handdator

Visa fullständig version : "Instagram snabbaste vägen till bekräftelse"


Deceiver85
2012-10-23, 10:39
http://www.expressen.se/halsa/instagram-snabbaste-vagen-till-bekraftelse/

Instagram svämmar över av bilder som användare lägger upp på sina kroppar.
Felicia Aronsson, 20, Lidingö, arbetar i sportbutik och tränar hårt. Hon säger att superkroppen inte är långt borta.
- Jag tränar fitness*träning fem sex gånger i veckan. Jag satsar på att bygga muskler och få fram en bra symmetri, säger hon.
Även Niklas Landström, 38, lägger upp bilder på sitt sexpack och vältränade ryggtavla på Instagram.
- Jag vet inte om jag har någon superkropp. Men jag är större än Persbrandt i alla fall, säger han.

http://www.expressen.se/ImageHandler.axd?imageFormat=secondColumn&guid=f9c8b70d-f29f-4fa8-b4f4-c4e353cf1e95

Kul med kolozzeum-medlemmar i tidningen ;)

hertzman
2012-10-23, 11:06
Kungligt kommentarer från Landström! Jag är rätt säker på att han markar mer också.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Silencer
2012-10-23, 11:26
Haha härligt Landström.

Latissimus Dorsi
2012-10-23, 12:10
hahahahahha! Forst tankte jag vilken javla tont som sakert bara har ett sexpack och meskropp som showar kroppen for 18 aringarna med putmun, men vafan det ar ju Landstrom!

Scratch89
2012-10-23, 12:22
Vem är Landström?

dupper
2012-10-23, 12:23
ny avatartext? :D

krubkungen
2012-10-23, 12:25
Underbart!

Tigerkotten
2012-10-23, 12:40
Vem är Landström?
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=141362&page=71

Börje H
2012-10-23, 12:40
Haha, chef :thumbup:

shadowfire
2012-10-23, 12:42
Haha tyckte jag kände igen rutmagen där... rippade fanskap :D

vicarious
2012-10-23, 12:43
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=141362&page=71

Haha jag antar att Scratch trolla sönt.

PatJack
2012-10-23, 12:54
Landström är kung! =)

Fishtank
2012-10-23, 13:00
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=141362&page=71

Wow ganska trollad.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Tigerkotten
2012-10-23, 13:07
Själv hade jag absolut ingen aning vem Landström är, så var också nyfiken :)

Tricklew
2012-10-23, 14:23
Jag visste inte heller vem Landström var.

Förövrigt vill jag bara spy över själva företelsen. Jakten på bekräftelse och uppmärksamhet som påminner alldelesför mycket om högstadiementalitet.


phone

Grotesk
2012-10-23, 14:45
Jag visste inte heller vem Landström var.

Förövrigt vill jag bara spy över själva företelsen. Jakten på bekräftelse och uppmärksamhet som påminner alldelesför mycket om högstadiementalitet.


phone

Detta är ju dock ingen nyhet. Det har ju varit så sedan Lunarstorm, minst.

WHITEFOLKS
2012-10-23, 14:47
Allt dessa instagrammande med #awesome får en inte att känna sig mindre otillräcklig och misslyckad. Allting ska gnuggas i ansiktet, från sexpacket till partybilder.

Thank you, thank you, cut, cut.

påven
2012-10-23, 15:16
Vad är instagram?

Medusa
2012-10-23, 15:19
ännu en tjänst för lättledda människor, inget nytt :D

Sniggel
2012-10-23, 17:34
vad är instagram?

+1?

Gober
2012-10-23, 17:37
+1?

Man lägger ut bilder på
1. Mat
2. självporträtt taget i spegel med ducklips
3. bilder på sin kropp



Är skyldig till nr 1.

Sniggel
2012-10-23, 17:38
Man lägger ut bilder på
1. Mat
2. självporträtt taget i spegel med ducklips
3. bilder på sin kropp



Är skyldig till nr 1.

Så en bilduppladdningssite av 100 000 alltså?

mij82
2012-10-23, 17:39
Nån som kan förklara vad denna nymodighet som kallas för google är för någonting?

aijou
2012-10-23, 17:40
Man lägger ut bilder på
1. Mat
2. självporträtt taget i spegel med ducklips
3. bilder på sin kropp



Är skyldig till nr 1.

