handdator

Visa fullständig version : Hjälp med kosttillskott!


maaaxxeen
2012-10-29, 22:28
Hej alla :)!

Nu är det dags för mig att göra en beställning på nya kosttilskott och jag undrar om ni har några olika sorters märken att rekomendera!

Vill gå upp mer i muskelmassa och gå upp mer i vikt. Så gainer är nåt jag ska köpa, har testat serious mass och gainer pro.
Ska köpa nytt kreatin också, har prövat star nutrition.
Har länge velat haft någon slags pre-workout men vill köpa de nu eftersom jag tränar direkt efter skolan och då kan jag vara trött och otaggad att träna, så behöver nåt att liva upp mig med!

Så vad tycker ni? Räcker det med det jag har nämnt eller är det nåt annat jag borde pröva? BCAA, EAA?


Skulle vara tacksam om ni kom med förslag och rekomendationer om vad ni tycker! :)

blondyz
2012-10-29, 23:22
Tycker att protein/gainer efter behov, kreatin och omega 3 räcker långt. Gillar Body Science själv.

PWO är ganska individuellt, lite svårt att ge en rekommendation. Koffein funkar bra för de allra flesta, finns en uppsjö av märken att välja på men de flesta är ganska billiga.

Proteinpulver eller gainer efter träning räcker långt i förhållande till BCAA/EAA, kör på det du tycker är prisvärt, effekten är densamma om man bortser från kalorier, vilket du verkar vilja ha mycket av så gainer passar nog bra :)

Edit: Nu på vintern kör jag D-vitamin också, men det är också individuellt vad du kan tänkas behöva av mineraler och vitaminer i eventuell tillskottsform.

Slemboy
2012-10-29, 23:26
Gainer Pro & Kreatin från star nutrition låter bra & skulle säja att det är allt du behöver. Fokusera på maten & träningen snarare än vilket fräckt amerikanskt märke det är på ditt kosttillskott.
Koffeintabletter kan du ta innan träning om du e trött

DJJOHANSSON
2012-10-29, 23:55
Pwo/EAA produkten amino energy är på utförsäljning vid GG för tillfället, 2 för 1.

Kreatin/gainer ifrån star nutrition.

C-vitamin ifrån s n.


Gogo

blondyz
2012-10-30, 00:24
Pwo/EAA produkten amino energy är på utförsäljning vid GG för tillfället, 2 för 1.

Kreatin/gainer ifrån star nutrition.

C-vitamin ifrån s n.


Gogo

ON's amino energy är ju bara en salig blandning av underdoserade ingredienser om jag förstår det rätt.

DJJOHANSSON
2012-10-30, 08:27
ON's amino energy är ju bara en salig blandning av underdoserade ingredienser om jag förstår det rätt.

Ett bra budgetalternativ ifall man aldrig kört pwo tidigare och ifall man även vill ha aminosyror.


Du kollade kanske värde per skopa? Man ska ha 4 skopor för en dosering.

maaaxxeen
2012-10-30, 17:41
Tack för alla förslag, ska köpa ny gainer och kreatin, ska nog köpa en pre workout också eftersom jag nästan alltid är alltid trött innan träningspassen

blondyz
2012-10-30, 22:16
Ett bra budgetalternativ ifall man aldrig kört pwo tidigare och ifall man även vill ha aminosyror.


Du kollade kanske värde per skopa? Man ska ha 4 skopor för en dosering.

Njae, kollade per doseing. 5g aminosyror, varav okänd mängd EAA/BCAA.