handdator

Visa fullständig version : Fruktansvärda axelsmärtor vid löpning


JJonsson
2012-10-22, 18:02
Jag har haft problem med ilande axelsmärtor i 2 år nu. Jag har undvikit övningar som gjort ont. Mest ont gör nog drag till hakan och dips, ibland kan jag känna i bröst-press-maskinen, funkar förvånandsvärt bra i bänkpressen.

Brukar inte få ont "spontant" men däremot när jag springer. Smärtan är fruktansvärd - strålar upp till nacken och ner i biceps. Kan även hända när jag går snabbt. Jag måste stanna och stretcha ut bröstmuskeln för att det ska släppa.


Har gått hos sjukgymnast
Fått akupunktur (smärtan blev lite värre)
Laserbehandling
Mikrovågsbehandling
Kört tusentals supraspinatus-stabiliserande övningar i "dragmaskin"
Skippat träna månadsvis
Fått kortisonspruta i ac leden
Gått hos naprapat
Varit till en läkare som klämde lite och ordinerade alvedon innan jag ska ut och springa


Smärtan har inte blivit värre och inte heller bättre. Undviker som sagt styrkeövningar som gör ont. Springa gör jag dock...

Visuellt ser man att smärtaxeln rör sig annorlunda än den andra vid t.ex. militärpress. Rörligheten är också hemskt olika. Kan vara naturligt, men man hänger upp sig. Det rör sig mer i smärtaxeln, dvs hoppar lite oftare men aldrig helt ur led. Nåt jag fått för mig är att när jag pluggar mycket (typ tentaperioder) och sitter med axlarna framåt skjutsade kommer smärtan oftare.

Less. Vad nu...?

Beelz
2012-10-22, 18:37
Jag har ingen kunskap whatsoever men när det strålar ut i oika delar så låter det som nervproblem?