handdator

Visa fullständig version : En tjockis väg till formen


Sidor : [1] 2

Lärlingen
2012-10-22, 17:48
Hejsan dom som tittade in i min träningsjournal!

Är en herre på 23år som bestämde sig för att formen måste fixas innan det går åt helvete. Så den 2augusti i år om jag inte minns fel så tog jag tag i saken och skaffade gymkort mest som ett prov om jag ska vara ärlig för jag visste inte om det skulle passa mig. Kämpade mig dit varje dag i 2veckor och sket i allt för jag måste gå dit men sen släppte det och gymmet blev min rutin och stället där man kunde komma ifrån vardagen och bara fick vara sig själv en stund. Nu ca 2 månader efter så är jag där minst 6 dagar i veckan och får kämpa för att INTE gå dit så skillnad har det blivit på det planet.

När kag började gymma så vägde jag 132,8 kilo på mina 193cm vilket är för mycket!. Midjemåttet där jag är som smalast stannade på 122cm och över kärlekshandtagen ca 130cm. Man vart en riktigt stör fläskbit då haha.
Bestämde mig direkt för att slänga mig in i en deff den 14 augusti och börja hårt för nu skulle jag ner och mot många rekommendationer så blev det ca 2000kcal underskott direkt och hård träning som jag tyvärr kombinerade med kondition men efter lite kolozeum feedback så avslutades konditionsträningen igen.
Tack vare det så har styrkan ökat riktigt bra enligt mig iaf.

Vart jag står idag är på 115,4kilo, 98cm runt magen samt 109cm runt dom satans kärlekshandtagen. Längden hoppas jag är den samma
Har alltså gjort en minskning på 17,4kilo, 24cm runt magen och ca 21cm runt kärlekshandtagen. Vilket jag personligen tycker är bra på 2 månader

Idag har jag även kastat mig in i vlcd så kränger stat nutrion Quick diet complete och whey80 vilket jag va skeptisk åt men tji fick jag. Har både ökat på gymmet och minskat i kroppsmått på både vikt och centimeter.
När jag började på detta för 5dagar sen så hade jag samlat på mig lite vätska under deffen? Och gått upp 2,5kilo på 3dagar pga det men första dagen på vlcd resulterade -2,6kg på 1dag sen har det fortsatt från 117,4 till 115,4 på dom 4 resterande dagarna.
Hur länge jag ska testa detta får vi se men tänkte nå 110 innan jag går över till traditionell deff igen innan det blir övergång till kcal balans får byggandets skull.

Lite snabba klena stats om exempel på vad jag presterat för 2månader sen mot nu tänkte jag ta nu

Bröstpress hantlar 17,5x3 vid starten av deffen nu 35x3
Flyes 10x5 start och nu 22,5x5
Tatepress 15x3 nu 32,5x3

Ja det är lite snabbt loggen i augusti. Loggen från september och oktober lägger jag upp senare ikväll eller imorgon samt bilder innan deffen,1 månad senare samt där jag står idag. Hoppas på att man har någon som kollar in och släpper en kommentar annars får det väl bli en ensam träningslogg haha

//Micke

Lärlingen
2012-10-22, 18:15
Tränings schemat jag körde efter men håller på att experimentera fram något nytt så det hålls inte dagligen

Måndag: bröst biceps
Tisdag: vila
Onsdag: rygg biceps
Torsdag: axlar triceps
Fredag: bröst biceps eller triceps
Lördag: tränas någon grupp jag känner att jag behöver kämpa mer med
Söndag:ben mage

Bytte söndags och måndsgsträningen med varandra så idag blev det axlar,triceps

Värmde upp i axellyft lugnt på 25kg x20 då jag haft lite axelproblem men då det kändes bra så ökade vi till 40x10 sen 60x10 nu kände jag mig uppvärmd och gick vidare

Axelpress hantlar stod på tur

12,5x15 körde det i 2rep för vidare uppvärmning

17x10

20x7

22,5x5 (äntligen fått upp 22,5kg hantlarna!!!)

Arnold dumbell press

12,5x10 i 2 rep

15x9

17,5x5

Cable rope rear delt rows

40x15

60x12 i 4rep

One arm triceps extension

10x15

15x10

17,5x10

20x8

Tate press (va jäkligt slut efter axeltränandet)

15x10

20x7

25x4

Körde en del andra övningar med dom jag tyvärr inte loggat

Lyckad dag idag, sett över tekniken och backat i vissa övningar där jag är osäker på tekniken och har nästan blivit av med axel känningarna. Så nu ska tekniken finslipas mer så man kan öka i fler övningar

//Micke

Lärlingen
2012-10-23, 21:19
Vila idag pga måste ju fixa intäkterna för träningen. Har dock lägre kv än morgonvikt idag dvs det ser bra ut för imorgon. Blir att köra rygg och biceps imorgon vilket ska bli grymt skönt och tänkte ladda på pb i concentrations curl dvs över 30x1 :)

Lärlingen
2012-10-24, 12:44
Rygg och biceps idag

Latsdrag

30x45 som uppvärmning

55x25 för att fortsätta värma upp ordentligt

80x9 (Trodde det va 70 jag drog så blev ledsen först att jag inte klarade 10an men svaret kom när jag kollade vikterna:P)

100x4

Latsdrag V-handtag

50x12

60x10

70x5

Sittande rodd (tror jag den heter)

60x12

80x8 i 2 rep

90x5

One arm dumbell row

25x10 i 4 set

Concentrations curl

17,5x12 gjorde 4rep totalt här efter misslyckandet på 30x2 såklart

22,5x10

30x2 på höger arm och tappade greppet på vänster på något idiotiskt grepp så vred tumme och handleden och va bombis på att jag skadade den bra men icke som tur va. Nu laddar vi på 2an nästa gång!

Alternativ biceps curl

15x10

17,5x6

22,5x4

25x3

Drag curl

15x10 i 6 rep bara för att trötta ut mig så mycket det gick

Skönt även att jag gick ner 800g tills idag så nu är det 4,6kilo kvar till mitt mål på 110 och då har jag gått ner 22,8kilo :D. Men såklart tänker jag inte stanna för ska hålla på till den 23december om jag inte når 100 innan för då slutar jag och satsar på en mindra bulk och hård träning till 110 innan jag ska köra deff ner till 95-100 och försöker skaffa sommarformen. Hur tycker ni det låter?

Ska jag deffa ner till 100 och minibulka upp till 110 eller deffa lägre innan bulk?. Kan lägga upp bilder på dagsformen om ni vill det

//Micke

Lärlingen
2012-10-24, 16:56
Så nu ser vi om vi kan få lite fart på tråden. Skulle behöva lite feedback på hur jag skall fortsätta deffen. Ligger nu på 114,6 vilket är 18,2 kilo ner från starten. Suttit och funderat lite hur jag skall köra vidare och hur långt ner jag skall gå. Vill börja bygga så fort som möjligt för deff är ju bara så trist i byggar synpunkt som alla säkert vet och nej jag är inte trött på deffen.

Dilemmat!

Deffa som ursprungsplanen va dvs ner till 110kilo och sen ligga på balans och träna som jag gör nu dvs hååårt

Fortsätta ner till 100kilo dvs 10 kilo under och detta är det längsta jag tänker gå ner till! :P. När man når 100 så ligga på balans med lätt överskott och träna som jag gör idag?.

Målet är att få en så tränad kropp som möjligt till nästa sommar och ja jag är villig att kämpa vilket alla i min närhet vet och som min gym stats bevittnar.
Hoppas att någon kan svara som kikar in i tråden. Lägger in bilder på hur jag såg ut från start och hur jag ser ut idag (2 dagar sen)

Start 132,8kilo
http://imageshack.us/a/img9/5976/img0865xy.jpg

Bild för 2 dagar sen dvs 115,4 o spänd
http://imageshack.us/a/img705/5172/22oktober2.jpg


Bild för 2 dagar sen dvs 115,4 spänd
http://imageshack.us/a/img819/268/22oktoberspnd1.jpg




Hur hade ni gjort för att nå bäst resultat?. Kämpar som aldrig förr så ge mig rätt råd på fortsättningen

//Micke

Lärlingen
2012-10-25, 11:20
Blev världens minipass idag. Kroppen strulade och ville absolut inte träna idag och när tekniken faller och styrkan inte finns alls så va det att ge sig så man slipper onödiga skador. Så vila imorgon känns aktuellt just nu.

Men han med 45kg sittande militärpress i smith 8gånger men orkan infann sig tyvärr aldrig så höjde inte trotts att jag har kört högre förut.

Axelpress i maskin (tror den heter något sånt)

20x20

40x10 sen gav jag mig då inget stämde i kroppen

Axlelpress hantlar

10x20

15x9

20x5 i 3 rep

Arnold

15x8 i 2 rep

Sen gav jag helt upp, pinsams resultat men kroppen är totalt slut så nu blir det vila och kämpa för att vikten skall rasa till söndagsmålet dvs 113 men väger idag 114,3 så känns som att veckomålet är nära.

Får se hur länge kroppen pallar vlcd + whey80 delen dock. 2 dagar nu som jag varit slut dock så gick träningen igår bra trotts det. Men jag antar att oavsett kost så lär kroppen någongång be om vila

Lärlingen
2012-10-26, 07:24
Blir vila idag för kroppen känns inte helt 100 och tänkte hålla ner skaderisken.
Har redan haft problem med ac-leden och har lätta känningar i överdelen av överarmen än men det har blivit grymt mycket bättre sen jag sett över tekniken i lyft jag va lite osäker på. Igår blev det ett oplanerat avbrott i den planerade kosten. Mått konstigt i 2dagar och igår va det nära jag svimmade flera gånger och hade ingen ork att göra något så åt sallad och lite kyckling. Känns mycket bättre nu idag så jag gissar att jag bara hade ett behov av mer mat just då.

Än sålänge har jag gått ner 5,5kilo på 1vecka med bara måltidsersättare och whey på träningsdagar. Så har en total nergång på 18,2 kilo vilket känns jätte skönt :)
Är verkligen inne i spelet om kilona så det är bara att fortsätta :)

Lärlingen
2012-10-27, 09:45
På gymmet och kör lite bröst och biceps och härligt PB satte. Bra att chocka kroppen men mer om det när jag är hemma :)

Lärlingen
2012-10-27, 11:15
Nu är jag hemma och riktigt nöjd med dagens träning. Va väldigt orolig då jag fick avbryta kort in i torsdagens pass då orken inte fanns och blev liggandes på soffan resten av dagen och fredagen likaså tills jag kände att nu bryter vi för lite riktig mat. Så körde 1riktigt mål mat igår och nu känns allt grymt och orken samt kroppen vill verkligen kämpa idag.

Tänkte skriva lite snabbt om hur dagens träning såg ut idag och se om någon kommenterar eller inte :)

Började med cuff övning som alltid varannan dag som axel warmup i 2set.

Hoppade vidare till sned bröstpress med hantlar

12,5x20

17,5x6

22,5x6

27,5x5

32,5x3 PB!!!

30x5 också bättre än någonsin i rep!!

Vidare till rak bröstpress hantlar

20x5

25x5

30x5

35x1 här tog orken slut i brösten :)

Biceps curl stång

20x8x2

30x5x3 PB :D. Sällan kört övningen så kan garanterat öka mer :)

Concentrations curl

20x8

25x5

32,5x1 men universums minsta putt på vänster men halvt PB :)

Bicepscurl hantlar alternativ

15x8

20x6

22,5x5

25x2 tekniken började faila så gav mig där

Som lite expriment då jag vill ha bort kärlekshandtagen så varannan dag dimper det in lite mag övningar. Någon som kan kommentera hur bra det är?

Sidoböj hantlar (tror namnet är så)

25x10

30x8

35x8

40x8x2

45x8 PB

Resultat av dagen är att jag är galet nöjd och längtar satan i helvetet tills jag känner mig nöjd med deffen och kan kliva av och börja träna och bygga på riktigt. 2månadet och 2v nu på underskott och det tar bra på kroppen men lyckas ändå öka jätte bra i mitt tycke.

Hoppas någon känner att min journal kan ge er något och om det är någon som tittar in och inte kommenterar för att ni inte tror på mig så säger jag bara att ni tror fel. Jag kommer lyckas och jag kommer nå mina mål och mer där till. Har verkligen hittat en sak jag älskar att göra och tänker fortsätta kämpa och hitta nya mål med träningen

Lärlingen
2012-10-28, 16:09
Dags för dagens uppdatering om hur det går för mig om någon skulle bry sig haha. Hade iaf som mål att nå 113 något idag och som jag skrivit så har jag experimenterat med kosten och haft oplanerad vila pga totalt slut i kroppen.

Men vet ni vad?!. Vägde in på 113,8 :D. Dvs högre än jag hoppades men ligger iaf på 113 vilket känns fantastiskt, tror nog jag föddes tyngre än så haha. Visst att takten på nergången är stor och enligt många för stor men kroppen mår bra,ingen lös hud och vikterna ökar så det är bra.
Bestämde mig igår för att köra 3v vlcd så hårt kroppen orkar och kasta in el låg kcal middag när kroppen strejkar sen långsam övergång dvs 2000kcal några dagar sen vidare till 3000 innan jag lägger mig på balans. Sen får vi se om jag ändrar mig och fortsätter till jul som planerat ändå men det får kroppen avgöra

Träningen idag då, ja vad ska man säga mer än att jag är så galet nöjd så det finns inte va orolig över axeln men det löste sig grymt bra eller nästan :)

Började värma upp i en maskin jag inte minns namnet på lite lugnt med höga rep och lägre vikt som jag brukar

Axelpress
12,5x15
15x6
17,5x6

Sen dog styrkan igen i axlarna?!. Fattar icke varför men får väl låta dom jävlas lite till antar jag!

Arnold
15x6
17,5x5
20x4 PB!!

Gav upp axlar här då jag kände att orken va dålig i dom och tekniken tog stryk av att orken va borta

Triceps då

Tatepress
15x7
20x6
25x6
32,5x4 PB I REP och körde det 2gånger dessutom!
35x5 PB!!
Tricepsens ork klagar jag inte på idag iaf!

Triceps pushdown rope attachment
45x10
55x10
60x10 i 4 set hatar att viktmagasinet inte är större!

One arm triceps extension
10x7
15x5
20x5
27,5x5 PB!! Det roliga är att det va ett misstag, skulle ställa den på 25 men va i min egna lillavärld så det blev ett oplanerad pb här med :)

Även om man inte kör chins på triceps,axlar så hände det en fantastisk sak idag som kanske varit en självklarhet för många att kunna.
Jag brukar alltid sträcka ut armarna några gånger om dagen på gymmet och även idag så jag skulle sträcka mig och tog tag i chins stången och drog lite lätt och kände att jag lyfte?!. Va tvungen att prova att ta i lite och drog mig upp 3gg innan jag stoppade mig själv. Fan vad grymt det kändes!!!. För 1 månad sen provade jag sist och kom inte upp alls, inte ens om jag fuskade och hoppade lite i början.

Summering av dagen. FAN VAD UNDERBAR!!!!. Men nu är denna veckans mål uppnått och fler PB satta än vad jag kunnat drömma om så nu vidare med nästa mål dvs 2kg till nästa söndag!. Dvs väga in på högst 111,8 för nu gäller det att lägga krutet på mer viktnedgången för det är bara 4-5v kvar enligt dagens planering och vill ner till 100 helst men det ser vi då :)

Ha det bra alla!

azeriath
2012-10-29, 08:44
Fan va skönt ett stort grattis till att du klarar att köra chins. Sjukt bra övning. Jag själv har inte nått dit riktigt ännu men det kommer ;)

Btw är avis över att du har mindre manboobs än mig! :P

Lärlingen
2012-10-29, 12:09
Fan va skönt ett stort grattis till att du klarar att köra chins. Sjukt bra övning. Jag själv har inte nått dit riktigt ännu men det kommer ;)

Btw är avis över att du har mindre manboobs än mig! :P


Tack :). För många är det ingenting att göra chins men lyckan hos mig va enormt, återigen ett bevis på att träningen ger resultat :). Du lär nå ditt snart ska du se, som du tränar och minskar vikt så är det bara en tidsfråga.

Haha lite har dom som tur va minskat för har stört mig som fan på att ha manboobs då jag tycker att jag ser dom ut i tshirt tex. Nu är dom som tur va nästan borta det är bara lite fett kvar i dom som jag kämpar för att bli av med

Lärlingen
2012-10-29, 12:27
Dagens uppdate

Körde bröst,biceps idag igen men imorgon ska jag ta ben. Har bara fastnat så hårt för överkropps övningar då jag tycker det är så galet roligt!!
Men man ska absolut inte glömma benen

Började dagen med lite cuff övningar så man blir starkare i axeln. Är väldigt rädd om den nu för vill inte bli tvingad till vila och skippa pressövningar igen!

Gick vidare till incline bröstpress

15x20
17,5x7
20x6
25x6
27,5x4
30x0 dåligt med ork i tuttarna idag tyvärr

Rak bröstpress

17,5x6
22,5x6
27,5x6
30x4
32,5x3

Tänkte köra mer men då jag snöade in mig i bröstpress och körde mig rätt slut i brösten så tar vi och vilar dom några dagar nu så jag hoppade till biceps

Biceps curl stång

20x6 i 2 set
30x5 i 2 set tänker dra pb nästa gång jag kör denna!

