handdator

Visa fullständig version : Söker väldigt kort program


Denvilde
2012-10-22, 09:07
Nu är det så att jag kört z_umbis program på kolo i typ 1,5 år. Problemet med programmet är att det är på tok för långt. Eftersom jag lever under en extrem stress har inte jag inte tid med sådana program längre. Jag behöver numera ett program på mindre än 40 minuter så vi snackar bara ett fåtal övningar. Ett program där jag klarar av att hålla uppe intensiteten under hela passet och som inte tar upp för stor del av min dag. Ett program där man kan se slutet på passet redan när man börjar.

Programmet jag söker är alltså en 5-6 split där varje pass är under 40 minuter. Vanlig marklyft måste vara med som ett moment under en av dagarna. I övrigt är det rätt fritt.

har börjat experimentera lite med dropsets och supersets på sistone så vore najs om programmet lämnade utrymme för att fortsätta med det.

Pretorian
2012-10-22, 09:12
Ett program där man kan se slutet på passet redan när man börjar.

Det låter inte som att du gillar din träning?

Denvilde
2012-10-22, 09:15
Det låter inte som att du gillar din träning?

Nej alltså just nu har jag lite av en motivationsdipp på grund av att jag har så mycket att göra runtomkring. För att hjälpa till med motivationen ville jag byta program och få ett program som passar in bättre i min vardag. Just nu känns det som ett stort jävla projekt varje gång jag ska till gymmet så det blir att jag skippar det o pluggar istället. Har alltid haft rätt långa pass, vill pröva på något nytt, tror korta pass skulle passa mig :)

Pretorian
2012-10-22, 09:18
Jag förstår. Ville inte låta taskig (det lät nog lite drygt) och jag själv håller gärna övningarna lågt till antalet men ökar antalet set.

Några exempel på det jag kör:

Plan bänk
Sned bänk

Knäböj
Lårcurl
Vadmaskin

Axelpress
CC baksida axlar
Sidolyft

Latsdrag
Enarmsrodd

Pjotor
2012-10-22, 09:23
Nej alltså just nu har jag lite av en motivationsdipp på grund av att jag har så mycket att göra runtomkring. För att hjälpa till med motivationen ville jag byta program och få ett program som passar in bättre i min vardag. Just nu känns det som ett stort jävla projekt varje gång jag ska till gymmet. Har alltid haft rätt långa pass, vill pröva på något nytt, tror korta pass skulle passa mig :)

Hoppas att du hittar tillbaka till motivationen. För egen del så har en nedtrappning till 2 gånger i veckan fungerat bättre än kortare pass när det är mycket omkring, men vi är alla olika.

Jag skulle föreslå någon variant av Wendler 5/3/1. Om du minskar antalet assistansset till 3 eller 4 så klarar du dig gott och väl på 40 minuter. Du kan göra bra framsteg under lång tid, och det är inga problem att träna upp till 4 gånger i veckan.

Denvilde
2012-10-22, 09:27
En utmaning som jag ser är att jag inte riktigt vet hur jag ska göra nu när jag splittar upp det mer. Vanligtvis kör jag t.ex. triceps/bröst på samma dag eftersom alla bröstövningar jag kör tar väldigt mycket på triceps, speciellt på mig som har så lång armar. Samma sak gäller i princip biceps/rygg.

Någon som har något förslag?

Hoppas att du hittar tillbaka till motivationen. För egen del så har en nedtrappning till 2 gånger i veckan fungerat bättre än kortare pass när det är mycket omkring, men vi är alla olika.

Jag skulle föreslå någon variant av Wendler 5/3/1. Om du minskar antalet assistansset till 3 eller 4 så klarar du dig gott och väl på 40 minuter. Du kan göra bra framsteg under lång tid, och det är inga problem att träna upp till 4 gånger i veckan.



Ok ska kolla upp det programmet, även om det verkar vara mer styrke än BB betonat.