Jag lägger bara ut bilder på mina katter när de gör roliga/konstiga saker. *cupid*

Pudzianovski
2012-10-23, 17:41
Nån som kan förklara vad denna nymodighet som kallas för google är för någonting?


Men för helvete? googla det själv istället innan du frågar här.


:em:

BelowAverage
2012-10-23, 17:43
Precis som journal här, dagsformstrådar, senaste personbästa trådar.

Finns fler sätt att få bekräftelse *whatever*

Gober
2012-10-23, 17:44
Så en bilduppladdningssite av 100 000 alltså?

100 000 är nog otroligt lågt räknat.

Glömde ju att man kan hashtagga sina bilder med jättefåniga uttryck, vanligast förekommande hos fitness/bb folk.

dupper
2012-10-23, 17:44
Så en bilduppladdningssite av 100 000 alltså?

Ja, men den ägs av Facebook och har rätt bra koppling med Facebook.

gustafffsson
2012-10-23, 17:49
Man lägger ut bilder på
1. Mat
2. självporträtt taget i spegel med ducklips
3. bilder på sin kropp

skyldig till alla utom ducklipsen *cry*:em::em:

ne men gillar faktiskt instagram mer än facebook då jag hellre kollar på bilder än att läsa en text om att nån är utelåst eller att nåt lag gör mål i fotboll eller hockey....

Tricklew
2012-10-23, 19:00
Detta är ju dock ingen nyhet. Det har ju varit så sedan Lunarstorm, minst.

Jo, men de flesta på lunarstorm var inte 40.

skyldig till alla utom ducklipsen *cry*:em::em:

ne men gillar faktiskt instagram mer än facebook då jag hellre kollar på bilder än att läsa en text om att nån är utelåst eller att nåt lag gör mål i fotboll eller hockey....

Det är okej, du är fortfarande en ungspoling, fortsätter du med det tills du är 40 däremot så är något fel på dig, du kanske är en byggare tex.

HugSeal
2012-10-23, 19:12
Så en bilduppladdningssite av 100 000 alltså?

Njae, inte riktigt. Mer som twitter fast med bilder

Åsberg
2012-10-23, 19:15
Jag visste inte heller vem Landström var.

Förövrigt vill jag bara spy över själva företelsen. Jakten på bekräftelse och uppmärksamhet som påminner alldelesför mycket om högstadiementalitet.


phone

Känns som att det är väldigt lätt att "trycka till" andra när det gäller bekräftelse också, om dessa gör det genom andra medier och andra metoder. Du t.ex. startar ju mycket trådar, lägger ut bilder här på kolozzeum och har en väldigt ironisk ton i dina inlägg. Detta skapar ju uppmärksamhet och agerar ju som bekräftelse. Menar absolut inget illa med detta inlägget heller, tycker själv att du är riktigt träffsäkert rolig stundtals. Känns ändå som att det är ganska få som aldrig söker bekräftelse!

Gober
2012-10-23, 19:21
Känns ändå som att det är ganska få som aldrig söker bekräftelse!

Så är det nog mer eller mindre gällande alla. Är nog ganska mänskligt att söka bekräftelse i någon form. Sen är det också mänskligt att reta upp sig lite på hur vissa söker den :d

Loccii
2012-10-23, 19:25
Varför ska folk störa sig på folk som är nöjda med sin kropp och lägger ut bilder på den? Förstår inte anledningen ^^

Landström
2012-10-23, 20:01
Hehehe... En reporter från Expressen som ringde upp mig när jag satt på jobbet. På min jobbmobil.

Jag jobbar som ekonom/controller på kommunen och blev jävligt nervös när han presenterade sig. Jag tänkte "vad fan har jag nu tagit för ekonomiskt beslut...?" Är det en skandal på gång och Janne Josefsson är på g...

Sen började han prata om att jag var muskulös osv och då fattade jag absolut ingenting. Trodde självklart det hade med jobbet mitt att göra. :Virro

Nåväl... Han försökte få mig att säga att jag hade en superkropp men den fällan gick jag inte i. Men när han började jämföra mig med Persbrandt blev jag tvungen att sätta ner foten. :d

BelowAverage
2012-10-23, 20:48
Bra där! :d

Bjern
2012-10-23, 20:52
Man lägger ut bilder på
1. Mat
2. självporträtt taget i spegel med ducklips
3. bilder på sin kropp



Är skyldig till nr 1.

100 000 är nog otroligt lågt räknat.