Körde även den övningen med smalt grepp med 30x5

Alternativ biceps curl

15x6
17,5x6
20x4
25x3

Concentrations curl

17,5x5
20x5
25x3
27,5x3
Va tvungen att fota armarna i lyftet så fick några dåliga på 27,5 så gick tillbaka till 25 för ville ha lite stabilare bilder men tji fick jag för inga bilder blev speciellt bra :(

Då jag kämpar hårt för att hålla mig till 1timme så fick jag avsluta här. Anledningen till att jag försöker va så hård med 1timme är att jag väldigt ofta tränat i 2timmar och presterat kasst på gymmet dagen efter pga trötthet.

Nådde förresten ny lägsta vikt imorse nämligen 113,6 så nu är det bara 800g kvar till 20kilo borta :)

Lärlingen
2012-10-30, 10:42
Idag är lyckan total!!!!!

20kilo har jag gått ner nu!!!!!. Så in i helvetes skönt!!. Har även grym träningsvärk i magen så är så sjukt lycklig :). Om 2,8kg så når jag vikten jag satte som stopp nådd, satte den på 110 för att jag trodde det skulle vara omöjligt men jag har klarat 30kilo på 11 veckor så 2,8 borde vara galet lätt nu :). Trodde aldrig att jag skulle se klok ut utan dom 20kilona jag nu förlorat men känner att jag iaf har 10kvar om jag skall bli nöjd men vi ser hur länge kroppen pallar till :)

azeriath
2012-10-30, 10:59
Ett stort grattis till dig! 30 kg på 11 veckor låter galet snabbt men mår du bra så är ju det huvudsaken :)

Lärlingen
2012-10-30, 11:39
Ett stort grattis till dig! 30 kg på 11 veckor låter galet snabbt men mår du bra så är ju det huvudsaken :)



20 är det. Råkade skriva 30 på 1ställa som klart drog ögonen till sig haha ;). Men om grattis står kvar så tack så hemskt mycket :). Känns nästan overkligt att ha klarat det :).
20 är mycket på 11veckor men mår bra och pb rasar in hela tiden så det går åt rätt håll :)

azeriath
2012-10-30, 11:40
20 är det. Råkade skriva 30 på 1ställa som klart drog ögonen till sig haha ;). Men om grattis står kvar så tack så hemskt mycket :). Känns nästan overkligt att ha klarat det :).
20 är mycket på 11veckor men mår bra och pb rasar in hela tiden så det går åt rätt håll :)

Ja vafan som jag sa, om du mår bra och allt känns rätt så kör hårt!
Jag har ju tappat 30 på 8 månader så för mig går det lite långsammare :P

Lärlingen
2012-10-30, 12:53
Ja vafan som jag sa, om du mår bra och allt känns rätt så kör hårt!
Jag har ju tappat 30 på 8 månader så för mig går det lite långsammare :P


Enligt kollo folket så är det bättre att gå ner långsamt vilket jag tror är bäst för merparten då man lätt tappar motivationen om man kör på för hårt hela tiden.
Därför jag är grymt imponerad av dig som håller igång i 8månader och fortfarande kämpar på som aldrig förr, det är riktigt starkt :)

Lärlingen
2012-10-30, 13:16
Körde ett konstigt och omstrukturerat pass idag då jag kände att fokus på biceps,bröst,triceps och mage hade blivit för stor. Det är igentligen min vilodag idag så men vila vill ju inte jag göra om jag inte måste :)
Så jag körde axlar,ben och lite shrugs som avslut vilket inte är ett pass på mitt schema

Började med bensträck

40x15
60x10
80x7
100x5 i 2set och vikterna tog slut här :(

Vidare till sittande benpress där jag körde lite vadpress

90x15
110x15
140x15 vikterna slut så 2set här med

Lite knäböj i Smith då jag vill lära mig lite till innan jag kör fritt

65x8
115x5 i 4set ville inte höja då jag fokuserade på att få bra teknik och lära mig djupet bättre. Har blivit lite osäker på hur djupt man ska gå då man sett några olika varianter men träningen tog iaf där den skulle

Axlar

Axellyft
27,5x15
40x10
50x15 (för att slå en bekant eller iaf ligga lika)
60x10

Shrugs Smith
65x10
105x10
120x5 sen va greppet borta

Shrugs hantlar
40x10
50x10 i 2set


Måste säga att detta passet va skumt och lär inte prova köra det igen utan jag håller mig lite närmare schemat igen :). Däremot va det sjukligt skönt att träna idag med och detta är verkligen en härlig livsstil där man verkligen kan växa på alla möjligtvis

azeriath
2012-10-30, 14:32
Av vad jag har hört (men ta inte mitt ord på det) så är det bättre att börja med stången fritt i knäböj för att lära sig den rätta tekniken från början :)

Jag var ju liiiivrädd för det där i början :P

Kul att du känner att du gillar denna livsstil, det är sjukt skönt och något av det bästa man kan göra :)

Lärlingen
2012-10-30, 15:03
Jo jag tror att du har helt rätt att det är bäst att börja fritt men är för nervös för att dra på mig en skada nu :P. Men tänkte faktiskt ge det ett försök lugnt i dagarna :)

Ja sen att man går dit ibland trött och nedstämd men att aldrig gå därifrån utan ett leende på läpparna är ju nästan magi. Sen att man lärt sig hur lättformad kroppen egentligen är ju härligt. Hoppas bara framstegen består för har några mål kvar innan jul :)

azeriath
2012-10-30, 15:12
Klart dom gör, det här fixar du ju lätt! :D

Lärlingen
2012-10-31, 15:17
Rygg och biceps idag och bara för att jag kör konstiga schema så åkte magen med på ett hörn idag med :). Sen självklart cuff övning då jag är nojjig över att skada axeln igen och tänker träna cuff varannan dag ett bra tag framåt till :P

Började med lite cuff och bara för jag äntligen klarade det så gjorde jag lite chins med och fan vilken känsla att göra det när man ändå väger 112,8kg :)

Latsdrag
40x25
60x15
80x5
90x5
100x4

Latsdrag v-handtag
60x5
75x5 dvs redan bättre än sist
90x5 PB!!

Sittande rodd kabel saken
60x10
70x6
80x6
90x6

Biceps

Stång curl
20x15 warmup
30x5
40x5 PB och gjorde detta i 4set. Att jag skulle slå PB här visste jag för har aldrig försökt maxa ut denna övningen förut

Concentrations curl
20x5
25x5
27,5x3 i 3 set

Armbågen kändes knäpp på vänster armen så ville inte öka och borde nog sänkt med men det är ju trist :P

Hantel curl
15x5
17,5x5
20x5

One arm dumbell preacher
10x5
15x5 i 4set och samma sak här, ville inte höja för armbågen kändes knäpp

Sen lite mage också för den ska hård tränas nu så man blir av med det sista :)

Sidoböj hantel
25x10
30x6
35x6
40x6
45x6
47,5x8
Sen tog hantlarna slut så blev några set på diverse vikter så man fortsätter ha träningsvärk i magen

Ett helt okej pass idag och utan att lyfta vikter så övade man lite marklyft teknik och måste verkligen på det snart!!!. Körde dum som man va ben igår dvs träningsvärk och då kändes det inte så smart att hoppa på marklyft med idag men nästa gång kanske :D.

Stod även stilla på vågen imorse tyvärr men då jag förlorade 800g dagen innan så är det nog inte så konstigt men jag hoppas det kommer imorgon.
Tyvärr så måste man vila imorgon pga skol trams även om jag hinner träna då vet jag inte hur pigg man är efteråt då vi ser nog imorgon

Lärlingen
2012-10-31, 15:18
Klart dom gör, det här fixar du ju lätt! :D

Borde göra :). Kämpar iaf mot dom och kämparglöden bara ökar varje dag :)

azeriath
2012-10-31, 15:19
Alltså...
Vilka jävla roddar och latsdrag!

Beastmode!

Lärlingen
2012-10-31, 18:22
[QUOTE=azeriath;6069101]Alltså...
Vilka jävla roddar och latsdrag!

Beastmode![/]

Ska försöka öka iaf rodd nästa för har mer och ge där :).
Skönt att någon tycker det är mycket för jag trodde det va rätt klent :P

Lärlingen
2012-11-01, 09:04
Idag skulle det bli vila men NEJ!!. Har inte ork,lust eller viljan att vila så då gymmar vi istället :). Tar en kontrollerad ätardag dvs en dags paus ifrån vlcd och ökar till 2000 gör att se om det speedar kroppen. Legat still i 2dagar nu och det gillar jag inte alls :). Nä frukost sen sticka till gymmet va det ja :)

azeriath
2012-11-01, 09:08
Härligt! Bara lyssna på kroppen, om den vill träna så träna på :)

Lärlingen
2012-11-01, 09:17
Ja, hoppar tom skola för den idag haha. Dock så är det inte så allvarligt då arbetet som jag ska ha ska vara klart om 1månad och finns gott om tider att studera arbetet innan det :).

Är dock galet förbannad för har stått still i 2dagar nu!! Även om det är en kort period då stör det mig massor för jag vill ner nu och inte senare :P

Lärlingen
2012-11-01, 11:26
Blev ett pass som igentligen är idiotiskt idag nämligen bröst enbart bröst. Men ev måste jag vila imorgon så det fick bli så. Gjorde min första bänkpress någonsin idag!. Gick långt bättre än förväntat så fick kliva ner i ökningarna så tekniken sitter bättre :P

Bänkpress
50x10 i 3 set
80x5 i 3 set! PB. Kunde utan tvekan ökat men kände att koncentrationen va inte där den skulle

Som jag sa i innan. Detta är FÖRSTA gången jag kör bänkpress så jag är rätt nöjd. Tror inte att en 5a på 100 är långt borta då jag klarade fler rep på 80 trotts att jag är vansinnigt trött idag.

Bröstpress incline hantlar
20x5
25x5
32,5x1 PB aldrig testat 32,5 så det va spännande :P
25x5

Bröstpress rak
20X5
30X5 i 2 set

Bänkpress incline smith
55x5 i 4 set

Ett litet pass idag men ibland blir det så. Men ändå 2 PB och det känns helt okej med omständigheterna

Bänkpress har gett mig mer smak och nästa gång jag kör det med passare och fokusen är bättre så ska 100kg bänkas för jag vet att jag klarar det!

Lärlingen
2012-11-02, 10:10
Tyvärr vilodag idag., babysim, trötta axlar så tiden och modet finns inte haha :). Passar på att ta vila och ta en stadig köttig frukost för sista gången på 1v. Står stilla helt på vågen men idag skall det ändras, frukost sen blir det bara vatten till imorgon bitti för nu har jag inte tid med seg våg.

azeriath
2012-11-02, 10:13
DU är inte svag den saken är klar, grattis :)

Lärlingen
2012-11-02, 13:59
DU är inte svag den saken är klar, grattis :)

Är kanske bara en känsla jag har då haha. Känner mig alltid svag men kanske ser det fel. Men oavsett så ska jag bli starkare :)

Lärlingen
2012-11-03, 09:55
Där sprack platån :D. En brak frukost på 1000kcal och lite nötter på kvällen startade kroppen. Gick ner 700g så det känns bra. Behöver 300g gör att nå målet med veckan så taggar upp för ett intensivt bröst och biceps pass. Hittar jag passare så ska jag bänka 100 idag för nu är jag både utvilad och galet taggad!!!

Lärlingen
2012-11-03, 12:55
Dagens tränings uppdatering. Skrev tidigare att jag SKULLE klara 100kg bänkpress men jag fegade ur tyvärr. Va dum och körde 70kg 5gg i 3 set innan jag hittade en kille på gymmet som passade åt mig och då va man lite trött tyvärr men skit i det nya tag nästa gång :D

Bänkpress

50x15
70x5 i 3 set
90x1,5 nästan en 2a men fegade ur då jag blev nervös över axeln för undviker allt vad jag kan att skada den igen eller göra det värre. Men ändå 90x1,5. Måste skriva 1,5 då jag hade den nästan upps och fick bara en liten knuff för att få upp den själv. dvs PB

Sned bröstpress
20x5
25x5
27,5x5
sen ner på 25 igen några rep för va ganska trött efter bänkandet

Biceps
Curl med stång
40x5 i 3 set
45x4 i 3 set PB!!

Concentrations curl
20x5
25x5
27,5x5
Sen ner på 25 igen några set för känns som armbågen skall gå av?. Antar att det bara är en känsla och tänkte undvika att det händer för gillar inte att träna underkroppen haha

Alternativ Bicepscurl
15x5
20x5
22,5x5 i 2 set

Sen FAST att det inte är i mitt pass idag så träffade jag en kille på gymmet som körde marklyft så jag hoppade på och provade lite löst och försöker lära mig detta med att ha ryggen rakt osv vilket är lite svårt men gick helt ok.
Maxade verkligen inte ut för vill INTE skada mig eller så men testade på 80kg och drog en lätt 5a sen kom jag på att jag började få ryggen fel så släppte och övade lite utan vikter och började få in det rätt bra så nästa rygg pass DÅ JÄVLAR!!!!!. En 130kg mark ska nog inte vara omöjligt men nu sätter jag så höga mål igen haha :D

Lärlingen
2012-11-04, 13:55
Jävla skit!!. Missade veckans mål med 100gram!!!!!. Fan det är så satans irriterande så det finns inte!!. 112,0 exakt vägde jag in på och målet va 111,9 högst men aja, får väl skylla på 4 dagars platå eller något antar jag!. Men det sköna i saken är att jag gått ner 1,8kg på 7 dagar och ändå så stog jag stilla på 112,8 i 4 dagar!. Nya tag och nästa söndag så SKA jag nå 110 vilket är det stora målet med deffen för det va slutet på min deff sa jag innan jag började men då det har gått så lätt så fortsätter jag lite till :). Har massa deff saker hemma som jag ska ta slut på och några kilo mindre skadar inte. att va 2 siffrig hade varit skönt men tror jag sett ut som en idiot då för jag gillar att va lite större än alla andra :P. Aja dags att få i sig någon mat och dra till gymmet för lite PB försök om kroppen känner för det

Lärlingen
2012-11-04, 16:29
Dagens träning slutförd blev ett helt okej pass men lite mer att önska men satte iaf 1 PB idag vilket är bättre än inget :). körde axlar och triceps idag med lite shrugs på slutet

Axelpress
12,5x15
15x5
17,5x5
20x5
22,5x5 Orkade lyfta 22,5 kg igen. Den vill när den själv känner för det haha

Axellyft
40x5
50x5
70x5 PB

Arnold
15x5
17,5x5

Rear delt rows cabel
60x10 i 5 set. Stör mig på att det inte går att höja!!

Triceps

Tate press
25x5
30x5
32,5x3
35x0 för trött för att lyckas igen men värt ett försök

Triceps pushdown rep
40x5
50x5
55x5 i 3 set

one arm triceps extension
12,5x5
20x5
25x5
27.5x5

Shrugs

Hantlar
25x10
35x8
40x8
45x8 i 3 set

Detta va dagens pass. Varken nöjd eller missnöjd. Fattades lite tryck men det funkade iaf. Imorgon tror jag att jag kör bröst biceps eller så tar jag 2 dagar vila. Känner att kroppen behöver komma ifatt lite men vill ju träna!. Tur man har några timmar på sig att bestämma sig

Lärlingen
2012-11-05, 14:18
Idag skulle det bli bröst och biceps men nej, blev rygg och biceps istället för kände mig inte riktigt så pigg i brösten idag. För att summera dagen så är det GRYMT!!

Värmde upp med lite cuff övning ganska lugnt sen bar det av till lite rygg

Latsdrag
45x30
70x5
90x5
95x5
100x4

Seated cable rows
60x5
80x5
90x5
100x5!! PB!! :D

one arm dumbell row
20x5
30x5
32,5x5
37,5x5 PB!!

Summa av rygg övningarna GRYMT!!

Biceps

Alternativ biceps curl
15x6
20x5 i 2 set

Biceps curl stång
20x5
40x5 i 4 set

Mage
Sido böj hantlar
25x8
35x8
40x8
45x8 i 2 set

Körde lugnt med biceps då jag va lite seg i dom men körde liite hårdare med rygg och rygg delen är jag grymt nöjd med och ska försöka öka meer där. Mag övningen va som alltid. dvs helt ok. Finns det något med tips med bra mag övning som INTE involverar ben?

Börjar få lite lätt ångest nu förresten, tog bild på gymmet för att kolla hur jag ser ut med ut fullt påklädd. Känner mig tunn fastän fallet inte är riktigt så igentligen. Så vad ska man göra, Fortsätta?, trappa ner?. Sluta deffa och ligga på balans? :/.

När jag började träna i Augusti så vägde jag 132,8kg och runt midjan mätte jag 122cm och runt kärlekshandtagen nästan 130cm!!

