handdator

Visa fullständig version : Träna sig till bredare höfter?


Gräddsnäcka
2012-10-30, 12:40
Hej!

Jag är en kvinna som skulle vilja få hjälp med förslag på vilken träningsform jag bör satsa på för att få bredare höfter (om det ens går) utan att behöva lägga på mig fett eller få större lår. I dagsläget gör jag ingenting alls:em:.

Finns någon vänlig själ som kan hjälpa mig?

cero
2012-10-30, 12:56
Är du ute efter en stor rumpa?

Skelettet ser ju ut som det gör, så du får helt enkelt lägga på dig muskelmassa om du vill ha en större rumpa. Att få större lår muskulärt ser bara bra ut. Det är ju mycket muskler på lår och rumpa som ni kvinnor kallar "former" (och dels hur skelettet ser ut). Tricket är att undvika att lägga på sig massa fett så låren ser för pösiga ut.

Gräddsnäcka
2012-10-30, 13:01
Är du ute efter en stor rumpa?

Skelettet ser ju ut som det gör, så du får helt enkelt lägga på dig muskelmassa om du vill ha en större rumpa. Att få större lår muskulärt ser bara bra ut. Det är ju mycket muskler på lår och rumpa som ni kvinnor kallar "former" (och dels hur skelettet ser ut).

Hej!

Tack för ditt svar! Nej, jag är inte direkt ute efter en större rumpa, utan jag menar utsidan på höften, sett framifrån.

mikaelj
2012-10-30, 13:03
Träna benen och rumpan så att du får muskler. Om du får mer fett kan du sedan hoppas på att det lägger sig där du vill ha det -- exakt var fett hamnar beror delvis på genetik, så du kan tyvärr inte styra det mer än att skaffa muskler så att det ger rätt former.

cero
2012-10-30, 13:05
Ökar du muskelmassan på lår och rumpa så blir höften bredare, men om du är ute efter en riktig timglasskropp så handlar det mycket om hur skelettet ser ut - ration mellan höft/midja.

Ex på det sistnämda:

http://combomaza.com/wp-content/uploads/2012/09/kim-kardashian-bikini.jpg

Gräddsnäcka
2012-10-30, 13:09
Träna benen och rumpan så att du får muskler. Om du får mer fett kan du sedan hoppas på att det lägger sig där du vill ha det -- exakt var fett hamnar beror delvis på genetik, så du kan tyvärr inte styra det mer än att skaffa muskler så att det ger rätt former.

Men det är ju det som är problemet, fettet lägger sig gärna på låren på mig, så jag gick ner för att få bort fettet från låren. Tyvärr försvann mina höfter på samma gång:cryout:. Så med andra ord måste jag välja? Antingen fläskiga lår och höfter eller smala lår och INGA höfter?

Silencer
2012-10-30, 13:14
Men det är ju det som är problemet, fettet lägger sig gärna på låren på mig, så jag gick ner för att få bort fettet från låren. Tyvärr försvann mina höfter på samma gång:cryout:. Så med andra ord måste jag välja? Antingen fläskiga lår och höfter eller smala lår och INGA höfter?

Nej, bygg muskler på rumpan så blir de större. Marklyft och djupa knäböj eller benpressar är svaret.

cero
2012-10-30, 13:17
Går du ned i vikt utan att styrketräna och äta mycket protein samtidigt så kan du räkna med att en del av musklerna som bidrar till större höfter försvinner. Och även fett bidrar ju med storlek.

Gräddsnäcka
2012-10-30, 13:18
Ökar du muskelmassan på lår och rumpa så blir höften bredare, men om du är ute efter en riktig timglasskropp så handlar det mycket om hur skelettet ser ut - ration mellan höft/midja.

Ex på det sistnämda:

http://combomaza.com/wp-content/uploads/2012/09/kim-kardashian-bikini.jpg

Hm, ungefär så såg jag ut innan. Midja har jag i förhållande till höft men för att jag skulle få smalare lår så var jag tvungen att gå ner i fett. Resultatet blev smalare lår och höft men större upptill vilket gör att överdelen inte passar med underdelen så att säga. Så det jag vill göra är att få lite bredare höft utan att låren blir större så att kroppen blir mer balanserad. Förstår du vad jag menar? Är jättesvårt att förklara!

Gräddsnäcka
2012-10-30, 13:21
Nej, bygg muskler på rumpan så blir de större. Marklyft och djupa knäböj eller benpressar är svaret.

Ok, tack så mycket! Men leder inte både knäböj+benpress till att benen också tränas större?

Gräddsnäcka
2012-10-30, 13:23
Går du ned i vikt utan att styrketräna och äta mycket protein samtidigt så kan du räkna med att en del av musklerna som bidrar till större höfter försvinner. Och även fett bidrar ju med storlek.

Men då borde det ju gå att "bara" styrketräna höfterna och bara lägga på sig muskler? Jag vet, jag kan verkligen ingenting om det här!

