handdator

Visa fullständig version : Super Gainer


b1gdude
2012-10-17, 20:52
Tja, jag är ute efter en ny gainer och undrar om någon provat "MASS Nutrition Super Gainer"? Hur står sig denna mot tex GG´s gainer-pro?

drakfelt
2012-10-17, 22:15
Tja, jag är ute efter en ny gainer och undrar om någon provat "MASS Nutrition Super Gainer"? Hur står sig denna mot tex GG´s gainer-pro?

Nu skriver jag på frihand utan att läsa innehållsförteckningen, men gainer är alltid gainer - i min erfarenhet. Det vill säga protein (oftast/alltid vassle) samt en snabb kolhydratkälla (oftast/alltid maltodextrin). Har du svårt att få i dig tillräckligt med energi kan en gainer vara ett alternativ. Har dock svårt att se den egentliga poängen med det då det finns bättre saker att stoppa i sig.

drakfelt
2012-10-17, 22:19
Läste innehållsförteckningen lite snabbt.

MASS är något dyrare och har något mindre protein/100g.
Står inte vilka av aminosyrorna den är rik på, bara att den har "Höga halter av BCAA & L-Glutamin " vilket kan innebära lite vad som helst.

Vad jag vill säga är, hugget som stucket - köp billigast/godast smak.

King Grub
2012-10-17, 22:27
Står inte vilka av aminosyrorna den är rik på,

Jo, det står vassleprotein. Vassleprotein har en viss aminosyreprofil, helt enkelt. Annars är det inte vassleprotein.

drakfelt
2012-10-18, 00:11
Jo, det står vassleprotein. Vassleprotein har en viss aminosyreprofil, helt enkelt. Annars är det inte vassleprotein.

Man lär sig något nytt varje dag :)

b1gdude
2012-10-18, 00:33
Tack för era svar.

Någon som vet hur smaken är på Mass Super Gainer?

Morty
2012-10-18, 09:44
Smaken är det viktigaste imo. Jag har nån som smakar cookies and cream, tillsätter extra kakao vilket gör att den blir sinnes god.

Batista
2012-10-18, 15:45
Tack för era svar.

Någon som vet hur smaken är på Mass Super Gainer?

Hallon smaken smakade skit så köp den inte. Prova banan elr något annat