Dagens mått 111,8kg runt midjan 94,5 och runt kärlekshandtagen 108. Dvs måste ner runt kärlekshandtagen MEEERRR. Men hur gör jag det lättast?. Annars börjar jag bli nöjd och känner mer och mer att balans och börja bygga frestar massa. Kanske finns någon som läser mig journal som skulle kunna tänka sig att besvara några av mina tankar?

Lärlingen
2012-11-06, 09:05
Usch för vilodagar men man måste ha dom ibland. Men det bästa i det hela är att snart har man 6 dagar gym framför sig :D. Nu har jag även fått ett galet sug på att släppa deffen och börja bygga. Känner mig så sjukt tunn så det finns inte. Visst att jag har en del deff vart kvar men några månaders byggande borde funka och slänga sig på hård deff i februari igen så man är FÖRHOPPNINGSVIS i okej form till sommaren. Det ända som stör mig på kroppen nu är "kärlekshandtagen". Mäter 107 där!! Vilket stör mig satan, visst att det inte syns igenom kläder men jag stör mig på det.

Aja träningsrelaterat nu. Imorgon skall jag nog köra rygg biceps igen och ge mig på marklyft för det va skit skoj sist jag provade dvs första gången, drog då 80x5 då en 110känner jag är målet om jag ska på det imorgon helhjärtat.

Ska jag börja bygga nu så skall jag bänka 100 innan årsskiftet,knäböja djupa 100kg vanligt eller 120 Smith (100 Smith just nu) samt marklyfta 120 iaf

Tror ni att jag klarar det?. SJÄLVKLART säger jag!. Har jag gått ner 21kg och ökat i styrka grymt bra sen start så ska jag kan knäcka dessa målen med om jag kliver av deffen!

Lärlingen
2012-11-07, 09:16
Dags för biceps bröst idag :). Men då suget för denna tråden är lågt så vet jag inte när och hur ofta jag uppdaterar, det tar både tid och ork att uppdatera här och har grymt bra koll i huvudet så jag behöver igentligen inte skriva allt här.
Hade hoppats på lite mer sug på hur jag tränar och så men jag uppdaterar när jag känner för det och inte dagligen som nu

azeriath
2012-11-07, 09:21
Vill du bli av med kärlekshandtagen så är det bara att fortsätta deffa, du ökar ju i styrka under deffen precis som jag så kör på för fan. Grattis till PB för övrigt och trist att tråden inte har uppmärksammats så mycket, tog tid för mig med i början vet jag men jag skrev många trådar innan jag ens hade en journal vet jag :P

Lärlingen
2012-11-07, 09:41
Jo det är nog det ända som hjälper mot dom,minskade 1cm sen igår så det känns skönt. Men kliver av deffen om någon vecka sen är det full fokus på bänkpress,knäböj och marklyft för känner mig galet tunn och tänkte ligga så nära kcal balans det går och ladda på att ta 350 kg i dom 3 övningar totalt innan sommaren och då funkar inte deff :P.

Igentligen gör det inte mycket att folk inte kommenterar men att lägga 30min ca om dagen på att fylla i vad jag gjort och ha 1 trogen läsare känns inte super skoj men kommer uppdatera ibland och ökar intresset så uppdaterar jag alla pass jag gör och tankar jag har dagligen

Lärlingen
2012-11-08, 13:05
Även då jag lagt ner att skriva allt jag presterat på gymmet pga saknad av intresse från kollo folket så tänker jag ta en mini uppdate iaf.

Kommit fram till att jag kör 2v deff till för att sedan börja bygga som fan!. Tänkte testa att lägga in mer militärpress,marklyft,knäböj och bänkpress.
Testat marklyft 1gång och drog 80x5 utan någon större ansträngande, knäböj dock Smith men 100kg x8 i 3 set utan att kämpa som fan. Bänkpress 90x1 för trodde inte jag kunde öka så körde mååånga set på 80kg så vart trött och idag militärpress på 50x3 och det gjorde jag idag. Körde då militärpress efter att jag tränat i över 1t så va extremt slut så resultatet är jag nöjd med.

Känner att jag har nog en 15kg fett att skala av om jag vill se "biffig" ut men dom tar jag i slutet på februari och kör till 2maj då det blir semester så fokus om 2veckor och framåt i 3mån blir bara styrka och att öka utav fan så vila när kroppen behöver och inte lathets vila dvs precis som vanligt :)

Måste bara fylla i lite snabbt (igen) om hur min deff gått såhär långt

14Augusti: 132,8kilo,midja på 122cm, kärlekshandtag på 130. Testade bröstpress hantlar och maxade ut 17,5x3 för att bara ta ett snabbt exempel. Sneglade massa på "små killarna" bredvid som körde 25kg i samna övning så det va lite pinsamt

8November: 111,5kilo, midja på 94,5, kärlekshandtag på 107. Bröstpress hantlar 35x3 och dom som jag sneglade avundsjukt på sneglar på mig istället. Gör chins nu som jag ALDRIG klarat och mår idiotiskt bra i kroppen och får komplimanger nästan dagligen av bekanta och av folk man träffar ofta på gymmet

Ja jag älskar mitt nya liv och tänker satsa allt på att nå riktigt seriösa vikter

azeriath
2012-11-08, 13:20
Tar du inga bilder på dig själv under resans gång?

Lärlingen
2012-11-08, 14:12
Jodå, jag har en hel del faktiskt. Mest fullt påklädd men några spänn bilder har jag med. Kan lägga in några före och efterbilder så fort jag sätter mig vid datan

azeriath
2012-11-08, 15:16
Gör det, vore kul att se :)

Lärlingen
2012-11-08, 17:51
http://imageshack.us/a/img824/236/56403210151117357332205.jpg
Bild innan en deff va påkommen för mig

http://imageshack.us/a/img651/1299/img0683ku.jpg

Denna bilden är tagen ca 1 vecka in i deffen med en uppskattad vikt på ca 130kilo Ursäkta kvalitén men mobil tagen bild och beskärd rätt mycket.

http://imageshack.us/a/img213/2258/img0677g.jpg
Tagen ca 1 in i starten av träningen

http://imageshack.us/a/img33/4905/img0924ot.jpg

Jag idag


http://imageshack.us/a/img89/9172/img0927vqw.jpg
Också idag

Jag personligen tycker inte att det syns sjukt mycket men vågen visar -21,3 kilo och styrkan har ökat sjukt så något har nog allt hänt = ). Har fler bilder men laptopen jag sitter vid nu innehåller inte alla bilder men hoppas iaf att detta ger er en liten visning om vad jag har presterat och vilka grunder jag står på

azeriath
2012-11-08, 18:47
Riktigt bra jobbat!!

Lärlingen
2012-11-08, 18:53
Tack :). Även om före bilderna kanske inte är dom bästa så syns en del. Börjar känna mig ganska nöjd med deffen för denna gången nu :)

Lärlingen
2012-11-09, 08:40
Så galet satans skönt :). Skulle väga minst 110,9 innan söndag men vägde in på 110,6 idag. Känns galet overkligt för missade förra veckans mål med 100g. Och denna veckan slaktar jag målet. En ren 110 kanske vi hinner med innan söndag? :)

azeriath
2012-11-09, 08:45
Grattis gubben! Ska nog inte va omöjligt!

Lärlingen
2012-11-09, 09:11
Hoppas inte det. Ska köra en del cardio idag för ovanlighetens skull och det förbrukar mer energi.

Då det blir mark imorgon och allt jag kan träna idag krockar ned imorgon eller igår :P. Ska satsa på 120kg mark så får vi se hur långt jag kommer :)

azeriath
2012-11-09, 09:13
Starka killen liksom! Mitt grepp falerar men ryggen pallar så kan inte ta dom vikterna ännu

Lärlingen
2012-11-09, 09:54
Har ingen aning om mitt grepp pallar det heller :P. Bara testat 1gång förut och det va 40kg under 5gg och det va inga problem alls, bara tekniken som måste putsas en del. Det ända jag vet om greppet är att vid 130kg shrugs så sviktar greppet men i värsta fall så får jag binda fast stången imorgon

Som jag brukar säga,om du inte satsar, kan du inte vinna

Lärlingen
2012-11-09, 11:35
Körde mark idag och en massa teknik på 80kg för har en idiotisk tendens att kröka ryggen på nergången. Tejpar snart in ryggen extremt hårt och kör på. Så ökade inte utan övade istället för dumt att skada sig. Satte dock massa pb i vikt och rep som tex 100x7 i sittande rodd så är riktigt nöjd idag :). Grym pump med så

azeriath
2012-11-09, 11:38
Härligt, grattis! Tekniken är a och o

Lärlingen
2012-11-09, 11:43
Ja det är verkligen det. Sen när skaderisken är väldigt stor vid mark så känns det super viktigt för ryggen är viktig. Men nöta massa teknik nu och lära mig nergången bättre så satan ska 120 sitta för 80 är lätt i lyftet men svårt i nersläppet och tänkte undvika att bara lyfta uppåt och släppa sen :P

Kör du mycket mark eller?

azeriath
2012-11-09, 11:54
Kör mark vid varje ryggpass. Tror jag tog 80 sist men jag minns inte om det var 75 eller 80 eller 85 eller nått :) Började med 20 kg i mars så jag är rätt nöjd :)

Lärlingen
2012-11-09, 12:13
Härligt :). Då har du ökat på en massa, längtar tills tekniken sitter helt för mig (nergången). Sjukligt rolig övning :)

azeriath
2012-11-09, 12:15
Japp, skön som fan!

Lärlingen
2012-11-10, 12:13
Som dom vet som läst min journal vet så velar jag massa om när jag skall avsluta min deff. Efter lite bollning med kollo folket så fick dom mig att inse att jag kör vidare neråt för vill man se biffig ut så är det lågt bf som gäller och det är faktiskt nu som jag börjar se och känna skillnaden som bäst. Minskar kärlekshandtagen dagligen och midjan är det samma sak med. Skiter i att jag känner mig tunn för nu kör vi vidare mot det låga bf som gäller innan bygg för mitt mål är trotts allt att se bra ut till sommaren och lättast är att deffa ner sig till lågt bf och kämpa på som nu och bygga samtidigt.

För att nå det nya målet som tillkommit så ska motionen ökas, går 2,6km fram och tillbaka i rask takt dagligen och ska slänga in 45min hård powerwalk varje kväll med så lär det va snabba kilo som flyger iväg. Ja, jag går mer än 2,6km dagöigen nu för har hund men bara den sträckan jag har koll på. Jag lägger min gissning på 22% bf på mig idag dvs 10kg ner till satsar jag på, ska försöka få bokat tid för bf mätning så snart som möjligt för att se hur det ligger till exakt.

Tänkte slänga in nya bilder under dagen eller imorgon där överkroppen visas igen för har ändå gått ner 4kg eller något sen senaste bilden utan tröja så får vi se om någon ser skillnad eller kan krossa min dröm om att jag har ca 22% bf haha :)

Lärlingen
2012-11-10, 20:39
Nu har kroppen sagt stopp med styrketräning så vila imorgon iaf :). Galet slut i alla kroppsdelar så inget ben pass eller axlar triceps. Öm i hela kroppen så det är bara att vila från styrketräning. Har dock gått en powerwalk på 1mil ca och kört crosstrainer en stund för ner ska jag :). Fick en glad överraskning idag, ser axel konturer på vänster arm och säkert höger med men har lite klotter som döljer det där :P.

Ska försöka hinna få upp lite jämförelse bilder imorgon på hur jag har presterat än sålänge så man kan få bättre överblick på det. Alla bilderna i tråden är gamla nu utan dom 2sista såklart

Lärlingen
2012-11-11, 08:33
Bingo, 110 blankt :). Gjorde susen med powerwalk igår så temat fortsätter idag. Helvete förresten vad kärlekshandtagen har börjat minska snabbt!. 102,5cm nu! Va typ 108cm för 1vecka sen så det känns galet. Nu tycker jag det ska fortsätta i denna takten :)

Lärlingen
2012-11-11, 11:32
Tänkte vi kör en dags uppdate med lite bilder. Första bilden är jämförelse mellan idag och den 21 oktober dvs dagen innan dom andra bilderna jag lagt upp utan tröja. Jag ser iaf skillnad så vi får se om ni gör det med. Ja jag vet att vinklen är lite annorlunda på den ena men man ser iaf och att kvalitén inte är den bästa och ja jag är hårig och skall vara det tills jag går i mål haha

http://imageshack.us/a/img515/866/img0955hq.jpg

Börjar få bort kärlekshandtagen väldigt bra och minskat många cm där den senaste veckan ÄNTLIGEN!. Ser även tydligare mina mag muskler och detta på 4kilo ca så nu ska vi se vad som händer på 10kilo till :)

Bild nummer 2 är samma bild som den nyaste i bilden ovanför men kör den ensam så ni får se lite bättre om dags formen på 110kilo

http://imageshack.us/a/img831/2619/img0948w.jpg

jag är iaf jävligt nöjd och 10kilo till lär göra under tror jag


Kör även en bild då jag vägde 132,8kilo igen :)

http://imageshack.us/a/img9/5976/img0865xy.jpg

vad tycker ni om min utveckling?

azeriath
2012-11-11, 14:19
Ser skitbra ut!

Lärlingen
2012-11-11, 16:09
Bra att du tycker det :). Bättre skall det bli, sista på kärlekshandtagen måste bort nuu haha

azeriath
2012-11-11, 17:05
Kämpa på! Kämpar ju själv med mina så!

Lärlingen
2012-11-11, 19:07
Oh ja. Ingen återvändo, ska satsa till 14%bf ca och skall nå det så snabbt det bara hår dvs strikt :).

Det gör du verkligen, dina framsteg är inspiration på hög nivå :)

Lärlingen
2012-11-12, 11:21
Gått upp 600g till idag men tror att det beror på att jag åt för sent igår, brukar äta senast 6 och blev 9 igår. Men skit i det, ny dag och nya tag :).

Kör iaf biceps,bröst idag o kastade in lite axlar och triceps med bara för att jag vill träna längre :)

Pb satta idag i bland annat biceps curl z stång på 55x3 :). Musklerna tar sig fint tycker jag. Militär press stående på 55kgx3 med. Värmde upp för länge där tyvärr. Nu ska jag curla sönder armarna och skaffa riktig pump :)

azeriath
2012-11-12, 11:27
Looking good!

Lärlingen
2012-11-12, 11:45
Ja, ska iaf försöka få tid till bf imorgon så jag slipper att bara deffa utan vetskap hur det ligger till. Vissa gissar ju på 30% vilket jag inte alls tror för enda fettet som är lite mer än vanligt är lite på magen men känner alla ben utan att ens trycka där och ser mina revbens konturer väl bredvid brösten så ända sättet att få 100% svar är bf. Hoppas på min dröm dvs 22% annars får jag jaga satan för att nå dit snabbt :P

azeriath
2012-11-12, 11:50
Vill också göra en mätning men vet inte vart?

Lärlingen
2012-11-12, 11:56
Tror du bor långt ovanför mig, men jag skall göra min i Ystad för det är närmast mig

azeriath
2012-11-12, 12:02
Men vart går man? Nån klinik eller vad är det :)

Lärlingen
2012-11-12, 12:05
Dom har det på lite olika gym iaf, på kliniker vet jag inte. Så vill du göra det så kolla med dom lokala gymen vid dig och se om dom kan erbjuda det

shadowfire
2012-11-12, 12:35
Bra jobbat hittills, kul o se din resa! Kämpa på och ha tålamod, vad jag har förstått från din journal så har du fått bra resultat väldigt fort... ha tålamod bara om du märker att det börjar gå långsammare. Kontinuitet och långsiktiga mål, samt håll dig skadefri, så fixar du det!

Lärlingen
2012-11-12, 12:59
Trevligt att du tittade in :). Uppskattar mycket din respons. Jo resultatet har kommit snabbt för tänker och tänkte satsa stort och hårt för att nå mina mål så snabbt som möjligt utan att tex skada sig eller må dåligt över deffen.
Är hemskt glad att min kropp gillat det än och hoppas den fortsätter gilla det en 10kilo till. Dock har jag märkt att det är segare att öka vikterna nu men det är kanske bara en svacka får jag hoppas.

Till en galet rolig uppdate, bokat tid för fettmätning imorgon!!. Är så galet taggad för att se resultatet. Hoppas som aldrig förr på under 25 och HELST under 22 så att deffen är nära sitt slut. Men det vet jag imorgon eftermiddag för oavsett resultat så ger jag mig inte :)

azeriath
2012-11-12, 13:02
Lycka till nu, ser fram emot att höra vad du landar på så man själv kan få en lite tydligare bild över vad jag ligger på!

Lärlingen
2012-11-12, 13:07
Nervositeten ökar haha. Vet att jag har grov benstomme som lurar många att jag är större än jag igentligen är. Men ska bli sjukt kul, enligt Jeml så gissade han på 30% och då är jag bara halvvägs mot mitt mål och skulle då snabbt räknat haft 50% bf innan deff och det har jag svårt att tro :P. Så imorgon kväll kan man sätta ut ett nytt mål att slå vilket är så underbart :)

Lärlingen
2012-11-13, 07:11
Nu har jag verkligen kommit på något illa med att gå ner i vikt, trä stolar är inte längre sköna att sitta på..

