handdator

Visa fullständig version : HBO Nordic


Spettet
2012-10-23, 21:47
http://www.svd.se/naringsliv/digitalt/hbo-siktar-pa-nordliga-fans_7605388.svd

Spännande att se hur utbudet kommer se ut.

Fishtank
2012-10-23, 22:07
Lär väl bli lika useless som Netflix.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Snobbe
2012-10-23, 22:11
Lär väl bli lika useless som Netflix.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Skillnaden är ju att HBO är HBO dvs de äger innehållet de vill visa. Vad jag vet så har de sagt att deras serier som går i USA ska även komma ut på HBO nordic inom någon dag och även subbade då. De ska även ge ut showtime serier.

Fishtank
2012-10-23, 22:21
Förutsatt att ingen köpt exklusiva rättigheter i Sverige redan då.

Varför skulle jag betala för något långsammare än en torrent också.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Snobbe
2012-10-23, 22:28
Förutsatt att ingen köpt exklusiva rättigheter i Sverige redan då.

Varför skulle jag betala för något långsammare än en torrent också.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

För att antagligen så kommer torrenten ut 4på natten svensk tid, och HBO avsnittet kanske kommer kl 10? Vem vet? Vi får väl se. Men visst du lär fortsätta torrenta eftersom du anser att det är din rätt att få gratis saker.

Du tror att HBO skulle skapa ett HBO nordic om något annat företag har exklusiva rättigheter till deras serier?!:D Helvete människa tänk lite.

Fishtank
2012-10-23, 22:36
Sändningsrättigheter.
Antar du inte vet vad det är.

HBO tappar inget på att jag torrentar något i Sverige då de säljer rättigheterna och inte bryr sig om jag ser det eller ej här i Sverige.

Behöver tv3 mina pengar får de erbjuda något intressant i tid vilket tyvärr inte är möjligt.


Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

EkarN
2012-10-23, 22:36
Jag tycker detta är grymt. 79 spänn är inte dyrt. Man ska tydligen få tillgång till alla säsonger av Sopranos, the Wire osv. Det kan jag ta. Kommer dock antagligen bara ha det under de månader på året då GoT går.

312
2012-10-23, 22:48
Trodde tråden handlade om OBH Nordica. Trött kanske.

davvvan
2012-10-24, 12:29
Hoppas att detta blir bra.

Snobbe
2012-10-24, 12:43
Sändningsrättigheter.
Antar du inte vet vad det är.

HBO tappar inget på att jag torrentar något i Sverige då de säljer rättigheterna och inte bryr sig om jag ser det eller ej här i Sverige.

Behöver tv3 mina pengar får de erbjuda något intressant i tid vilket tyvärr inte är möjligt.


Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Självklart vet jag vad det är, men du måste väl förstå att dom inte skulle lansera en sån tjänst om de hade gett alla rättigheter till viasat eller vad som helst.

Självklart tappar HBO pengar på om du torrentar istället för att kolla på tv3 eller abonnera på HBO nordic. HBO nordic så tappar de ju 79kr i månaden och om tv3 inte får de tittarsiffrorna de vill ha så kanske de slutar sända serien. Dvs HBO tappar pengar.

Angående något intressant i tid så är det ju precis det HBO nordic kommer göra. Det står på deras sida "Se de nya avsnitten direkt efter premiärerna i USA", antar att det är det du är ute efter.

Dreas
2012-10-24, 13:11
Förutsatt att ingen köpt exklusiva rättigheter i Sverige redan då.

Varför skulle jag betala för något långsammare än en torrent också.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2Långsammare än torrent? Källa!

Om de håller det de lovar så blir det garanterat värt pengarna.

Att komma åt ett avsnitt inom 24h efter det har sänts. Blir det då inom 20h så har iaf jag det lugnt. Jag hinner precis hem från jobbet dagen efter då.

tp_88
2012-10-24, 17:56
Långsammare än torrent? Källa!

Om de håller det de lovar så blir det garanterat värt pengarna.

Att komma åt ett avsnitt inom 24h efter det har sänts. Blir det då inom 20h så har iaf jag det lugnt. Jag hinner precis hem från jobbet dagen efter då.
Du vet säkert det men... avsnitten finns naturligtvis på trackers långt innan 24h efter sändningsslut.

_______

Hade de streamat sin boxning live via den här tjänsten så hade jag köpt den direkt.

