handdator

Visa fullständig version : Blir alldeles skakig och helspänd av craze


peppo
2012-10-24, 21:44
Jag blir alldeles skakig och helspänd av craze efter passet. Känner mig skärrad och rädd på något sätt. Väldigt obehagligt är det. Vad kan det bero på?

Grotesk
2012-10-24, 21:47
Hur många skopor tog du?

Det har ju garanterat att göra med innehållet.

peppo
2012-10-24, 21:52
Hur många skopor tog du?

Det har ju garanterat att göra med innehållet.

Kör alltid på 4 skopor. Aldrig provat mindre dos. Kanske är mitt egel fel då men så gör jag med allting och bara öser på.

zarnyhax
2012-10-24, 21:57
Haha där har du orsaken, det är standard att ta 1 skopa. Det står att man inte ska ta mer än 2 skopor om dygnet.

Grotesk
2012-10-24, 22:00
Kör alltid på 4 skopor. Aldrig provat mindre dos. Kanske är mitt egel fel då men så gör jag med allting och bara öser på.

Ja, rätt åt dig faktiskt. Skärp dig och hoppas att du inte får lika mycket bieffekter på "rimlig" dos.

Lillstrumpa
2012-10-24, 22:02
Sunt förnuft har aldrig skadat. :)

Ge gärna en rapport när du testat normaldosen.

Gober
2012-10-24, 23:07
Följ alltid rek dos. Om du tar medicin (tänker på din andra tråd) så kanske du bör kolla upp om du ska ta sådana produkter överhuvudtaget.

Sheogorath
2012-10-25, 05:27
Jag blir alldeles skakig och helspänd av craze efter passet. Känner mig skärrad och rädd på något sätt. Väldigt obehagligt är det. Vad kan det bero på?

Ångest. Inte ånger för det du gjort utan ångest p.g.a. att du stoppat i dig en stark centralstimulantia som håller på att gå ur systemet. Dina monoamin-nivåer i synapsspalterna är för låga och du får inte någon lycko/välbehags-signalering.

koffein_beroende
2012-10-25, 06:17
Är dagens folk på fullast allvar? Jisses..

miaz
2012-10-25, 08:26
Är dagens folk på fullast allvar? Jisses..
lite vad jag också tänkte.

varför blir jag så illamående då jag dricker en liter vodka på en timma?
vad kan det bero på?

Juxta
2012-10-25, 08:31
Skyll dig själv.

Känns som samma typ av människor som blir upprörda på energidrycker när folk dött pga att dom druckit en helt flak RedBull.

Pepz
2012-10-25, 08:32
Kör alltid på 4 skopor. Aldrig provat mindre dos. Kanske är mitt egel fel då men så gör jag med allting och bara öser på.

tämligen osmart.

Craze är inte att leka med vilket du fått uppleva mest pga din dumhet

Kischen
2012-10-25, 08:36
http://laughingsquid.com/wp-content/uploads/royal-fail.jpg

Gober
2012-10-25, 09:13
Om ni läser TS andra tråd så har han ju fått en diagnos, om det har att göra med oförmåga att ta sunda beslut som i detta fall vet jag inte. Vill bara påpeka det.

tjing
2012-10-25, 12:52
Stimulanter kan ge ångest. Inget nytt under solen

Gober: Vilken diagnos?

Gober
2012-10-25, 13:22
Stimulanter kan ge ångest. Inget nytt under solen

Gober: Vilken diagnos?

Asperger, jag är inte kunnig inom medicin men antar att det kan involvera medicin mot social fobi osv och det kan jag inte tänka mig är så bra att kombinera med stimprodukter.

Kischen
2012-10-25, 13:35
Diagnos eller inte, skulle vara intressant att veta hur TS resonerade. Det står uttryckligen att en portion är vad, 5,3 gram? Istället tar man runt 20?

Man mår kasst och känner att man måste fråga på ett forum?

makes no sense.

tjing
2012-10-25, 15:15
Asperger, jag är inte kunnig inom medicin men antar att det kan involvera medicin mot social fobi osv och det kan jag inte tänka mig är så bra att kombinera med stimprodukter.