Akada
2012-11-13, 08:00
Nu har jag verkligen kommit på något illa med att gå ner i vikt, trä stolar är inte längre sköna att sitta på..
Haha vänta bara, det kommer bara bli bättre.

Snart kommer du också upptäcka att du egentligen inte bara är varm av dig. Det var all din extra isolering som höll dig varm och gosig, och tidigare tillät dig att springa ute med t-shirt på vintern. :d

Lärlingen
2012-11-13, 08:57
Haha vänta bara, det kommer bara bli bättre.

Snart kommer du också upptäcka att du egentligen inte bara är varm av dig. Det var all din extra isolering som höll dig varm och gosig, och tidigare tillät dig att springa ute med t-shirt på vintern. :d


Haha du har så rätt akada, darrar som ett asp löv av kylan redan. Mössa,halsduk,vantar och tjock vinterjacka används redan haha :). Blir dyrt att gå ner i vikt då varken stolar eller jacka passar kroppen :D

Välkommen till tråden förresten :)

Lärlingen
2012-11-13, 15:00
Kroppsfetten mätt och jag är riktigt galet nöjd :). Någon gissade på 30% bf och jag hoppades på 22. Mätningen är klar nu och jag vägdes in på 110,6 påklädd och fettfri massa va 86kg!!!!. Bf va nämligen 22,9!!!!! :D. Fatta vilken lycka när man får en sån bekräftelse på sitt slit. Visst att det är 10kg kvar ca men ändå, sjukt lite när man tänker på hur mkt jag gått ner nu.

Så hem och fixa ny struktur och smida nya planer för framtiden. Dvs kost och träningsupplägg. Sen njuta av en blodig biff :)

Lärlingen
2012-11-13, 19:43
Nu är man hemma och njuter efter framgångarna, tänkte bara höra med er som läser tråden. Jag vill gå mer 10kg till för en start och beräknad bf blir då ca 13, hur hade ni lagt upp träning och kost?. Dagligt behov 2200 när jag inte gör ett skit och 3800 när träningen sker enligt mätningar idag och hur jag tränat förut.

Hur hade ni lagt upp ätandet?. Mina tankar går såhär. 5 gym dagar och 2 powerwalk/jogging dagar samt 2000 kcal dagligen?. Dvs ett underskott som enligt snabb beräkning gör att jag borde gå ner 1,6 kg ca. Klarar underskottet men vad tror ni?

Lärlingen
2012-11-14, 11:33
Klubbat och klart.

5 gym pass i veckan med fokus styrka, 1 gympass med fokus kondition samt den kära vilodagen kan hoppa upp och rotera för då blir det ut på en powerwalk. Beräknar att ligga på 2000kcal om dagen dvs borde snabb uträknat gå ner 7kg då mitt dagliga behov är 3800 ca.

Anledningen till 7kg är att jag inser att lägre kcal intag kan jag inte ta om jag ska må bra så får satsa lägre och hoppas på högre resultat. Vill ju helst ner till 100 men vem vet, mycket kondition kanske gör under mot kroppen


Nu kör vi!. Ska börja uppdatera alla gym pass igen så tråden inte blir för trist, börjar med det imorgon. En rolig grej förresten, ska ev hålla en föreläsning om viktnedgång och vad som motiverat mig samt vad har gjort att jag orkat hålls tempot. Ska ha det på gymmet här i stan om det går som sagt, dvs inget bestämt men diskussionen finns :)

Akada
2012-11-14, 14:06
Verkar som att du går ut hårt, träning 7 dagar i veckan och stort underskott, men så länge som kroppen inte protesterar är det ju bara att köra på.

Kul med föreläsningen på gymmet förresten! Skulle dock inte göra hålla något liknande själv då det nog mest skulle verka som att jag framhäver min egen förträfflighet. :d

Lärlingen
2012-11-14, 18:45
Verkar som att du går ut hårt, träning 7 dagar i veckan och stort underskott, men så länge som kroppen inte protesterar är det ju bara att köra på.

Kul med föreläsningen på gymmet förresten! Skulle dock inte göra hålla något liknande själv då det nog mest skulle verka som att jag framhäver min egen förträfflighet. :d



Man får lyssna väldigt noga på kroppen om man ska gå ut så hårt men har klarat det hårt i 13v nu så chansar på 4 till och hoppas på det bästa, njuter iaf av att träna än och längtar alltid till nästa pass :).

Det känns skoj på gymmet, mest att mitt slit visar sig och att av alla 100 på gymmet dom kan be så ber dom mig :). Jag vill bara göra det för att visa att en vikt är en siffra man snabbt kan ändra och vill man komma i form så behöver det inte ta flera år. Vet att jag har en bra bit kvar men är långt kommen på mitt mål iaf

Lärlingen
2012-11-15, 13:12
Ibland blir man lite extra stolt över sig själv. Tog på mig mina gamla jeans idag och i midjan är det katastrof så fram med skärpet. Fan heller, hålen som fanns va åt helvete fel så fram med håltångeb och fixa rätt på det. Kollade vågen imorse, 300g ner till :). Vore fan annars, 7km rask promenad igår på eftermiddagen och ett snabb pass på förmiddagen. Nu är det bara 9,3kg kvar tills bf ligger rätt för att börja bygga och satan vad jag längtar. Nä snart dags att ta sig till gymmet och mörda axlar och triceps. Pallar dom trycket så ska ni se något pb idag känner jag :). Kommer uppdatera med dagens pass ikväll tänkte jag

Lärlingen
2012-11-15, 17:07
Dagens pass blev triceps, axlar och som vanligt kastades det in lite mage samt cuff övningar. Började lugnt med att köra baksida axlar i en maskin som påminner om flyes i rörelsen

25x15
35x10
50x5
60x5

Militärpress stående

Stången x 20
40x5
50x5
52,5x5 PB
55x3 PB

Sidolyft hantlar
9x5 i 2set
10x5 i 3 set PB

Triceps
Tate press
17,5x10
27,5x5
35x2

One arm triceps extension
15x5
20x5
25x5
30x5PB
35x5 med lite mindre "djup" men tog där det skulle :) PB

Kneeling cable triceps extension
30x6
35x5
40x5
50x5 i 2set PB

Fokuserade mycket på cuff idag så därför det inte blev super många övningar men tänkte snart öka på lite vikter i vissa maskiner och vill ha axlarna med mig så fokuserade på dessa övningarna sen fick resten av energin stärka ac leden.

När det va gjort så blev det mage som inte är värt att skriva in enligt mig. En rolig sak är att jag blandade även in chins för skojs skull (ja jag vet att chin är på rygg dagar) men när man äntligen kan göra chins så är det som att ha sex, man vill bara mer!!. Men hur som helst, 5 chins långsamma i 3 set. Aldrig gjort så många förr :)

För att summera passet. FÖR JÄVLA SKÖNT!!!. Fick ut en massa energi, slog många PB och många blickar när en 109kilo man gör chins :)

Lärlingen
2012-11-16, 09:30
Fast än att jag ändrat i kosten rätt bra så ligger jag stabilt på 200g ner/dygn. Bara hoppas att det håller i sig. Skulle kännas grymt att ligga under 15% bf vid nästa mätning men då behövs det 8kg ca ner sålänge jag inte tappar fettfri massa med.

Vid mätningen i tisdags vägde jag in på 110,6 med mjukisbyxor och tröja det väger ca 500g. Imorse vägde jag 109,1. Detta blir iaf slutfasen för om 5v släpper jag deffen ett tag för märker att styrkan dalar väldigt mycket dag för dag. Ena dagen tar jag lika mkt som pb och dagen efter så ligger jag under pb sen vissa dagar är det PB hela tiden men det blir nog så under deff :)

Lärlingen
2012-11-16, 23:17
Dagens pass blev biceps och bröst. Somnat i 2dahag nu med tanken på att dra 37,5kg hantlarna så idag tänkte jag att det va dags.

Bröstpress hantlar
15x15
20x10
25x5
30x5
37,5x1 PB!!!. Kunde Statt en 2a men blev så galet glad att fokusen släppte. Bara 2,5 kvar sen är årets bröstpress mål klart :)

Bröstpress incline
17,5x5
22,5x5
27,5x5
32,5x4 PB!!

Bänkpress
50x5 i 4 set ville trötta ut mig och öva teknik för 100kg lyftet innan jul

Biceps
Concentrations curl
17,5x5
22,5x5
27,5x4

Bicepscurl stång
20x5
30x5
40x5 i 4 set

Bicepscurl z-stång sittandes
30x5 i 4 set

Gick tillbaka till bicepscurl stång sen på 30kg till fail för ville trötta ut mig totalt vilket funkade bra igen.


Nej dags att sova, går och lägger mig med samma morgonvikt som kvällsvikt. Inte så konstigt då kcal intaget är 1300kcal och tränat i över 1t imorse och powerwalk på 1t ikväll samt massa bus med sonen. Sov gott alla!

Lärlingen
2012-11-17, 08:12
Härlig viktnedgång idag :). 108,6 dvs 700g ner!! :D

Lärlingen
2012-11-17, 10:49
Fan vilket pass idag!. Kört så hårt så jag är kräkfärdig :D. Kör ju nya passet så är kondition idag så kör crosstriner och rodd och fan vad min kondition suger men skit i det bara att slakta kroppen till Max för vikten skall rasa nuuuuu

Lärlingen
2012-11-17, 19:56
Vet någon hur man tar bort journaler?


Suget att läsa min journal finns inte inte här tyvärr och lägger ner journalförandet tills jag nått mitt mål och kanske startar ny journal då. Så håller mig ett tag framåt till att bara kolla andra trådar på kollo

Akada
2012-11-17, 21:53
Nej fan, plocka inte bort den! Om inte annat så kommer det nog vara jäkligt kul att kunna blicka tillbaka i journalen och se hur saker och ting brukade vara.. ;)

Lärlingen
2012-11-18, 08:03
Nej fan, plocka inte bort den! Om inte annat så kommer det nog vara jäkligt kul att kunna blicka tillbaka i journalen och se hur saker och ting brukade vara.. ;)


Känns som att skriva till sig själv och har dokumenterat en hel del utanför journalen och antar att det är intressantare att läsa om någon som lyckats än om någon som ät på väg att lyckas :P

Akada
2012-11-18, 10:45
Känns som att skriva till sig själv och har dokumenterat en hel del utanför journalen och antar att det är intressantare att läsa om någon som lyckats än om någon som ät på väg att lyckas :P
Säg inte det, "everyone roots for the underdog".. =)

Men, lycka till hur du än väljer att göra, och kämpa på!

Lärlingen
2012-11-18, 12:31
Säg inte det, "everyone roots for the underdog".. =)

Men, lycka till hur du än väljer att göra, och kämpa på!


Tack :). Tänker inte ge mig. Journal förandet lär läggas på is ett tag bara men är det någon som undrar något så skriv pm eller här i tråden :). Kämpar som aldrig förr och gått från 110,1-108,1 på 5 dagar så kriget är hårdare än någonsin haha :)

Lärlingen
2012-12-13, 21:27
I am back. Skall dock göra en ny journal snart så blir bara en snabb uppdate. Haft lite segt med vikten, har kämpat på hårt och haft 1 refeed dag samt varit slö med gränserna samt att haft en hård platå. Men kämpat på ändå. Nere på 105,3 nu och skall köra till 97 för att se resultatet då. Enligt min fettfria massa så teoretiskt bör jag ligga på en bit under 15%. Hade 85,2 i ffm vid senaste mätning, skulle egentligen göra ny nu den 18 december men då jag inte nått 100 så sket jag i det och rejsar 1månad till som straff mot kroppen :).

Sen är det jul som tyvärr betyder fel kost i 1 dag men det skiter jag i. Börjat med nytt kostschema igen. Quick diet complete, whey och 1 mål mat per dag. Satsar på runt 1200kcal på vilodagar och 1600 på träningsdagar för nu ska dessa 8 kilo bort och rutorna fram, är ju så nära målet nu!!!

Lärlingen
2012-12-22, 19:14
103,8 vägdes jag in på imorse vilket är exakt 29kilo ifrån där jag började den 14augusti i år. Känns overkligt men så är det. Känns galet grymt att komma ner i denna viktklassen och kunna leva som en människa och busa med sonen.

I morgon så kommer jag köra all in och satsa på 100kg bänk om passaren infinner sig som planerat annars går det bli att förbättra pb i hantlar. Men oavsett vilket så ska grymma pb sättas på något sätt. Med vikten så lär det nog stå stilla över julen men det skiter jag i. Behöver inte bli klar förrens 2maj så tid har jag och bara 7kilo kvar om jag inte förlorat ffm dvs men det märker vi :).

God jul till er alla

Lärlingen
2012-12-24, 09:50
Fyfan vad underbart det känns idag. 92,5 i bänk igår. Satsade på 100 och gick in fel så fick ge mig men bättre lycka nästa gång. 92,5 på 103 kg så bara att hålla i då är det snart att bänka kroppsvikten. Satte även PB i sne hantelpress, 35x2 så är idiot nöjd med mina 4 gym månader.


För att summera sedan starten den 14 augusti.
Vägde 132,8 kilo, midja på 122cm. Klarade 17,5x3 i hantelpress, 15x1 på sned hantelpress. Hade aldrig bänkat över 60 kg.

Idag väger jag 103,8kg och har midja på 88cm. Hantelpress sned på 35x2, vanlig hantelpress på 40x1 eller 35x5. Bänkar 92,5x1. Känns som lyckade månader:)

ArgMcVarg
2013-01-07, 02:49
Hur går det!? Du borde börja närma dig 100kg nu va?

Lärlingen
2013-01-08, 09:01
103,2 ligger jag på nu. Både varit jul,nyår och kalas som stoppat lite med kosthållning men tränat har jag gjort som förr :)

azeriath
2013-01-08, 09:10
Kämpa! Snart är du där! :D

Mickee
2013-01-08, 09:12
Bra att vikten är lägre idag än på julafton!

Inte lätt att stå still eller gå ner i vikt med så mycket ledigt och god mat som det är under julhelgerna :)

Jeml
2013-01-08, 09:29
bra att hålla vikten under deff i juletid :) för du deffar väl?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Lärlingen
2013-01-08, 11:03
Kämpa! Snart är du där! :D

Ja inte långt kvar :). Har bara problem att motivera mig haha. Känner att jag är i mål med vikten för känner mig för lätt! Så därför har det gått mycket segare nu men snart är msn i mål

Bra att vikten är lägre idag än på julafton!

Inte lätt att stå still eller gå ner i vikt med så mycket ledigt och god mat som det är under julhelgerna :)


Ja det är tufft med så många högtider på kort tid haha. Gått ner 1kg sen julafton tror jag det är. Dvs långt ifrån min vanliga takt men har svårt att motivera mer nedgång men ska ner till 100 iaf och R växeln åker i snart då bf snart blir igen.



Tänkte lägga upp nya bilder snart så ni får se om något hänt :). Är dock på gymmet nu men blir under dagen

azeriath
2013-01-08, 11:04
Ser fram emot det! :)

Lärlingen
2013-01-08, 11:05
bra att hålla vikten under deff i juletid :) för du deffar väl?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Ja självklart. Har inte kört benhårt men har iaf legat på underskott. Gick upp 2kg efter julafton och annandagen (mycket vätska) men det är borta igen sedan 1v eller 2

Lärlingen
2013-01-08, 12:35
Som utlovat, nu är jag hemma från gymmet så vi gör en liten update med bild på start på 132,8, i november på 110 och nu för 1vecka sen på 103,8kilo

http://imageshack.us/a/img846/7361/img0865ty.jpg
Här har vi en riktig tjockis på 132,8 kilo som kände att nu får det fan räcka, ja ansiktet får ni stå ut med för orkar inte klippa bort :)


http://imageshack.us/a/img217/7091/img0956g.jpg
här vägde jag 110 kilo (kollade foto datumet med vikten på shape up som jag skrivit in)

http://imageshack.us/a/img35/9514/img1095x.jpg
Tagen den 1 januari 13 och vägde in på 103,8.

Sedan jul så har vikten både gått upp och ner så om ni ser någon annan vikt skriven och blir snurriga så har ni svaret där. Men är iaf lättare idag än den 23 december vilket räknas för mig.

Dem underbara kärlekshandtagen börjar försvinna sakta men säkert. Skulle gissa på att 100 målet bör minskas men det ser vi när vi är där. Ska göra fettmätning igen om 3veckor så vi får se. Tänker inte sluta på ett bf på över 14 och hade 22,9 på 110,6 kilo vilket skall ge 16,5 om jag inte förlorat massan på vägen så en 7kilo till hade inte skadat =)

azeriath
2013-01-08, 12:42
Grymt bra jobbat på så kort tid!

Lärlingen
2013-01-08, 12:43
Grymt bra jobbat på så kort tid!