Rhoads
2012-10-30, 13:24
Hm, ungefär så såg jag ut innan. Midja har jag i förhållande till höft men för att jag skulle få smalare lår så var jag tvungen att gå ner i fett. Resultatet blev smalare lår och höft men större upptill vilket gör att överdelen inte passar med underdelen så att säga. Så det jag vill göra är att få lite bredare höft utan att låren blir större så att kroppen blir mer balanserad. Förstår du vad jag menar? Är jättesvårt att förklara!

Du såg ut så där men valde att gå ner i vikt? *screwy*

Hursomhelst - jo, du kommer få lite mer muskelmassa på låren. Det är nämligen samma muskler som bygger upp höfterna och låren.

Gräddsnäcka
2012-10-30, 13:27
Du såg ut så där men valde att gå ner i vikt? *screwy*

Hursomhelst - jo, du kommer få lite mer muskelmassa på låren. Det är nämligen samma muskler som bygger upp höfterna och låren.

Haha, ja...men hon har inte heller smala lår!

Ja, jag förstår! Men jag vill ju inte få större lår...så jag är ett hopplöst fall då*cry*

cero
2012-10-30, 13:27
Förstår precis vad du menar. Fast att ha stora lår förstör ju inte timglaskroppen - titta på bilden jag bifogade. Kim har en hel del massa på låren, och utan massan skulle de bara sett små och pinniga ut.

Du vill alltså få bredare höfter utan att låren blir större? Möjligtvis om man isolerar rumpan i någon övning, och alltså bara lägger till massa där. Men jag är osäker på om det finns några sådana övningar. I de flesta är även låren involverade. Men som sagt, var inte rädd för stora lår. Det här med att tjejer ska undvika stora lår är ganska vanligt bland unga och kommer dels från att man förknippar stora lår med feta lår, och dels från att tjejer "ska" vara små helt enkelt.

Gräddsnäcka
2012-10-30, 13:34
Förstår precis vad du menar. Fast att ha stora lår förstör ju inte timglaskroppen - titta på bilden jag bifogade. Kim har en hel del massa på låren, och utan massan skulle de bara sett små och pinniga ut.

Du vill alltså få bredare höfter utan att låren blir större? Möjligtvis om man isolerar rumpan i någon övning, och alltså bara lägger till massa där. Men jag är osäker på om det finns några sådana övningar. I de flesta är även låren involverade. Men som sagt, var inte rädd för stora lår.

Men jag vill ju ha "pinniga lår" (för er som tränar låter det säkert helt galet). Ja, precis! Ja, jag förstår att jag inte kan göra något åt skelettet, men innan när jag var större såg jag mer proportionerlig ut (var lika otränad).

cero
2012-10-30, 13:44
Som sagt: vart fettet sätter sig är genetiskt. På dig hamnar väl en stor andel på höfterna, som sedan försvinner när du går ned i vikt.

Är det något sånt här du är ute efter?

http://favim.com/orig/201107/11/beyonce-dress-black-and-white-dress-form-glamazon-hands-on-hips-Favim.com-101853.jpg

Silencer
2012-10-30, 13:51
Men jag vill ju ha "pinniga lår" (för er som tränar låter det säkert helt galet). Ja, precis! Ja, jag förstår att jag inte kan göra något åt skelettet, men innan när jag var större såg jag mer proportionerlig ut (var lika otränad).

Kan du lägga upp en bild på hur du ser ut nu så blir det lättare att ge råd?

Har du otur så vill du ha en look som kommer av skelettformen, dvs inte möjligt att genomföra.

Gräddsnäcka
2012-10-30, 13:52
Som sagt: vart fettet sätter sig är genetiskt. På dig hamnar väl en stor andel på höfterna, som sedan försvinner när du går ned i vikt.

Är det något sånt här du är ute efter?

http://favim.com/orig/201107/11/beyonce-dress-black-and-white-dress-form-glamazon-hands-on-hips-Favim.com-101853.jpg

Ja precis, runda höfter! Men tjejen på bilden har ju lite lår hon med.

mikaelj
2012-10-30, 13:53
Ja precis, runda höfter! Men tjejen på bilden har ju lite lår hon med.

Ja, mindre än så är sjukligt som tjej. Redan det där är på gränsen.

Att hon har runda höfter beror på att hon har en väldigt mycket smalare midja, samt ett brett bäcken (= skelett).

Silencer
2012-10-30, 13:54
Ja precis, runda höfter! Men tjejen på bilden har ju lite lår hon med.

Hon har väl inte "lite lår" heller. Jag gillar riktigt smala nätta petite tjejer, och jag tycker att mindre än det där blir sjukligt.

Gräddsnäcka
2012-10-30, 13:56
Kan du lägga upp en bild på hur du ser ut nu så blir det lättare att ge råd?

Har du otur så vill du ha en look som kommer av skelettformen, dvs inte möjligt att genomföra.

Jag kanske kan göra det lite senare...(om jag vågar, eller går det bra att pm:a?).

Det konstiga är ju att jag innan, när jag vägde närmare 10 kg mer hade "timglasfigur", och jag tycker väl att fettet borde ha minskat på samma sätt..alltså proportionerligt över hela kroppen? Eller kan det vara så illa att mina höfter inte är så breda och att när fettet försvann så blev det tydligare?

cero
2012-10-30, 15:16
Nej, fettet behöver inte minska proportionerligt över hela kroppen. Det är genetiskt. Är ju t ex vanligt att män är ganska smala över hela kroppen men har en rejäl kulmage. Så som svar på din sista fråga: ja, så kan det vara.

