handdator

Visa fullständig version : Tråden för oss som hatar eller stör oss på saker


IronBug
2012-10-17, 18:29
Inga personangrepp!

http://linda.teambodyscience.se/files/2012/03/Celsius-dryck.png

Seriöst? 20kr för en burk skit? Köpte två burkar (cola och persiko/mango) för att nå upp till fraktfritt vid senaste tillskott-beställningen. Betalar folk verkligen överpris för illusionen att Celsius bränner några väsentliga mängder? Jävla skräp. Smakade röfv.

http://3.bp.blogspot.com/-caMs632wC1I/T4_srxduB1I/AAAAAAAAFOQ/AdizXHhFP30/s400/rumpaaah.jpg

ALLA JÄVLA TJEJER PÅ GYMET. Små, stora, feta, smala, gamla som unga. Vad är ert problem?

--------------

Vad stör du dig på?

peachpassion
2012-10-17, 18:30
Stör du dig på oss tjejer på gymet?

Fuark
2012-10-17, 18:31
dom "tightsen", eller vad man ska kalla det, är ju underbara! :d

vad stör jag mig på? ehh... hm.... getingar!

IronBug
2012-10-17, 18:33
Stör du dig på oss tjejer på gymet?

Nej. Jag stör mig på "er" "brist" på "variation". Eller är ovanstående byxor de enda som säljs för honor som tränar?

Tricklew
2012-10-17, 18:35
Eller är ovanstående byxor de enda som säljs för honor som tränar?

Det borde vara det.

mangemani
2012-10-17, 18:35
folk som inte kan sköta sitt och folk som inte fattar att det finns folk som enbart är på gymmet för att träna, inte vara social och blir sen upprörda över detta.

peachpassion
2012-10-17, 18:36
Jag brukar träna i fotbollsshorts. De tycker väl att de tightsen är bekväma och snygga, har inte prövat de själv!

IronBug
2012-10-17, 18:37
http://cdn.publishme.se/cdn/3/1514745/images/2009/123-sparv_60487062.jpg

Nej. Jag stör mig inte på sparvar, men jag hittade ingen bra bild på discobygge.

spoon
2012-10-17, 18:44
Folk som irriterar sig på småsaker som man inte kan göra något åt och till varje pris måste dela med sig detta på internet. Det stör mig.

awesomooo
2012-10-17, 18:45
Folk som inte förstår att exempelvis en Mazda MX-5 inte är samma sak som en Ferrari.

LeBron
2012-10-17, 18:49
Haha va? Stör du dig seriöst på att tjejer har tights på gymmet? Kunde ju varit värre om det var killar :D

hhhenke
2012-10-17, 18:50
http://cdn.publishme.se/cdn/8-2/587613/images/2009/275581226001892rg7_21137560_38330928.jpg

BlötSnö
2012-10-17, 18:51
Folk som inte förstår att exempelvis en Mazda MX-5 inte är samma sak som en Ferrari.

Det är det visst! Jag får inte plats i någon av dem...

zeusden1
2012-10-17, 18:56
Jag stör mig på folk som inte vet hur man använder sådana där mjuka öronproppar. Ser titt som tätt folk som har öronpropparna för långt ut. Nu menar jag inte att öronproppen inte fyller sitt syfte då, men att den önskade effekten av själva ljuddämpningen nästintill uteblir!

Tricklew
2012-10-17, 18:57
Jag stör mig på folk som inte vet hur man använder sådana där mjuka öronproppar. Ser titt som tätt folk som har öronpropparna för långt ut. Nu menar jag inte att öronproppen inte fyller sitt syfte då, men att den önskade effekten av själva ljuddämpningen nästintill uteblir!

Kan inte använda sådana öronproppar, så sjukt obehagligt att stoppa in något så långt i öronen.

Fredszky
2012-10-17, 18:57
jag stör mig på de flesta religioner och dess följeslagare.

zeusden1
2012-10-17, 19:08
Kan inte använda sådana öronproppar, så sjukt obehagligt att stoppa in något så långt i öronen.

Så om du skulle bli tvingad att använda sådana öronproppar så skulle du ha dom långt utstickande? I så fall stör jag mig på sådana som du :d

Robbmeister
2012-10-17, 19:09
Jag stör mig på att folk i allmänhet ska uttala sig om saker dom helt enkelt inte kan själv. Det gäller både träning och i vardagliga livet.

Och jag stör mig på folk som måste använda hälften av deras träningpass till att hitta perfekta vinklar och ljus för att ta instagrambilder. Helst med taggarna #fucklagom #aldrigvila.