Skönt att höra :). Får snart börja ta spänn bilder så man slipper ser så klen ut haha. Nä men känns skönt att det gått åt rätt håll och smärtfritt också

Lärlingen
2013-01-09, 10:28
Ni som kollat/kollar bilderna. Hur mycket mer tror ni att jag behöver för att nå en schysst form?. Enligt bf mätningen på 110,6 så va min ffm 85kg ca. Ligger just nu på 103, satte först målet på 100 men laddar mot 97, dvs lika många kilo till som mellan dem 2 senare bilderna ovanför.

Lärlingen
2013-01-09, 11:40
Även om det var i Smith pga ingen passare så satte jag 102,5 kg :). Kunde lätt tagit mer om jag inte kört 85 och 90x5 samt 95 och 100x3. 100kg fritt lär gå om jag inte kommer in fel nästa gång

Lärlingen
2013-01-10, 09:53
Fettmätning bokad :). Har min gissning och sist hadexjag rätt så vi får se igen. Vet dock att jag inte är i mål utan tror att jag behöver vinna7kilo till :)

Lärlingen
2013-01-14, 11:23
Igår körde jag ett hårt bröst och biceps pass med lite mage som avslutning. Satan vad nöjd jag blev. Satte 2 pb i bröstpress med hantlar!. Satt en singel på 40 tidigare men satte en 3a igår. Satte även en 4a på 37,5 direkt innan vilket va rep pb då jag slet upp en 3a för 2 veckor sen. Märke verkligen att träningen ger resultat för helvete vad styrkan och uthålligheten spurtar. Vingarna syns,ådror lite överallt på armarna vilket jag knappt sett, revben som syns,bäckenben som som som faun framförallt när man ligger vilket jag inte alltid haft då man ser. Är galet nöjd vad jag åstadkommit än


Vägde även in på lägsta vikt idag på 102,9 dvs vikten går neråt bra och ska fira med ny fettmätning idag vilket skall bli sjukt intressant pga styrkan ökar grymt och 7kilo lättare än sist nästan 8. Mätte mina biceps imorse som ökat till 41,4cm?. Kan inte stämma och tur det mäts av kunnigt folk senare så vet jag helt säkert för det skulle vara en ökning på ca 1cm?

Lärlingen
2013-01-15, 07:29
20,4 i bf så minskat 2,5% på 2mån. Inte super nöjd då lite muskler försvunnit men ändå presterar jag bättre och kör bara tyngre och tyngre. Säkert tekniken som ökat. Vet dock att protein intaget varit slarvigt sista månaden men bara att köra vidare och ladda på 4 mindre bf tills nästa gång helt enkelt och försöka ta igen dem förlorade muskel grammen som försvunnit

Lärlingen
2013-01-16, 12:34
Vad allt kan ta en vändning :). Har tidigare bara kört styrka men då jag ev kommit in på en utbildning som kräver kondition så ska konditions hataren själv börja konditionsträna mer:).

Någon som har ett bra upplägg för att öka kondition så snabbt det bara går?

Lärlingen
2013-01-22, 19:27
Blev massa konditionspass förra veckan och varit ute och sprungit en del. Har ätit mycket mer men ändå gått ner 700g på 4dagar så det märks att man bränner mer på kondition men satan vad tråkigt det är haha :)

tja1324
2013-01-22, 20:03
Blev massa konditionspass förra veckan och varit ute och sprungit en del. Har ätit mycket mer men ändå gått ner 700g på 4dagar så det märks att man bränner mer på kondition men satan vad tråkigt det är haha :)

Jag kan inte annat än att hålla med. Kontidionsträning blir oftast långtråkigt men jag brukar bli motiverad till att fortsätta efter ett tag. Bra journal och fortsätt att uppdatera. Motiverande :)

Lärlingen
2013-01-22, 21:20
Jag kan inte annat än att hålla med. Kontidionsträning blir oftast långtråkigt men jag brukar bli motiverad till att fortsätta efter ett tag. Bra journal och fortsätt att uppdatera. Motiverande :)


Trevligt att du kollade in :)

När jag kör crosstrainer så får netflix via telefonen underhålla mig. Är så galet tråkigt med kondition men det måste göras :). Tack för dem fina orden :)




Fick en rolig överraskning nyss, tror kroppen gillar att jag bara tränat i fria nature. Dem senaste dagarna och man är riktigt nervös i kroppen (lägenhets besked). Vågen visade 102,5 nyss och vägde 102,3 imorse, blir skoj att se hur mycket man gått ner till imorgon och se hur det ser ut på söndag

Lärlingen
2013-01-23, 07:08
Som jag trodde, 101,7 kilo dvs totalt 31,1 kilo ner sedan 14 augusti!!! :D. Känner att jag är nära målet nu även om det utökats massor. Planen var 110kilo först men ändrade mig rätt snabbt till 100 då jag insåg att jag fortfarande var för stor och skall det göras så ska det vara ordentligt!

Nya målet jag satt upp är ingen vikt men har ett litet vikt riktmärke. Tänker satsa tills rutorna är helt framme, nu är dem översta och konturerna är där väldigt lätt. Men riktmärket är 95 om vi pratar vikt.

Har ett bf på 20,4 vid senaste mätning för som jag anat hade jag förlorat vätska men det gör inget styrkan är ju kvar haha. Ffm är numera 83kilo då har några kilo att fortsätta leka med. Skall göra en nystart och börja uppdatera hur jag tränar igen och inte bara höra små uppdateringar ibland.

Nu slaktar vi fram rutorna fort och löper dagligen så vi når målet :)

Lärlingen
2013-01-26, 13:37
Där satt den!!. Testade bänk idag med pass. Tänkte ta det lugnt men icke. Först pb på 95x1 sen slog jag till på 100x1!! :D. Känns galet skönt. Nästan uppe i att bänka kroppsvikten. Vägde in på 101,7 idag :)

Lärlingen
2013-01-29, 11:54
Ett gnäll inlägg får det bli nu haha

Satan vilken träningsvärk i mage och lår!. Körde monsterpass för benen i söndags. Körde knäböj,benpress,bensträck osv. Körde en 2a på 100 i knäböj men missade på 120. Gick ner för snabbt och djupt då tappade stången haha. Avslutade passet med situps på någon ställning. Blev 80 stycken totalt varav 40 med 10 kilo extra. HELVETE. Vad det tog, såg t.om översta rutorna igenom tröjan.

Nu går man ligga och njut gnälla på soffan med den sjukaste träningsvärken jag någonsin haft :).

Skrev någon sida bak att jag ville dra 350 totalt i knäböj,mark och bänk. Ligger på 280 nu och inte maxat ut i mark pga teknik fail. Men 350 sitter nog innan sommaren :)

tja1324
2013-01-29, 18:18
Träningsvärk är gött, då vet man att man har tränat hårt!

Lärlingen
2013-01-29, 18:56
Träningsvärk är gött, då vet man att man har tränat hårt!


Precis så jag försöker tänka :)

Lärlingen
2013-01-31, 18:50
Blir gigantisk protein frossa nu och hård träning :). Börjat ligga på 3G protein per kroppskilo. Blir att maxa ut sig totalt i helgen så vi får hoppas på goda resultat. Öppnade munnen till polarna att jag skulle bänka 105 i helgen???

Ja där undrar jag vad jag tänkte men har iaf tagit 100 och tekniken sitter rätt bra så detta blir spännande haha :). Utmaningar när jag tränar är det bästa jag vet. Märkte förresten att jag har rätt mycket bristningar, solade för någon dag sedan och fan vad jag ser bristningar nu :'(

Lärlingen
2013-02-01, 09:42
Tror snart en bild uppdatering är dags. Vägde ju in på 100,5 idag. Dvs takten på viktminskningen har minskat men har fått in bra rutiner nu som funkar :). Hoppas på 2 siffriga inom en vecka även om en håååård träningshelg inleds ikväll

Lärlingen
2013-02-02, 22:23
Dagens träningspass blev bröst och biceps. Pumpade ut biceps något sjukt och fan vad skönt det var!!!

Började med bänkpress

40x20
60x5
80x5
90x5
100x0 kände att formen inte fanns där idag. Men klarade det iaf för 1 v sedan :)

Sned hantelpress
20x12
25x5
27,5x5
30x4
32,5x3

Vet inte vad den andra tutt träningen heter så kan tyvärr inte skriva resultatet

Biceps curl z stång sittandes
20x15
30x20
30x22
30x18
40x6
45x6

Stående curl på 45x5 också

Fick släppa biceps där för blev galet slut i biceps och tyckte att vattenflaskan vart tung haha

Vägde in på 100 kilo idag!!!!!!!!!!!. Nästan 2siffrig nu vilket känns sjukt, mitt nya kost upplägg är galet effektivt så det ska jag köra på ett tag till. Rutorna börjar smyga fram mer och mer och mitt skärp är för stort igen så håltången får åka fram igen.

Det sjuka är att jag gått ner från 132,8 till 100 kilo på 5månader och 2 veckor och ändå ökat enligt mig själv väldigt mycket :)

azeriath
2013-02-02, 22:56
Hur ser kostupplägget ut nu och träningsupplägget?

Lärlingen
2013-02-03, 00:34
Kosten ser ut såhär

Frukost
Omega 3
2 knäckebröd på 35kcal styck med keso och kalkon på
250g Kvarg med funlight

Mellanmål
250g Kvarg med funlight

Middag runt 700g rent kött eller kyckling, grönsaker samt 250g kvarg.

Bc+eaa till träning.

Det ger ca 1600kcal om dagen och 240 protein

Träningen ser just nu ut som styrka mån,ons,fred,sön
Kondition tis tors,lörd.

azeriath
2013-02-03, 06:18
Inga vilodagar alltså. Den som kunde träna så mkt ändå :P

Lärlingen
2013-02-03, 08:51
Nej, vilar när jag känner ett starkt behov istället för att planera dem. När jag planerat dem så får jag bara tränings abstinens haha.

azeriath
2013-02-03, 09:45
Jo det får jag med men jag tar dottern på mornarna dom dagar jag inte tränar :)

Lärlingen
2013-02-03, 10:33
Ja jag har sonen själv 4 dagar i veckan. Dock har vi tur att man kan träna på kvällarna dem dagarna då vi bor nära gymmet. Hur går det med din deff?

azeriath
2013-02-03, 12:50
Jodå den rullar på bra nu igen. Idag stod det på plus men jag räknar under veckan istället :-)

Lärlingen
2013-02-03, 14:47
Ja att räkna ut vikten över vecka lär vara bäst då vikten kan pendla lite pga vätska, tarmar osv. Jag dubbelkollar dagligen men kollar varje söndag det totala resultatet

azeriath
2013-02-03, 15:01
Japp är likadan :-)

Lärlingen
2013-02-04, 12:22
Gårdagen bjöd på axlar,rygg och mage. Ja det är inget optimalt pass men hade kompisar här som ville gymma så vi körde lite blandat.

Började med rygg dvs latsdrag

55x20
70x12
80x6
90x6
95x6
100x6 i 2 set

Lats v-handtag
50x10
60x10
70x6
80x6

En handsrodd hantel
20x6 i 2 set
25x6
30x6 i 3 set
35x6
37,5x6 i 2 set

Axelpress
17,5x15
22,5x10
25x8

Axelgrejs maskin som man gör fjärils liknande rörelse i

45x10
50x10
55x10
65x5
70x5

Mage blev det sidoböj (tror det heter så)
Använde kettelbells

20x12 per sida
28x12 per sida
40x12 per sida i 3 set

Situps i ställning
Egenvikt 20gg 2 set
10kilo extra 10gg 2 set
15kilo extra 10gg 2 set

Väldigt nöjd med träningen. Fick kommentarer igår att jag börjar se riktigt biffig ut. Hade tajtare tröja än vanligt och flickorna kollade en del haha. Jag bara bockar och tackar för större blir jag snart. Vägde in på 100blankt för någon dag sedan och håller mig på 100 än. Ska fortsätta neråt ett tag till. Slutar inte innan rutorna är helt framme

Men som många sagt, ju lägre bf ju snabbare ser man resultat och det stämmer duktigt. La på 20,4 om jag minns rätt för 3v sedan på 102,6 kilo och väger nu 100 blankt så under 20 lär jag vara så inte konstigt att man ser skillnader hela tiden :)

Sista saken för detta inlägget är att jag mätte 1cm mindre midja nu och 2cm mindre kärlekshandtag så nu mäter jag 85cm midja och 98cm kärlekshandtag så det går också åt rätt håll

Lärlingen
2013-02-06, 20:53
Lite tuttar och biceps idag. Dålig ork men gick över förväntan..

Hantelpress
20x15
25x10
30x5
35x5
40x3

Sned hantelpress
20x8
25x5 i 2 set
30x5 i 2 set

Biceps curl z-stång
30x10
40x5
45x5 i 2 set
40x5

Concentrations curl
20x10 i 4 set

Snabbt pass men tog grymt. HAr tyvärr svikit mitt schema men ska på det snart igen.

Någon som vet vart man kan köpa snygga linnen eller tröjor med slim fit?. Gg har inget skoj.

Lärlingen
2013-02-07, 09:53
Nu är det bara ren fight mot kilona för att se hur länge och långt jag kan puscha mig själv.

Ställde förstamålet på 110kilo och trodde att det va ett mål som skulle ta tid och krävas extremt hårt slit. Men fel av mig, knäcktes lätt och fighten gick vidare mot nya mål.

Ställde nu målet på 100 och har tagit det lugnt med kosten vissa dagar bara för att få njuta lite, haft upp och nergångar sedan målet sattes upp. Sista 3 veckorna har jag legat på hårt för att klara målet. Nu är jag framme. 99,8 är jag invägd på vilket känns ofattbart. Jag har gått ner 33kilo exakt :D. Tagit mig ca 6månader att göra det men vilken tid, vilken uppenbarelse över hur satans roligt träning är!!

Nu tänker jag fortsätta och bara njuta av viktnedgång utan ett fast mål, lär se idiot ut under 90 så inom 10kilo så är jag klar vilket känns sjukt. Sommaren är räddad :)

Spikmattan
2013-02-07, 11:48
Bra jobbat! :)

Lärlingen
2013-02-07, 12:42
Tack så mycket :)

tja1324
2013-02-09, 09:27
Grymt. En dos av motivation fick jag idag när jag läste journalen :)

Lärlingen
2013-02-09, 15:13
Grymt. En dos av motivation fick jag idag när jag läste journalen :)


Jag tackar gör dem fina orden. Det glädjer mig att du får motivation av läsningen :)

Lärlingen
2013-02-09, 15:21
Nu tar jag inte resultatet så vansinnigt seriöst men mätte mig med en omrom bf511 våg på gymmet, vet att dem inte är världens mest tillförlitliga våg MEN, den visade samma fettfria massa som första gången jag gjorde fettmätning med riktig utrustning.

Vågen visade iaf 15,3% bf på 100kilo dvs nästan 85kg fettfria massa, nu är det bara så att min fettfria massa hade minskat ca 2kg vid senaste mätningen så kan man ha lagt till mer fettfri massa nu?. Ska, det är en fingervisning och resultatet tar jag inte super seriöst.

Lärlingen
2013-02-10, 13:08
Väldigt intressant att träna med en smått kass hand. Blev lite för mycket djävulskap igår så min höger hand är lite kass haha. Försökte mig ändå på ett pass axlar vilket blev ett skrikigt pass av smärta

Vad övningarna heter vet jag inte så tänker inte försöka förklara. Är på ett nytt gym så testat lite nya maskiner. Imorgon om handen vill så blir det bröst och biceps pass och tänkte även uppdatera med lite bilder på hur läget ser ut nu för mig :)

Lärlingen
2013-02-11, 11:36
Kass hand så vila idag. Känner inte för att göra folk döva av mitt skrik :D. Invigning idag med, stannade på 99kilo blankt. Känns overkligt då det både blev pizza,godis och korv med bröd i helgen :D. Men kroppen behövde väl extra skit för att rasa lite.


Men satan vilket mat sug jag fått!!!. Vill bara äta hela tiden så en satans tur man snart är i mål och kan börja kränga, blir förresten en stor nystart i april med bulk, nytt gym osv. Flyttar till ny stad och en kompis och jag ska hård satsa och då har jag tillgång till pass dvs kan köra ännu hårdare än vad jag redan gör. Har många stora mål med träningen :)

tja1324
2013-02-11, 12:04
Det kan vara riktigt gött med nystart! grymt att du är på 99kg! Jag vägde mig imorse och är nere på 90.6 kg. Jag har gått ned 17.4 men nu när det går som bäst har jag blivit sjuk...
Jag känner också ett stort sockersug men jag äter några russin när jag är som mest sockersugen

azeriath
2013-02-11, 13:05
Stort grattis mannen, längtar tills jag själv är där men det går lite långsammare för mig men sånt där är individuellt så det skiter jag i, bra jobbat och gött med ny stad och grejer! Vart flyttas det?

tja1324
2013-02-11, 13:13
Stort grattis mannen, längtar tills jag själv är där men det går lite långsammare för mig men sånt där är individuellt så det skiter jag i, bra jobbat och gött med ny stad och grejer! Vart flyttas det?

