handdator

Visa fullständig version : Stora mängder stärkelse onödigt för cyklister?


mikaelj
2012-10-27, 22:20
http://www.bicycling.com/training-nutrition/nutrition-weight-loss/big-fat-lies?cm_mmc=Twitter-_-Bicycling-_-Content-Story-_-fat-lies

Morty
2012-10-28, 13:28
http://anthonycolpo.com/why-low-carb-diets-are-terrible-for-athletes-part-1/
http://anthonycolpo.com/why-low-carb-diets-are-terrible-for-athletes-part-2/

Ferry och Colting granskas också. Mycket intressant läsning!

Att slippa bonka genom en lågkolhydratskost är en enkel lösning, man kan pushar sig itne lika hårt när man är låg. Att inte bonka genom att träna upp sig och bli jävla fit är ett bättre sätt.

Everest drog av 20milapass inför Kalmar IM utan snacks, men med en vanlig, ickekolhydratsstrypt diet. Att äta igen sig efter det utan kolhydrater blir en flottig och rätt äcklig historia.

Low carb för uthållighetsidrottare kommer nog aldrig att slå.

Eddie Vedder
2012-10-28, 20:07
Att det är onödigt med överdrivet mycket är ju en truism i och för sig. Det ligger ju i ordets definition. :)

Pinarello
2012-10-28, 20:17
Lite som att slå in öppna dörrar. De flesta som har sysslat med konditionsidrott på hyffsat hög nivå vet att kolhydratrik kost är ett måste för att kunna prestera. Allt det där LCHF, högprotein, högfett blabla bullshit hokuspokus är till för folk som vill ha ett gott samvete genom att gegga i sig bacon och bea - oj så nyttig jag är.

mikaelj
2012-10-28, 20:35
Jaja, jag kom på det. :-) Byt ut "överdrivet" med "mycket".

Lite som att slå in öppna dörrar. De flesta som har sysslat med konditionsidrott på hyffsat hög nivå vet att kolhydratrik kost är ett måste för att kunna prestera. Allt det där LCHF, högprotein, högfett blabla bullshit hokuspokus är till för folk som vill ha ett gott samvete genom att gegga i sig bacon och bea - oj så nyttig jag är.

...du läste alltså inte artikeln.

Sverker
2012-10-28, 20:36
Vad vill du få fram ?

Eddie Vedder
2012-10-28, 20:38
Lite som att slå in öppna dörrar. De flesta som har sysslat med konditionsidrott på hyffsat hög nivå vet att kolhydratrik kost är ett måste för att kunna prestera. Allt det där LCHF, högprotein, högfett blabla bullshit hokuspokus är till för folk som vill ha ett gott samvete genom att gegga i sig bacon och bea - oj så nyttig jag är.

Det verkar vara väldigt kul att, som du gör nu och som Morty gör så fort han får minsta lilla chans, att prata nedlåtande om de människorna också. Jag förstår att man tycker att dieten verkar tråkig och ingen höjdare för träning men jag fattar verkligen inte grejen med att tala så illa om folk som trivs med den.

Morty
2012-10-28, 21:26
Det verkar vara väldigt kul att, som du gör nu och som Morty gör så fort han får minsta lilla chans, att prata nedlåtande om de människorna också. Jag förstår att man tycker att dieten verkar tråkig och ingen höjdare för träning men jag fattar verkligen inte grejen med att tala så illa om folk som trivs med den.

Nåja, så mycket tar jag väl inte i om just LCHF'are? Det är dieten jag är emot. Sen är det rätt tradigt när de ska försöka berätta att det är bra skit för konditionsträning, trots att inga duktiga konditionsidrottare kör på det.

Eddie Vedder
2012-10-29, 19:41
Nåja, så mycket tar jag väl inte i om just LCHF'are? Det är dieten jag är emot. Sen är det rätt tradigt när de ska försöka berätta att det är bra skit för konditionsträning, trots att inga duktiga konditionsidrottare kör på det.

Tar i och tar i. Det kanske inte är så hårda ord men fortfarande nedsättande i de flesta trådar där det dyker upp. Till och med i allmänt. Ta det inte som kritik eller så, jag kan bara inte förstå det. Du som vegetarian borde ju vara mycket mer negativ till hur jag, och fler med mig, äter på Kolozzeum.

Morty
2012-10-30, 10:54
Tar i och tar i. Det kanske inte är så hårda ord men fortfarande nedsättande i de flesta trådar där det dyker upp. Till och med i allmänt. Ta det inte som kritik eller så, jag kan bara inte förstå det. Du som vegetarian borde ju vara mycket mer negativ till hur jag, och fler med mig, äter på Kolozzeum.

Men ni predikar ju sällan om att fett kött och grädde (animalier) frälser mänskligheten från cancer och 'beetus. Dessutom är LCHF-följarna som jag klankar på helt sekteristiska. Mest klankar jag väl ändå på Dr Dahlquist och Kostdoktorn, "sektledarna".

Ja, det är synd att ni äter mycket kött. Men det gör LCHF'are också. Och vilka är det som drar stora drevet mot just vegetarisk kost? LCHF'are.

spoon
2012-10-30, 11:06
Startade den här tråden av nyfikenhet. Känner ni till elitutövare som har valt bort stärkelse så får ni gärna skriva dom här

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=183319


(Har inte läst din länk än MikaelJ. Ska göra det nu.)

Eddie Vedder
2012-10-30, 19:42
Men ni predikar ju sällan om att fett kött och grädde (animalier) frälser mänskligheten från cancer och 'beetus. Dessutom är LCHF-följarna som jag klankar på helt sekteristiska. Mest klankar jag väl ändå på Dr Dahlquist och Kostdoktorn, "sektledarna".

Ja, det är synd att ni äter mycket kött. Men det gör LCHF'are också. Och vilka är det som drar stora drevet mot just vegetarisk kost? LCHF'are.

Hatar du predikande borde du hata vegetarianism också. Där ligger ju de värsta LCHF:arna i lä. Det finns alltid exempel på rabiata människor.

Morty
2012-10-30, 20:00
Hatar du predikande borde du hata vegetarianism också. Där ligger ju de värsta LCHF:arna i lä. Det finns alltid exempel på rabiata människor.

Sometimes you just make the best statements.

Det kanske är vad LCHF-dieten leder till (you know this) som gör det så extra illa att predika för den.

Men vi borde försöka gå topic för ämnet här är mkt intressant och jag vet att du är duktig på det.

Eddie Vedder
2012-10-30, 20:06
Sometimes you just make the best statements.

Det kanske är vad LCHF-dieten leder till (you know this) som gör det så extra illa att predika för den.

Men vi borde försöka gå topic för ämnet här är mkt intressant och jag vet att du är duktig på det.

Ja vi lämnar det. Men ja, de som skriker högst och beter sig värst är tyvärr de som oftast blir representanter för den mindre rabiata majoriteten. :)

Old Nick
2012-10-30, 20:22
Vid vilken nivå behöver man kolhydrater? Jag upplever själv att jag presterar oerhört mycket bättre på LCHF än på vanlig husmanskost, men då är jag väl iofs knappast mer än hobbymotionär.