Snobbe
2012-10-24, 18:00
Du vet säkert det men... avsnitten finns naturligtvis på trackers långt innan 24h efter sändningsslut.

_______

Hade de streamat sin boxning live via den här tjänsten så hade jag köpt den direkt.

Det skulle förvåna mig om HBO nordic inte har klara avsnitt subbade och redo på hemsidan redan när serien sänds i USA. Så är det bara auto upplägg när dom har gått i usa. Och helt ärligt jag kan leva med att dom kommer upp 24h senare och inte 2timmar efter.... Varför jag har tankat serier hitils är för att det tar typ 2år tills serien kommer till Sverige.

(samt att jag får välja när jag vill se den)

shadowfire
2012-10-24, 18:01
finns det någon streamingtjänst som har BRA kvalitét på sändningarna?
eller är det för tungt att streama 1080p/DTS?

Fishtank
2012-10-24, 18:03
Det är också intressant skuggan.
Vilken kvalité blir det?
Subs, kom igen gubbar vem använder subs?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

ducedo
2012-11-13, 11:14
http://www.hardware.no/artikler/vi-er-hbo-vi-trenger-ingen-proveperiode/114026

Snobbe
2012-11-13, 11:23
finns det någon streamingtjänst som har BRA kvalitét på sändningarna?
eller är det för tungt att streama 1080p/DTS?

I Norden skulle det nog fungera, om servrarna kan hantera det. Men inte i USA, inte än iaf. Deras medelbredband skulle inte ha en chans att klara av o streama sån kvalité.

Angående 12 månaders bindningstid så gör det mig otroligt besviken. Det är väl deras sätt att låsa fast folk som kanske bara vill subscriba när Game of thrones går eller så. Men jag skulle iaf vilja ha en prövotid på 2-3månader så man faktiskt ser att deras produkt fungerar innan man binder sig.

Nielsen
2012-12-17, 18:09
Någon som använder sig av den här tjänsten?

"Hyra On Demand
2.4 Mot en engångsavgift kan Användaren på begäran få tillgång till On Demand-innehåll (om och när HBO erbjuder sådant innehåll). Beställt On Demand-innehåll är tillgängligt under sju (7) dagar. Efter påbörjad användning kan Användaren utnyttja On Demand-innehållet under fyrtioåtta (48) timmar, obegränsat antal gånger."

Stör jag mig på. Vad är detta för innehåll? Vad är det jag inte får tillgång till genom att vara en vanlig kund egentligen?

Dreas
2012-12-17, 18:31
Jag investerade i HBO-nordic. Får det dock inte att fungera.

Bobbokrull
2012-12-17, 19:14
Up and running! Plöjer igenom Entourage nu, love it!!

willtjam
2012-12-18, 12:16
Ni som använder skiten: vet ni om det är som hos netflix att man kan säga upp det direkt efter man reggat sig och då bara använda den fria månaden?

Dreas
2012-12-18, 12:59
Ni som använder skiten: vet ni om det är som hos netflix att man kan säga upp det direkt efter man reggat sig och då bara använda den fria månaden?Tre månaders uppsägningstid så jag tvivlar.

willtjam
2012-12-18, 13:34
Jag märkte det. Däremot har man två veckors ångerrätt ifall man inte har börjat använda tjänsten.

timoat
2012-12-18, 14:30
Om ni installerar tillägget "Media Hint" får man tillgång till netflix usa utbud samt hulu, chrome eller firefox. Kan vara ett alternativ, Netflix enmånaders uppsägning är grym!

nitz
2012-12-18, 14:55
Måste säga att jag verkligen gillar HBO Nordic tjänsten :D

Dreas
2012-12-18, 20:19
Någon som får det att lira i Chrome? För mig går det inte att installera Widevine :(

nitz
2012-12-18, 20:57
Någon som får det att lira i Chrome? För mig går det inte att installera Widevine :(
Låter konstigt?
Det är ju ändå googles programvara :S

Dreas
2012-12-18, 21:06
Låter konstigt?
Det är ju ändå googles programvara :SJa, precis.

Jag får något helt ointressant felmeddelande om att det ska bero på någon nätverksdisk. Iofs kanske det är någon port i routern som widevine vill åt, jag vet då inte... :/

Nielsen
2012-12-19, 09:02
Om ni installerar tillägget "Media Hint" får man tillgång till netflix usa utbud samt hulu, chrome eller firefox. Kan vara ett alternativ, Netflix enmånaders uppsägning är grym!