Glömde ju att man kan hashtagga sina bilder med jättefåniga uttryck, vanligast förekommande hos fitness/bb folk.

Trollar du eller försöker du rättfärdiga ditt användande av Instagram genom att förlöjliga det?

filmjölk
2012-10-23, 21:42
Om någon är stolt över sin perfekta trädgård, då gnäller ingen om man vill skryta med bilder på den över sociala medier, så egentligen, varför inte flexa magen, visa upp och vara stolt över den?

edit: är instagram typ som facebook?

Herr Oberst
2012-10-23, 21:45
Hehehe... En reporter från Expressen som ringde upp mig när jag satt på jobbet. På min jobbmobil.

Sen började han prata om att jag var muskulös osv och då fattade jag absolut ingenting. Trodde självklart det hade med jobbet mitt att göra. :Virro

Nåväl... Han försökte få mig att säga att jag hade en superkropp men den fällan gick jag inte i. Men när han började jämföra mig med Persbrandt blev jag tvungen att sätta ner foten. :d

Haha journalist måste vara det värsta pissyrket som finns.
Kul att du fick skoja med dom i alla fall :thumbup:

G_lund
2012-10-23, 21:52
Så en bilduppladdningssite av 100 000 alltså?

Facebook köpte Instagram för typ en miljard så nu är det synkat dem emellan så att uppmärksamhetshororna kan posta dubbelt upp. Mycket smidigt.

Gober
2012-10-23, 22:35
Trollar du eller försöker du rättfärdiga ditt användande av Instagram genom att förlöjliga det?

Jag vet inte riktigt vad du menar med att lägga ihop mina två citat och vad jag skulle trolla om. Jag förlöjligar inte Instagram eller mitt eget användande utav det. Jag har mest lagt ut matbilder på Instagram då jag själv tyckte att det var ganska kul att kolla på andras matbilder tills jag tröttnade. Men hela grejen med att sitta och knäppa bilder på varenda måltid man trycker i sig när man är ute på restaurang osv blir ju tillslut ganska komiskt.

Det jag skrev om hashtags handlar främst om BB/fitness-människor som lägger ut massa spännisbilder osv med löjliga #icaniwill osv. Har ganska svårt för denna värld överhuvudtaget, med fitnessbloggar (oooh mah gawd har ni testat denna fitnessdrinken som smakar prexiiis som milkshake) osv som följer den mall som passar in på alla fördomar. Men det handlar inte om att förlöjliga (okej men bara lite med glimten i ögat), alla har ju olika intressen och vad jag tycker är intressant och kul att kolla på tycker säkert andra är trist och tramsigt.

Nåja hoppas det framgår lite vad jag menar i denna röriga text.

ps, jag taggar mina matbilder med #fitness, särskilt hamburgertallrikar och liknande : )

Alzie
2012-10-23, 23:03
Det jag skrev om hashtags handlar främst om BB/fitness-människor som lägger ut massa spännisbilder osv med löjliga #icaniwill osv. Har ganska svårt för denna värld överhuvudtaget, med fitnessbloggar (oooh mah gawd har ni testat denna fitnessdrinken som smakar prexiiis som milkshake) osv som följer den mall som passar in på alla fördomar. Men det handlar inte om att förlöjliga (okej men bara lite med glimten i ögat), alla har ju olika intressen och vad jag tycker är intressant och kul att kolla på tycker säkert andra är trist och tramsigt.

Intressant, ska nog börja med det så att du har ytterligare någon att störa dig på :)

vicarious
2012-10-23, 23:07
Varför ska folk störa sig på folk som är nöjda med sin kropp och lägger ut bilder på den? Förstår inte anledningen ^^

Haters gonna hate!

Gober
2012-10-23, 23:18
Intressant, ska nog börja med det så att du har ytterligare någon att störa dig på :)

Kör på #ucanuwill

Robbmeister
2012-10-24, 09:06
Varför ska folk störa sig på folk som är nöjda med sin kropp och lägger ut bilder på den? Förstår inte anledningen ^^

Inte? Det kan bli lätt irriterande när varje person som tränat 5-6 månader börjar lägga upp spännbilder i alla möjliga poser med taggarna #fucklagom etc. + 2-5 bilder per dag på kvargburkar och proteinshakes.

aijou
2012-10-24, 09:23
Inte? Det kan bli lätt irriterande när varje person som tränat 5-6 månader börjar lägga upp spännbilder i alla möjliga poser med taggarna #fucklagom etc. + 2-5 bilder per dag på kvargburkar och proteinshakes.