Alla med asperger har dock inte social fobi. En del är lyckligt ointresserade av hur deras sociala inkompetens framstår.

Överhuvudtaget mår ingen bra av en överdos stimulantia.

Sheogorath
2012-10-25, 16:46
Jag tycker fortfarande att det mest centrala är att försöka skapa sig en bild av vad man faktiskt stoppar i sig, innan man gör det. Det är ju inte precis så att kosttillskottstillverkarnas doseringar för såna här cocktailer är väl underbyggda. Att börja lågt gör man för att det med all sannolikhet är säkrare, inte för att det automatiskt gör det säkert eller för att det är en optimal dosering. Det vet inte ens tillverkarna någonting om.

blondyz
2012-10-25, 18:42
Jag tycker fortfarande att det mest centrala är att försöka skapa sig en bild av vad man faktiskt stoppar i sig, innan man gör det. Det är ju inte precis så att kosttillskottstillverkarnas doseringar för såna här cocktailer är väl underbyggda. Att börja lågt gör man för att det med all sannolikhet är säkrare, inte för att det automatiskt gör det säkert eller för att det är en optimal dosering. Det vet inte ens tillverkarna någonting om.

Värt att tillägga är ju att även OM det skulle vara så att anvisningarna hade varit väl underbyggda så är de fortfarande rekommendationer. Vad som är optimal dos beror dels på vad man vill ha för effekt, och dels är det väldigt individuellt.

Det är upp till var och en, man tar större risk om man börjar högt. Större risk för att må dåligt och få oönskade effekter, och större risk för skador på kroppen. Vill man inte ta den risken så börjar man lågt, det säger sig själv. Att komma och undra varför man får oönskade effekter om man börjar på en hög dos är ju vad många säkert skulle kunna jämföra med att dumförklara sig själv.

Sheogorath
2012-10-25, 19:12
Värt att tillägga är ju att även OM det skulle vara så att anvisningarna hade varit väl underbyggda så är de fortfarande rekommendationer. Vad som är optimal dos beror dels på vad man vill ha för effekt, och dels är det väldigt individuellt.

Det är upp till var och en, man tar större risk om man börjar högt. Större risk för att må dåligt och få oönskade effekter, och större risk för skador på kroppen. Vill man inte ta den risken så börjar man lågt, det säger sig själv. Att komma och undra varför man får oönskade effekter om man börjar på en hög dos är ju vad många säkert skulle kunna jämföra med att dumförklara sig själv.

Fast ångest och oro är rapporterat även vid normala eller låga doseringar (*pekar på sig själv*) så det är inte givet att det beror på hög dos. Men visst, högre dos ger säkert högre intensitet även till efterverkningarna. Jag reagerade helt enkelt på kommentarerna "klart du mår dåligt när du tar fyra skopor!" (vilket implicerar att lägre dos INTE skulle ge oroskänslor) när det korrekta förmodligen är "klart du mår dåligt när du kommer ner från Craze!" Givet just den här användaren och andra med liknande psykiska beskaffenhet, såklart.

sagevsal
2012-10-25, 20:59
Fast ångest och oro är rapporterat även vid normala eller låga doseringar (*pekar på sig själv*) så det är inte givet att det beror på hög dos. Men visst, högre dos ger säkert högre intensitet även till efterverkningarna. Jag reagerade helt enkelt på kommentarerna "klart du mår dåligt när du tar fyra skopor!" (vilket implicerar att lägre dos INTE skulle ge oroskänslor) när det korrekta förmodligen är "klart du mår dåligt när du kommer ner från Craze!" Givet just den här användaren och andra med liknande psykiska beskaffenhet, såklart.

Det är väldigt individuellt hur man reagerar som med allt här i livet. Men ja, avtändning från craze är nog mer vanligt än ovanligt, det tror jag. Det är min uppfattning även om liknande preparat inte ger mig det. Däremot att sova är ju typ omöjligt så när man intar det klockan 20 somnar man aldrig innan 3 iaf.

Tap3worm
2012-10-26, 07:08
är dagens folk på fullast allvar? Jisses..

+1

Lärlingen
2012-10-26, 16:06
Folk slutar aldrig förvåna en. Tack för en skrattbar tråd iaf :)