handdator

Visa fullständig version : Ska man slänga sina PWO's som innehåller DMAA etc?


Fyllot
2012-10-28, 19:33
Köpte ett lager med lite godis innan det blev förbud men blir jag tvungen att slänga allt och gå tillbaka till den tråkiga träningen?

Nu är jag inte orolig för några tester på vårat gym men det känns ju lite trist om man skulle ev förlora jobbet på ett sådant test. *facepalm*

Pepz
2012-10-28, 19:43
du åker inte dit på ett test. (jo om du tävlar)
DMAA är klassat som hälsofarlig vara, inte doping.(jo om du tävlar)

Polisen bryr sig inte ett skvatt skulle jag gissa


edit: rätt trist att folk tycker att träning är tråkig utan kemikalier..

mycketbrännvin
2012-10-28, 19:46
Ja det är ju ingenting som ger så otroligt mycket så kan lika gärna slängas

Jorgen
2012-10-28, 19:54
edit: rätt trist att folk tycker att träning är tråkig utan kemikalier..

Stort +1.

Hör och häpna, det gick alldeles utmärkt att träna innan. Med minst lika bra resultat också.

Fyllot
2012-10-28, 20:00
Ja det är trist att vissa blir extremt taggade, glada och sugna på att träna genom kemikalier och orkar mer än 15minuter innan det blir tråkigt. Jag ställer mig glatt i skamvrån och skäms.

agazza
2012-10-28, 20:17
Tanken är väl inte att skämmas, utan fundera över varför det inte går lika bra utan.

När jag var yngre och tyckte träningen var superrolig så gick det minst lika bra utan.

Nu är det mer ett måste med träningen och då kan det behövas pwo för att ens orka med att göra någon nytta på gymmet.

Morty
2012-10-28, 20:27
Man kan sälja det till pwo-beroende. Styckförpackad i redlinepåsar, såklart.

Amfksp
2012-10-28, 23:22
Köpte ett lager med lite godis innan det blev förbud men blir jag tvungen att slänga allt och gå tillbaka till den tråkiga träningen?

Nu är jag inte orolig för några tester på vårat gym men det känns ju lite trist om man skulle ev förlora jobbet på ett sådant test. *facepalm*

Det är inte olagligt att använda, så du kan lugnt köra vidare.

z_bumbi
2012-10-29, 10:19
Ibland har jag funderat på vilken skillnad det skulle kunna bli för resultatet om folk tog pengarna de la på tillskott och satsade på att få hjälp med träningen istället.
*Är det tråkigt? Få hjälp att få tillbaka motivationen.
*Inga resultat? Få bra tips för att driva träningen framåt
*Tappa vikt? Det är en no-brainer att 1000 kr på en konsultation plus uppföljning ger mer för de allra flesta än att köpa två burk med både oklart innehåll och effekt.
*Räkna ihop notan för vad tillskotten kostar under ett år och se vad ni får för träningshjälp mm för det. Det är kanske inte så dyrt att anlita en tränare som inte bara har gått några veckor på en utbildning och ger dig "unika program" för 400 kr/h utan kvitto?
*Något så enkelt som att träna på flera gym kan t o m räcka och det kostar en bråkdel av vad tillskotten kan gå på för ganska många.

Jag inser att det inte är så enkelt att söka upp slumpvis tränare eller instruktör och på sätt automatiskt få bra resultat men med tanke på tiden många lägger ner på att leta tillskott så är inte tiden en begränsande faktor för så många och pengar verkar sällan vara ett problem det heller.

Det finns självklart plats för prestationshöjare men den här smått desperata jakten på tillskott utan att ha en aning om vad man får i burken skrämmer mig faktiskt en aning.

Morty
2012-10-29, 10:36
Det finns självklart plats för prestationshöjare men den här smått desperata jakten på tillskott utan att ha en aning om vad man får i burken skrämmer mig faktiskt en aning.

Så många plus på detta.

Ingredienslista som är så långt att man behöver förstoringsglas, ingredienser man aldrig hört om, etikett som ska likna läkemedelsburkar etc.

Varningsklockorna borde ringa nånstans.

Spetälsk
2012-10-29, 11:13
Ja det är trist att vissa blir extremt taggade, glada och sugna på att träna genom kemikalier och orkar mer än 15minuter innan det blir tråkigt. Jag ställer mig glatt i skamvrån och skäms.Varför ska du skämmas? skam är en dålig känsla som inte leder nånvart. ta tag i ditt problem och lös det istället. det låter allvarligt att du inte kan träna utan extern stimulans. eller så är det bara vanlig slapphet, öh, orkar inte. man är inte av det rätta virket om man behöver psykoaktiva substanser för att träna :)

Kischen
2012-10-29, 16:24
Jag kan träna utan men det blir en form av företräningsritualen, typ.

Fyllot
2012-10-29, 20:38
Varför ska du skämmas? skam är en dålig känsla som inte leder nånvart. ta tag i ditt problem och lös det istället. det låter allvarligt att du inte kan träna utan extern stimulans. eller så är det bara vanlig slapphet, öh, orkar inte. man är inte av det rätta virket om man behöver psykoaktiva substanser för att träna :)

Har rannsakat mig själv och kommer behålla mina härliga burkar. Med tanke på vilken fin medborgare jag är så måste jag trots allt ha någon last att gråta lite över. cofffee

Den dagen jag får biverkningar så kommer jag ställa sanningen på hyllan.

DJJOHANSSON
2012-10-29, 21:28
Man kan sälja det till pwo-beroende. Styckförpackad i redlinepåsar, såklart.

Jag skulle kunna tänka mig att köpa en dosering eller två av hemo rage ifall någon är sugen på att sälja cofffee*popcorn*

exevision
2012-10-29, 21:55
rätt trist att folk tycker att träning är tråkig utan kemikalier..

Hör och häpna, det gick alldeles utmärkt att träna innan. Med minst lika bra resultat också.

Ibland har jag funderat på vilken skillnad det skulle kunna bli för resultatet om folk tog pengarna de la på tillskott och satsade på att få hjälp med träningen istället.
*Är det tråkigt? Få hjälp att få tillbaka motivationen.
*Inga resultat? Få bra tips för att driva träningen framåt
*Tappa vikt? Det är en no-brainer att 1000 kr på en konsultation plus uppföljning ger mer för de allra flesta än att köpa två burk med både oklart innehåll och effekt.
*Räkna ihop notan för vad tillskotten kostar under ett år och se vad ni får för träningshjälp mm för det. Det är kanske inte så dyrt att anlita en tränare som inte bara har gått några veckor på en utbildning och ger dig "unika program" för 400 kr/h utan kvitto?
*Något så enkelt som att träna på flera gym kan t o m räcka och det kostar en bråkdel av vad tillskotten kan gå på för ganska många.

Jag inser att det inte är så enkelt att söka upp slumpvis tränare eller instruktör och på sätt automatiskt få bra resultat men med tanke på tiden många lägger ner på att leta tillskott så är inte tiden en begränsande faktor för så många och pengar verkar sällan vara ett problem det heller.

Det finns självklart plats för prestationshöjare men den här smått desperata jakten på tillskott utan att ha en aning om vad man får i burken skrämmer mig faktiskt en aning.

Så många kloka ord här. Borde bli en sticky med detta!