Vad är det som går långsamt för dig? Det kan ju vara så att du tappar mycket fettvikt och lägger på dig muskelvikt? muskler väger ju mer än fett så vågen kan vara väldigt missledande.

azeriath
2013-02-11, 13:18
Njae, har snittat på 0,5 till 1kg minskning i vikt bortsett från när jag fuskat för mkt så det är en okej viktminskning så sett :)

Lärlingen
2013-02-11, 16:48
Det kan vara riktigt gött med nystart! grymt att du är på 99kg! Jag vägde mig imorse och är nere på 90.6 kg. Jag har gått ned 17.4 men nu när det går som bäst har jag blivit sjuk...
Jag känner också ett stort sockersug men jag äter några russin när jag är som mest sockersugen

Härligt gjort av dig att gå ner så pass :). När började du?. Har du journal här?. Får jag stort sug så ska jag testa det med russin faktiskt, tack för tipset :)

Nystart är bra för omväxlingen och måste börja bygga då det startas inom 2 månader :)

Stort grattis mannen, längtar tills jag själv är där men det går lite långsammare för mig men sånt där är individuellt så det skiter jag i, bra jobbat och gött med ny stad och grejer! Vart flyttas det?


Ohhh ja, det är väldigt individuellt med viktminskning. Alla kroppar svarar olika vid deff. Tycker du gjort ett grymt jobb för jag säger att jag ärligt talat inte pallat att hålla en deff så länge som du gjort och vara så ihärdig. Jag håller redan på att spy på min efter 6månadet och vill bara kasta allt vad viktminskning åt helvete bokstavligt talat :P. Men man får blicka framåt och känns det som om man inte pallar längre så får man kolla bilder på framstegen och drömma sig bort till sina mål. Blivit många sånna stunder för mig på sista tiden haha

Det blir flytt till Svedala, strax utanför Malmö så man kan börja träna på riktigt gym. Detta Friskis skitet jag är på nu passar bra tills vikterna börjar öka och tills man vill bygga lite massa.

tja1324
2013-02-11, 17:13
Jag började gå ned i vikt i december 2012 dvs snart två månader sedan. Jag vägde då 108kg. Jag har ingen journal här. Anledninge till det är att jag aldrig trodde att jag skulle klara det så jag tog inga bilder på min form vid 108kg. Jag har verkligen rasat i vikt, nästan för fort. Innan jag började gå ned i vikt hade jag tränat i ungefär 10månader men inte gått ned i vikt. Så jag bestämde mig för att tänka på kosten och träna lite annorlunda, vilket resulterade i att kilo efter kilo försvann. Jag har svårt att tro att jag har lagt på mig muskelvikt efterosm att jag ligger på ett stort energiunderskott, men jag ser biffigare ut tack vare att jag int har lika mycket fett.

Lärlingen
2013-02-11, 17:20
Jag började gå ned i vikt i december 2012 dvs snart två månader sedan. Jag vägde då 108kg. Jag har ingen journal här. Anledninge till det är att jag aldrig trodde att jag skulle klara det så jag tog inga bilder på min form vid 108kg. Jag har verkligen rasat i vikt, nästan för fort. Innan jag började gå ned i vikt hade jag tränat i ungefär 10månader men inte gått ned i vikt. Så jag bestämde mig för att tänka på kosten och träna lite annorlunda, vilket resulterade i att kilo efter kilo försvann. Jag har svårt att tro att jag har lagt på mig muskelvikt efterosm att jag ligger på ett stort energiunderskott, men jag ser biffigare ut tack vare att jag int har lika mycket fett.



Ja det är verkligen snabbt du gått ner :). Jag gick också ner i rasande takt i början men tyvärr avtagit dem senaste månaderna. Synd du inte tagit före bilder, retar mig själv att jag inte var noggrannare med mina före bilder men det är som du säger, man tror inte att man skall klara av det.

Försvinner fettet bara så ser man som sagt biffigare ut. Får själv kommentarer väldigt ofta att jag ser biffig ut och enligt fettmätningen så har jag inte lagt på mig muskler snarare tvärtom. Men det är bara att tacka och ta emot :)

tja1324
2013-02-11, 17:32
Ja det är verkligen snabbt du gått ner :). Jag gick också ner i rasande takt i början men tyvärr avtagit dem senaste månaderna. Synd du inte tagit före bilder, retar mig själv att jag inte var noggrannare med mina före bilder men det är som du säger, man tror inte att man skall klara av det.

Försvinner fettet bara så ser man som sagt biffigare ut. Får själv kommentarer väldigt ofta att jag ser biffig ut och enligt fettmätningen så har jag inte lagt på mig muskler snarare tvärtom. Men det är bara att tacka och ta emot :)

Jag tog en bild från när jag vägde 95 ungefär. Jag ska ta bilder nu när jag väger 90 sen bilder när jag når målet 80kg.
Det är sant som du säger. Man får massor med kommentarer om att man ser bättre och bättre ut, det är då det är som roligast

Lärlingen
2013-02-11, 18:46
Jag tog en bild från när jag vägde 95 ungefär. Jag ska ta bilder nu när jag väger 90 sen bilder när jag når målet 80kg.
Det är sant som du säger. Man får massor med kommentarer om att man ser bättre och bättre ut, det är då det är som roligast


Perfekt, fortsätt ta bilder och njut av dina framsteg :). När trevliga flickor kommenterar ens framsteg då stiger motivationen i skyarna haha :)

Jeml
2013-02-11, 22:52
Kass hand så vila idag. Känner inte för att göra folk döva av mitt skrik :D. Invigning idag med, stannade på 99kilo blankt. Känns overkligt då det både blev pizza,godis och korv med bröd i helgen . Men kroppen behövde väl extra skit för att rasa lite.


Men satan vilket mat sug jag fått!!!. Vill bara äta hela tiden så en satans tur man snart är i mål och kan börja kränga, blir förresten en stor nystart i april med bulk, nytt gym osv. Flyttar till ny stad och en kompis och jag ska hård satsa och då har jag tillgång till pass dvs kan köra ännu hårdare än vad jag redan gör. Har många stora mål med träningen :)

Härligt att vara under 100kiloz! hur lång är du? vad är dina mål med träningen då? =)

Ja det är verkligen snabbt du gått ner :). Jag gick också ner i rasande takt i början men tyvärr avtagit dem senaste månaderna. Synd du inte tagit före bilder, retar mig själv att jag inte var noggrannare med mina före bilder men det är som du säger, man tror inte att man skall klara av det.

Försvinner fettet bara så ser man som sagt biffigare ut. Får själv kommentarer väldigt ofta att jag ser biffig ut och enligt fettmätningen så har jag inte lagt på mig muskler snarare tvärtom. Men det är bara att tacka och ta emot :)

this!!!
Jag har gått ned 35kg och det finns inte en enda jävla bild på mig :( så jävla tråkigt..

Lärlingen
2013-02-12, 08:00
Härligt att vara under 100kiloz! hur lång är du? vad är dina mål med träningen då? =)

Jag är 192cm, svider att säga det för va 193 på varenda mätning förr :(. Skyller på att man fått bort fett i knäna haha!. Målet med träningen kortsiktigt är att få fram rutorna och ha under 10% fett. Långsiktiga är att bli en riktig biff, då menar vi brock lesnar köttbit för er som är inne i ufc kollandet.

this!!!
Jag har gått ned 35kg och det finns inte en enda jävla bild på mig :( så jävla tråkigt..

Grymt jobbat :). Av bilderna man sett på dig så skulle jag aldrig trott att du gått ner så pass. Det suger när man inte har bilder, jag har tagit några under tiden men inte tillräckligt. Får passa på att ta några idag för man vet inte hur lågt man får gå innan man kan börja bygga :/

Lärlingen
2013-02-12, 13:58
Det är jävligt motivations ökande att köpa nya byxor och komma i ett par i storlek 36. Tidigare fick jag trycka på mig storlek 40 och då va dem riktigt tajta. 36 sitter lite slappt i midjan men perfekt i benen.

Vägde återigen in på 2 siffriga så nu bågar man jubla stort, nu längtar jag tills man är 2siffrig dygnet runt vilket inte lär dröja länge :)

tja1324
2013-02-12, 15:52
Att behöva köpa nya kläder är riktigt roligt

Lärlingen
2013-02-12, 16:21
Roligt men dyrt haha :). Lär nog gå ett antal tusenlappar när garderoben skall köpas, har väldigt få passande plagg nu :)

tja1324
2013-02-12, 17:14
Jag ska själv köpa kläder om några veckor... Det kommer att svida i plånboken!

Lärlingen
2013-02-12, 19:15
Undra om det hänt något? :). Det tråkiga är bara att jag är långt ifrån nöjd. Hade 83kg ffm vid senaste mätning vill dock göra en kaliber mätning hos någon kunnig, någon som har tips runt Malmö området?

Annars så tror jag att jag bör skala 7kilo till ca eller vad tror ni?

WiXiAN
2013-02-12, 19:46
För det första, Riktigt grymt kämpat! Du har en fantastisk väg framför dig =)

Känner igen mig med byxorna då jag själv gick ner från 103 - ca 76 på ca halvåret. Fick köpa nya byxor tror jag 3gånger då jag "växte" ur dom :P Nu sitter jag med ett par 31or från 36or.

Bara att fortsätta kriga min vän! Du gör ett grymt jobb! *flex*

Lärlingen
2013-02-12, 19:57
För det första, Riktigt grymt kämpat! Du har en fantastisk väg framför dig =)

Känner igen mig med byxorna då jag själv gick ner från 103 - ca 76 på ca halvåret. Fick köpa nya byxor tror jag 3gånger då jag "växte" ur dom :P Nu sitter jag med ett par 31or från 36or.

Bara att fortsätta kriga min vän! Du gör ett grymt jobb! *flex*

Tack för dem fina orden och skoj att du kollade in i tråden, det värmer :)

Byxor är ett evigt problem haha, jag började med extremt tajta 40 och nu lösa 36or men vågade inte kolla 34 :D

tja1324
2013-02-12, 19:59
Fyfan vad grym du är!

Lärlingen
2013-02-12, 20:31
Fyfan vad grym du är!


Sånna här inlägg glädjer mig mycket att höra, tack så mycket :)

Lärlingen
2013-02-12, 20:36
Dagsformen, även om jag inte är nöjd än så känns det som att resan för att bli av med fettet är i slutfasen. Jag menar, 7 kilo till ca när man redan gått ner 34kilo? Då är man nära i mitt tycke :)

tja1324
2013-02-12, 20:42
Riktigt bra bild, du är nära nu!

Lärlingen
2013-02-12, 20:52
Riktigt bra bild, du är nära nu!


Hoppas bara 3kilo räcker för att se tränad ut och ligga en bra bit under 15i bf. Helst vill jag se runt 10 vid avslut :)

Jeml
2013-02-12, 20:53
bra jobbat, hur lång är du och vad väger du? var de 99kg? :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Lärlingen
2013-02-12, 20:54
Riktigt bra bild, du är nära nu!

bra jobbat, hur lång är du och vad väger du? var de 99kg? :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2


Är 192cm lång dvs 1cm kortare än jag trodde först :(. Japp, vikten är 99kilo exakt i dagsläget

Jeml
2013-02-12, 20:56
Är 192cm lång dvs 1cm kortare än jag trodde först :(. Japp, vikten är 99kilo exakt i dagsläget

okejs :)
hur har du mätt upp ditt bf?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Lärlingen
2013-02-12, 21:03
okejs :)
hur har du mätt upp ditt bf?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2


Är väldigt luddigt med bf mätningarna. Mätte 22,9 vid 110kg, när jag gjorde nästa vid 102,6kg så personen som mätte då vart snurrigare än fan själv och visste knappt hur man hanterade apparaten och då hade jag 20,4. Mätte mig på en våg med handtag man håller i framför kroppen dvs stämmer inget vidare så hade jag 15,3 på 100,5kilo. Det ända vågen prickade på pricken vart min fettfria massa för 15,3 känns lågt. Ska försöka hitta någon kaliper kunnig människa inom Skåne så jag kan få ett säkert svar

EDIT. Läste lite fel men mätte upp det vid 2 tillfällen med bodymetrix som dem kallade det för dvs ultraljud. Sista gången var en oseriös våg som jag inte litar så stort på

Lärlingen
2013-02-13, 11:33
Ibland blir man förbannad på sig själv!. Blev så vansinnigt sugen på fransk hotdog och vad fan gör man?!. Jo självklart käkar man det!. Men jag SKA gå ner till imorgon då det blir ett hatar mig själv pass extra allt senare där allt går ut på att maxa och avsluta med 1t powerwalk innan läggdags!. Usch vad arg man kan bli!

tja1324
2013-02-13, 11:41
Ibland måste man ge in till behovet av att äta onyttigt. Gör man inte det så lär man tillslut att äta mycket av något onyttigt. Det kommer säkert att visa - på vågen imorn ändå! Det finns ju värre saker än en fransk hotdog att äta, typ pizza eller tårta.

zozofu93
2013-02-13, 11:42
Ibland blir man förbannad på sig själv!. Blev så vansinnigt sugen på fransk hotdog och vad fan gör man?!. Jo självklart käkar man det!. Men jag SKA gå ner till imorgon då det blir ett hatar mig själv pass extra allt senare där allt går ut på att maxa och avsluta med 1t powerwalk innan läggdags!. Usch vad arg man kan bli!

NO MO' CHEATIN'! *gah!*
Schysst viktnedgång, fortsätt så. Tycker du borde stanna vid ca 12% kroppsfett och inte fortsätta lägre än så, känns lite onödigt. Om det inte är något du verkligen vill förstås då äre bara o köra..

azeriath
2013-02-13, 11:47
Så jävla grym mannen!!!!

Tror inte jag ser ut sådär på 99 men vem vet :D

Lärlingen
2013-02-13, 11:56
Ibland måste man ge in till behovet av att äta onyttigt. Gör man inte det så lär man tillslut att äta mycket av något onyttigt. Det kommer säkert att visa - på vågen imorn ändå! Det finns ju värre saker än en fransk hotdog att äta, typ pizza eller tårta.


Hade den blivit pizza så skulle milen avverkats med 50kg packning haha. Nu räcker det med lätt misshandel av kroppen. Jag blir bara så rasande när jag släpper på tyglarna utan att ha en plan med det

Lärlingen
2013-02-13, 12:11
NO MO' CHEATIN'! *gah!*
Schysst viktnedgång, fortsätt så. Tycker du borde stanna vid ca 12% kroppsfett och inte fortsätta lägre än så, känns lite onödigt. Om det inte är något du verkligen vill förstås då äre bara o köra..



Tack för responsen :). Nej 10% är inget måste snarare bara för att ha en "stabilare" grund att stå på när byggandet startar. Har ju inte direkt någon stor massa så för lågt kan se idiotiskt ut tror jag med. Är iaf bestämt att det blir bf mätning i slutet på mars för att kolla läget och tänker köra hårt för att nå målet till dess. Gissar på att jag har 17 nu så det blir hårda månader haha!

Lärlingen
2013-02-13, 12:14
Så jävla grym mannen!!!!

Tror inte jag ser ut sådär på 99 men vem vet :D


Det tackar vi för :). Känns jätte skönt att slutet är nära för att skriva det lite mer dramatiskt :)

Blir spännande att se, man vet ju aldrig vad man hittar under allt skit man samlat på sig under åren som ovetande om kroppens välmående haha

tja1324
2013-02-13, 12:20
Hade den blivit pizza så skulle milen avverkats med 50kg packning haha. Nu räcker det med lätt misshandel av kroppen. Jag blir bara så rasande när jag släpper på tyglarna utan att ha en plan med det
Jag vet exakt hur det känns! Plåga dig inte för mycket bara

Lärlingen
2013-02-13, 15:52
Tuttar och bicepspass. Körde 45min för att hålla upp flåset, blev 2,5km powerwalk till och från gymmet och ska ut 1t på powerwalk innan sängdags med.

Hantelpress
20x15
25x8
30x6
35x6
30x10

Incline hantelpress
20x10
25x8
30x5
25x8
20x10

Sittande bröstpress
50x8
65x6

Bb curls
30x18 trötta biceps :D
35x8 sjuuuukt trött :D
40x5 tröttare är gnu på New Yorks gator!!

Som sagt, sluuuuut i biceps och satan vad skönt det känns, tyvärr har smärtan i handleden
Inte gett sig. Men vem fan har sagt att viktnedgång är smärtfritt?!

Jeml
2013-02-13, 17:07
bra hantelpressar och grymma curls! :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

azeriath
2013-02-13, 17:16
Fan 40 kg curls jeflar!

Lärlingen
2013-02-13, 17:19
bra hantelpressar och grymma curls! :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Försöker iaf :). Älskar att köra höga rep på curls :)

Fan 40 kg curls jeflar!

Ja förlåt, får maxa nästa gång haha :)

Lärlingen
2013-02-13, 21:17
Nästa lilla mål avklarat. Kvällsvikt under 100kilo, vägde in på 99,7. Ropar inte högt av det då jag vill se det några dagar i rad först men känns ändå riktigt skönt :). Får nog byta namn på journalen strax då jag inte är en tjockis längre :(

tja1324
2013-02-13, 21:29
Nästa lilla mål avklarat. Kvällsvikt under 100kilo, vägde in på 99,7. Ropar inte högt av det då jag vill se det några dagar i rad först men känns ändå riktigt skönt :). Får nog byta namn på journalen strax då jag inte är en tjockis längre :(
En liten fråga bara: Skiljer det mycket på kvällsvikt och morgonvikt för din del?

