handdator

Visa fullständig version : Vilket gym är bäst?


Ryalnotch
2012-10-26, 09:59
Hallå kollozzeum,

Jag hade en ordentlig viktökning för några månader sedan som tyvärr pga. skola och brist på motivation håller på att försvinna, ganska snabbt. Har endast haft en skivstång, en hantel och 68 kilo i vikter att träna med vilket har lett till att jag inte kunnat utvecklas som jag önskat. Jag studerar fulltid så har inte så värst mycket pengar så min fråga är, finns det någon specifikt gym i Malmö eller gymkedja som generellt har relativt hög standard till ett resonligt pris?

Tack på förhand !

Holmeros
2012-10-26, 10:05
Hallå kollozzeum,

Jag hade en ordentlig viktökning för några månader sedan som tyvärr pga. skola och brist på motivation håller på att försvinna, ganska snabbt. Har endast haft en skivstång, en hantel och 68 kilo i vikter att träna med vilket har lett till att jag inte kunnat utvecklas som jag önskat. Jag studerar fulltid så har inte så värst mycket pengar så min fråga är, finns det någon specifikt gym i Malmö eller gymkedja som generellt har relativt hög standard till ett resonligt pris?

Tack på förhand !

Jag vet faktiskt inte vilket gym som är billigast i Malmö, men till exempel Fitness 24 Seven är ju ok, till väldigt bra priser. Jämför man med till exempel SATS, Friskis&Svettis, Musclezone, AA Elite etc. så är F24Seven relativt billigt. Det finns väl även möjlighet till studentrabatt, tror jag?

Jag själv tränar för närvarande på F24Seven i Katrinelund (ibland rörsjöstaden) och anser att det duger. För dig låter det som att det hade varit ett helt enormt lyft.

aijou
2012-10-26, 10:07
Hallå kollozzeum,

Jag hade en ordentlig viktökning för några månader sedan som tyvärr pga. skola och brist på motivation håller på att försvinna, ganska snabbt. Har endast haft en skivstång, en hantel och 68 kilo i vikter att träna med vilket har lett till att jag inte kunnat utvecklas som jag önskat. Jag studerar fulltid så har inte så värst mycket pengar så min fråga är, finns det någon specifikt gym i Malmö eller gymkedja som generellt har relativt hög standard till ett resonligt pris?

Tack på förhand !

Jag har hört att Träningsvärket ska vara riktigt bra, men jag har aldrig varit där själv. Hade jag haft jobbet lite närmre så hade jag nog kört där.

Själv tränar jag på Friskis & Svettis och det är helt ok. Jag kör på Parkmöllan, men av vad jag har hört så ska alla deras anläggningar i Malmö vara ok.

Holmeros
2012-10-26, 10:33
Jag har hört att Träningsvärket ska vara riktigt bra, men jag har aldrig varit där själv. Hade jag haft jobbet lite närmre så hade jag nog kört där.

Själv tränar jag på Friskis & Svettis och det är helt ok. Jag kör på Parkmöllan, men av vad jag har hört så ska alla deras anläggningar i Malmö vara ok.

Jobbade i närheten av träningsverket tidigare och hade kollegor som tränade där. De verkade gilla det, så det är säkert ett bra alternativ.

TS: Var du bor och rör dig ofta är ju ofta en ganska relevant sak i fråga om gymval..

Ryalnotch
2012-10-26, 16:09
TS: Var du bor och rör dig ofta är ju ofta en ganska relevant sak i fråga om gymval..

Jag rör mig runt gågatan/regementsgatan då jag går i skola där. Var inne på f24sevens hemsida precis, det är ju sjukt billigt! Kostar bara 169kr/mån för mig som student :eek: förväntade mig mycket mer efter att ha sett kostnader på andra gym som sats etc.

Väldigt tacksam för svaren!

Holmeros
2012-10-26, 16:23
F24Seven har ju gott om anläggningar också, klar fördel. Sen att det ibland kryllar med idioter, det är en annan femma ^^

blondyz
2012-10-26, 17:25
Tränade på F24/7 och AA-Elit i Malmö.. Jag säger AA-Elit alla dagar i veckan. Bra öppettider (behövs inte mer imo, så den faktorn som fördel för F24/7 räknas bort).. Billigt, jag betalade runt 100:-/månad, men har hört att de höjt priset något sedan dess, det var ett par år sedan jag köpte korten. Luftig och rymlig lokal, men allt du kan önska. Hantlar upp till 75kg i två uppsättningar, gott om fria vikter och en maskinpark med kvalitet och mycket bra utbud.

F24/7 på smithgatan eller möllan var de jag körde mest för några år sedan, innan jag gick till AA, skillnaden är enorm. Min uppfattning om F24/7 är sunk. Skaer ligger slängda hur som, sunkiga lokaler, en hel del brister i utbud och kvalitet.

Numera bor jag inte i Malmö, och jag saknar AA en del, även om Trossö TK där jag tränar nu är mycket bra.