handdator

Visa fullständig version : Kolhydratsladdning och Kasein


snajt
2012-10-23, 10:03
Hej!

Skall snart påbörja min kolhydratsladdning och försöker snickra ihop exakt vad som skall ingå.

För att möta proteinbehovet sista dagen (lördag) tänkte jag slänga in en del proteinpulver. Det bästa proteinet (sett till fett%/protein%/kolhydrat%) är Body Science Kasein. Fungerar det att köra kasein på uppladdningen eller bör jag välja någon annan proteinkälla? Har hört (broscience) att kasein kan ge uppsvälld mage. Antar att det beror på laktos?

Självklart kommer inte allt protein från pulver utan jag har även en andel kyckling.

Vad säger ni?

Zoltan Szabo
2012-10-23, 10:16
Du behöver ingen större mängd protein vid laddning. Massa ris, potatis, riskakor mm. Använd kolhydrater som du har ätit under dieten. Magen kan reagera kraftigt annars. Lite kött till varje måltid räcker gott o väl. 100-150 gr räcker som proteinintag så det blir ca 500-600 gr kött fördelat i måltider.

snajt
2012-10-23, 10:42
Tack Zoltan. Slänger in lite lövbiff istället.

En sista fråga (som egentligen inte hör hemma här, men):
Hur tränar man bäst för att tömma glykogendepåerna? Kör du på som vanligt, mer super/giant-sets, lätt/tungt? Blir inte klok på all information som går att läsa, verkar dock vara mycket individuellt.

Zoltan Szabo
2012-10-23, 11:01
Lätt o många repetitioner. Kör halvkropp mån o tisdag. Vila resten av veckan