Tackar för det tipset, förlängde Netflix med sisådär ett halvår för mig :-)

AronP
2012-12-19, 09:04
Semi-relaterat.
http://www.idg.se/2.1085/1.483482/kronika-ett-oppet-brev-till-hbo-nordic

Vinylsvarv
2012-12-19, 10:10
Är utbudet bra? Verkar bara vara gamla serier + game of thrones

martikainen
2012-12-19, 10:46
Jag får detta tillsammans med Telia Fiber i slutet av januari, ska bli intressant att se om det blir så bra som man hoppats på!

willtjam
2012-12-19, 19:43
Dom har tagit till sig av kritiken:
Vissa av er har varit bekymrade över att ni inte kan prova tjänsten innan ni binder er till ett abonnemang. Vi har lyssnat. Därför kommer vi nu erbjuda er möjligheten att avsluta ert abonnemang före 31:a Januari 2013 utan kostnad eller ytterligare åtagande.

Nielsen
2012-12-19, 20:00
Najs

-squat-
2012-12-19, 21:01
Dom har tagit till sig av kritiken:

Nu saknas "bara" Airplay.

nitz
2012-12-19, 21:05
Ja, precis.

Jag får något helt ointressant felmeddelande om att det ska bero på någon nätverksdisk. Iofs kanske det är någon port i routern som widevine vill åt, jag vet då inte... :/

Vad säger felmeddelandet?

Juxta
2012-12-23, 02:31
Uh... den bara buffrar när jag kollar genom browsern. Har testat Chrome, Firefox och IE nu. Alla står bara stilla och snurrar. Eller ja, den enda som överhuvudtaget går att kolla igenom är IE, resten vägrar uppfatta att jag installerat Widevine...
På iPhonen går det dock bra oftast, men inte alltid.

Dreas
2012-12-23, 10:30
Vad säger felmeddelandet?Att det är något fel på min installationsfil, alla femton. Ett tips från felloggen var att det kunde vara något med min nätverksenhet, totalt ologiskt. Enda jag finner lite rimligt är om Widevine ska öppna någon port som redan är öppen, annars vette fan :/

På mobilen fungerade det finfint :)

Kurash
2014-04-24, 14:03
Lite död tråd, men nu när det bara kostar 79 spänn och det inte är någon bindningstid så passade jag på att skaffa detta.
Jag vet inte om jag blivit bortskämd av Netflix eller om jag är en total klant, men HBO-appen känns verkligen stenålder. Till att börja med måste man installera flash och widevine, wtf? Fick det inte att funka i Mozilla över huvud taget så är tvungen att köra Explorer.
Det går inte söka bland innehållet. Man kan inte se hur långt in på en serie man tittat. Man kan inte alltid börja titta där man slutade. Det är väldigt många saker som saknas i gränssnittet. Som tur är så har de världens bästa innehåll så jag stannar nog ett tag till ändå.

Dreas
2014-04-24, 14:13
Lite död tråd, men nu när det bara kostar 79 spänn och det inte är någon bindningstid så passade jag på att skaffa detta.
Jag vet inte om jag blivit bortskämd av Netflix eller om jag är en total klant, men HBO-appen känns verkligen stenålder. Till att börja med måste man installera flash och widevine, wtf? Fick det inte att funka i Mozilla över huvud taget så är tvungen att köra Explorer.
Det går inte söka bland innehållet. Man kan inte se hur långt in på en serie man tittat. Man kan inte alltid börja titta där man slutade. Det är väldigt många saker som saknas i gränssnittet. Som tur är så har de världens bästa innehåll så jag stannar nog ett tag till ändå.Widevine är väl allt som behövs? Testa om en dag på Mozilla igen, alternativt avinstallera Mozilla och installera igen. Bråkade en gång med Chrome för egen del, ominstallation fixade det.

Du kan väl se genom att dra ned pilen? Eller menar du utan att klicka igång det du vill titta på?

Jag har blivit ihågkommen i alla serier på senare tid. Även tjejen ifrån mitt konto från en helt annan dator och annat nät blev ihågkommen.

Bubblan84
2014-04-24, 14:26
Jävla synd att jag inte kan ha Telia digital-tv utan att skaffa adsl. Tänker jag inte göra då jag har stadsnät. Najs att ha det direkt i tvn via digitalbox..

Kurash
2014-04-24, 14:27
Du kan väl se genom att dra ned pilen? Eller menar du utan att klicka igång det du vill titta på?