Inlägg #16: "Som sagt: vart fettet sätter sig är genetiskt. På dig hamnar väl en stor andel på höfterna, som sedan försvinner när du går ned i vikt."

Och ang den svartvita bilden så kan du ju för guds skull inte vilja ha smalare ben än så. Det där är gränsen enligt mig. Minskar man låren ytterligare blir det snabbt anorexialooken.

Gräddsnäcka
2012-10-30, 15:17
Ok, här kommer bilderna. Det var inte det lättaste att ta med så mycket som möjligt utan att få med ansiktet. Om man bara tittar på höftbilden så ser det kanske inte så konstigt ut, men om man tittar på den andra bilden så ser ni att mina höfter är lite smalare än axlarna. Detta var inte ett problem när jag var större då dem såg precis lika breda ut som axlarna då.

cero
2012-10-30, 15:22
Du ser ut att ha helt normala, men ganska smala höfter. Och dina ben är väldigt tunna, så höften kommer bli större om du lägger på lite muskelmassa på lår och rumpa. Midjan är ju också väldigt smal, så det kan nog bli bra.

Gräddsnäcka
2012-10-30, 15:25
Du ser ut att ha helt normala, men ganska smala höfter. Och dina ben är väldigt tunna, så höften kommer bli större om du lägger på lite muskelmassa på lår och rumpa. Midjan är ju också väldigt smal, så det kan nog bli bra.

Ok, tack för svar! Men, OM jag lägger på muskelmassa på låren (för att kunna få bredare höfter) så kommer ju låren bli stora igen och det är ju det sista jag vill! Då kan jag alltså inte göra något åt saken?

cero
2012-10-30, 15:36
Troligtvis inte. Hur som helst hade det verkligen inte skadat med mer massa på dina ben. Snyggare enligt mig och i princip alla andra.

Rhoads
2012-10-30, 15:55
Troligtvis inte. Hur som helst hade det verkligen inte skadat med mer massa på dina ben. Snyggare enligt mig och i princip alla andra.

I second that!

difeddy
2012-10-30, 16:04
http://www.muscle-base.com/wp-content/uploads/2012/08/Helmut-Strebl.jpg

Tycker du det är attraktivt hos en man? :) (Gissar på nej, och då är det där lika attraktivt för en kvinna som en pinnsmal modell är för en man! Dvs., bara folk från samma kön verkar vara ense om samma skönhetsideal. ;))

Skämt åsido: styrketräning och inget joxande med dieter hit och dit låter som en bra lösning. Du har trots allt en bra figur, men du hade haft en ännu bättre om du hade haft lite mer massa (muskler) kring höfterna.

Curls
2012-10-30, 16:23
Illusionen av att du har bredare höfter går att träna till sig men att rent av ändra benstrukturen får du klaga hos dina föräldrar angående.

TIMPA
2012-10-30, 16:43
Träna ben så ska du se att det blir gött.

Neco
2012-10-30, 16:46
Ok, tack för svar! Men, OM jag lägger på muskelmassa på låren (för att kunna få bredare höfter) så kommer ju låren bli stora igen och det är ju det sista jag vill! Då kan jag alltså inte göra något åt saken?

Du kommer nog aldrig få "stora" lår :)

Men ja, låren kanske växer, men det är ju enorm skillnad på chokladkakelår (tolkar jag från att du säger att du aldrig tränat) och muskellår. Du skulle nog inte uppleva dem som "stora" på samma sätt eftersom de skulle vara fasta och starka! Hitta nån bra träningsförebild, typ en beachvolleytjej! :)

qqq111
2012-10-30, 16:53
Jo, lite märkligt ser det ju ut. Skulle inte rekommendera att du satsar på mer volym på låren, då kommer höften att se mindre ut om dina ganska redan muskulösa lår blir större. Mer fett som lägger sig runt höften kanske?

Kauppi
2012-10-30, 17:00
Jo, lite märkligt ser det ju ut. Skulle inte rekommendera att du satsar på mer volym på låren, då kommer höften att se mindre ut om dina ganska redan muskulösa lår blir större. Mer fett som lägger sig runt höften kanske?


hur kan man punkt-lägga-fett på höfterna? finns ingen garanti att fettet hamnar där precis.

qqq111
2012-10-30, 17:06
hur kan man punkt-lägga-fett på höfterna? finns ingen garanti att fettet hamnar där precis.
Finns ju ganska få garantier gällandes sånt här vettu. Men att lägga till omkrets runt höften utan att samtidigt lägga till omkrets runt låren borde definitivt inte gå genom att få större lårmuskler.

Det enda man kan göra i den arean är väl att antingen knapra östrogenpiller och hoppas att benstrukturen vidgas, eller att hoppas att fett lägger sig där.

difeddy
2012-10-30, 17:11
Jo, lite märkligt ser det ju ut. Skulle inte rekommendera att du satsar på mer volym på låren, då kommer höften att se mindre ut om dina ganska redan muskulösa lår blir större. Mer fett som lägger sig runt höften kanske?

