handdator

Visa fullständig version : Hjälp med schema och upplägg


Williams24
2012-10-24, 21:17
Hej där! Ny på forumet och hoppas på lite hjälp!

Jag har tränat gym lite mer seriöst under senaste året men börjat bli mer insatt och skött maten bättre nu på slutet.

Träningen har funkat bra och jag har sett ganska bra resultat på ett år, Men nu vill jag ha ännu mer!

Har kört mycket gym och kondition (löpning, spinning, simning t.ex.) men jag har inget riktigt schema som jag följer så oftast har jag tagit övningar jag gillar och gjort ett eget schema inför varje gympass. Vet inte riktigt vart jag ska hitta ett bra, så därför frågar jag er! Har någon här ett bra schema alt. viljan att hjälpa mig komma fram med ett?

Tränar 5-6 dagar i veckan och ofta blir det både kondition och styrka på dagarna. Siktar inte på att bli en bodybuilder eller giganstisk, gjorde mönstring denna vecka så jag hoppas på GMU i januari, fast vill självklart bygga på också!

Vore jättetacksam om någon kunde hjälpa mig!
Mvh

Snömannen
2012-10-25, 13:35
Har du kollat upp SL 5x5 och SS 3x5?

CalleP
2012-10-25, 15:01
http://www.aworkoutroutine.com/

Tycker du spenderar ett par timmer där inne och läser till dig.
Har egentligen haft 2 bra träningsperioder i mitt liv, ett från 2007-2008 där ökade jag på bra men tränade för tok mycket och blev sjuk hela tiden.

Sedan andra perioden är från Januari i år tills nu, tränar mindre mer sällan men har ändå ökat mer än innan.

Williams24
2012-10-25, 16:06
Nej jag har inte kollat jättemycket på något av de programmen, vet vad SL 5x5 är (ungefär) SS 3x5 hittar jag inte så mycket om. Tycker att programmen känns ganska minimala men jag är ingen expert.

Tack Calle! ska kika och läsa där, skrev ner alla övningar samt reps och vikt idag och tänkte fortsätta med det, hoppas det ska hjälpa mig lite.