handdator

Visa fullständig version : Träna trots konsumtion av alkohol?


Machop
2012-11-01, 13:34
Snabb fråga..

Vad är bäst ur byggarsynpunkt om man vet att man ska supa till ordentligt på kvällen; träna samma dag eller hoppa träningspasset?

Dvs: att träna samma dag man konsumerar alkohol - förbättrar det eller försämrar det ens möjligheter att bygga?

Tack!

ceejay
2012-11-01, 13:37
Det är alltid bättre att träna än att inte träna, om alkohol är inblandat.

RoRoo
2012-11-01, 13:40
Se bara till o inte äta en fet potion innan du dricker då allt kommer lagras som fett då kroppen kommen att gå över till att bränna alkoholen istället för maten som sen lagras som fett.

NNIF
2012-11-01, 13:43
Se bara till o inte äta en fet potion innan du dricker då allt kommer lagras som fett då kroppen kommen att gå över till att bränna alkoholen istället för maten som sen lagras som fett.

allt är väl att ta i ....

Fredriiik
2012-11-01, 14:11
Bättre att få ett träningspass, kör lite opti runt omkring det och så tidigt på morgonen du kan så du håller det så långt från drickandet som möjligt :)

EeJay
2012-11-01, 16:57
Se bara till o inte äta en fet potion innan du dricker då allt kommer lagras som fett då kroppen kommen att gå över till att bränna alkoholen istället för maten som sen lagras som fett.

Fast å andra sidan så kommer ju all energi som du inte förbränner att lagras som fett som du sen ändå "måste" träna bort.

Jontalinen
2012-11-01, 17:19
Rent logiskt vore det väl bra att inte köra totalt slut på kroppen om den kommer att få dåliga förutsättningar för återhämtning.

Och som nämndes här ovan, gärna träda tidigt och inte direkt innan krökandet, så har kroppen en chans att återhämta sig lite.

Försök hålla nere på kalorierna utöver alkoholen så att det inte blir ett enormt överskott, fokusera på kalorisnåla proteinkällor.

tjing
2012-11-01, 17:53
Du tränar inte totalt slut på kroppen om du tillhör 99% av befolkningen.

Ett typiskt gympass är inte att köra slut på kroppen.

Fyllot
2012-11-01, 17:55
http://traningslara.se/alkoholintag-prestation-och-aterhamtning/

Det är skillnad på ex EN grogg, ett helrör och några öl. Som nykterist kan man njuta av livet och inte behöva oroa sig.

Eddie Vedder
2012-11-01, 19:23
Se bara till o inte äta en fet potion innan du dricker då allt kommer lagras som fett då kroppen kommen att gå över till att bränna alkoholen istället för maten som sen lagras som fett.

Det är fortfarande en fråga om energibalans.

Masterpan
2012-11-02, 00:31
Det är fortfarande en fråga om energibalans.

Fast i detta fall optimerar man ju förutsättningarna för att den enda anabolism man får är av fettvävnad :)

ARMSTARK
2012-11-02, 08:52
Du kommer aldrig märka någon skillnad, drick du. cofffee

Endorah
2012-11-02, 11:50
Försök att placera ditt träningspass så långt innan du ska dricka som möjligt

Eddie Vedder
2012-11-02, 21:39
Fast i detta fall optimerar man ju förutsättningarna för att den enda anabolism man får är av fettvävnad :)

Det handlar om substratoxidation och inte muskelproteinsyntes. Även den senare nedregleras men den sjunker inte på det sättet som fettförbränningen.

Ulvamal
2012-11-02, 21:55
Jag hade tränat. Inte för att jag vet att det är bättre, utan för att jag gillar att träna.

Ärligt talat beror det ju på hur ofta man super till vilken effekt det får på utvecklingen. Hinka tre kvällar i veckan eller två gånger om året är långt större skillnad än träna innan eller ej.

Thornblom
2012-11-02, 23:39
Sorry för tråkigt svar, men varför ska du dricka dig redlös om du tänker så mycket på träning som du förmodligen gör, då du skapat denna tråd.

Jag har haft den roligaste kvällen på länge idag, 3st starköl, perfekt!

nitz
2012-11-03, 00:20
Sorry för tråkigt svar, men varför ska du dricka dig redlös om du tänker så mycket på träning som du förmodligen gör, då du skapat denna tråd.

Jag har haft den roligaste kvällen på länge idag, 3st starköl, perfekt!

På samma gång kan jag tycka att man utan tvekan ska få dricka sig redlös om man vill, vare sig man tränar samma dag eller inte.
(Jag hade tränat även om jag skulle ut på kvällen)

Thornblom
2012-11-03, 00:24
På samma gång kan jag tycka att man utan tvekan ska få dricka sig redlös om man vill, vare sig man tränar samma dag eller inte.
(Jag hade tränat även om jag skulle ut på kvällen)

Självklart får man det. Jag säger bara att det är dumt... :)

Endorah
2012-11-03, 15:16
Sorry för tråkigt svar, men varför ska du dricka dig redlös om du tänker så mycket på träning som du förmodligen gör, då du skapat denna tråd.

Jag har haft den roligaste kvällen på länge idag, 3st starköl, perfekt!

Eller så kan vi vända på steken. Varför ska han träna så seriöst om han tänker så mycket på att dricka alkohol som han förmodligen gör?.... :d
Haters gonna hate

Raschmus
2012-11-03, 15:39
Som King Grub sade en gång; Det förstör inte öldrickandet att ha tränat innan.