Respekterar din åsikt, men förstår inte den. Jag tycker tvärtom att muskulösare ben och stjärt hade gett ett bättre intryck (vad gäller förhållandet mellan midja och höft). Tror att gemene man tycker detsamma. (Större underkropp ger intrycket av en mindre midja, och således en mer "timglasaktig" figur.)

qqq111
2012-10-30, 17:16
Respekterar din åsikt, men förstår inte den. Jag tycker tvärtom att muskulösare ben och stjärt hade gett ett bättre intryck (vad gäller förhållandet mellan midja och höft). Tror att gemene man tycker detsamma. (Större underkropp ger intrycket av en mindre midja, och således en mer "timglasaktig" figur.)
Tycker du inte killar får bättre x-form av att ha stora lårmuskler?

cero
2012-10-30, 20:55
qqq111: Nu hänger jag inte alls med. Hur blir höften mindre av att låren/rumpan blir större?

Lance Uppercut
2012-10-31, 01:43
men shit sluta noja, de e ju riktigt snyggt med lårmuskler på tjejer. Gå till gymmet och kör knäböj, du kommer inte ångra dig.

Gräddsnäcka
2012-10-31, 09:07
Troligtvis inte. Hur som helst hade det verkligen inte skadat med mer massa på dina ben. Snyggare enligt mig och i princip alla andra.

Med massa så menar du muskler, right? Trots att jag är väldigt otränad så vill jag ändå påstå att mina ben är ganska starka trots att det finns lite fett på dem.

Gräddsnäcka
2012-10-31, 09:10
http://www.muscle-base.com/wp-content/uploads/2012/08/Helmut-Strebl.jpg

Tycker du det är attraktivt hos en man? :) (Gissar på nej, och då är det där lika attraktivt för en kvinna som en pinnsmal modell är för en man! Dvs., bara folk från samma kön verkar vara ense om samma skönhetsideal. ;))

Skämt åsido: styrketräning och inget joxande med dieter hit och dit låter som en bra lösning. Du har trots allt en bra figur, men du hade haft en ännu bättre om du hade haft lite mer massa (muskler) kring höfterna.

Jag förstår att det ligger mycket jobb bakom den kroppen men nej det gör jag inte, fast det beror mer på för mycket massa än för lite bf. Ultimata manskroppen för mig är lite tränad men framför allt väldigt lågt bf. Så nja, det är inte bara så att män och kvinnors ideal skiljer sig åt, utan de skiljer sig från individ till individ:).

Hm, ja..det verkar vara det ni rekommenderar! Ska ta mig en funderare kring styrketräningen, men är osäker på om det kommer ge mig ett ”bättre resultat” än om jag skulle gå upp i fettvikt:confused: .

Gräddsnäcka
2012-10-31, 09:11
Illusionen av att du har bredare höfter går att träna till sig men att rent av ändra benstrukturen får du klaga hos dina föräldrar angående.

Ja, men kommer få betala med större lår. Men tack för din åsikt:)!

Gräddsnäcka
2012-10-31, 09:15
Du kommer nog aldrig få "stora" lår :)

Men ja, låren kanske växer, men det är ju enorm skillnad på chokladkakelår (tolkar jag från att du säger att du aldrig tränat) och muskellår. Du skulle nog inte uppleva dem som "stora" på samma sätt eftersom de skulle vara fasta och starka! Hitta nån bra träningsförebild, typ en beachvolleytjej! :)

Tack för ditt svar!

Det tror jag, för låren har en gång för länge sedan varit ganska tränade, kan känna så här i efterhand att jag inte borde ha tränat alls som yngre…då hade jag inte behövt gå ner så mycket för att få dem smala igen. Men visst nu finns det ju lite fett på dem också.

Men det förstås….om jag kan ersätta allt fett med bara muskler så kanske jag kan behålla omkretsen på låren…jag menar att de då kanske inte blir större? Vad tror du? Är det möjligt?

Gräddsnäcka
2012-10-31, 09:17
Jo, lite märkligt ser det ju ut. Skulle inte rekommendera att du satsar på mer volym på låren, då kommer höften att se mindre ut om dina ganska redan muskulösa lår blir större. Mer fett som lägger sig runt höften kanske?

Ja, lättaste är ju att lägga på fettvikt…MEN det innebär ju också att mer fett kommer läggas på låren*gah!*.

Gräddsnäcka
2012-10-31, 09:18
men shit sluta noja, de e ju riktigt snyggt med lårmuskler på tjejer. Gå till gymmet och kör knäböj, du kommer inte ångra dig.

Hm, alla har sina ideal och jag förstår att mina inte stämmer överrens med majoritetens här. Men som jag skrev förut, jag ska fundera på det…tack!

mikaelj
2012-10-31, 09:19
Tips: använd "multicitera". Klicka på det på alla inlägg du vill svara, sedan trycker du "citera" på det nedersta inlägget som du vill svara på.

Dina ideal med att vara så smal känns inte heller särskilt hälsosamma. Är det någon särskild anledning du vill se ut som en 12-årig pojke?

