handdator

Visa fullständig version : Haft kylskåpet öppet i 24 timmar


Lallle
2012-10-29, 11:08
Kunde precis konstatera att mitt kylskåp varit öppet i de senaste 24 timmar jag varit borta. Känns förjävligt då jag precis storhandlat. Är det något som definitivt inte klarat sig? Tänker typ köttfärs? Det verkar ha väldigt lite öppet och är också ganska kallt i mitt rum vilket ger mig lite förhoppningar om att inte behöva kasera allt, smöret var t.ex. inte smält och juicen fortfarande kall. Någon dietist eller liknande som kan uttala sig?

Chaan
2012-10-29, 11:16
Ba å ät.

Det är inte rötmånad och jag brukar glömma tinad kyckling ett dygn i rumstemp och äta, och har inte varit magsjuk sedan 2003

Kuriosa: Jag var i södra Afrika 1993-94 och där var det inga kylskåp. Köttet hängde eller låg i skålar, och det var 30 grader varmt. Som tur var så var jag själv vegetarian då. *spy*

Lallle
2012-10-29, 11:44
Det svaret gillade jag.

tenchi
2012-10-29, 11:45
Kylen i fikarummet på jobbet kan stå öppen över natten ibland. På morgonen är allt längst in fruset iom att kylen kyler ännu mer för att försöka hålla den temperatur som är inställd.

Du kan vara lugn!

sandstorm
2012-10-29, 12:19
Om maten luktar okej och smakar okej är den antagligen okej - en tumregel som jag brukar använda.

Herr Oberst
2012-10-29, 13:13
Har läst att katter inte käkar dålig mat, så har du en kisse så kan du ge den färsen och se. Vet dock inte hur väl det stämmer. Inte vågat ge min katt tveksam mat då det känns som hon glufsar i sig allt hon kommer över.

Skickat från min LT26i via Tapatalk 2

Fordon
2012-10-29, 13:37
Har läst att katter inte käkar dålig mat, så har du en kisse så kan du ge den färsen och se. Vet dock inte hur väl det stämmer. Inte vågat ge min katt tveksam mat då det känns som hon glufsar i sig allt hon kommer över.

Skickat från min LT26i via Tapatalk 2

Så antingen slänga eller ge bort. hur mkt får han kvar till sig själv med de två alternativen egentligen??? :(

eternallord
2012-10-29, 13:48
Ät.

Morty
2012-10-29, 14:08
Kunde precis konstatera att mitt kylskåp varit öppet i de senaste 24 timmar jag varit borta. Känns förjävligt då jag precis storhandlat. Är det något som definitivt inte klarat sig? Tänker typ köttfärs? Det verkar ha väldigt lite öppet och är också ganska kallt i mitt rum vilket ger mig lite förhoppningar om att inte behöva kasera allt, smöret var t.ex. inte smält och juicen fortfarande kall. Någon dietist eller liknande som kan uttala sig?

Maten är nog OK, värre med din elförbrukning.

Tillaga din mat ordentligt så är du rätt riskfri här vågar jag säga.