Sheogorath
2012-10-17, 19:10
Jag stör mig på något som stört män sedan urminnes tider: honor som surar och inte vill berätta varför eftersom det borde vi minsann förstå och gör vi inte det kan vi gott "ha det".

DET stör mig. För. Helvete.

peachpassion
2012-10-17, 19:12
Jag stör mig på något som stört män sedan urminnes tider: honor som surar och inte vill berätta varför eftersom det borde vi minsann förstå och gör vi inte det kan vi gott "ha det".

DET stör mig. För. Helvete.

Sluta göra fel/säga dumma saker så har du inte det problemet.


....



:)

hahavaffan
2012-10-17, 19:15
Det borde vara det.:D Amen!


Jag stör mig på grispriserna på laktosfria produkter. När jag jobbade på ICA kostade en liter mjölk sju spänn. Punkt. Idag när man handlar sig en liter mjölk snackar vi 17-18kr per litern i laktosfri variant. Och i förra veckan såg jag laktosfri OCH ekologisk, för den nätta summan 24:90kr/litern. WTF. Ska skaffa en egen kossa så fort jag skaffat mig ett hus.

LeBron
2012-10-17, 19:17
Jag stör mig på att folk i allmänhet ska uttala sig om saker dom helt enkelt inte kan själv. Det gäller både träning och i vardagliga livet.

Och jag stör mig på folk som måste använda hälften av deras träningpass till att hitta perfekta vinklar och ljus för att ta instagrambilder. Helst med taggarna #fucklagom #aldrigvila.

hahaha! Denna bjöd på ett gott skratt! Gymträning är så jävla hardcore!!!

tobbo
2012-10-17, 19:19
Jag stör mig på folk som inte vet hur man använder sådana där mjuka öronproppar. Ser titt som tätt folk som har öronpropparna för långt ut. Nu menar jag inte att öronproppen inte fyller sitt syfte då, men att den önskade effekten av själva ljuddämpningen nästintill uteblir!

You're doing it wrong.

http://cdn.head-fi.org/e/e0/e009590d_d451da149a.jpeg

http://cdn.head-fi.org/c/c2/1000x500px-LL-c2851637_chinaflanges.JPG

Beelz
2012-10-17, 19:23
Jag hatar vuxenvärlden, den är vidrig, falsk, och allmänt kukig..

peachpassion
2012-10-17, 19:25
Jag hatar vuxenvärlden, den är vidrig, falsk, och allmänt kukig..

En såpass bra dag?

IronBug
2012-10-17, 19:35
Jag stör mig på att folk i allmänhet ska uttala sig om saker dom helt enkelt inte kan själv. Det gäller både träning och i vardagliga livet.

Och jag stör mig på folk som måste använda hälften av deras träningpass till att hitta perfekta vinklar och ljus för att ta instagrambilder. Helst med taggarna #fucklagom #aldrigvila.

Det senaste är Icaniwill. *spy*

mangemani
2012-10-17, 19:36
Jag stör mig på något som stört män sedan urminnes tider: honor som surar och inte vill berätta varför eftersom det borde vi minsann förstå och gör vi inte det kan vi gott "ha det".

DET stör mig. För. Helvete.

man frågar 1 gång(om det nu finns någon poäng att bry sig i över huvud taget), får man inget svar så iggar man sur puppan tills hon kommer på bättre tankar och berättar.
problem solved

zeusden1
2012-10-17, 19:41
You're doing it wrong.

http://cdn.head-fi.org/e/e0/e009590d_d451da149a.jpeg

http://cdn.head-fi.org/c/c2/1000x500px-LL-c2851637_chinaflanges.JPG

Pluggar faktiskt bättre utan öronproppar så man hör omgivningen cofffee

hhhenke
2012-10-17, 19:47
Pluggar faktiskt bättre utan öronproppar så man hör omgivningen cofffee

Hädelse!

Sheogorath
2012-10-17, 19:50
man frågar 1 gång(om det nu finns någon poäng att bry sig i över huvud taget), får man inget svar så iggar man sur puppan tills hon kommer på bättre tankar och berättar.
problem solved

Såklart. Men det är så jävla irriterande och tröttande med sådana sociala spel. *gah!*

Otur
2012-10-17, 19:56
Stör mig på folk som försöker vara så förbannat märkvärdiga på gymmet. Killar i 19-25 år. Som har börjat bygga lite massa. En stor majoritet av dessa ska alltid se så dryga ut.
Och typ "se ner" på ens träningsmetod. Som att deras sätt är det enda rätta.

Visst är man ofta inne i sin egen värld när man tränar och är grymt fokuserad.

Man får generalisera =)

Beelz
2012-10-17, 19:59
En såpass bra dag?