Chaan
2012-10-31, 09:27
Ok, här kommer bilderna

Det du behöver göra för att dom ska bli runda är att träna Gluteus Medius som sitter på utsidan. Profit.

Gräddsnäcka
2012-10-31, 09:40
Tips: använd "multicitera". Klicka på det på alla inlägg du vill svara, sedan trycker du "citera" på det nedersta inlägget som du vill svara på.

Dina ideal med att vara så smal känns inte heller särskilt hälsosamma. Är det någon särskild anledning du vill se ut som en 12-årig pojke?

Oj, hahaha...jag såg det nu:em:!

Nja, smal och smal...jag kan inte bli riktigt smal p.g.a. mina gener. Att vara hälsosam kan man vara även om man är smal! Man behöver ju inte svälta sig själv. Att hitta kläder som sitter bra utan att ge "slampvibbar" är svårt om du har en kurvig kropp. När jag vägde mer hade jag xs/s i midja men L över brösten..det ledde till att jag fick köpa kläder i L och sy in...inte roligt. Alternativet är att bara köpa töjbara kläder men det ser lätt vulgärt ut. Samma med byxor...sitter de bra över rumpa/höft/lår så är de förstora i midjan. Ja, att se ut som en 12-årig pojke i kroppen behöver inte vara fel...då ser jag åtminstone yngre ut;). Men tycker du verkligen att jag gör det?

Gräddsnäcka
2012-10-31, 09:44
Det du behöver göra för att dom ska bli runda är att träna Gluteus Medius som sitter på utsidan. Profit.

Tack:)! Fick googla vad det var, är det korrekt uppfattat att jag skulle kunna träna dem med "kissande hunden" typ?

Chaan
2012-10-31, 10:04
Tack:)! Fick googla vad det var, är det korrekt uppfattat att jag skulle kunna träna dem med "kissande hunden" typ?

Nej det är inte så bra. Om du böjer i höften så kommer du koppla ur dom här musklerna som du vill ha. kissande hunden tränar Piriformis med flera. Du ska ha övningarna med rak höft. Och sedan är det ju styrkeövningar du är ute efter - det finns gym-maskiner för det här.

DSBM
2012-10-31, 10:07
Oj, hahaha...jag såg det nu:em:!

Nja, smal och smal...jag kan inte bli riktigt smal p.g.a. mina gener. Att vara hälsosam kan man vara även om man är smal! Man behöver ju inte svälta sig själv. Att hitta kläder som sitter bra utan att ge "slampvibbar" är svårt om du har en kurvig kropp. När jag vägde mer hade jag xs/s i midja men L över brösten..det ledde till att jag fick köpa kläder i L och sy in...inte roligt. Alternativet är att bara köpa töjbara kläder men det ser lätt vulgärt ut. Samma med byxor...sitter de bra över rumpa/höft/lår så är de förstora i midjan. Ja, att se ut som en 12-årig pojke i kroppen behöver inte vara fel...då ser jag åtminstone yngre ut;). Men tycker du verkligen att jag gör det?Du är redan riktigt smal... Tycker du borde tänka lite mer på andra positiva effekter träningen kan ge, mer än det visuella. Att säga att du önskar att du inte tränat när du var ung känns skevt.

Rakanichy
2012-10-31, 10:11
Känner en tjej som dansat i flera år, och hon har STORA lår och vader. Jag snackar lika stora som mina, en grabb som böjer 100, och riktigt bra kurvor. Om det beror på skelett, muskler eller en kombination av båda är svårt att avgöra, men en sak är klar, vältränade ben är sjukt snyggt på kvinnor.

Gräddsnäcka
2012-10-31, 10:34
Nej det är inte så bra. Om du böjer i höften så kommer du koppla ur dom här musklerna som du vill ha. kissande hunden tränar Piriformis med flera. Du ska ha övningarna med rak höft. Och sedan är det ju styrkeövningar du är ute efter - det finns gym-maskiner för det här.

Ok, tack igen! Men har några tips på övningar som går att göra hemma?

Du är redan riktigt smal... Tycker du borde tänka lite mer på andra positiva effekter träningen kan ge, mer än det visuella. Att säga att du önskar att du inte tränat när du var ung känns skevt.

Jag formulerade mig dåligt, jag menade spinkig och inte smal. Jo jag är smal. Javisst! Finns massor av fördelar med träning, fast just nu är det i första hand det visuella jag är ute efter...sen är det andra bara ett plus:).

Känner en tjej som dansat i flera år, och hon har STORA lår och vader. Jag snackar lika stora som mina, en grabb som böjer 100, och riktigt bra kurvor. Om det beror på skelett, muskler eller en kombination av båda är svårt att avgöra, men en sak är klar, vältränade ben är sjukt snyggt på kvinnor.

Vältränade ben kan vara snyggt, ja. Men stora lår är INTE snyggt på vare sig män eller kvinnor enligt mig. Men alla gillar olika.

mikaelj
2012-10-31, 10:40
Nja, smal och smal...jag kan inte bli riktigt smal p.g.a. mina gener.

Du ÄR smal. Och har just nu bevisat att du har en skev kroppsuppfattning. Nu låter det som en utskällning, men jag vill bara väl för att du inte skall gå ned till en ohälsosam nivå utan att det finns fog för det.

