handdator

Visa fullständig version : Babyboom


JackTheRooster
2012-10-19, 22:50
Hej

Jag kör i nu läget en 4split 2 muskelgrupper per pass + ett priopass på bröst ena veckan axlar andra.Totalt då 5 pass i veckan.Dett har fungerat bra och jag trivs väldigt bra med de.
Nu är det så att jag snart ska bli pappa för första gången.Med allt va det innebär trorjag inte att de kommer finnas tid till 5pass i veckan. Därför kollar jag nu efter en bra 3split och hittade en som jag gärna skulle vilja ha lite synpunkter på

Mån
Squat 5x5
Bänkpress 5x5
Breda pullups 3x10
Viktade sit-ups 3x20

Ons
Marklyft 5x5
Axelpress 5x5
Bicepcurl 3x5-10
Sittande vadpress 3x20

Fre
Front squat 5x5
Smal bänkpress 5x5
Stångrodd 5x5
Raka marklyft 5x5


just nu ligger jag på ett litet kcal överskott och målet är att lägga påmig lite mysig vintermass,gärna då i form av muskler:)
Tror ni då detta schema är något att ha?

Hoppas ni kan hjälpa mig me bra tips och synpunkter!

Nikodemus
2012-10-20, 09:39
BABYBOOM hur många barn ska du få egentligen??

JackTheRooster
2012-10-20, 10:05
De är "bara" ett barn..Om inte barnmorskorna håller inne på annan info:)

Victuhh
2012-10-20, 10:17
Börjar med att säga grattis! :)

Vad har du för mål med träningen? Jag hade ju lagt in isolationsövningar också :)

JackTheRooster
2012-10-20, 16:35
Tackar så mycket Victuhh!

Målet är att bygga så mycket massa som möjligt egentligen..Ligger somsagt på ett mindre kcal överskott och kör en långsam bulk..Vad för övningar hade du slängt in och vart i passen??

ATJL
2012-10-20, 18:01
För mig som småbarnspappa så funkar över/underkropps-pass klockrent.

Räcker med två tillfällen i veckan så har jag kört igenom hela kroppen. Får jag extra tillfälle ngn vecka så kör jag bara på så många pass jag hinner med så länge kroppen känns fräsch. Utöver det så är det lätt att köra kompletterande träning hemma som ändå innebär hyffsat tunga övningar, tex:

Överkropp: Chins, handstand pushups och enarmsarmhävningar.
Underkropp: pistols och bulgariska splitböj.
(detta fungera särskilt bra då jag måste resa lite i jobbet ibland, men det blev lite sidospår)

Mitt tips, lycka till o grattis!

JackTheRooster
2012-10-20, 23:54
Tackar för tipsen!Har en chinstång hemma som jag kan plocka fram om de behövs å armhävningar lan man ju alltid göra:)

ingen annan som har en stabil 3split att rekomendera?

mycketbrännvin
2012-10-21, 08:22
Jaha kanske du borde ha funderat lite innan du skaffade barn`???Inget vidare för muskeltillväxten, dålig sömn osv

JackTheRooster
2012-10-21, 19:24
Mycketbrännvin tack.

Swisskniven
2012-10-21, 20:10
Jag tycker det ser bra ut. KISS-principen gäller fullt ut när man får barn. Vi kör tre pass var i veckan ungefär. Nån vecka kan man klämma in fyra, ibland blir det två (vid barnsjukdom blir det 0 pass) men oftast tre.

Pjotor
2012-10-21, 21:30
Jaha kanske du borde ha funderat lite innan du skaffade barn`???Inget vidare för muskeltillväxten, dålig sömn osv

Jag hoppas verkligen -- för din skull -- att du är ironisk.

Till frågan (har två kottar på 5 och 2 år): Grattis! Grattis! (Det är så kul så jag måste säga det flera gånger).

Mina mål var att träna 2-3 gånger i veckan och försöka öka i vikt. Om vikterna inte ökade så var jag nöjd ändå över att komma iväg och träna. Det är VÄLDIGT lätt att ställa in pass under småbarnstiden av alla möjliga skäl. Det enklaste och bästa är att inte åka dit till att börja med. (Jag har misslyckats några gånger med detta enkla mål).

Under intensiva perioder så funkar helkroppspass eller 2-splitt bäst för mig. Då känner jag att jag har tränat kroppen hyfsat nyligen även om det har gått några dagar sedan. Välj ett upplägg och mål som du klarar av att hålla även när både du och mamman är slutkörda efter vaknätter, snorighet eller annat elände.

JackTheRooster
2012-10-22, 10:03
Tack för tipsen Pjotor!
Kul att någon även säger att det är kul, även om de e mycket äta,skita,spy i början så är de säkert jäkligt roligt också!

Ska försöka hålla mig till 2-3 passs i veckan, men fixar man inte de så är de inte hela världen. De gäller ju att prioritera, och barnet(en) bör ju gå före träning alla dagar i veckan enligt mig men man kan ju försöka hinna med båda så bra man kan..