handdator

Visa fullständig version : Drack ättika som liten och brännskadade hela kroppne?


Dalalyfta
2012-10-31, 16:34
http://www.familjeliv.se/Forum-3-28/m47237640-4.html

Kommer ihåg när jag runt 9 års åldern tog en kopp som i ett fönster (för att ta bort lukt) stod och hällde det i munnen då jag trodde det var vatten, snabbt så fattade jag och så sprang jag till toaletten, kommer inte ihåg vad jag gjorde efteråt.

Enligt den tråden får man invärtes brännskador och bör vistats på sjukhus, nu är då frågan vad effekterna kan bli 20 år senare om man aldrig vistades på sjukhus???

Ristretto
2012-10-31, 16:37
Själv drack jag Lacknafta när jag var liten. Tror att det är försent att göra något åt de skador jag eventuellt ådrog mig då.

Dalalyfta
2012-10-31, 16:39
Själv drack jag Lacknafta när jag var liten. Tror att det är försent att göra något åt de skador jag eventuellt ådrog mig då.

Är sjukligt hypokondrisk av mig i perioder, nu fick jag plötsligt en stark ångest...

mij82
2012-10-31, 16:39
http://www.giftinformation.se/

King Grub
2012-10-31, 16:40
Du har inga "invärtes brännskador" som aldrig har känts åratal efter händelsen.

Dalalyfta
2012-10-31, 16:44
Du har inga "invärtes brännskador" som aldrig har känts åratal efter händelsen.

Okej så jag har inga förstörda organ eller annat konstigt?

jag fick magkatarr för två år sedan och har allmänt känslig mage om jag dricker kaffe och annat kan få uppstötningar. kanske är det som spökar

King Grub
2012-10-31, 17:35
Okej så jag har inga förstörda organ eller annat konstigt?

Nej, det är omöjligt, Man kan inte gå årataö utan att märka sådant.

Dalalyfta
2012-10-31, 17:38
Nej, det är omöjligt, Man kan inte gå årataö utan att märka sådant.

Okej då kan jag fortsätta att skryta om att jag har varit nära döden utan att ha tagit men av det. Trodde inte det var så farligt egetnligen, kom dock över tråden på familjeliv idag och fick stark ångset.

Jens.Andersson
2012-10-31, 18:01
När du drack ättikan såg du dig själv utanför kroppen? Själv åt jag en gång
inlagda gurkor som legat i ättika och det var en fruktansvärd upplevelse.

Dalalyfta
2012-10-31, 18:09
När du drack ättikan såg du dig själv utanför kroppen? Själv åt jag en gång
inlagda gurkor som legat i ättika och det var en fruktansvärd upplevelse.

Kan jag väl inte direkt påstå, dock smakade det fruktansvärt mycket ättika.

Spinkot
2012-10-31, 18:14
Tror inte det har funnits så koncentrerade ättikor att köpa de senaste tjugo åren att man har kunnat få akuta brännskador av det.

xodd
2012-10-31, 18:15
Vanlig hushållsättika är frätande och det vanligaste är att barn läppjar/tar en mun men inte mer. Att dricka stora mängder hushållsättika går knappst, prova o lukta på burken du har i skafferiet.

Hur som haver, det man brukar göra på sjukhuset är att observera barnet under en period på några timmar till ett dygn. Har skador skett märker man detta ganska snabbt och det man framför allt är orolig för är larynxödem. Det är mao munhåla och svalj som tar största smällen om det skulle hända något.

Du behöver inte vara orolig över att du tog en hutt ättika som liten.

Dalalyfta
2012-10-31, 18:22
Vanlig hushållsättika är frätande och det vanligaste är att barn läppjar/tar en mun men inte mer. Att dricka stora mängder hushållsättika går knappst, prova o lukta på burken du har i skafferiet.

Hur som haver, det man brukar göra på sjukhuset är att observera barnet under en period på några timmar till ett dygn. Har skador skett märker man detta ganska snabbt och det man framför allt är orolig för är larynxödem. Det är mao munhåla och svalj som tar största smällen om det skulle hända något.

Du behöver inte vara orolig över att du tog en hutt ättika som liten.

Okej tack så mycket. Min hypokondriska natur gjorde mig orolig.
Jo jag vet hur det luktar och kommer ihåg hur jag reagerade så jag ifrågasätter inte att man inte halsar det frivilligt.

Trashcan
2012-10-31, 19:13
Vanlig hushållsättika är frätande och det vanligaste är att barn läppjar/tar en mun men inte mer. Att dricka stora mängder hushållsättika går knappst, prova o lukta på burken du har i skafferiet.

Hur som haver, det man brukar göra på sjukhuset är att observera barnet under en period på några timmar till ett dygn. Har skador skett märker man detta ganska snabbt och det man framför allt är orolig för är larynxödem. Det är mao munhåla och svalj som tar största smällen om det skulle hända något.

Du behöver inte vara orolig över att du tog en hutt ättika som liten.

Luktade bullshit först tänkte jag. Gott om korkade människor på familjeliv... Frågan är som sagt hur i hela fridens namn man skulle få i sig några mängder, är ju som en käftsmäll!

Jag gillar sura saker, och ibland om jag använder vinäger till något så kan det hända att jag tar en liten slurk direkt ur flaskan. Speciellt äppelcidervinäger är gott som fan, men jag satte det i fel strupe en gång. Det var obehagligt på riktigt, kunde inte andas ordentligt på ett par minuter. *facepalm*

tjing
2012-10-31, 19:44
Dalalyfta, nog att man kan vara hypokondrisk till mans, men det där var ju evigheter sedan.

Jag slog i huvudet när jag gungade när jag var yngre, tänk om jag har hjärnskador sedan dess? Som du märker skulle man kunna rabbla upp hur mycket som helst och det är fullständigt meningslöst och nej du har inga invärtes brännskador.

Ristretto
2012-10-31, 20:19
Är sjukligt hypokondrisk av mig i perioder, nu fick jag plötsligt en stark ångest...

Jo, jag märkte det. Se det som en merit istället, jag hade inte velat få mitt lacknaftadrickande ogjort. Det är ju coolt.

Dalalyfta
2012-10-31, 21:11
Dalalyfta, nog att man kan vara hypokondrisk till mans, men det där var ju evigheter sedan.

Jag slog i huvudet när jag gungade när jag var yngre, tänk om jag har hjärnskador sedan dess? Som du märker skulle man kunna rabbla upp hur mycket som helst och det är fullständigt meningslöst och nej du har inga invärtes brännskador.

om du bara visste vad jag har rabblat slag mot huvudet... men nu känner jag mig lugn angående ättiksdrickande i unga år.