Samma med byxor...sitter de bra över rumpa/höft/lår så är de förstora i midjan. Ja, att se ut som en 12-årig pojke i kroppen behöver inte vara fel...då ser jag åtminstone yngre ut;). Men tycker du verkligen att jag gör det?

Det definitivt åt det hållet, och skall du gå ned ännu mer kommer du definitivt göra det. OK för om man ser ut så av sig själv och verkligen försöker att gå upp i vikt utan att lyckas.


Men att aktivt /sträva/ efter det? Nej. Det är inte alls bra.

Gräddsnäcka
2012-10-31, 10:43
Du ÄR smal. Och har just nu bevisat att du har en skev kroppsuppfattning. Nu låter det som en utskällning, men jag vill bara väl för att du inte skall gå ned till en ohälsosam nivå utan att det finns fog för det.



Det definitivt åt det hållet, och skall du gå ned ännu mer kommer du definitivt göra det. OK för om man ser ut så av sig själv och verkligen försöker att gå upp i vikt utan att lyckas.


Men att aktivt /sträva/ efter det? Nej. Det är inte alls bra.

Jo, jag rättade mig själv, det jag menade var spinkig...jag vet att jag är smal!

Nej, jag försöker/vill inte gå ner..det jag vill är att få tillbaka mina höfter utan att lägga på mig i fettvikt:).

Chaan
2012-10-31, 10:44
Ok, tack igen! Men har några tips på övningar som går att göra hemma?


Börja sådär och res benet sen.
https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQx1u6GkrU1CMa67Msti7UttEbdndqPn T18Q-CuvM1dbvGRw2owPg

DSBM
2012-10-31, 10:48
Nu var det här inte bästa bilden, men där har du en övning som kan isolera gluteus ganska bra (tar även på baksida lår):

http://www.google.com/imgres?um=1&hl=sv&biw=1280&bih=813&tbm=isch&tbnid=IGgkrNpCOwjkjM:&imgrefurl=http://blogg.mama.nu/olgas-blogg/2010/08/11/en-anan-variant-av-hoftlyft/&docid=Mf-2SVWqe-6o8M&imgurl=http://blogg.mama.nu/olgas-blogg/files/2010/08/h%2525C3%2525B6ftlyft1.jpg&w=393&h=448&ei=AvOQUJyzFoXMtAbElIHgDQ&zoom=1&iact=hc&vpx=491&vpy=93&dur=2157&hovh=240&hovw=210&tx=125&ty=110&sig=105170243437953242049&page=2&tbnh=149&tbnw=131&start=25&ndsp=30&ved=1t:429,r:2,s:25,i:157

Hur mycket volym du bygger med den är en bra fråga, men lite går nog. Annars är ju utfall en övning som tar bra på gluteus, och om du tar ett långt kliv framåt kopplar du ur låren en hel del. Kanske skulle passa dig.

EDIT: bättre bild.

Gräddsnäcka
2012-10-31, 10:54
Börja sådär och res benet sen.
https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQx1u6GkrU1CMa67Msti7UttEbdndqPn T18Q-CuvM1dbvGRw2owPg

Nu var det här inte bästa bilden, men där har du en övning som kan isolera gluteus ganska bra (tar även på baksida lår):

http://www.google.com/imgres?um=1&hl=sv&biw=1280&bih=813&tbm=isch&tbnid=IGgkrNpCOwjkjM:&imgrefurl=http://blogg.mama.nu/olgas-blogg/2010/08/11/en-anan-variant-av-hoftlyft/&docid=Mf-2SVWqe-6o8M&imgurl=http://blogg.mama.nu/olgas-blogg/files/2010/08/h%2525C3%2525B6ftlyft1.jpg&w=393&h=448&ei=AvOQUJyzFoXMtAbElIHgDQ&zoom=1&iact=hc&vpx=491&vpy=93&dur=2157&hovh=240&hovw=210&tx=125&ty=110&sig=105170243437953242049&page=2&tbnh=149&tbnw=131&start=25&ndsp=30&ved=1t:429,r:2,s:25,i:157

Hur mycket volym du bygger med den är en bra fråga, men lite går nog. Annars är ju utfall en övning som tar bra på gluteus, och om du tar ett långt kliv framåt kopplar du ur låren en hel del. Kanske skulle passa dig.

EDIT: bättre bild.

Tack så mycket:)!

Chaan
2012-10-31, 10:56
Det finns olika muskler som kallas Gluteus

Gluteus Maximus är det som DSBM länkar till - det är kroppens starkaste muskel, ändan

Gluteus Medius (och minimus) är det som ger breda höfter

DSBM
2012-10-31, 10:58
Det finns olika muskler som kallas Gluteus

Gluteus Maximus är det som DSBM länkar till - det är kroppens starkaste muskel, ändan

Gluteus Medius (och minimus) är det som ger breda höfter
Blir till att gå hem och plugga anatomi ikväll :D

cero
2012-10-31, 13:55
Med massa så menar du muskler, right? Trots att jag är väldigt otränad så vill jag ändå påstå att mina ben är ganska starka trots att det finns lite fett på dem.

