Pro, Star Nutritions Advanced Omega-3 och Farings kreatin monohydrat. Blir någon av dessa onödiga om jag börjar med EAA/BCAA och är det någon av dessa övriga som jag borde byta ut mot ett billigare/bättre alternativ?

Jag vet att det viktiga är ens kost och träning och inte vilka tillskott man tar och allt det där, ser tillskott som en boost till min träning och inte som nån mirakelkur.

BTA51
2012-11-01, 17:50
(Gärna utan aspartam eller liknande, så lite skräpprodukter som möjligt)

spinki
2012-11-01, 18:16
Har kört på EAAnabol Xplod ett tag och tycker jag får rlktigt bra återhämtning av den.

Bjern
2012-11-01, 18:42
Har kört på EAAnabol Xplod ett tag och tycker jag får rlktigt bra återhämtning av den.

389kr för 500g...

Billigt och kasst hur då? Marknadsföring och hur pass väl etablerat märket i fråga är tror jag avgör priset mestadels.

Fastback
2012-11-01, 18:52
BCAA FX naturellt. 199kr för 500g. Köper du två får du de för 179kr styck :) Svinbilligt och bara att tillsätta valfri funlight så blir det succé :D

spinki
2012-11-01, 20:09
389kr för 500g...

Billigt och kasst hur då? Marknadsföring och hur pass väl etablerat märket i fråga är tror jag avgör priset mestadels.

Betalar 30€ för 520g.. och vad menar du med kasst ? Utväckla gärna.

bustz0rz
2012-11-01, 20:19
Allra billigast är väl från FX skulle jag tro. Så antingen EAA FX eller BCAA FX.

Pepz
2012-11-01, 20:28
BCAA FX naturellt. 199kr för 500g. Köper du två får du de för 179kr styck :) Svinbilligt och bara att tillsätta valfri funlight så blir det succé :D

samma pris som för body science EAA räknat per gram.

BS har även hyfsat billigt BCAA 400g för 149kr

vicarious
2012-11-01, 21:04
Body Science och FX är nog de billigaste.

exevision
2012-11-01, 21:31
http://shop.kolozzeum.com/sv/aminosyror/kolozzeum-eaa-500gr.html

naudiz
2012-11-01, 22:25
http://shop.kolozzeum.com/sv/aminosyror/kolozzeum-eaa-500gr.html

+1 för pris och gröna äpple

Paperweight
2012-11-01, 23:12
Bcaa-xx eller Eaa-xx. Billigt, smakar gott (iaf Bcaa, har inte smakat Eaa) = win.

strango
2012-11-01, 23:33
Kolozzeum:s egna, FX eller BS. Personligen skulle jag valt BS, tycker den klart är godast

Johan.S
2012-11-01, 23:42
BCAA FX och EAA FX. Båda finns i naturellt

Silencer
2012-11-02, 07:53
Finns det någon billig naturell utan tillsatt B6 vitamin?

StarkaUlf
2012-11-02, 07:57
Finns det någon billig naturell utan tillsatt B6 vitamin?

Ja dom som nämns i tråden? FX och BS.
Så svårt kan det ju inte vara att gå in hos diverse leverantörer och kolla?

NNIF
2012-11-02, 08:01
fairings amino rush är ganska billig med

farsan baloo
2012-11-02, 08:23
EAA: Amino Rush Melon & Kollos EAA Green Apple
BCAA: AminoCore och BCAA+

Har kört naturella varianter ett par gånger ( Kollos BCAA och BCAA 100% Pure från Allmax) men föredrar smaksatta varianter pga bekvämlighet :)

EiseltUK
2012-11-02, 10:19
Finns det någon billig naturell utan tillsatt B6 vitamin?

BCAA FX (2:1:1) är naturell. Xpand FX (4:1:1) är smaksatt. EAA FX finns både naturell och smaksatt.

BTA51
2012-11-02, 17:37
Okej, FX och Kolozzeums egna verkar billigast om man slår ut det på antal doser per förpackning. Har ni som tipsat om dessa provat dem? Tycker ni att det är värt att lägga pengar på?

Hur ofta tar ni det och hur doserar ni det? Ska jag fortsätta med min gainer och bara köra BCAA/EAA före träning?

EAA: Amino Rush Melon & Kollos EAA Green Apple
BCAA: AminoCore och BCAA+

Har kört naturella varianter ett par gånger ( Kollos BCAA och BCAA 100% Pure från Allmax) men föredrar smaksatta varianter pga bekvämlighet :)

Smaken bryr jag mig inte så mycket om, hellre trist smak utan onödiga tillsatser än att betala extra för god smak tycker jag generellt (om det inte är helt odrickbart utan smak såklart).

Otur
2012-11-02, 17:55
Scitecs BCAA Xpress Apple, 349:- för 700gram, rekomenderas.
FGs One Amino White peach är inte dålig. Testade precis den, lite dyrare. 349:- 500 gram.

Det är dom jag kan rekomendera.

farsan baloo
2012-11-06, 09:42
Okej, FX och Kolozzeums egna verkar billigast om man slår ut det på antal doser per förpackning. Har ni som tipsat om dessa provat dem? Tycker ni att det är värt att lägga pengar på?

Hur ofta tar ni det och hur doserar ni det? Ska jag fortsätta med min gainer och bara köra BCAA/EAA före träning?



Smaken bryr jag mig inte så mycket om, hellre trist smak utan onödiga tillsatser än att betala extra för god smak tycker jag generellt (om det inte är helt odrickbart utan smak såklart).

Naturell BCAA smakar enligt många ganska hemskt, vissa tror tyvärr att naturellt innebär neutral smak (vilket det iof är) och får en obehaglig upplevelse vid första klunken. Vad som är odrickbart är förstås subjektivt, går inte att svara på vad som gäller för just dig. Lite Fun Light löser dock saken för de flesta vid behov.

Ta den strax före träning, 8-10gr eller däromkring och gainer direkt efter.