handdator

Visa fullständig version : FAST kosttilskott


tokke
2004-02-07, 22:37
Är det nån som kört med FAST Advantage eller Powerload..? Funderar på att käka Powerload på morgon och Advantage efter hårdträning :bpump: , någon som rekommenderar?

rebbin
2004-02-08, 22:40
Originally posted by tokke
Är det nån som kört med FAST Advantage eller Powerload..? Funderar på att käka Powerload på morgon och Advantage efter hårdträning :bpump: , någon som rekommenderar?



Jupp FAST Advantage har ja kört med ett tag! den är helt okej! lagom me protein och kolhydrater.. men det innehåller ju kreatin, så jag rekomenderar att inte köra med den mer än 3-4 veckor i sträck.. för då riskerar man o bli imum mot kreatin!

två tips! köp 4.5Kg det tjänar man mkt pengar på.. sen tycker jag chockad smacken smackar skit! jordgubb é mkt bättre

LunaSpice
2004-02-08, 23:34
Originally posted by rebbin
...för då riskerar man o bli imum mot kreatin!


Hur blir man immun mot kreatin?

Hobbes
2004-02-08, 23:48
Originally posted by LunaSpice


Hur blir man immun mot kreatin?

Faan LunaSpice, nu blir jag förvirrad...det är ju sånt som du brukar veta och kan förklara??:D

Ärligt talat, immun....:laugh:

Så jag ställer mig efter dig i kön och väntar på en bra förklaring till att man kan bli immun...

Jag körde i 8 veckor en gång, är jag immun då:confused:

zonecapone
2004-02-09, 09:51
Senaste forskningen på Kreatin pekar på att man EJ behöver köra Kreatin i cykler utan kan äta det för jämnan!!
5g/dag är lagom dos!

ZONE

rebbin
2004-02-09, 11:48
Originally posted by zonecapone
Senaste forskningen på Kreatin pekar på att man EJ behöver köra Kreatin i cykler utan kan äta det för jämnan!!
5g/dag är lagom dos!

ZONE

Kör som ni vill, men själv har jag erfaranheter av att man tappar creatine upptag när man använt det 3-4 veckor men får tillbaka det efter ett uppehåll

så då frågade jag i Nutrition affären, och dom gav mej råd att göra lika långt uppehåll som jag använt tillskottet..

Hobbes
2004-02-09, 11:57
Originally posted by rebbin


Kör som ni vill, men själv har jag erfaranheter av att man tappar creatine upptag när man använt det 3-4 veckor men får tillbaka det efter ett uppehåll

så då frågade jag i Nutrition affären, och dom gav mej råd att göra lika långt uppehåll som jag använt tillskottet..

Har du mätt upptaget eller handlar det om att "pumpen" försvinner i kroppen.

Vad är det som säger att de i affären har de senaste rönen? Källkritik säger jag bara.

Svårt att tänka mig många kosttillskott som har så mycket forskning kring sig som kreatin.

tokke
2004-02-09, 19:01
Är det lagom med 5g kreatin alltså??? Så som jag räknar kommer jag få i mig 12g kreatin om dagen med de två kosttilskooten (60 gram vardera), om man då köper 4,5kg räcker det i nästan 12 veckor..är det på tok för mycket och för länge att syssla med kreatin (väger runt 75kg och har mkt. bra fysik).

andreaz
2004-02-09, 20:29
Det finns, vad jag har läst, inget som tyder på att det skulle vara skadligt eller "dåligt" att syssla med kreatin hur mycket och hur länge du vill. Bara att köra på..

King Grub
2004-02-09, 20:45
Uppladdningsdosen hela kuren fungerar fint. Och det finns absolut inget som tyder på att det skulle vara dåligt att använda kreatin kontinuerligt.

Doktor V
2004-02-16, 16:00
Senaste studien om Kreatin jag läste sträckte sig över 6 måander utan problem med vare sig försämrad effekt eller biverkningar

Vir
2004-02-16, 16:06
Ok. Källa någon?
Som Zone sa "5g/dag är lagom dos!" Som jag har förstått det är 5 gram ganska lite. Jag vill minnas att jag läste att Pez tog runt 30-40g om dagen.
-R