handdator

Visa fullständig version : Kost under tidiga morgonpass?


unknownx
2012-10-18, 21:52
Hej, Blandad kost och kosttillskott frågor

Har lite funderingar över mina tidiga träningspass.

T.ex, Är det bättre att äta frukost före eller efter tidig träning?
Man pratar ju om mkt mat efter träning men i dagsläget äter jag lite gröt och en macka när jag kommer hem efter passet.. Dumt? Svårt och få i mig annat så tidigt.

En vanlig dag:

Kl 8 - Vaknar, tar en proteindrink, piggnar till lite.
Kl 8.20 - Är på gymmet ca 1h
Kl 9.20 - Hemma, Tar en proteindrink, Tvingar i mig lite gröt och en macka, inte alls hungrig.

Jobbar sen 8h, och tyvärr blir lunchen rätt sen och inte så jätte stor heller.
När jag kommer hem tar ja ytterligare en proteindrink (istället för att ta en innan jag lägger mig) Är det dumt eller bra?
Anledningen är att mitt jobb går ut på tunga lyft och mycket gående hela dagen.

Hur gör ni när ni tränar tidigt på morgonen? :em:

rbn
2012-10-18, 22:11
Är en liten portion gröt, en macka och en liten lunch det enda du äter utöver en massa proteindrinkar? Det låter som en lagom rolig och bristande kosthållning. Lär dig äta riktig mat.

Mat innan morgonträning är väldigt individuellt. Om du nu har svårt att äta på morgonen och klarar av att prestera på gymmet ändå så är det inget fel med att göra som du gör sålänge du äter efteråt. Personligen äter jag alltid frukost för jag tycker att jag fungerar bäst då, medan andra föredrar att träna fastande eller med ett mindre pre-workout "mål". Kör på det du trivs bäst med.

davvvan
2012-10-18, 22:50
Tränar oftast 1-2 timmar efter uppstigning på 50 g malto och PWO. Funkar finfint, ev. att energin tryter när passet överstiger en timme.