handdator

Visa fullständig version : Domningar i arm och underarm, övre biceps


KalleTeodor
2012-10-18, 12:45
Körde rygg och biceps förra torsdagen och passet kändes bra. dagarna efter så hade jag ungefär som träningsverk som aldrig släppte och sedan fick jag istället domningar och stickningar/kolsyra i armen.

Det sitter i fortfarande och har vilat helt från överkropps träning ända tills igår då ja körde ett lätt press pass. körde på 60 procent av vikterna. Det gick bra när jag väl var uppvärmd. Jag är också öm i övre biceps där ådran går. På översidan av underarmen är det ömt också.

Ska testa köra rygg och biceps imorn, men vad kan de här vara?

Donkey Kong
2012-10-18, 14:22
Ren gissning - en nerv har blivit utdragen eller mycket lätt klämd?

KalleTeodor
2012-10-18, 15:10
Ren gissning - en nerv har blivit utdragen eller mycket lätt klämd?

mycket möjligt, körde något kortare rom i ez biceps curl maskin för jag upplevde jag fick bättre kontakt. det var det ja gjorde annorlunda och som kan ha gjort så. Vad ska jag göra åt saken? måste jag besöka naprapat? ska man vila? köra på lätt tills det släpper?

KalleTeodor
2012-10-19, 11:28
bump

i toppläget när jag kör biceps, eller smala latsdrag när jag drar mot mig, då känner jag av i övre biceps och nästan in i axeln. svårt att lokalisera smärtan. Kan biceps vara överansträngd? kör biceps väldigt lite. bara 5-6 set i veckan så :S

Donkey Kong
2012-10-19, 12:21
Hej!
Spånar lite mer, brasklappsvarning utfärdas... Kvacksalvare in action! :P

Det är som sagt bara en gissning, men stickning, domning och sockerdrickskänsla kan vara en nervpåverkan.
Frågan är ju vart vilken nerv och vart? Det borde dock förvärras mycket snabbt, eller gå till sig?

Men å andra sidan låt det ju nu mer som en skada på bicepsfästena/senor. Det måste man vara försiktig med, kan bli långt träningsuppehåll på det.

Eller en inflammation i biceps (har jag själv fått av bicepscurl i preacherbänk...). Detta borde gå bort på 7-10 dagar?

Vila kan ej vara fel, kika tillbaks i dagboken på vikter och reps, "backa bandet en bra bit", sen gillar jag magnesium och zinktillskott också .:)

Jag skulle lugna mig över helgen, vila och på måndag fundera igen hur läget är.


Hoppas nån med mer expertis kan se detta. :)