handdator

Visa fullständig version : Kameraövervakning kan stoppas på Fitness 24/7


Hanken
2012-10-24, 12:15
http://epaper.mitti.se/epaper_mivt/today/16.pdf

Vad tycker ni om detta? Jag personligen har inget emot det, känns bra och tryggt om någon skulle hända.

MtotheM
2012-10-24, 12:19
Fast nu tror jag knappast någon sitter och kollar ifall du hamnar i knipa, utan snarare kollar filmen efter bevis om någon snor saker från gymmet.

Ballt
2012-10-24, 12:31
Fast nu tror jag knappast någon sitter och kollar ifall du hamnar i knipa, utan snarare kollar filmen efter bevis om någon snor saker från gymmet.

Det kan väl kännas tryggt och bra att veta ifall någonting blir snott så kommer man veta vem det är? =)

Knatcharn
2012-10-24, 12:32
Det kan väl kännas tryggt och bra att veta ifall någonting blir snott så kommer man veta vem det är? =)

Ja, jag förstår inte vem som tar illa upp av att bli filmad. Herregud. Storebror ser dig!

Snobbe
2012-10-24, 12:40
Fast nu tror jag knappast någon sitter och kollar ifall du hamnar i knipa, utan snarare kollar filmen efter bevis om någon snor saker från gymmet.

Fast det filmas ju även så att det skulle kunna användas som bevis om något händer någon på gymmet? Sen lär det inte vara någon som kollar live nej.

Jag tycker det verkar bra, ser ingen anledning till att dom inte får filma. Man gör väl ett val isf när man börjar gå till deras gym.

vicarious
2012-10-24, 12:43
Tycker det är en bra idé att ha kameraövervakning så länge de informerar sina kunder om det.

Knatcharn
2012-10-24, 12:58
Tycker det är en bra idé att ha kameraövervakning så länge de informerar sina kunder om det.

Ja de har ju det i och med att det är obemannat större delen av dygnet (så att de kan ha öppet dygnet runt).

Gober
2012-10-24, 13:13
Bara det går rätt till, att det är skyltat och att man blir medveten om det när man skriver på avtalet.

Det gym jag tränar på är bara bemannat mån-torsd mellan 16-19. Så för en del känns det nog tryggt då det minskar risken att något ska hända, överfall osv, tänker tex på tjejer som tränar själv på obemannade tider.

Det har varit väldigt mycket stölder i omklädningsrummen på alla anläggningar jag varit på, det går ju dock inte att filma där inne så i det fallet gör inte kameror någon skillnad utan det är ju främst för en känsla av trygghet.

Hanken
2012-10-24, 17:32
Nej det vet jag väl... Men det är ju så att folk drar sig för att stöka, stjäla mm när det vet att det finns kameror.

Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2

Ronn
2012-10-24, 17:47
Dom saknar tillstånd så inte så konstigt om dom i så fall inte får ha det. ;)

Chaan
2012-10-24, 17:54
Tydligen är inte omklädningsrummen övervakade

Eriksdalsbadet har haft kameraövervakning i omklädningsrummen i tio år, polisen får bara ta upp materialet som bevis, i efterhand. Kamerorna är plomberade. Just därifrån har jag inte fått en enda sak snodd, i övrigt har jag blivit bestulen säkert tio gånger i Stockholm.

cero
2012-10-24, 18:02
Tydligen är inte omklädningsrummen övervakade

Eriksdalsbadet har haft kameraövervakning i omklädningsrummen i tio år, polisen får bara ta upp materialet som bevis, i efterhand. Kamerorna är plomberade. Just därifrån har jag inte fått en enda sak snodd, i övrigt har jag blivit bestulen säkert tio gånger i Stockholm.

Övervakning i omklädningsrum för att minska stölder känns lite överdrivet. Om man nu har med sig en telefon för tio papp eller något så behöver man ju inte lämna den i skåpet.

Fishtank
2012-10-24, 18:07
Ja varför inte?
Man tränar i kläder och ingen risk att någon stjäl/förstör utrustning utan att den skyldige hittas.


Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Chaan
2012-10-24, 18:08
Övervakning i omklädningsrum för att minska stölder känns lite överdrivet. Om man nu har med sig en telefon för tio papp eller något så behöver man ju inte lämna den i skåpet.

Jag kommer ihåg hur diskussionerna gick när övervakning infördes på Eriksdalsbadet, och diskuterade också det med personalen. Du har ingen om hur mycket stölder det var innan. Det var ett arbetsmiljöproblem för personalen kan man säga, och dom installerade också någon gång vid den tiden grindar som liknar tunnelbanans.