Fast det är väl i sådana fall ganska lätt att sluta följa dessa personer?

Så fort jag börjar störa mig på någon på t.ex facebook så ändrar jag bara inställningarna så att jag inte ser deras poster längre. Jag är inte så aktiv på instagram så jag har ingen koll på hur det fungerar där, men jag gissar att det finns någon liknande funktion.

hertzman
2012-10-24, 09:25
Vilket jävla gnäll. Instagram är ju fan det roligaste som hänt på länge. Svinlätt att använda och sinnessjukt mycket inspirerande fysiker och prestationer. Följer ett gäng amerikanska lyftare. Riktigt roligt att se hur de tränar och hur deras vardag ser ut. Att folk som tränar och tävlar lägger ut bilder på sig själva i lättklätt format är ju bara naturligt. Vi vill alla ha en klapp på ryggen ibland.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Landström
2012-10-24, 12:56
Vad som irriterar mig just nu är att Persbrandt ännu inte har lämnat en officiell kommentar på min kommentar.


:d

aijou
2012-10-24, 13:00
Vad som irriterar mig just nu är att Persbrandt ännu inte har lämnat en officiell kommentar på min kommentar.


:d

Vi (jag i alla fall) vill se en posedown mellan Landström och Persbrandt. *flex*

Gärna i aftonbladet med tillhörande "fyndig" löpsedel.. :D

Bjern
2012-10-24, 13:25
Vi (jag i alla fall) vill se en posedown mellan Landström och Persbrandt. *flex*

Gärna i aftonbladet med tillhörande "fyndig" löpsedel.. :D

''Persbrandt dwarfad av kommunanställd ekonom'' :d

Holmeros
2012-10-24, 13:33
Facebook köpte Instagram för typ en miljard så nu är det synkat dem emellan så att uppmärksamhetshororna kan posta dubbelt upp. Mycket smidigt.

Facebook-integrationen fanns redan innan uppköpet ;)

Sparven från Minsk
2012-10-24, 13:44
Förövrigt vill jag bara spy över själva företelsen. Jakten på bekräftelse och uppmärksamhet som påminner alldelesför mycket om högstadiementalitet

Attention seekers!

http://www.youtube.com/watch?v=yyR01NPNMwA&list=FLMP5SbCFbH8iy-f6yUXMW_w&index=34&feature=plpp_video

Lachrillo
2012-10-24, 16:20
Jag gillar instagram, de ger mig bekräftelse och jag ger tillbaka till tjejerna ;) :bpump:

Silencer
2012-10-25, 13:33
Hur fungerar instagram? Känns lite som twittert, ser enkelt ut men jag förstår inte hur man använder det.

Latissimus Dorsi
2012-10-25, 13:36
Hur fungerar instagram? Känns lite som twittert, ser enkelt ut men jag förstår inte hur man använder det.

Ladda ner skiten, sen kan du enkelt ta bilder, eller lagga upp en bild. De ar ganska anvandarvanligt, sen nar du lagger upp bilden kommer det automatiskt upp sa att du kan lagga pa effekter.

Personligen tycker jag det ar ett bra stalle att ragga pa brudar, haha! Hittills ingen succes dock :p

Sir Anselm
2012-10-25, 13:52
Instagram är kul. Jag som är ölnörd tycker det är lite skoj att se vad andra ölnördar dricker/köper. Mina bilder är därmed nästan bara bilder på öl och självklart är det skittrist för de som inte gillar öl... Men de kan ju titta på hundvalpar och kattungar istället.

Perramja
2012-10-25, 14:09
Är du nöjd och stolt över din kropp, visa upp den då! Inget fel i det. Man ska framhäva det man är stolt över och visa sina bästa sidor tycker jag! Alldeles för mycket jantelag som tyvärr lever kvar i Sverige. Det slår mig varje gång jag åker utomlands på föredrag eller konferens hur försiktiga och livrädda för att sticka ut många av oss svenskar verkligen är. Det blir ibland nästan pinsamt att se hur vi ibland närstan ursäktar fram våra åsikter medans amerikanare, engelsmän, tyskar mfl släpper sina åsikter som bomber. För fan, fram med lite av det där vikingablodet som flyter i våra ådror*flex*