handdator

Visa fullständig version : Bästa övningarna för underarmars volym?


Bewafas
2012-10-21, 19:35
Vilka övningar anser ni vara effektivast för att uppnå volym på underarmarna?

Jag hade tänkt införa 2-3 övningar för underarmarna, för att öka volymen och har svårt att välja!

NNIF
2012-10-21, 19:37
reversecurls
curls med en viktplatta man håller med handen mellan fingrarna (arne person - special)
hammercurls

straand94
2012-10-21, 19:42
Är offtopic menmen.

Mina underarmar dör verkligen när jag kör skivstångscurls, de har inte gjort det innan (en månad sen och tidigare) men på senaste så har de tröttats ut helt och hållet. Kan det vara så att underarmarna hämmar bicepsutvecklingen och att jag bör lägga in några övningar för underarmarna (förutom hammercurls, då jag redan kör det)

Supermicke
2012-10-21, 19:44
jag tror på wrist roller

LillisJ
2012-10-21, 19:44
Marklyft gjorde susen för mej.. Samt rodd, annars kan du 'rulla' ner en stång på dina fingertoppar och sen tillbaka till en underarmscurl. Vet dock inte vad övningen heter.

Spartansk
2012-10-21, 19:51
curls med en viktplatta man håller med handen mellan fingrarna (arne person - special)


Vill du förklara den mer? Jag har väldigt svårt att få en bild i huvudet... :Virro

NNIF
2012-10-21, 19:54
Vill du förklara den mer? Jag har väldigt svårt att få en bild i huvudet... :Virro

håll en viktkaka mellan fingarna och tummen. fixera armbågen, curla.

Anders The Peak
2012-10-21, 19:56
Är offtopic menmen.

Mina underarmar dör verkligen när jag kör skivstångscurls, de har inte gjort det innan (en månad sen och tidigare) men på senaste så har de tröttats ut helt och hållet. Kan det vara så att underarmarna hämmar bicepsutvecklingen och att jag bör lägga in några övningar för underarmarna (förutom hammercurls, då jag redan kör det)

Kan vara av att du har kompartment problem i underarmarna. Får du pump i dem också? Hur som helst försök att vila underarmarna och dra ned på biceps- och annan träning som involverar underarmsmuskeln tills tröttheten ger med sig.,

Silencer
2012-10-21, 20:21
Jag får sjuk pump i underarmarna av biceps och tricepsträning. Blir ofta så mycket att det känns som kramp, måste släppa vikterna och bara få pumpen att gå bort... beror det på något fel menar du Anders?

Anders The Peak
2012-10-21, 20:34
Ja om det beror på att man har trånga Muskelfascior är det ett problem.
Om man får besvär bör man ta det försiktigt med underarmsträningen för att inte förvärra problemen. Det är vanligt att man klyver (http://www.idrottsdoktorn.se/fragor-svar/leder-och-muskler/distriktsskoterska)muskelfasciorna för att ge mer plats om besvären blir svåra.

straand94
2012-10-21, 20:48
Kan vara av att du har kompartment problem i underarmarna. Får du pump i dem också? Hur som helst försök att vila underarmarna och dra ned på biceps- och annan träning som involverar underarmsmuskeln tills tröttheten ger med sig.,

Pumpen är obeskrivlig! Känns som om de ska explodera. Spelar ingen roll om jag kör biceps på "rygg-dagen" eller under "ben-dagen" fortfarande samma pump *grr*

gohardorgohome
2012-10-21, 20:50
För att bygga underarmar kör jag själv omvända stångcurls och hammercurls, har gett mig hyffsade underarmar iaf (runt 40cm, 19år)

mvh

straand94
2012-10-21, 20:53
Grejen är ju även att jag inte har ökat någonting alls i vikter i "bicepsträningen" på ett halvår. Volymen har ökat, men vikterna står helt stilla.

extra kakao
2012-10-21, 20:58
Grejen är ju även att jag inte har ökat någonting alls i vikter i "bicepsträningen" på ett halvår. Volymen har ökat, men vikterna står helt stilla.

Bättre form kanske.

straand94
2012-10-21, 21:08
Bättre form kanske.

Kan fixa en video på det om du vill, men känns som om det inte är problemet :&

Rusk
2012-10-21, 21:14
Normala och omvända underarmcurls.
2-3 set i varje övning, 10-15 reps och 60s vila har mina vuxit bra av dom senaste 5 månaderna, alla sets tas till failure.
Körde tidigare inte specifik träning för dom utan överlät det till mark och andra rygg/bicepsövningar, dom växte inte en enda cm på 3 år-.-

Axii
2012-10-21, 21:31
Jag såg en video av Scooby. Han sa att underarmen ska man inte träna, för den blir övertränad, eftersom när man tränar triceps, biceps och rygg så aktiveras underarmen.

Bewafas
2012-10-21, 21:46
Jag tränar inte överarmarna pga. dåliga armbågar.

Alltså söker jag övningar som primärt tar underarmarna, inte överarmarna.

extra kakao
2012-10-21, 22:38
Jag såg en video av Scooby. Han sa att underarmen ska man inte träna, för den blir övertränad, eftersom när man tränar triceps, biceps och rygg så aktiveras underarmen.

Scooby :laugh: Han som även lyckats bygga gigantiska ben enligt att köra knäböj mot vägg med en skateboard? Smells fishy

AndersThePeak: Jag får ofta sjuk pump när jag kör curls med rak stång, har även haft benhinneinflammation/kompartment syndrom på skenbenen. Kan det vara så att jag även har det i underarmarna? Skulle vara sjukt surt - och är operation det enda alternativet? Kan man inte stretcha o massera för att göra fascian större. Finns ju folk som tror att grym pump stretchar ut fascian.

qqq111
2012-10-21, 23:04
Tror på "högreps" med wrist roller också, kör sådan dagligen nästan sen nån vecka tillbaka. Tycker mig märka större underarmar.

Ganska lätt att bygga egen, bara att ta ett ihåligt rör, borra ett hål i den, mata in ett snöre så att det mynner ut ur röret, binda fast det i en spik eller liknande, sen dra in i röret igen. Sedan på med lite bandyklubbetejp runt röret så man får bra grepp. Viktigt att köra åt båda hållen sen också.

Arne Persson
2012-10-21, 23:05
Jag såg en video av Scooby. Han sa att underarmen ska man inte träna, för den blir övertränad, eftersom när man tränar triceps, biceps och rygg så aktiveras underarmen.

Ytterligare visdomsord från favoritträningspajasen...*screwy*

Latissimus Dorsi
2012-10-21, 23:06
Ytterligare visdomsord från favoritträningspajasen...*screwy*

Haha! Kor scooby-stuk och grabba tag i narmaste kudden och skrik i den Arne.