Jag har blivit ihågkommen i alla serier på senare tid. Även tjejen ifrån mitt konto från en helt annan dator och annat nät blev ihågkommen.

Vet inte riktigt vad du menar med att dra ned pilen, men jag ska kolla när jag kommer hem.
Enda sättet jag kan se vad jag tittat på är under "Mitt HBO", där kan man se avsnitt man påbörjat. Men man ser bara vad de heter, inte vilken säsong eller avsnittsnummer de har.
Som sagt, kan vara så att jag helt enkelt inte lärt mig allt ännu, men det är inte alls lika överskådligt som Netflix.

Dreas
2014-04-24, 14:34
Vet inte riktigt vad du menar med att dra ned pilen, men jag ska kolla när jag kommer hem.
Enda sättet jag kan se vad jag tittat på är under "Mitt HBO", där kan man se avsnitt man påbörjat. Men man ser bara vad de heter, inte vilken säsong eller avsnittsnummer de har.
Som sagt, kan vara så att jag helt enkelt inte lärt mig allt ännu, men det är inte alls lika överskådligt som Netflix.Koll på vad man tittar på tror jag inte man kan ha.

Med pilen menar jag muspekaren. När du tittar på en serie/film så har du ju där möjlighet att se hur mycket som är kvar osv. Dock verkar det mer som om att du vill åt denna information utan att se på ett avsnitt, korrekt?

Kan mycket väl tänka mig att Netflix är bättre, HBO Nordic har mycket kvar att lära. Dock är jag nöjd med det.

Kurash
2014-04-24, 14:38
Ok, nu tror jag att jag förstår. Det jag menar är att när jag går in på till exempel True Detective så vill jag se små mätare under varje avsnitt som visar hur mycket av dem jag sett. Och jag vill kunna trycka på en stor playknapp på ikonen av serien på första sidan så ska serien börja spela där jag sist slutade.
Jag gillar det också, men bara pga av utbudet och priset. Förstår inte alls tanken med att inte ha en sökfunktion eller att säsonger och avsnitt listas i omvänd ordning.

PureWhey
2014-04-24, 17:27
Har netflix, hbo och viaplay. Hbo är sämst.

Skickat ifrån böjracket

spoon
2014-04-24, 18:26
Utbudet är ju kungligt. Bra serier direkt på smart tvn. Deras plattform är dock skrattretande dålig. Helt otroligt att man inte kan spola i det man ser på.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

Kurash
2014-06-16, 21:43
Har sett de 4 första säsongerna av Oz, men plötsligt ikväll verkar alla avsnitt borta. Länken till serien i kvar med det finns inga avsnitt under säsongerna. Någon mer som kan bekräfta?

Dreas
2014-06-16, 22:06
Har sett de 4 första säsongerna av Oz, men plötsligt ikväll verkar alla avsnitt borta. Länken till serien i kvar med det finns inga avsnitt under säsongerna. Någon mer som kan bekräfta?Samma här.

xan
2017-03-26, 22:07
Vad finns det för mer bra på HBO förutom Game of Thrones och Taboo?

-squat-
2017-03-26, 22:29
Vad finns det för mer bra på HBO förutom Game of Thrones och Taboo?


The Night Of
Big Little Lies
Vikings
BoardWalk Empire
The Sopranos
The Wire
Vinyl
Fargo
True Detective

Spunken
2017-03-27, 06:52
Vad finns det för mer bra på HBO förutom Game of Thrones och Taboo?

West world!

r3mpuh
2017-03-27, 07:00
Vad finns det för mer bra på HBO förutom Game of Thrones och Taboo?Det finns bara 2 bra serier på HBO.

The Office & Veep.

Kurash
2017-03-27, 07:35
Det finns bara 2 bra serier på HBO.

The Office & Veep.

Fel. Det finns 3. The Wire, Boardwalk Empire och Sopranos.

Kabuto
2017-03-27, 09:55
Parks and rec och curb your enthusiasm är kunglig.

Plast
2017-03-27, 15:48
High Maintenance är ett hett tips som ligger på HBO. Började som en webserie som HBO köpte upp och gjorde egna avsnitt av. Om någon är intresserad så är mitt tips att börja kolla på webisodes för att sedan gå över till HBOs lite längre avsnitt.

-squat-
2017-03-27, 20:43
Gomorrah och 1992 är bra också.