handdator

Visa fullständig version : Stel nacke med oljud vid huvudvridning?


ARMSTARK
2012-10-25, 14:31
Jag har i stort sett alltid haft problem med nacken med stelhet och så. Det har hållit sig uthärdligt med stretching men på senare år har det börjat krasa som när man trampar på torra kvistar när jag böjer huvudet framåt/neråt. Och när jag vickar huvudet i sidled smäller det i kotorna så att folk runt omkring kan höra det.

Nu är frågan, är det normalt ålderstecken efter ett liv på gymet eller bör man kolla upp det?

tearz
2012-10-25, 14:33
Jag har i stort sett alltid haft problem med nacken med stelhet och så. Det har hållit sig uthärdligt med stretching men på senare år har det börjat krasa som när man trampar på torra kvistar när jag böjer huvudet framåt/neråt. Och när jag vickar huvudet i sidled smäller det i kotorna så att folk runt omkring kan höra det.

Nu är frågan, är det normalt ålderstecken efter ett liv på gymet eller bör man kolla upp det?

Vad sjukt att du nämner det !
Har själv exakt samma problem det bara krasar när jag tex vänder huvudet åt sidan :/
Har även problem med enorma låsningar i skuldror/bröstet :/
Bara knäcker och har sig så fort jag andas in typ :cryout:

BelowAverage
2012-10-25, 23:00
Det är väldigt vanligt att det krasar i nacken.
Men om du blivit successivt stelare och oljuden blivit värre tycker jag att du bör kolla upp det.
Nacken känns för viktig för att man ska lämna något åt slumpen.

Har själv redan en massa låsningar i bröstrygg och för närvarande stel nacke, hoppas att nacken bara är tillfällig nackspärr.