handdator

Visa fullständig version : Beroende av PWO, förslag?


Erikzor
2012-10-19, 21:06
Hej alla kunniga, 8 månader sedan började jag styrke träna seriöst och köpte då också en rad kostillskott, whey protein, gainer pro och hemo-rage. Hemo-rage är idag bannat och får inte säljas. Idag kör jag med craze och tycker den som dom flesta är riktigt bra. Dock är det känslan som man får "att man inte vill sluta träna" som framkallar ett beroende men även energin. Har kört utan någon gång men har då det mentala i bakhuvudet att jag "omöjligt" kan lyfta lika mkt som jag kan under tiden då jag tar craze vilket medfört att jag max varit utan PWOS med stim mer än en vecka och har då inte tränat något (tränar 4 gåner i veckan) utan tagit en veckas break helt från gymmet. Också känslan av att man nästan håller på att somna i gymmet utan den är också något som blir en beroendefaktor.

Det jag skulle vilja veta är om man kan använda sig av någon annan form av kostillskott när man tar break från PWON? Sitter det bara i mitt huvud eller blir man svagare när man inte intar PWON?

Kreatin? Är det något jag skulle kunna cycla off med?

Hur gör ni för att klara breaket? Tacksam för förslag, hur ser riskerna ut under långtids användning av PWO? Kan det vara farligt?
Jag dricker ingen alkohol samt ingen mer koffein under dagen.

Skulle gärna vilja veta av någon med många års erfarenhet med PWOS

RykteT
2012-10-19, 21:11
Hej alla kunniga, 8 månader sedan började jag styrke träna seriöst och köpte då också en rad kostillskott, whey protein, gainer pro och hemo-rage. Hemo-rage är idag bannat och får inte säljas. Idag kör jag med craze och tycker den som dom flesta är riktigt bra. Dock är det känslan som man får "att man inte vill sluta träna" som framkallar ett beroende men även energin. Har kört utan någon gång men har då det mentala i bakhuvudet att jag "omöjligt" kan lyfta lika mkt som jag kan under tiden då jag tar craze vilket medfört att jag max varit utan PWOS med stim mer än en vecka och har då inte tränat något (tränar 4 gåner i veckan) utan tagit en veckas break helt från gymmet. Också känslan av att man nästan håller på att somna i gymmet utan den är också något som blir en beroendefaktor.

Det jag skulle vilja veta är om man kan använda sig av någon annan form av kostillskott när man tar break från PWON? Sitter det bara i mitt huvud eller blir man svagare när man inte intar PWON?

Kreatin? Är det något jag skulle kunna cycla off med?

Hur gör ni för att klara breaket? Tacksam för förslag, hur ser riskerna ut under långtids användning av PWO? Kan det vara farligt?
Jag dricker ingen alkohol samt ingen mer koffein under dagen.

Skulle gärna vilja veta av någon med många års erfarenhet med PWOS

Alla centralstimulanta droger är psykiskt beroendeframkallande. Säger inte att Craze är en drog men jag säger att den har flera kemiska likheter med centralstimulantia.

Det bästa du kan göra, i min mening, är att trappa ner dosen samtidigt som du ersätter den med något mindre farligt så som koffeintabletter!

Lycka till, det är inte lätt att komma ur sådana situationer!

Gober
2012-10-19, 21:17
Köp koffeinpiller och trappa ner tills du känner att du kan lägga av helt.

IronBug
2012-10-19, 21:18
Köp koffeinpiller och trappa ner tills du känner att du kan lägga av helt.

What he said.

Erikzor
2012-10-19, 21:21
Okej, men koffein tabletter? Kommer jag inte tappa styrka eftersom det är kreatin i själva crazet också? Kan kreatin va något som jag skulle kunna ersätta crazet med?

Och skulle jag inte kunna fortsätta med koffein tabletter? Koffein har ju intagits jämt och ständigt av allt och alla

jonteeo
2012-10-19, 21:21
Jag kände likadant som dig förut, det bästa du kan göra är att sluta med den skiten. Efter ett tag kommer du känna att du klarar dig lika bra utan PWO. Jag kan också tro att alla dessa hoku-pokus medel som dessa PWO:s innehåller inte är speciellt nyttigt för musklerna l ett långsiktigt perspektiv. Så det bästa alternativet är egentligen bara att sluta rakt av. Och sedan kanske gå över till att dricka kaffe eller något annat som skulle vara uppiggande, för det handlar bara om den mentala fördelen du får ut utav det, det är egentligen helt värdelöst men man får för sig att det ger så mycket när det verkligen inte är fallet.

Gober
2012-10-19, 21:30
Okej, men koffein tabletter? Kommer jag inte tappa styrka eftersom det är kreatin i själva crazet också? Kan kreatin va något som jag skulle kunna ersätta crazet med?

