handdator

Visa fullständig version : Tunnhårighet?


toaoo
2012-10-27, 09:30
Ni som lider av tunnhårighet:

1. När började ni bli tunnhåriga?
2. Hur mycket bortfall har du och hur snabbt blev det så?
3. Vad har ni testat för motmedel, har något funkat?

toaoo
2012-10-28, 11:22
*bump*

uf_74
2012-10-28, 12:57
Ni som lider av tunnhårighet:

1. När började ni bli tunnhåriga?
2. Hur mycket bortfall har du och hur snabbt blev det så?
3. Vad har ni testat för motmedel, har något funkat?

1. Vid 32-33 års ålder. Inte så att det syntes direkt men det fanns där om man kollade noga. Nu (38 år) är det tydligt men jag har rakat av skiten nu. Så djävla skönt.

2. Se ovan.

3. Testade regaine med uteblivet resultat. Även regaine forte utan resultat. Kommer från mammas sida. Pappa har fullt med hår på skallen än idag (+60 år gammal). Ska finnas receptbelagd medicin men med vissa bieffekter (impotens bland annat).

Asdf
2012-10-28, 13:28
Vid 21 började flikarna vandra uppåt, tycker att processen gick mycket fort under en viss tidsperiod, har nivå 2-3 på den skalan som används

Har testat finasterid under 1,5 år och märkt att håravfallet stannat upp. Dock är det krångligt att ta tabletter varje dag, känns heller inte ok att leva på receptbelagda mediciner livet ut

Jag sätter min tilltro till stamcellsforskningen och transplantation av individuellt framodlade hårsäckar på ens hjässa. Känns som att det inte ligger många år bort och det är ju skönt :)

Tjuckot
2012-10-28, 13:46
På gymmet var det var en jävel som jag aldrig träffat förrut som frågade mig om inte jag funderat på hårtransplantation någon gång. Visst att hårfästet drar sig uppåt, men det var mest ohyffsat.

Jag tar smällen f.ö, kommer nog bli flintis. Men det kan jag leva med.

Oxe
2012-10-28, 15:36
Började få begynande munkhätta vid 27års ålder sen har det inte hänt så jääte mycket, jag ärmoldschool och kör combover

Mental
2012-10-28, 15:45
Vikar har jag haft sedan 25, vid 30 började det glesna på toppen, syns inte mycket men det är en begynnande kalott. Ger mitt hår max 5 år till. Och jag tänker inte kämpa mot. Ser det som en del i att bli äldre bara.

http://2.bp.blogspot.com/-3rmq6SQhZW0/UI0cuWF4zYI/AAAAAAAAYYQ/eycpxX1r1G0/s1600/comb+to.jpg

TorbjornFred
2012-10-28, 15:51
vid 22år sa en frisör att jag började bli tunnhårig i bakhuvudet, vikarna hade börjat smyga uppåt. nu vid 26 syns att det är som ett U i bakhuvudet.
Har testat rogiane från apoteket och jag tror att det har stillat håravfallet, kanske tom ökat på hårväxten något men fortfarande så att det är synligt bortfall