Lärlingen
2013-02-13, 21:30
Ca 1,2kilo. Ibland mer ibland mindre men det är ett ungefär

tja1324
2013-02-13, 21:32
Okej, ungefär samma här faktiskt, mellan 0.5 och 1.5 ungefär för min del

Lärlingen
2013-02-13, 21:36
Då är det rätt lika, är det för mycket så blir man lite ledsen och för lite med. Just nu vill jag behålla så mycket vätska som möjligt så man kan nå det satans målet innan den planerade deadlinen!!:hbang:

Lärlingen
2013-02-13, 21:55
Man är ju tvungen att skaffa en bild med skumt ljus :D

azeriath
2013-02-13, 21:59
Så grym!

Lärlingen
2013-02-13, 22:00
Så grym!


Tack vännen, det värmer att höra :)

tja1324
2013-02-13, 22:54
Sådär vill jag se ut!

tja1324
2013-02-13, 23:16
Rättelse, sådär ska jag se ut!

Lärlingen
2013-02-14, 10:08
Det glädjer mig att höra, det ger mig mer motivation att fortsätta :D

tja1324
2013-02-14, 10:56
Det är starkt av dig att driva denna journal. I början var du tjock och vi här fått följa din resa till att bli fit. Jag hade aldrig vågat ha en journal och vill därför tacka dig för din. Ge inte upp när du är så nära målet, ge inte upp när du nåt målet heller för den delen.

Lärlingen
2013-02-14, 12:12
Det är starkt av dig att driva denna journal. I början var du tjock och vi här fått följa din resa till att bli fit. Jag hade aldrig vågat ha en journal och vill därför tacka dig för din. Ge inte upp när du är så nära målet, ge inte upp när du nåt målet heller för den delen.



Jag tackar för dem fina orden :). Det känns skönt att veta att min journal varit uppskattad och mer ska du/ni få se. När deff målet är i hamn så har min resa precis börjat. Sedan starten av min deff så har jag insett hur roligt och givande träning kan vara och hur lätt man kan forma sin kropp. Återigen, tack för dem fina kommentarerna :)

Lärlingen
2013-02-14, 12:21
Underbar morgon, ny lägsta vikt igen. Vägde in på 98,7 vilket känns overkligt :D. Har satt mål och sprängt dem så sätter inget nytt mål men i slutet på mars skall jag göra nästa fett mätning och hoppas på att nå runt 12 då.
För att nå dem siffrorna så krävs det massor av mig så får köra hårt helt enkelt, så ser vi om vi når det. Skulle iaf varit skönt att få börja bygga snart och försöka satsa på kroppen jag vill ha :)

Även om bilderna jag lagt upp inte är dem bästa men vad tror ni mitt bf är?. Hade ffm på 83 kilo sist och 85 på första (vätsketapp). Tror inte på den sista på omrom våg för några 15 känns lågt idag men ffm på 85 visade den vilket kan stämma

Men vad tror NI att den ligger på?

owaysis
2013-02-14, 14:23
Vet inte om du har tagit upp det men hur ser din kost ut?

Samt hur många kcal brukar du ligga på dagligen?

Lärlingen
2013-02-14, 15:11
Kan skriva hur en vanlig dag ser ut för mig

Frukost
Kvarg med funlight 250g
2knäckebröd med kalkon,tomat och gurka

Mellanmål
Kvarg med funlight 250g

Middag
Kyckling eller fläskytterfilé ca 700g
Kvarg dressign 250g
Grönsaker

Tillskott
Omega 3 x 6 kapslar
Black burn x6 kapslar
Bc+ eaa vid träning
Zma innan läggdags

Beräknar detta till 230protein och 1600kcal resten skiter jag i att räkna då jag ser att styrkan ökar och vikten minskar på vågen :P

owaysis
2013-02-14, 15:30
Kan skriva hur en vanlig dag ser ut för mig

Frukost
Kvarg med funlight 250g
2knäckebröd med kalkon,tomat och gurka

Mellanmål
Kvarg med funlight 250g

Middag
Kyckling eller fläskytterfilé ca 700g
Kvarg dressign 250g
Grönsaker

Tillskott
Omega 3 x 6 kapslar
Black burn x6 kapslar
Bc+ eaa vid träning
Zma innan läggdags

Beräknar detta till 230protein och 1600kcal resten skiter jag i att räkna då jag ser att styrkan ökar och vikten minskar på vågen :P

Ok tack för svar! Jag har en liknande kroppstyp som dig och ungefär lika lång (196cm) Dock har jag definitivt mindre muskelmassa då jag för tillfället väger in på 97-98kg och fortfarande har rätt så mkt underhudsfett (har gått ner från 113 den senaste månaden).

Min kost ser nästan ut som din, dock äter du mkt mer till middag vilket jag också ska börja med. Jag äter kanske 200g kycklingfilé. Ska åtminstone dubbla det.

När det gäller tillskotten, hur bra fungerar det egentligen? Jag hade varit nyfiken på att testa fettförbränningspillerna då jag vill minska fettnivån men jag känner mig väldigt skeptiskt mot att sådant faktiskt fungerar.

I övrigt kanske jag ska säga att jag kör med Stronglift 5x5 3 ggr i veckan samt en hel del cardio.

Mickee
2013-02-14, 15:53
Kul att se att det går så bra nu!

Ser grymt ut på formbilden :)

Får glädjas av andra medan man sitter själv med en jävla förkylning och kan inte träna :(
"Måste" höja kalori-intaget lite några dagar för att försöka få bort förkylningen snabbare, så viktplanen kommer bli försenad

Lärlingen
2013-02-14, 16:56
Ok tack för svar! Jag har en liknande kroppstyp som dig och ungefär lika lång (196cm) Dock har jag definitivt mindre muskelmassa då jag för tillfället väger in på 97-98kg och fortfarande har rätt så mkt underhudsfett (har gått ner från 113 den senaste månaden).

Min kost ser nästan ut som din, dock äter du mkt mer till middag vilket jag också ska börja med. Jag äter kanske 200g kycklingfilé. Ska åtminstone dubbla det.

När det gäller tillskotten, hur bra fungerar det egentligen? Jag hade varit nyfiken på att testa fettförbränningspillerna då jag vill minska fettnivån men jag känner mig väldigt skeptiskt mot att sådant faktiskt fungerar.

I övrigt kanske jag ska säga att jag kör med Stronglift 5x5 3 ggr i veckan samt en hel del cardio.

Då har du gått ner en hel del den senaste månaden måste jag säga :). Får du bara i dig rätt med protein så behöver man inte äta sånna mängder som jag gör, jag ligger på ca 2,4x kvällsvikt vilket är mycket men viktigt med det :)

Kan vara lite placeboeffekt men jag uppfattar dem som väldigt effektiva men jag la om kosten samtidigt som jag köpte dem så det kan vara där skillnaden ligger. Men nu vågar jag inte chansa att vara utan dom haha

Hur tycker du stronglift fungerar?. Har själv varit sugen att testa det upplägget men inte kommit till skott än

Lärlingen
2013-02-14, 17:02
Kul att se att det går så bra nu!

Ser grymt ut på formbilden :)

Får glädjas av andra medan man sitter själv med en jävla förkylning och kan inte träna :(
"Måste" höja kalori-intaget lite några dagar för att försöka få bort förkylningen snabbare, så viktplanen kommer bli försenad


Ja nu har det verkligen släppt som tur va, känns som man börjat rasa i vikt nu men ändå behåller man musklerna :)

Formen börjar kännas overklig, tror att en 6kilo till dvs 92-93 kilo skulle varit kung form mässigt iaf

Då ska du fan inte glädjas åt mig nu haha :D. Börjar bli sjuk så tog ett snabb pass axlar och triceps för att lugna abstinensen innan skiten bryter ut totalt. HATAR SJUKDOMAR!!

owaysis
2013-02-14, 17:52
Då har du gått ner en hel del den senaste månaden måste jag säga :). Får du bara i dig rätt med protein så behöver man inte äta sånna mängder som jag gör, jag ligger på ca 2,4x kvällsvikt vilket är mycket men viktigt med det :)

Kan vara lite placeboeffekt men jag uppfattar dem som väldigt effektiva men jag la om kosten samtidigt som jag köpte dem så det kan vara där skillnaden ligger. Men nu vågar jag inte chansa att vara utan dom haha

Hur tycker du stronglift fungerar?. Har själv varit sugen att testa det upplägget men inte kommit till skott än

Okej, nej jag jag måste försöka få i mig lite mer proteiner därav min vilja att kanske öka middagen lite. Ska dock köpa proteinpulver nu i dagarna, typ whey-80 eller liknande.

Haha ok nej jag förstår att du inte vågar, så bra som det går för dig nu. Men jag skippar nog det nu iaf, kanske blir mer aktuellt i början.

Stronglift går bra. Jag började ju med rätt lätta vikter nu i början för att främst få in tekniken och jag har ju bara hållt på i några veckor. Så att öka 2.5 kg per pass har ju ändå varit väldigt enkelt. Tror det kommer bli mkt jobbigare om några månader när man når sitt max. Speciellt med ett sådant här stort underskott. Men träningen känns bra, väldigt allsidig och går igenom en stor del av kroppen.

Anledningen till att jag egentligen frågar dig om din kost och så vidare är för att jag verkar ha hamnat på lite av en platå.

Trots att jag ligger på runt 1000 kcal om dagen så låg jag på 99kg i nästan 3 dagar. Sedan gick jag ner till 98,5 på en dag, dagen efter gick jag ner till 97,8.
Så där var det återigen en bra viktnedgång men imorse så kollade jag vågen och då stod den kvar på samma som igår, dvs 97,8.

Så från att ha gått ner väldigt mkt i början så har jag den senaste tiden gått ner väldigt sakta (baserat på det här underskottet) vet inte riktigt varför. Visst i början så var det en hel del vattenvikt men ändå.

Har det inträffat hos dig något?

Lärlingen
2013-02-14, 18:27
Okej, nej jag jag måste försöka få i mig lite mer proteiner därav min vilja att kanske öka middagen lite. Ska dock köpa proteinpulver nu i dagarna, typ whey-80 eller liknande.

Haha ok nej jag förstår att du inte vågar, så bra som det går för dig nu. Men jag skippar nog det nu iaf, kanske blir mer aktuellt i början.

Stronglift går bra. Jag började ju med rätt lätta vikter nu i början för att främst få in tekniken och jag har ju bara hållt på i några veckor. Så att öka 2.5 kg per pass har ju ändå varit väldigt enkelt. Tror det kommer bli mkt jobbigare om några månader när man når sitt max. Speciellt med ett sådant här stort underskott. Men träningen känns bra, väldigt allsidig och går igenom en stor del av kroppen.

Anledningen till att jag egentligen frågar dig om din kost och så vidare är för att jag verkar ha hamnat på lite av en platå.

Trots att jag ligger på runt 1000 kcal om dagen så låg jag på 99kg i nästan 3 dagar. Sedan gick jag ner till 98,5 på en dag, dagen efter gick jag ner till 97,8.
Så där var det återigen en bra viktnedgång men imorse så kollade jag vågen och då stod den kvar på samma som igår, dvs 97,8.

Så från att ha gått ner väldigt mkt i början så har jag den senaste tiden gått ner väldigt sakta (baserat på det här underskottet) vet inte riktigt varför. Visst i början så var det en hel del vattenvikt men ändå.

Har det inträffat hos dig något?


Perfekt, jag måste nog ge mig på stronglift. Bara få rätt på tekniken i mark sen jävlar!. Har ju ett mål med 350 i totalen innan sommaren. Ligger på 280 nu och inte maxar mark pga teknik fail.

Det med platåer har jag verkligen haft, det går i perioder och nu går det ruskigt bra. Gått ner 12 kilo sedan i början av november och mellan 14 augusti till början på november så gick jag ner 22 kilo. Så att det går lite segt nu är inget att bry sig om igentligen även om det är svårt :P. Kör bara på samma underskott och träna som du gör och njut av tiden :)

Lärlingen
2013-02-14, 20:11
Dagens pass!

Körde lite axlar och triceps

Axelpress
17,5x15
20x8
22,5x8

Axellyft
40x12
50x10
60x10
70x5

Körde 1övning till som jag inte kan namnet på tyvärr

Sittande triceps press

20x12
25x10
30x8
32,5x5

One arm triceps extension
15x15
20x5
25x5

Slutade här för börjar känna mig sjuk :(. Va dock tvungen att ta ett snabbt pass där jag inte kör för hårt. Alla som älskar att träna vet ju hur trist det är att vara ifrån gymmet pga sjukdom så det var bäst att ta ett snabb pass trots mitt mående

Får väl hoppas att skiten bryter ut snabbt och däckar mig någon dag så man blir tvungen till vila :)

tja1324
2013-02-14, 20:27
Fan vad segt att bli sjuk! då ska du inte träna på några dagar va?

azeriath
2013-02-14, 20:27
Krya på dig!!

Lärlingen
2013-02-14, 20:39
Fan vad segt att bli sjuk! då ska du inte träna på några dagar va?

Nä det blir att vila om inte ett mirakel sker under natten

Krya på dig!!


Tack så mycket :)

joseferiksson
2013-02-15, 01:30
http://joseferiksson.blogspot.se/2013/02/bo-andre-bergan-motivation-for.html

Kanske kan va någo som moiverar ??? En styrkelytare som gick ner över 20kg

Lärlingen
2013-02-15, 03:55
http://joseferiksson.blogspot.se/2013/02/bo-andre-bergan-motivation-for.html

Kanske kan va någo som moiverar ??? En styrkelytare som gick ner över 20kg

Fan vilken kille!!. Där snackar man kämpe och grym motivations fick man med i feberfrossan!. Han är ju bara galen och hur fasiken kan han prestera så sjukt?

Tack så jätte mycket för länken till filmen och trevligt att du tittade in :)

Lärlingen
2013-02-15, 08:22
Detta låter inte som något jag skall skriva!

Nu går jag ner för fort!!. Vägde in på 98,1 kilo nyss dvs har gått ner 1,6 kilo på 1vecka :/. Visst att underskottet ökat lite men känns nästan lite för fort, kanske får käka något onyttigt idag när man både är sjuk och går ner för fort?

Läskiga är att håller kroppen på att rasa på detta viset så når jag slutpunkten om 3veckor och jag kan 0 om bulk. Myyyyycket att lära sig under dessa veckor för vill inte få någon idiot bulk start!

När vi pratar bulk så tänkte jag försöka hitta min balans som enligt beräkningar är 3000 och kollar man vad jag gått ner sedan start så får man fram ett underskott på ca 1500 om dagen om man då inte räknar muskelförlust. Men frågan är, stämmer det?!. Aja mycket att lära sig och sätta sig in i

Lärlingen
2013-02-15, 19:14
Detta med att bli sjuk är väl ett jävla hitte på?!.

För att beklaga mig så har jag ALDRIG varit såhär sjuk iaf vad jag minns. Kämpar i mig mat och mer kcal rik kost med men vet ni vad?!. Väger lika mycket som i morse men nu har jag BYXOR PÅ MIG!!. Skit också för imorse beklagade jag mig över att jag rasat för fort och det fortsätter visst med..

tja1324
2013-02-15, 22:07
Jag rasade också i vikt nu när jag vag förkyld. Jag antar att det var en del muskelvikt som jag nu börjar lägga på mig igen när jag tillfrisknar och blir mer och mer aktiv.

Lärlingen
2013-02-16, 08:05
Jag rasade också i vikt nu när jag vag förkyld. Jag antar att det var en del muskelvikt som jag nu börjar lägga på mig igen när jag tillfrisknar och blir mer och mer aktiv.


Det är drygt, man vill inte förlora en massa vätska och definitivt inte muskler, tur att förkylningar inte brukar vara så långa

Lärlingen
2013-02-16, 09:15
Krängde massa digestive med glass igår, 1 ciabatta bulle,juice och knäckebröd. Slutade räkna vid 2000kcal och vet ni vad???

Vägdes in på 97,5kilo! Jag bara rasar i vikt just nu, tog även och mätte mig nyss 83cm midja löst mätt, 97cm där jag är som bredast dvs över bäckenbenen. Det är 2 cm midja och 3cm som bredast jag har gått ner på 6 dagar ca. Det är fan inte konstigt att jag tycker kroppen har förändrats. Undrar bara hur jag skall kunna bromsa viktnedgången? Tycker det går lite väl fort nu

Lärlingen
2013-02-16, 14:15
Tvungen att köra en förkylnings update, känns fantastiskt att det händer så mycket händer varje dag. Men det är väl så när bf minskar och börjar komma ner lägre

Notera min navel, står man snett så försvinner den och ändå har jag extremt lite lös hud där

tja1324
2013-02-16, 16:24
Bra form. Kollade på bilderna från första sidan, fy helsike vilken förändring! Du måste vara skitstolt.

