handdator

Visa fullständig version : Börja med Rage?


flowster
2012-10-19, 15:50
Hej.

Funderar på att börja med Rage,inte för att jag vet jättemycket om det men läst lite och det verkar vara bra.

Just nu tar jag Kolozzeums kreatin 1-2 ggr om dagen (1 tsk) samt EAA före och efter träningen.

Vad jag nu undrar är exakt vad Rage är (rage x2)? Är det fullvärdigt kreatin som det jag tar nu eller visst innehåller det kreatin + annat?

Ska jag sluta ta kolozzeums vanliga kreatin eller? Sedan undrar jag även om Rage x2 binder vätska och sånt? Lite förtydligande där vore gött.

DJJOHANSSON
2012-10-19, 16:25
Tillverkaren av Rage X2 säger:

"Precis som sin föregångare har Fairings RageX2 en unik sammansättning som utmärker sig i jämförelse med andra produkter på marknaden. Genom hårt arbete och granskning av vetenskapliga studier har Fairing satt samman en ny mix av verksamma ämnen. Vi har valt att behålla det vinnande patenterade grundreceptet som vi har använt ända sedan första versionen av KCG och har till det tillsatt ett flertal potentiella ämnen i en väl avvägd mix. Rage X2 innehåller tre huvudgrupper av substanser som tillsammans verkar på 100-tals olika sätt i kroppen för att förbättra din prestationsförmåga.

Maximum Strength Matrix

Kreatin och β-alanin utgör grunden i Rage X2 och tillsammans har de synergistiska egenskaper. I Rage X2 har vi valt att blanda tre olika sorters kreatin för att erbjuda det bästa av varje. Kreatinets positiva effekt på muskeltillväxt och styrkeutveckling är sedan länge väl dokumenterat av både idrottare och forskare. Kreatin ökar muskelns energilager i form av kreatinfosfat vilket gör att du kan träna lite hårdare och bättre varje pass. Kreatin och β-alanin ökar även muskelns buffertkapacitet och förmåga att ta hand om sura H+ joner som frisätts vid hårt arbete. Denna neutraliseringsförmåga är väldigt viktigt för att kunna fortsätta prestera på en hög nivå. I studier har man även sett att kombinationen kreatin och β-alanin ger en större träningseffekt än att ta kreatin eller β-alanin var för sig.

Muscle Volumizing System Matrix

Rage x2 innehåller L-arginin, citrulin malat och β-alanin som är potenta stimulatorer av produktionen av kväveoxid (NO). En ökad mängd NO har en positiv effekt på din träning framförallt genom att öka blodflödet och transporten av näringsämnen och syre till den arbetande muskeln, vilket leder till en ökad återhämtning och muskeltillväxt. En annan viktig effekt är att NO effektiviserar energiomsättningen i kroppen vilket ger en minskad syreförbrukning under träning.

Nytt för Rage X2 är att den även innehåller inositiol som tillsammans med taurin ger en volymsökning av muskeln samt påverkar muskelsignaleringen vilket leder till en ökad kontraktionsförmåga.

Mental Focus Matrix

I de flesta idrotter ställs det stora krav på att kunna fatta snabba och korrekta beslut särskilt när det är som jobbigast. Därför har vi lagt ner ett stort arbete för att Rage X2 skall ge dig den bästa mentala skärpan under hela ditt pass. Rage X2 innehåller en mix av aktiva ämnen som stimulerar viktiga signalsubstanser i hjärnan som påverkar vår vakenhet och alerthet men som även verkar genom att blockera de trötthetssignaler som ökar vid träning. Genom att både stimulera din vakenhet och motverka trötthet kan Rage X2 hjälpa dig att hålla ett högre tempo och en bättre fokus genom din träning."

Källa: Fairing.se




Ta kreatin de dagar du inte tränar och PWO på träningsdagarna.