handdator

Visa fullständig version : Bröstträning?


SeWs
2004-02-07, 18:59
Är det någon/några som skulle vilja läga upp några bra bröstpass åt mig, känner som om jag är lite väl svag i just bröst, har tränat mer nu på sista tiden och ifs blivit starkare men är ändå osäker på att jag gör rätt. Skulle även va bra om ni kunde berätta eller visa nån bild på hur man ska utföra övningarna, då jag är lite osäker på detta också. Tränar på nautilus, men de har de flesta grejerna, fast kanske inte bästa folket som tränar där, inte så många att lära sig av :(, ena insruktörn verkar iofs ganska bra men ändå, ska byta gym när kortet går ut tror jag..
Hmm just nu kör jag typ, bänkpress, cablecross, och hantelpress tror jag, kan ha glömt nåt.

SeWs
2004-02-07, 19:10
Ok, men det där säger mig inte så mycket, hur gör jag:confused:, bänk kan jag..

Sparrisen
2004-02-07, 19:10
Skippa cablecrossen och kör enbart flyes och pressar! Det andra tramset bygger inget... !

Kör typ:

Bänkpress
Sneda hantelpressar
Hantelflyes

That's it!

Och glöm inte att :eating:

Karl_alfred
2004-02-07, 19:10
Originally posted by SwedeForce

Kör typ:

Bänkpress
Sneda hantelpressar
Hantelflyes


:thumbup:

Metal_boy_
2004-02-07, 23:21
ägna dig åt tunga pressövningar...du bygger inget genom att ligga och flaxa med flyes o sånt skräp som inte aktiverar hela muskeln lägg då istället några extra set på en pressövning som garanterat bygger massa

Fartman
2004-02-08, 00:22
Originally posted by SwedeForce
Skippa cablecrossen och kör enbart flyes och pressar! Det andra tramset bygger inget... !

Kör typ:

Bänkpress
Sneda hantelpressar
Hantelflyes

That's it!

Och glöm inte att :eating:

kör nästan likadant, en annan övningsföljd för tillfället där jag börjar med lutande hantelpressar, och sen är flyesen lutande
tycker att det känns jävligt bra

Karl_alfred
2004-02-08, 00:27
Originally posted by Metal_boy_
ägna dig åt tunga pressövningar...du bygger inget genom att ligga och flaxa med flyes o sånt skräp som inte aktiverar hela muskeln lägg då istället några extra set på en pressövning som garanterat bygger massa

klart som fasen att flyes aktiverar hela muskeln.

Hnke
2004-02-08, 03:16
alla bröstövningar aktiverar hela muskeln ....:smokin:

Sparrisen
2004-02-08, 10:47
Originally posted by Fartman


kör nästan likadant, en annan övningsföljd för tillfället där jag börjar med lutande hantelpressar, och sen är flyesen lutande
tycker att det känns jävligt bra

Jo, jag brukar som regel köra sneda hantelflyes... så ofta att jag t.o.m glömda att sätta det på pränt...

:D

Majsan
2004-02-08, 11:41
förslag på bröstpass..

hantelpressar på lutande bänk
sittande bröstpress i maskin
flyes i kabelmaskin stående

detta funkar jättebra för mig.. vet icke hur det funkar för dig..
men som sagt ..bara å prova!! ;)

Shadow Warrior
2004-02-08, 11:57
Originally posted by SwedeForce


Jo, jag brukar som regel köra sneda hantelflyes... så ofta att jag t.o.m glömda att sätta det på pränt...

:D

Själv tycker jag lätt bakåtlutande flyes är en bättre övning eftersom bröstet då stretchas mer i förhållande till framsida axlar som jag tycker tar för mycket stryk i luppåtutande flyes.

/Shadow Warrior

SeWs
2004-02-08, 12:06
Känns som om jag kört rätt bra iaf :), glömde skriva in en grej jag körde(öhm nu är namnet borta igen doh). Måste nog bara öva in tekninkerna, fast det är ganska svårt själv:cryout: , så tips skulle verkligen uppskattas.

Karl_alfred
2004-02-08, 12:40
* Håll ett grepp något bredare än axelbrett så att armbågsleden bildar 90 grader när du är nere med stången vid bröstet

* Håll ut armbågarna efter sidorna

* sänk långsamt

* gör ett litet stop när stången nuddar bröstet

* håll tillbaka skuldrorna

* explodera upp vikten

http://www.darkworldgraphics.com/workout/c_benchpresst.jpg

Shadow Warrior
2004-02-08, 12:45
Originally posted by Karl_alfred
* Håll ett grepp något bredare än axelbrett så att armbågsleden bildar 90 grader när du är nere med stången vid bröstet

* Håll ut armbågarna efter sidorna

* sänk långsamt

* gör ett litet stop när stången nuddar bröstet

* håll tillbaka skuldrorna

* explodera upp vikten

http://www.darkworldgraphics.com/workout/c_benchpresst.jpg

Förtydligande utav det viktigaste: Hålla tillbaka axlarna genom att dra ihop skulderbladen och trapzen under hela utförandet, sträck alldrig fram axlarna, ha vikten på en sådan höjd så du kan lyfta fram den utan att sträcka på axlarna, bara armarna ska röra sej, tyngdpunkterna ska vara axlarna/trapsen, baken och fötterna (hela foten i golvet!)

/Shadow Warrior

Karl_alfred
2004-02-08, 12:55
Det är dock ganska omöjligt att inte i någon grad aktivera axlarna.

Genesis
2004-02-08, 13:07
Ingen som rekommenderar framåtlutande dips? Tycker det är en grymt skön övning för bröst. Kör den efter bänken och hantelpressarna.

Karl_alfred
2004-02-08, 14:38
själv får man ont i axlarna utav den.