Lärlingen
2013-02-16, 16:36
Bra form. Kollade på bilderna från första sidan, fy helsike vilken förändring! Du måste vara skitstolt.


Ja nu börjar man bli klar :). Jag är riktigt stolt över att ha kommit såhär långt. Haft ett ungefärligt underskott på 1400kcal om dagen i 6månader så man är stolt över allt slit :)

tja1324
2013-02-16, 16:59
Jag har haft underskott i snart två månader men sex månader... jag kan bara tänka mig hur jobbigt det har varit/är. Om fyra månader ska jag veta hur det känns :)

Lärlingen
2013-02-16, 19:06
Jag har haft underskott i snart två månader men sex månader... jag kan bara tänka mig hur jobbigt det har varit/är. Om fyra månader ska jag veta hur det känns :)


Nu börjar det bli tungt med så stort underskott, man får hoppas att man kan slippa det snart. Man får blicka framåt och fokusera på sitt mål om det blir för jobbigt med deffen.

Håller du den takten du gör nu så lär du inte behövaså många månader till, du har redan tappat mycket :)

azeriath
2013-02-16, 20:24
Jag hade gått upp igen men troligtvis vätska pga en pizza...
Att ha deffat i ett år är en pina men resultaten börjar ju äntligen att komma krypandes. Vårjacka i large införskaffad iaf.

Lärlingen
2013-02-16, 21:09
Jag hade gått upp igen men troligtvis vätska pga en pizza...
Att ha deffat i ett år är en pina men resultaten börjar ju äntligen att komma krypandes. Vårjacka i large införskaffad iaf.


Tänkte äta pizza igår men blev glass med digestive dvs 1500kcal (stooor portion). Svalkade fint mot febern. Åt totalt 2800kcal igår och ändå ner 600g imorse. Börjar bli rädd för min kropp då den bara rasar. Gjorde ett desperat försök med att stanna upp idag dvs lyckades få i mig en halv pizza,glass med digestive osv och hoppas jag inte rasar imorgon med. Är ju rädd att musklerna får stryk när jag rasar såhär snabbt

Som jag sagt förut till dig, du är en kung som lyckats och orkat deffa i nästan 1år, önskar att jag hade haft den disciplinen och det drivet som du har :).

Woho grattis till L köpet :). Lär kännas fantastiskt att få på sig den storleken :)

owaysis
2013-02-16, 21:33
Tänkte äta pizza igår men blev glass med digestive dvs 1500kcal (stooor portion). Svalkade fint mot febern. Åt totalt 2800kcal igår och ändå ner 600g imorse. Börjar bli rädd för min kropp då den bara rasar. Gjorde ett desperat försök med att stanna upp idag dvs lyckades få i mig en halv pizza,glass med digestive osv och hoppas jag inte rasar imorgon med. Är ju rädd att musklerna får stryk när jag rasar såhär snabbt

Som jag sagt förut till dig, du är en kung som lyckats och orkat deffa i nästan 1år, önskar att jag hade haft den disciplinen och det drivet som du har :).

Woho grattis till L köpet :). Lär kännas fantastiskt att få på sig den storleken :)

Det måste dock ändå känts skönt med att få svulla lite i jävligt goda saker :)

Måste hålla med övriga personer att det börjar se riktigt bra ut nu, bra skillnad mot förut. Jag och du har rätt lika kroppar så det är kul att se framstegen för dig. Då vet jag ungefär hur det kommer blir några månader fram i tiden för mig.

Juste, det här med lös hud. Är det nåt som märks mkt på dig? För det syns ju knappt på bilder iaf och dessutom så känns det som att så pass lite lös hud kommer ju dra ihop sig på kort tid.

Fortsätt kämpa vidare!!

Lärlingen
2013-02-16, 21:47
Det måste dock ändå känts skönt med att få svulla lite i jävligt goda saker :)

Måste hålla med övriga personer att det börjar se riktigt bra ut nu, bra skillnad mot förut. Jag och du har rätt lika kroppar så det är kul att se framstegen för dig. Då vet jag ungefär hur det kommer blir några månader fram i tiden för mig.

Juste, det här med lös hud. Är det nåt som märks mkt på dig? För det syns ju knappt på bilder iaf och dessutom så känns det som att så pass lite lös hud kommer ju dra ihop sig på kort tid.

Fortsätt kämpa vidare!!

Skönt kändes det att kränga sådana saker men man börjar bli orolig om vad kroppen vill, går den ner 600g efter en sådan behandling så känns det läskigt :P.

Känns skönt att höra att även kollo folket tycker att det börjar se bra ut, dem där 35kilona har man kämpat hårt för haha :). Lös hud har jag bara ytterst lite runt naveln, syns mest i vissa vinklar men hoppas det drar ihop sig för annars lägger jag mig under kniven direkt :P. Har bristningar på magen som jag aldrig tänkt på men inte fått lös hud av dem ÄN. Har ca 6kg kvar så mycket kan hända på dem dock så avslutar jag direkt nu ifall det börjar få tendenser där. Är som sagt sjukt nöjd över vad jag åstadkommit och spräckt alla tankar och mål jag satte upp vid starten av resan.

Fighten fortsätter, deffen är den snälla och lätta biten. När den är över så kommer det riktiga kriget

Lärlingen
2013-02-16, 21:57
Jag ser att fler läser journalen än vad det kommenteras så tänkte slänga upp en snabb summering av mitt resultat än, inte samma vinkel men det visar ändå att jag presterat något. Så slipper man läsa hela journalen om man inte vill förstås :)

owaysis
2013-02-16, 22:10
Skönt kändes det att kränga sådana saker men man börjar bli orolig om vad kroppen vill, går den ner 600g efter en sådan behandling så känns det läskigt :P.

Känns skönt att höra att även kollo folket tycker att det börjar se bra ut, dem där 35kilona har man kämpat hårt för haha :). Lös hud har jag bara ytterst lite runt naveln, syns mest i vissa vinklar men hoppas det drar ihop sig för annars lägger jag mig under kniven direkt :P. Har bristningar på magen som jag aldrig tänkt på men inte fått lös hud av dem ÄN. Har ca 6kg kvar så mycket kan hända på dem dock så avslutar jag direkt nu ifall det börjar få tendenser där. Är som sagt sjukt nöjd över vad jag åstadkommit och spräckt alla tankar och mål jag satte upp vid starten av resan.

Fighten fortsätter, deffen är den snälla och lätta biten. När den är över så kommer det riktiga kriget
Nej det är klart du hade egentligen kunnat sluta gå ner i vikt nu och det hade sett jävligt bra ut. Men jag tror verkligen inte det kommer behövas. Det hade nog varit en annan sak om man hade gått ner 40kg+ och om man inte var längre än 180cm. Då hade man nog fått en del överskottshud.

Haha ja det är exakt som du säger, det riktiga kriget kommer när man ska bygga muskler. Personer i min omgivning tror att jag bara vill gå ner och bli smal och säger att jag redan blivit tillr'ckligt smal för min längd, att det inte är snyggt med långa och smala killar men jag har inga planer på att vara smal.

Så fort jag går ner till den vikt där jag är nöjd och det ser ok ut i spegeln så ska jag istället börja träna på riktigt. Lägga mig på ett mindre överskott och börja bygga. Sedan har jag inga planer på att bli nästa Arnold men man ska iaf vara hyfsat muskulös.

Ångrar lite nu att jag inte tog några innanbilder eller mätte mig med måttband, hade nästan kunnat lägga upp en egen journal då. Men men..

HMS Laestander
2013-02-16, 22:52
Första gången jag ser din journal. Helvete vad starkt jobbat!

Måste dock säga två saker:

1) skulle aldrig tippa att du vägde SÅ mycket.
2) du har sjukt bra form på den vikten imo. inte ens i närheten av fet av det man kan se på sista bilden iallafall.

Riktigt bra jobbat! :)

Jeml
2013-02-16, 22:54
riktigt fina framsteg du gjort mannen! :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Lärlingen
2013-02-16, 23:16
Nej det är klart du hade egentligen kunnat sluta gå ner i vikt nu och det hade sett jävligt bra ut. Men jag tror verkligen inte det kommer behövas. Det hade nog varit en annan sak om man hade gått ner 40kg+ och om man inte var längre än 180cm. Då hade man nog fått en del överskottshud.

Haha ja det är exakt som du säger, det riktiga kriget kommer när man ska bygga muskler. Personer i min omgivning tror att jag bara vill gå ner och bli smal och säger att jag redan blivit tillr'ckligt smal för min längd, att det inte är snyggt med långa och smala killar men jag har inga planer på att vara smal.

Så fort jag går ner till den vikt där jag är nöjd och det ser ok ut i spegeln så ska jag istället börja träna på riktigt. Lägga mig på ett mindre överskott och börja bygga. Sedan har jag inga planer på att bli nästa Arnold men man ska iaf vara hyfsat muskulös.

Ångrar lite nu att jag inte tog några innanbilder eller mätte mig med måttband, hade nästan kunnat lägga upp en egen journal då. Men men..

Då hade det nog varit större risk för att man fått massa lös hud, förmodligen så är jag i mål innan jag passerat 40kg ner, är på 35,8 nu. Nä det handlar om mer än att bara bli smal, grunden för framtiden hänger mycket på grunden man skaffar under deff, man vill ju gärna ha en längre bygg period när deffen är över

Det är inte för sent att börja fota och mäta dig än, jag slarvade också i början med foto men tar igen det nu så rekommenderar dig att börja nu. Sjukt intressant att se skillnaderna även om ångesten kommer över ens förra kropp

Första gången jag ser din journal. Helvete vad starkt jobbat!

Måste dock säga två saker:

1) skulle aldrig tippa att du vägde SÅ mycket.
2) du har sjukt bra form på den vikten imo. inte ens i närheten av fet av det man kan se på sista bilden iallafall.

Riktigt bra jobbat! :)

Oj, jag tackar så hemskt mycket för din kommentar. Sjukt skoj att det syns så pass så man får så fina kommentarer :)

Nä mina kilon har nog varit väl dolda över hela kroppen haha. Inte varit många som trott det ska jag säga dig men tyvärr så stämde den förra vikten

Är sjukt nöjd över min nuvarande form och vi får se när deffen slutar, har siktet inställt på 6pack sen sluta så vi får hoppas jag har det under det sista på magen annars har jag problem :D

riktigt fina framsteg du gjort mannen! :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Tack så mycket Jeml. Uppskattas mycket att höra ifrån någon med dina framsteg!

Lärlingen
2013-02-17, 08:31
Men vad i helvete!!!!!. Jag börjar seriöst undra om min kropp fått spel?. Gör allt för att äta mer, är dunder förkyld men drar i mig över 2000kcal just nu och min kropp svarar med att rasa i vikt?.

Gått ner 3,1kilo på 10 dagar?!?!. Bara dem senaste 24 timmarna har jag gått ner 800gram!. Vad ska jag göra?. Vill fan inte att musklerna tar stryk så vad i helvete ska man göra för tror inte att musklerna är på denna intensiva viktnedgång...

Lärlingen
2013-02-17, 11:04
Säger ju att vikten rasar väääldigt fort nu trotts att man äter mer. Något att oroa sig över?

tja1324
2013-02-17, 14:47
Är du fortfarande sjuk? Vad heter programmet du använder för att logga viktnedgången?

Lärlingen
2013-02-17, 14:56
Är du fortfarande sjuk? Vad heter programmet du använder för att logga viktnedgången?


Ja tyvärr. Förkyld utav fan än, hoppas skiten släpper snart. Jag använder mig av shape up. Grymt skön att att följa framstegen i :)

zozofu93
2013-02-17, 14:58
Är du fortfarande sjuk? Vad heter programmet du använder för att logga viktnedgången?

Ser ut som Appen "ShapeUp" ;)

Ser bra ut lärlingen, bra framsteg!

Lärlingen
2013-02-17, 15:00
Ser ut som Appen "ShapeUp" ;)

Ser bra ut lärlingen, bra framsteg!

Det går iaf framåt :). Hoppas man kan kliva av om en 5kg och börja bygga massa :)

tja1324
2013-02-17, 15:04
Jag gick också ned snabbt och mycket i vikt när jag var förkyld. Jag antar att kroppen använder mycket energi för att "besegra" sjukdomen och därför går man ned även om man äter mycket.

Jag använder "Viktkoll", inte lika avancerad kanske men man kan logga vikt, mål och hur mycket man har gått ned och så vidare. Anledningen till att jag gillar viktkoll är att det stårn hur mycket man har gått ned sen senaste gången man la in sin vikt och den totala viktnedgången. T.ex. såhär

88.3 kg BMI 26.4
-0.3kg (-19.7 kg)

zozofu93
2013-02-17, 15:07
Men att använda sig av BMI känns som ett otroligt dåligt val om man vill syssla med styrketräning.


- Det är bra lärlingen kör på :) lycka till med mukklerna sen!

tja1324
2013-02-17, 15:10
jag tycker att BMI är värdelöst. Jag håller med lycka till med musklerna lärlingen

Lärlingen
2013-02-17, 15:16
Jag gick också ned snabbt och mycket i vikt när jag var förkyld. Jag antar att kroppen använder mycket energi för att "besegra" sjukdomen och därför går man ned även om man äter mycket.

Jag använder "Viktkoll", inte lika avancerad kanske men man kan logga vikt, mål och hur mycket man har gått ned och så vidare. Anledningen till att jag gillar viktkoll är att det stårn hur mycket man har gått ned sen senaste gången man la in sin vikt och den totala viktnedgången. T.ex. såhär

88.3 kg BMI 26.4
-0.3kg (-19.7 kg)

Det bör vara något sånt men gillar inte tanken att det kanske är en del muskler som reser till rymden just nu, hoppas att det bara är min oro och inte verkligheten som talar och det märker vi om några dagar när man är tillbaka och igång igen. Ska bara bli av med den värsta förkylningen sen smäller det :P

Har också viktkoll men använder det sällan då det är med gjort för att kolla viktframstegen, shapeup är både vikt och man kan logga kalorier om man vill det, så har du inte shapeup så skaffa det :)

Men att använda sig av BMI känns som ett otroligt dåligt val om man vill syssla med styrketräning.


- Det är bra lärlingen kör på :) lycka till med mukklerna sen!

BMI är ganska missvisande att kolla in när man har mukkler, funkar säkert bra till senila Agda 92år

Ja en vacker dag har jag lika mycket som du har idag även om du är ljusår bort i mukkler då :D haha

Lärlingen
2013-02-17, 19:34
Fan vad det slog mig nyss att jag är för fan nära mitt mål!. Kvällsvikt idag på 97,3 fullastad med mat. Känner rutorna tydligt under det sista underhudsfettet. Börjat ta bilder varje dag på armar och mage då jag tycker man ser skillnader hela tiden. Helvete vad gör jag snart? Jag vet fan bara hur man deffar????


Nu måste jag fråga mina kära läsare några saker faktiskt så jag uppskattar uppriktiga svar haha

1. Tänker avsluta deffen runt 92kg ev några kilo ner om jag känner att det behövs. MEN, tycker ni att jag ska slänga mig på bulk direkt efter eller njuta någon månad på att hitta min balans först för att vänja kroppen vid mer föda?

2. Kreatin, tänkta börja med det så fort deffen avslutas va min tanke, eller bör jag börja typ nu?. Ändå bara vätska som jag binder?

3. Vad fan tror ni jag ligger på för bf?. Hade 20,5 sist dvs vid 103kg. Ffm då på 82kilo. Hade 85 tidigare och en idiot våg med handtag man håller i vid namn omron visade exakt samma siffror som vid bf mätning 1 dvs 85 kg. Men om jag GISSAR på 16% tror ni jag cyklar i Ishavet då?.

Lärlingen
2013-02-17, 21:53
Bör jag oroa mig för viktraset förresten?. 100g lättare nu än när jag vaknade?. Fattar nada då jag äter mer nu pga sjukdom med..

Lärlingen
2013-02-18, 08:57
95,8 dvs fortsätter rasa....


Nästan 1kilo sedan igår.

azeriath
2013-02-18, 09:06
Är du fortfarande sjuk så skulle jag inte lägga för mycket "vikt hahaha" på det hela. Fokusera på att kurera dig och håll sedan koll på det hela :)

Lärlingen
2013-02-18, 09:11
Är du fortfarande sjuk så skulle jag inte lägga för mycket "vikt hahaha" på det hela. Fokusera på att kurera dig och håll sedan koll på det hela :)

Nä men rasat 3kg sedan jag blev sjuk. Känns som att musklerna lär ta stryk ju och det gör inte mig direkt glad :P

azeriath
2013-02-18, 09:14
I ärlighetens namn tror jag inte att musklerna kan ta så mkt stryk på så kort tid. Att tappa 3 kg i muskler på några dagar borde vara rent utav omöjligt. Tror nog bara din kropp spelar dig spratt samt att stressen över att du tappar muskelmassa bidrar till nedgången? Jag skulle säga, försök ta det lugnt och lägg fullt fokus på att kurera, chilla framför Pumping Iron och lite träningsfilmer och vila ordentligt så ska du se att det blir bättre :D