Och skulle jag inte kunna fortsätta med koffein tabletter? Koffein har ju intagits jämt och ständigt av allt och alla

Du kan ta kreatin separat, det är inget centralstimulerande och inget du behöv vänja dig av med.

Kör koffeintabs tills du kan sluta helt och sluta då och ta ett långt uppehåll från allt sådant. Man ska kunna träna utan att trycka sig full av pwos osv, det gick utmärkt innan pwo kom ut på marknaden och funkar fortfarande ;-)

Erikzor
2012-10-19, 21:31
Så det är mkt mentalt alltså? Kanske skulle kunna köra med koffein bara då istället för att fortfarande få lite mer energi under passet?

jonteeo
2012-10-19, 21:33
Så det är mkt mentalt alltså? Kanske skulle kunna köra med koffein bara då istället för att fortfarande få lite mer energi under passet?

Endast mentalt. Ja det kan du göra om du känner för det, du kommer inte lyfta några större vikter pga någon koffein tabblet.

Rasmus Carlsson
2012-10-19, 21:33
Köp kreatin och sluta tvärt med med stim/koffein osv skulle jag säga... du kommer träna lika bra utan när du vant dig. Precis som att en rökare kommer må lika bra eller bättre när den väl har slutat :)

Kischen
2012-10-19, 21:34
Säger inte att Craze är en drog men jag säger att den har flera kemiska likheter med centralstimulantia.


?

Det är flera droger i craze.

Gober
2012-10-19, 21:41
Köp kreatin och sluta tvärt med med stim/koffein osv skulle jag säga... du kommer träna lika bra utan när du vant dig. Precis som att en rökare kommer må lika bra eller bättre när den väl har slutat :)

Kan dock få en att må riktigt dåligt med huvudvärk och extrem trötthet i början, men klarar man att lägga av helt och kan stå ut i en eller två veckor så är det klart bäst.


Jag hycklar ju lite nu då jag själv använder för mycket stim. Men jag tar 4 veckor off då och då. Bäst är ju att ha disciplin och bara köra det någon gång ibland när man är extra seg. Det är mitt löfte till mig själv nästa år.

Erikzor
2012-10-19, 21:58
Köp kreatin och sluta tvärt med med stim/koffein osv skulle jag säga... du kommer träna lika bra utan när du vant dig. Precis som att en rökare kommer må lika bra eller bättre när den väl har slutat :)

Låter som en bra plan! Kan det hända att ja till och med blir starkare med kreatinet än vad jag skulle bli med Crazet? Om man jämför? Det i sig skulle ge mig motivation till att sluta med craze o köra kreatin istället.

Tolkia
2012-10-19, 22:06
Också känslan av att man nästan håller på att somna i gymmet utan den är också något som blir en beroendefaktor.
Om det är så att du känner dig som om du håller på att somna i gymmet utan stimulantia och det inte är mest något som du intalar dig, så är det något fel på hur du tränar och lever i övrigt. En frisk människa blir visserligen mer uppskruvad av stimulantia, men kräver det inte för att orka belasta kroppen.

Erikzor
2012-10-19, 22:28
Om det är så att du känner dig som om du håller på att somna i gymmet utan stimulantia och det inte är mest något som du intalar dig, så är det något fel på hur du tränar och lever i övrigt. En frisk människa blir visserligen mer uppskruvad av stimulantia, men kräver det inte för att orka belasta kroppen.

Kan garantera att jag inte tränar fel, äter fel eller sover fel, det är kanske är själva latheten som sätter sig i spel genom att min kropp vänjt sig med att det är något som triggar igång kroppen och utan det blir det mentalt svårt och jobbigt att göra det.

Rasmus Carlsson
2012-10-20, 00:51
Låter som en bra plan! Kan det hända att ja till och med blir starkare med kreatinet än vad jag skulle bli med Crazet? Om man jämför? Det i sig skulle ge mig motivation till att sluta med craze o köra kreatin istället.

Ja det är möjligt, vet inte hur mycket du får i dig utav craze men då du dessutom inte tar det varje dag så får du antagligen inte tillräckligt för maximal effekt utav kreatinet.

Sen reagerar alla olika, men de flesta upplever styrke och uthållnings ökningar utav kreatin :)

LillisJ
2012-10-20, 01:09
Blev likadan av en PWO jag köpte, gick från 4 skopor till 1 skopa direkt och slutande sedan helt efter någon vecka, nu är jag 'återställd' och använder bara ZMA och vassle som tillskott... ZMA gör mej piggare på dagarna, så att jag inte gäspar i gymmet t.ex, kan vara värt att testa. ;)