handdator

Visa fullständig version : Att blanda drinken med..?


tokke
2004-02-07, 22:41
Någon som vill rangordna följande att blanda sitt kosttilskott med, gärna med motivering!

Mellanmjölk, Lättmjölk, Minimjölk, Juice (typ eldorado äpplejuice), Frukt yoghurt 0,1%, Yoghurt 3% och A-fil ?

:cheers:

Garnax
2004-02-08, 02:13
minimjölk , lätt mjölk, mellanmjölk, juice sist yogurt.

Varför?

mjölk smakar gott tillsammans med pulver, det har egen näring
och ökar insulinpåsläget mer. Litet med fett som hämmar proteinupptaget.

Juice...äpple...måste smaka riktigt illa att blanda med t.ex
jordgubb,choklad eller vanilj med.

Yogurt skulle jag inte blanda med för att jag vill dricka min drink...
inte äta den med sked :)

//Garnax

Snapphanen
2004-02-08, 15:15
självklart (mini)mjölk? Vem fan blandar det med juice:D ??

MrT
2004-02-08, 18:04
vatten...

nottis
2004-02-08, 18:37
röstar också för vatten

LunaSpice
2004-02-08, 18:43
Lättmjölk...dels för smaken men även för det stora insulinpåslaget.

King Grub
2004-02-08, 19:11
Originally posted by LunaSpice
Lättmjölk...dels för smaken men även för det stora insulinpåslaget.

Samma här. Varför blaska till det med vatten när man kan få mjölkens extra gram fullvärdigt protein, kolhydrater och insulinpåslag som bonus? För att tala om smakfördelen. Inte att förakta.

Garnax
2004-02-08, 19:29
Vatten blir väldigt blaskit och inte alls samma fylliga smak som man får av minimjölk.

Det ska vara minimjölk och det ska mixas för krämigheten man vill
ha för att det ska vara slående lik en milkshake

Plus att man slipper klumpar

Berry
2004-02-08, 22:34
Vatten, för att det finns kallt på gymet. Även hemma blandar jag med vatten nu i defftider för att undvika det extra insulinpåslaget från mjölk, och dessutom för att mitt pulver smakar bättre med vatten.
Att blanda vaniljprotein med yoghurt och lite mjölk, för att göra det hela drickbart, är annars gott och snabbt på morgonen.

Juice låter äckligt, vilka smaker på protein blandar man med vilken juice?

MrT
2004-02-08, 23:27
Originally posted by King Grub


Samma här. Varför blaska till det med vatten när man kan få mjölkens extra gram fullvärdigt protein, kolhydrater och insulinpåslag som bonus? För att tala om smakfördelen. Inte att förakta.

Är inte så kåt på att få det där LILLA insulinpåslaget.. kolhydraterna får jag i mig iaf och extra protte kan man ju slänga ner i form av mer pulver.

Huvudanledningen är PENGAR - bränner redan mer pengar än jag får varje månad och snart är högen slut..

Sen är inte prottedrinken/gainern något man skall njuta av likt en glassorbet - blanda, halsa skiten och gå äver på dagens nästa syssla..

/Mrt

MrT
2004-02-08, 23:28
Originally posted by Berry

Juice låter äckligt, vilka smaker på protein blandar man med vilken juice?

Naturell..

JAM
2004-02-09, 01:01
Om vi snackar gainer är det väl bäst att blanda den med MINImjölk för att minimera fettmängden. Just efter träning är det inte önskvärt med fett...

Tomten
2004-02-09, 08:26
Om du har ett chokladprotein så testa att blanda med lika delar mjölk och kaffe. Det fungerar sanslöst bra.:bpump:

Hobbes
2004-02-09, 12:06
Originally posted by MrT


Naturell..

Det finns undersökning som visar att grapefrukt juice gynnar upptaget!!

Säkert marginellt men ändå en intressant tanke!!

z_bumbi
2004-02-09, 16:28
Jag blandar antingen med vatten eller apelsinjuice. Apelsinjuice och choklad blir t o m gott, har testat äpple vid något tillfälle och det funkar faktiskt också.

Skulle jag klara av laktosen bättre skulle jag köra med mjölk, fil, yoghurt, juice osv beroende på tillfälle.

tokke
2004-02-09, 19:05
Hehe..en till som gillar juice i gainern =) *tumme upp för z_bumbi* mjölk och yoghurt är också kalas..blir en trevlig dessert

Hnke
2004-02-10, 00:49
1:Lättmjölk
2: Yoghurt
3: Vatten (Så blaskigt det kan bli)
4: Cola (nästan samma som vatten fast med smak av cola =))

King Grub
2004-02-10, 11:41
Originally posted by Hnke
1:Lättmjölk
2: Yoghurt
3: Vatten (Så blaskigt det kan bli)
4: Cola (nästan samma som vatten fast med smak av cola =))

Cola! :eek: Är det med kolsyra, eller avslagen? Kolsyrad proteindrink... http://www.k-nettet.com/main/graphics/uploaded/251/thumb_puke.gif

Garnax
2004-02-10, 21:45
oj oj oj...

vem kommer på sånna ideer att blanda med cola...

dagens ungom jaja.

mjölk ska det vara, smakar bäst och ger mest.

//garnax

Berry
2004-02-10, 23:07
Originally posted by Hnke
1:Lättmjölk
2: Yoghurt
3: Vatten (Så blaskigt det kan bli)
4: Cola (nästan samma som vatten fast med smak av cola =))

Vad händer om du försöker blanda proteinet med kolsyrad dricka i en shaker måntro? :)

Hnke
2004-02-11, 18:58
Originally posted by King Grub


Cola! :eek: Är det med kolsyra, eller avslagen? Kolsyrad proteindrink... http://www.k-nettet.com/main/graphics/uploaded/251/thumb_puke.gif

tja tog det från en relativ ny 2 liters flaska, men när jag skakade shakern så slog locket upp (pga kolsyran), så det blev lite stänk.. :D

Spiffy
2004-02-13, 18:34
Testade blanda kreatin med cola, gick inte att få i sig. :smash:

LunaSpice
2004-02-13, 18:59
Originally posted by Hnke


tja tog det från en relativ ny 2 liters flaska, men när jag skakade shakern så slog locket upp (pga kolsyran), så det blev lite stänk.. :D

Ja, det hade man ju inte kunnat lista ut...:rolleyes: :D

abjorn
2004-02-13, 19:29
Originally posted by Spiffy
Testade blanda kreatin med cola, gick inte att få i sig. :smash:

hehe, har testat det jag med. skummar på rätt rejält

Hnke
2004-02-13, 21:24
hehe ska jag nog testa.. för skojs skull

Simon
2004-02-15, 22:51
minimjölk, lättmjölk, mellanmjölk..
har provat vatten en gång..aldrig mer, men blev ju ordentligt sugen på att spy av det, och juice?:confused:

Garnax
2004-02-16, 03:42
En del måste testa sig fram till det andra räknar ut.

Måste dock säga att kolsyra i mixer har ett ganska förutsägbart resultat...

//garnax

internethjälten
2004-02-16, 09:59
...jag blandar med vatten... vet att många anser att det blir blaskigt men det är bra att slänga i en skopa pulver till eller ta bort lite vatten så är problemet löst...

...jag går ständigt på "Strenght Sport Nutrition's Sport Gainer" och den ska man ha 5skopor pulver men jag har kommit på att tar jag 3dl vatten, 4 isbitar och 5 skopor pulver och sedan kör detta med en mixer så blir den iskall och fast... koncistensen påminner om en milkshake...

...en lite fråga : Hur blir det om man kör mjölk med en mixer ???