handdator

Visa fullständig version : Få till den där slutklämmen.


Rafferuff
2012-10-28, 14:16
Om mig!
Jag är 21 år och har tränat styrketräning seriöst i ca 1 år. Har för mesta dels kört ett schema med 4x6 reps. Utöver detta så har jag nästan "alltid" aktivt tränat på annat håll med fotboll och diverse kampsport.

När jag var 17 så gick mitt knä sönder i en fotbollsmatch och efter det blev jag väldigt deprimerad och allt kändes skit, Jag slutade nästan helt röra på mig.

Som person har jag lätt att gå upp i vikt när jag inte rör på mig, så det hela slutade med att jag gick upp från mina dåvarande 85 till 123 kg
Det tog nästan 2 år och flera operationer tills jag kunde börja träna lätt igen.

Så i oktober 2011 bestämde jag mig för att ta tag i mig själv, min kropp och mitt liv. I början rasade jag i vikt och har till och med sen i början av september. innan jag åkte till Norge landat på en statsetik ni kan se nedan.

vikt 94.8
BMI 26.8
Bodyfat 22.0
Muskler 38,4
bukfett 8%

Har dålig tillgång till bra mat och mestadels av det protein jag får i mig är av ägg och tonfisk.
Fick även med mig protein pulver hit till Norge. jag dricker 2 st drinkar om dagen.

Jag har inga bilder på dagsformen men ska försöka återkomma med det. Har ej tillgång till våg heller dessvärre.

Har den senaste månaden gått över till ett 3 split schema upplagt efter
reverse pyramid training. Med basövningar i fokus.

Tyckte till en början att det fungerade bra, Kunde höja vikterna i nästan allt men har på senaste tiden börjat tycka att det har börjat bli lite tråkigt.

Skulle helst vilja ha ett schema upplagt på 7 dagar, Eftersom att jag inte gör så mycket om dagarna här i Norge så blir det att jag bara är ute och går lite på "vilodagarna". Ser mig fortfarande som överviktig även att det är sådan extrem skillnad sen jag började min resa.

http://cdn.publishme.se/cdn/5-1/1919054/images/2010/rickard-nordstrand_119450382.png

Mitt mål är att innan jul vara på god väg till denna kroppen.

Det jag vill fråga Er mina vänner.

Hur ska tycker ni att jag ska lägga upp min träning/kost och jag är öppen för alla slags förslag. Vad ska jag lägga mer fokus på? osv :).
Kommer även att följa en träningsdagbok här om intresse finns för det.

//Rafferuff

LillisJ
2012-10-28, 15:19
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Rafferuff
2012-10-28, 17:32
Tack! men kan någon rekommendera ett upplägg som jag kan köra med deffen?! kanske någon slags split med tung styrketräning? :) Har tid att träna varje dag!

LillisJ
2012-10-28, 22:29
Tungt och lågrep brukar rekommenderas under deff för att bibehålla styrka.. Något fullt schema har jag dock inte på lager.