Ja. Muskler gör att benen/rumpan blir större, fastare och får finare former. Sen gör det ju inget om man har lite fett på dem också, men undvik för mycket.

LillisJ
2012-10-31, 14:05
Du såg ut så där men valde att gå ner i vikt? *screwy*

+1 :smash:

cero
2012-10-31, 15:47
Du såg ut så där men valde att gå ner i vikt? *screwy*

Lite vad jag tänkte också. Finns nog inte många kroppar som blir finare än så. Men to each his own!

Gräddsnäcka
2012-10-31, 17:17
+1 :smash:

Blir förvånad av att människor som jag trodde var måna om sina kroppar verkar föredra kvinnokroppar som inte direkt är fit:confused:.

Lite vad jag tänkte också. Finns nog inte många kroppar som blir finare än så. Men to each his own!

Hon har bara kurvor, hon har inte en fitnesskropp och jag anser inte att en kropp (oavsett om den är tränad eller ej) är snygg så länge det finns ett tjockt lager fett över.

Men för att lugna er lite..jag sa "ungefär" inte exakt likadan...sen har jag aldrig haft en så stor bakdel som hon heller. Jag kommer aldrig någonsin vilja gå tillbaka dit och nej, mäns ideal är inte mitt och det är ju min kropp.

qqq111
2012-10-31, 17:22
qqq111: Nu hänger jag inte alls med. Hur blir höften mindre av att låren/rumpan blir större?
Det blir den inte, men det ser så ut. Samma anledning som varför det ser ut som man har smalare midja om man har breda axlar och tvärt om.

Maine_Cat
2012-10-31, 19:40
Ok, här kommer bilderna. Det var inte det lättaste att ta med så mycket som möjligt utan att få med ansiktet. Om man bara tittar på höftbilden så ser det kanske inte så konstigt ut, men om man tittar på den andra bilden så ser ni att mina höfter är lite smalare än axlarna. Detta var inte ett problem när jag var större då dem såg precis lika breda ut som axlarna då.

Jag blir som andra här skriver fundersam över din kroppsuppfattning, ja det är din kropp dina ideal dock bör du fundera på konsekvensen av att vara såpass tunn som bilderna visar. Nu vet jag inte hur gammal du är men vill göra dig uppmärksam på att din fertilitet är beroende av att du har en sund vikt och fördelning mellan fett och muskelmassa. Jag är själv gammal tant men vet vad det innebär då jag som ung var väldigt liten. Min uppfattning är att du skulle behöva äta mer och styrketräna och på så sätt forma kroppen. Du har väldigt märkliga ursäkter att kläder inte passar och vissa kläder är slampiga det håller inte som argument. Jag har precis som de flesta andra kvinnor inte samma storlek uppe som nere väldigt få som har det. Tjockt lager fett jag ser verkligen inte någon bild på någon med tjockt lager fett än i den här tråden. Som sagt vill du visuellt få fram dina höfter så träna hela kroppen och låt musklerna skapa det du eftersträvar det sysslar även en tant som jag med flera ggr i veckan genom att träna basövningar i gymmet.

Gräddsnäcka
2012-11-01, 09:39
Jag blir som andra här skriver fundersam över din kroppsuppfattning, ja det är din kropp dina ideal dock bör du fundera på konsekvensen av att vara såpass tunn som bilderna visar. Nu vet jag inte hur gammal du är men vill göra dig uppmärksam på att din fertilitet är beroende av att du har en sund vikt och fördelning mellan fett och muskelmassa. Jag är själv gammal tant men vet vad det innebär då jag som ung var väldigt liten. Min uppfattning är att du skulle behöva äta mer och styrketräna och på så sätt forma kroppen. Du har väldigt märkliga ursäkter att kläder inte passar och vissa kläder är slampiga det håller inte som argument. Jag har precis som de flesta andra kvinnor inte samma storlek uppe som nere väldigt få som har det. Tjockt lager fett jag ser verkligen inte någon bild på någon med tjockt lager fett än i den här tråden. Som sagt vill du visuellt få fram dina höfter så träna hela kroppen och låt musklerna skapa det du eftersträvar det sysslar även en tant som jag med flera ggr i veckan genom att träna basövningar i gymmet.

Jag tycker att jag har en ganska bra kroppsuppfattning och jag har ingenstans skrivit att jag vill gå ner i vikt eller att jag är tjock. Min fertilitet är det inget fel på och jag vet att den påverkas negativt vid för lågt bf hos kvinnor. Ja, de flesta kvinnor har olika storlek upp- och nedtill. Men det var inte det jag syftade på när jag pratade om kläder och passform. Vad som är ett starkt argument för dig, kanske inte är ett starkt argument för mig och vice versa. Vi har alla olika syn på saker och ting, och det är bra… Ett ”tjockt lager fett” var i detta sammanhang inte samma sak som fet, utan jag skrev det för att förtydliga min bild av att vara fit och inte fit.

Men tack för ditt råd angående träningen, det är några till som sagt att styrketräning är vad jag ska satsa på och det kommer jag nog att göra också:)!

Till alla andra som läser!

