handdator

Visa fullständig version : Upplägg bänkpress vid rullande 3-split


wayney
2012-10-18, 12:03
Tja!

Har precis börjat köra en rullande 3 split (3-1-3) där upplägget ser ut som följande:

Pass 1: Bröst, axlar & triceps
Pass 2: Ben & mage
Pass 3: Rygg & biceps

Vill öka så mycket som möjligt i bänkpressen och undrar vilket upplägg som passar bäst för denna 3 split.

Ett alternativ skulle ju kunna vara att följa ex. stronglift på just bänkpressen eller har ni något bättre förslag?

Tacksam för svar!

pizzapie
2012-10-18, 14:50
Tja!

Har precis börjat köra en rullande 3 split (3-1-3) där upplägget ser ut som följande:

Pass 1: Bröst, axlar & triceps
Pass 2: Ben & mage
Pass 3: Rygg & biceps

Vill öka så mycket som möjligt i bänkpressen och undrar vilket upplägg som passar bäst för denna 3 split.

Ett alternativ skulle ju kunna vara att följa ex. stronglift på just bänkpressen eller har ni något bättre förslag?

Tacksam för svar!

Byt triceps mot biceps

wayney
2012-10-18, 17:23
Byt triceps mot biceps

Va ju inte riktigt det jag efterfrågade.

Någon annan som har tips hur jag ska lägga upp bänkpressen?

Pinoy
2012-10-18, 17:32
Vill du öka i bänk så kör efter en styrkelyftar-split och släng in kroppsbyggar-övningar efter huvudövningen.

z_bumbi
2012-10-18, 17:36
Det är omöjligt att ge några konkreta förslag om man inte ser hela programmet och det program du kör nu samt hur länge du har kört det.

wayney
2012-10-18, 17:43
Det är omöjligt att ge några konkreta förslag om man inte ser hela programmet och det program du kör nu samt hur länge du har kört det.

Kör denna split:

Bröst, axlar & triceps:
Bänkpress 5 set
Lutande bänk 3 set
militärpress 3 set
hantellyft sida 3 set
liggande tricepsextension 3 set
pushdowns 3 set

Ben & mage:
Benböj 5 set
marklyft 5 set
benspark 5 set
lårcurl 3 set
vadpress 4 set
crunches 5 set

Rygg & biceps:
rodd 5 set
latsdrag/chins 5 set
Bred kabelrodd 4 set
bicepscurls 3 set
hammercurls 3 set

Har precis börjat köra det.

Vad tycker du om upplägget för övrigt?

Robbmeister
2012-10-18, 17:47
Jag kör ett liknande schema och jag tycker mm2k funkar riktigt bra till det :)

wayney
2012-10-18, 17:48
Jag kör ett liknande schema och jag tycker mm2k funkar riktigt bra till det :)

Tack för tipset :)

MM2K såg riktigt intressant ut, nackdelen är dock att jag nästan alltid gymmar själv och har ingen möjlighet till passning som ju är ett måste i detta schema.

Något annat tips där man inte behöver passning?

Robbmeister
2012-10-18, 18:02
Tack för tipset :)

MM2K såg riktigt intressant ut, nackdelen är dock att jag nästan alltid gymmar själv och har ingen möjlighet till passning som ju är ett måste i detta schema.

Något annat tips där man inte behöver passning?

Aha då kanske det blir lite besvärligt med failtest och negativa reps ;) Men är det inte bara att fråga någon på gymmet om passning?

wayney
2012-10-18, 18:11
Aha då kanske det blir lite besvärligt med failtest och negativa reps ;) Men är det inte bara att fråga någon på gymmet om passning?

Jo det kan man ju göra i och för sig, kanske testar detta ändå :)