handdator

Visa fullständig version : Behöver lite hjälp med mitt träningsprogram


pilt77
2004-02-08, 15:19
Jag har använt det här programmet ett tag nu och börjar känna att det inte är rätt för mig. Tränar hårdare nu än jag gjorde i början och orkar inte med 2 olika muskelgrupper per träning

Dag1 Bröst Axlar
Dag2 Armar Rygg
Dag3 Ben
Dag4-5 Vila

Tänkte köra varje muskelgrupp separat nu men vet inte riktigt i vilken ordning jag ska ta dom.

Ben
Rygg
Vila
Bröst
Axlar
Armar
vila

Är det bra? eller har ni något bättre förslag?

King Grub
2004-02-08, 15:21
Jag skulle lagt de två stora, rygg och ben, längre ifrån varandra, och samma sak med bröst och axlar. T ex:

Rygg
Bröst
Vila
Armar
Ben
Axlar
Vila

Mage och vader går att klämma in i stort sett efter vilken annan muskel som helst.

Shadow Warrior
2004-02-08, 15:23
Om du tycker att det är för jobbigt att träna två muskelgruper per pass tror jag du kör för många övningar. Jag tränar aldrig mer än 3ggr per veckan och min pass tar alldrig längre tid än 40min, då inriktar jag mej bara på dom övningar jag anser mej behöva, det är det enda träningsätt som funkar riktigt bra för mej.

/Shadow Warrior

swiftin
2004-02-08, 16:05
Detta kanske är bra?

måndag: rygg
tisdag: vila
onsdag: bröst/mage
torsdag: vila
fredag: biceps/ben
lördag: vila
söndag: axlar/triceps

3-4 dagar mellan rygg och ben och även till biceps. det är även lång vila mellan bröst/axlar/triceps.

Shadow Warrior
2004-02-08, 16:34
Originally posted by swiftin
Detta kanske är bra?

måndag: rygg
tisdag: vila
onsdag: bröst/mage
torsdag: vila
fredag: biceps/ben
lördag: vila
söndag: axlar/triceps

3-4 dagar mellan rygg och ben och även till biceps. det är även lång vila mellan bröst/axlar/triceps.

Kanske det.... men vad jag personligen tycker är viktigt är vilka övningar jag kör, det är nämligen det som avgör hur jag delar upp kroppen, splittet i sej är för mej ointressant om jag inte först valt ut övningarna.

/Shadow Warrior

Shadow Warrior
2004-02-08, 17:03
Originally posted by Jorgen

Det var väl själva f*n. Var det ett program som du skulle köra? Nej just det, det var det inte. Håll dig till ämnet, och ämnet är inte dig i denna tråden. Jag säger inte till dig en gång till. :insane:

//Jörgen

Jag försökte bara bredda hans syn på det hela lite, inget fel med det eller?

/Shadow Warrior

Jorgen
2004-02-08, 17:03
Originally posted by Shadow Warrior
Kanske det.... men vad jag personligen tycker är viktigt är vilka övningar jag kör, det är nämligen det som avgör hur jag delar upp kroppen, splittet i sej är för mej ointressant om jag inte först valt ut övningarna.
Det var väl själva f*n. Var det ett program som du skulle köra? Nej just det, det var det inte. Håll dig till ämnet, och ämnet är inte dig i denna tråden. Jag säger inte till dig en gång till. :insane:

//Jörgen