handdator

Visa fullständig version : Svettig mobil?


Probio
2012-11-01, 05:39
Använder Jefit till mobilen och har ofta svårigheter att få in mina data pga svettiga fingrar...räcker att skärmen är lite blöt för att jag ska få problem att navigera.

Finns det nån mobil som gör att jag slipper ägna energi åt detta störande moment?

Fishtank
2012-11-01, 06:29
Sony har några mobiler med våttracking av fingrar.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Vinter
2012-11-01, 08:10
Liten duk i fickan att torka hand/skärm med?

mountain
2012-11-23, 20:05
Använder Jefit till mobilen och har ofta svårigheter att få in mina data pga svettiga fingrar...räcker att skärmen är lite blöt för att jag ska få problem att navigera.

Finns det nån mobil som gör att jag slipper ägna energi åt detta störande moment?

Har tyvärr inget förslag som kan hjälpa dig, men jag är nyfiken på vad du tycker om Jefit, är den bra? Vad skiljer på free och pro versionerna?

Probio
2012-11-24, 10:53
Har tyvärr inget förslag som kan hjälpa dig, men jag är nyfiken på vad du tycker om Jefit, är den bra? Vad skiljer på free och pro versionerna?

Jag har inte testat Pro, känner inte jag behöver det heller eftersom gratisversionen fyller mina behov. Bästa är ju att du får en databas med massa övningar, animationer hur de utförs och vilka muskler som aktiveras.

Sämsta är att jag inte har hittat nåt sätt att kunna se hur du utvecklats i övningarna på mobilen under en längre tid (du ser dock vad du presterade senast). På hemsidan kan du gå in och kolla hur du utvecklats för varje övning, men det visas i form av en repetition. Dvs de har gjort om tex 10 reps till vad du skulle presterat vid 1 reps.

Alltså, krångligt få bra överblick över sin utveckling.

mountain
2012-11-24, 21:41
Jag har inte testat Pro, känner inte jag behöver det heller eftersom gratisversionen fyller mina behov. Bästa är ju att du får en databas med massa övningar, animationer hur de utförs och vilka muskler som aktiveras.

Sämsta är att jag inte har hittat nåt sätt att kunna se hur du utvecklats i övningarna på mobilen under en längre tid (du ser dock vad du presterade senast). På hemsidan kan du gå in och kolla hur du utvecklats för varje övning, men det visas i form av en repetition. Dvs de har gjort om tex 10 reps till vad du skulle presterat vid 1 reps.

Alltså, krångligt få bra överblick över sin utveckling.

Okej, jag vet inte om du kanske gillar denna då http://www.gymheroapp.com/
Har du sett den förut? Tror att man kan gå tillbaka och se varje pass på den, men du har inga animationer ifall du gillade dem. Nackdelen som jag ser med den när jag läste om den är att man måste lägga in övningarna på nytt varje gång (om passet inte är exakt likadant).

Det jag eftersöker är egentligen att kunna lägga in mina 3 pass, som jag kör och få upp när man startat det passet att det är den övningen som jag skall göra nu och se vilken vikt jag hade senaste gången. Samt få en total tid på hela träningspasset.
Det som jag ser som nackedelen med jefit är att det är alldeles för mycket funktioner i den. Men på dem flesta andra saknar jag massa småsaker, som i Gym Hero att man inte kan lägga in ett benpass och sen bara kolla okej, det är dem här övningarna jag skall göra nu.

Philley
2012-11-24, 21:51
Hhahahaahahhaha

älskarcola
2012-11-24, 21:53
..räcker att skärmen är lite blöt för att jag ska få problem att navigera.

That's what she said

Philley
2012-11-24, 22:01
Dagens I-landsproblem

Probio
2012-11-24, 22:19
Dagens I-landsproblem

Precis som alla trådar om vad man ska äta efter träningen.

Inte kul med en mobil som ballar ur pga lite svett på skärmen.