Min fråga handlade inte om min vikt/kroppsuppfattning, utan det jag ville veta var hur jag skulle göra för att få tillbaka mina höfter (och om det går) genom träning utan att lägga på mig i fettvikt för att få en bättre balans i kroppen.

Rahf
2012-11-01, 09:43
Jag vill påpeka att en del av intrycket som timglasformen skapar kommer från bredare lår, inte bara från höftens bredd. Om du vill ha smala ben men samtidigt en bred höft, då är det enbart din genetiska uppbyggnad som styr.

Chaan
2012-11-01, 10:00
Om du vill ha smala ben men samtidigt en bred höft, då är det enbart din genetiska uppbyggnad som styr.

Do you even lift?

blaaargh
2012-11-01, 14:03
Hmm, är det nåt sånt här du tänker dig?

http://i48.tinypic.com/30bpvrp.png

LillisJ
2012-11-01, 14:11
Hm, ja..det verkar vara det ni rekommenderar! Ska ta mig en funderare kring styrketräningen, men är osäker på om det kommer ge mig ett ”bättre resultat” än om jag skulle gå upp i fettvikt:confused: .

Som någon annan sa, det är stor skillnad mellan mjuka lår och vältränade lår.

Jämför låren på dessa tjejer med någon med mindre muskler och lägre bf. IMO så är fitness-tjejer mycket snyggare. :thumbup: Ang. Kardashian så tränar hon ganska hårt för att hålla den kroppsformen som hon har nu.

KmFEo3GdDLw

Rahf
2012-11-01, 18:22
Kardashian tränar mycket. Jag är osäker på om hon tränar hårt. Det är inte för inte som man ser en massa människor på löpband och cyklar, läsandes böcker.

Gräddsnäcka
2012-11-01, 18:47
Hmm, är det nåt sånt här du tänker dig?

http://i48.tinypic.com/30bpvrp.png

Wow vilken konstnär! Nej, lite för lite höfter och mycket ben...

Som någon annan sa, det är stor skillnad mellan mjuka lår och vältränade lår.

Jämför låren på dessa tjejer med någon med mindre muskler och lägre bf. IMO så är fitness-tjejer mycket snyggare. :thumbup: Ang. Kardashian så tränar hon ganska hårt för att hålla den kroppsformen som hon har nu.

KmFEo3GdDLw

Ja det är skillnad på otränade och tränade lår, men rent visuellt spelar det ingen roll om det täcks av fett. Jaha, jag känner inte henne så där kan jag förstås inte säga emot...men hon stoppar mer i kakhålet än hon gör av med...det är ett som är säkert.

Kardashian tränar mycket. Jag är osäker på om hon tränar hårt. Det är inte för inte som man ser en massa människor på löpband och cyklar, läsandes böcker.

Hon äter iaf inte rätt.

difeddy
2012-11-01, 18:53
Ja det är skillnad på otränade och tränade lår, men rent visuellt spelar det ingen roll om det täcks av fett. Jaha, jag känner inte henne så där kan jag förstås inte säga emot...men hon stoppar mer i kakhålet än hon gör av med...det är ett som är säkert.



Hon äter iaf inte rätt.

Vadå "äter inte rätt"? :) Om hon vill ha den formen (med all rätt dessutom) så gör hon ju bevisligen rätt för att kunna behålla den?

Iaf, kör på styrketräning så når du säkert ditt mål!

Gräddsnäcka
2012-11-01, 19:07
Vadå "äter inte rätt"? :) Om hon vill ha den formen (med all rätt dessutom) så gör hon ju bevisligen rätt för att kunna behålla den?

Iaf, kör på styrketräning så når du säkert ditt mål!

Hahaha...ja så kan man ju också se det! Själv skulle jag inte slita hårt på gym om det inte skulle ge fina resultat...och för att det ska bli det måste man även äta rätt. Men ja, vill man träna för att bara hålla vikten så spelar det ju ingen roll.

cero
2012-11-01, 21:02
Ja det är skillnad på otränade och tränade lår, men rent visuellt spelar det ingen roll om det täcks av fett.

Jo. Formen som bra muskulatur ger försvinner ju inte bara för att den täcks av lite fett.

Hahaha...ja så kan man ju också se det! Själv skulle jag inte slita hårt på gym om det inte skulle ge fina resultat...och för att det ska bli det måste man även äta rätt. Men ja, vill man träna för att bara hålla vikten så spelar det ju ingen roll.

Se ovan.

Gräddsnäcka
2012-11-01, 23:03
Jo. Formen som bra muskulatur ger försvinner ju inte bara för att den täcks av lite fett.



Se ovan.

Nej det är sant men tittar man på exempelvis Kims lår så ser de ut som en vanlig tjejs…Tittar man på en fitnesstjej off season så har iaf jag svårt att se någon skillnad på dem och en vanlig otränad tjej med extra hull. Det jag anser är fit, är sådana tjejer i tävlingsform..(vet att de går ner extremt lågtoch att det inte är hälsosamt).alternativt ganska tränade tjejer med ett hyffsat lågt bf året runt. Tonade tjejer helt enkelt:)!

Nu känns det dock som att denna tråd håller på att spåra ur…jag tycker vi kan komma överens om att vi inte är överens och lämna detta:).