handdator

Visa fullständig version : Tipsa om smörgåspålägg, bröd osv.


fallra
2012-10-23, 14:18
Hej!

Har, som antagligen en relativt stor del av svenska befolkningen, en stor kärlek till mackor. Äter dom inte speciellt ofta, då jag bor ensam ( svårt att trycka i sig en hel limpa i tid tills den går ut. ) Men när jag väl gör det så är det gott helt enkelt.
Jag vill att ni tipsar mig och alla andra Kolo-medlemmar om era favoritpålägg eventuellt bröd och så vidare. Jag har som beskrivet ovan inte heller råd med så mycket pålägg, blir mest enkla mackor med messmör eller ägg och sallad.
Ett plus är ju även om nutrienterna är bra på pålägget!

Tack! :)

toohwe
2012-10-23, 14:27
mackor är mums ja! Jag ser inga problem med att ha brödet i frysen, som redan är skivat. För tillfället kör jag på CarbZones, blåbärsbröd (som inte smakar blåbär). Tar ut en skiva, slänger på lite skinka, lite ost, senap, tomat.. i ugnen ca 10 min på 200 grader, voila! =)

Även tunnbröd är lätt hanterligt i frysen, tinas upp på någon minut.

fallra
2012-10-23, 15:11
mackor är mums ja! Jag ser inga problem med att ha brödet i frysen, som redan är skivat. För tillfället kör jag på CarbZones, blåbärsbröd (som inte smakar blåbär). Tar ut en skiva, slänger på lite skinka, lite ost, senap, tomat.. i ugnen ca 10 min på 200 grader, voila! =)

Även tunnbröd är lätt hanterligt i frysen, tinas upp på någon minut.

Nej det är sant, men jag har en otroligt liten frys, får endast plats med 1kg kyckling och grönsaker, så får prioritera :) Tunnbröd är faktiskt otroligt gott ja, har däremot inte så jättebra erfarenhet av CarbZones produkter :/

1684_
2012-10-23, 17:56
överbliven köttfärssås/chili corn carne. (kallt så den e tjock)
stekt eller kokt ägg
leverpastej
skinka
makrill i tomatsås
överbliven (kal så den e tjock och go i konsistensenl) äggsås
ost
Överbliven stekt fisk

Dessa e mina favoriter beroende på bröd.

Tja, jag älskar allt bröd med fazers frö eller havrekusar e nice. Polarbröd har endel finfint med, jag äter iofs mest knäckebröd (stora måltidsknäcken eller hårt tunnbröd) sen e det alltid gott med ett butiksbakat färsk grovt trehörnings bröd.

Albin Eriksson
2012-10-23, 18:13
Klassiker som alltid går hem:

Skogaholmslimpa med bregott extra saltad och kalles kaviar.

Samma som ovanstående men med apelsinmarmelad och ost.

eller varför inte leverpastej och mor annas smörgåsgurka.


Bröd kan naturligtvis varieras, gillar nybakade ciabatta, grekiskt lantbröd eller annat saftigt.

Idefi
2012-10-23, 18:15
Klassiker som alltid går hem:

Skogaholmslimpa med bregott extra saltad och kalles kaviar.

Samma som ovanstående men med apelsinmarmelad och ost.

eller varför inte leverpastej och mor annas smörgåsgurka.


Bröd kan naturligtvis varieras, gillar nybakade ciabatta, grekiskt lantbröd eller annat saftigt.

Topic/Closed :thumbup:

Ovanstående går även att köra med bregott + falukorv alternativt bara bregott + ost.

fallra
2012-10-23, 18:25
Ett tips ( verkligen inte optimalt ), är att bara rosta vanligt formbröd, ha lite smör på det, sen ta falukorv och lite Johnny's senap eller dijon på. Det kanske inte är så farligt nu när jag tänker efter.
Men det är något som jag åt mycket i mina tidigare år, kom och tänka på det nu när vi pratade om mackor.. OTROLIGT GOTT.