Nja en observation jag har gjort sen jag kom ut i arbetslivet :)

Tyrwing
2012-10-17, 20:04
Stör mig på att det inte finns några nya projekt i närheten, så i november ska man antingen pendla 2h med bil till jobbet, enkel resa, eller sova över i veckorna. HEJ DÅ SOCIALT LIV OCH TRÄNING.
Leva för jobbet, mitt ute i en håla, som "lärling" när man knappt för utföra en enda arbetsuppgift, i ett par månader.
Tar jag inte självmord så vet jag inte vad...

IronBug
2012-10-17, 20:10
Stör mig på att det inte finns några nya projekt i närheten, så i november ska man antingen pendla 2h med bil till jobbet, enkel resa, eller sova över i veckorna. HEJ DÅ SOCIALT LIV OCH TRÄNING.
Leva för jobbet, mitt ute i en håla, som "lärling" när man knappt för utföra en enda arbetsuppgift, i ett par månader.
Tar jag inte självmord så vet jag inte vad...

Om du planerar begå självmord och har en lägenhet i kalmar, ge mig lägenheten först. Annars stör jag mig på dig. Tack.

Wipflash
2012-10-17, 20:39
att det ska vara så jävla svårt att få kompetent hjälp vid idrottsskador..

BlötSnö
2012-10-17, 20:40
Jag stör mig på svenskar som pratar engelska med andra svenskar.
Speciellt i träningssammanhang.
"You're crazy, man. That shit is whack"
"Come one, just 2 more. Press that fucking thing"
"Fuck yeah, you're awesome man".

Som plockat ur en tonårsrulle från 'merica.

LizaK
2012-10-17, 20:41
Trångsinta trista människor. Det är Highway 0 som gäller. All the way. Kryllar av avfarter, men de ser dem inte för de är så jävla uppe i deras egna lilla värld. Ofta slutar dessa människor som fångar i en rondell någon gång i livet. Och då det händer skulle det förresten inte förvåna mig om de körde rakt in i den på en gång..

peachpassion
2012-10-17, 20:49
Trångsinta trista människor. Det är Highway 0 som gäller. All the way. Kryllar av avfarter, men de ser dem inte för de är så jävla uppe i deras egna lilla värld. Ofta slutar dessa människor som fångar i en rondell någon gång i livet. Och då det händer skulle det förresten inte förvåna mig om de körde rakt in i den på en gång..

Är du en människa med ett öppet sinne LizaK?

NNIF
2012-10-17, 20:50
jag stör mig på:

1) Folk som låter sina katter bajsa med mera i trapphuset

2) Folk som sätter upp lappar om diverse klagomål

Eller hur zeusden1 ? ;-)

Captainwide
2012-10-17, 20:59
Stör mig på att Kolozzeum ska vara så jävla mycket intressantare än mina samhällsuppsatser. Fy fan säger jag bara.

Krampus
2012-10-17, 20:59
Haha Ironbög jag älskar dig! Här finns det massor med lööv! Jag älskar hela tråden. Finns inget hat här. Lööv, lööv, lööv!

Spartansk
2012-10-17, 20:59
Jag stör mig på den här tråden. Mest för att jag inte kan hitta på ett intressantare inlägg än det här, vilket stör mig.

Gober
2012-10-17, 21:02
Trångsinta trista människor. Det är Highway 0 som gäller. All the way. Kryllar av avfarter, men de ser dem inte för de är så jävla uppe i deras egna lilla värld. Ofta slutar dessa människor som fångar i en rondell någon gång i livet. Och då det händer skulle det förresten inte förvåna mig om de körde rakt in i den på en gång..

Är du en människa med ett öppet sinne LizaK?

Dessa två inlägg finner jag mycket roliga :d

BelowAverage
2012-10-17, 21:03
http://cdn.publishme.se/cdn/3/1514745/images/2009/123-sparv_60487062.jpg

Nej. Jag stör mig inte på sparvar, men jag hittade ingen bra bild på discobygge.

:d

OnT: stör mig på att jeans aldrig sitter rätt.
Och att man blir fet om man överäter arraksbollar.

Exdiaq
2012-10-17, 21:06
Ehm, ja inte stör jag mig på tjejers användande av tights i alla fall! Å andra sidan tränar varken feta eller flat-ass-tjejer där jag tränar heller.

zeusden1
2012-10-17, 21:08
jag stör mig på:

1) Folk som låter sina katter bajsa med mera i trapphuset

2) Folk som sätter upp lappar om diverse klagomål

Eller hur zeusden1 ? ;-)

Ha! Ettan är ju sann, men två? ;)

Spartansk
2012-10-17, 21:10
Jag stör mig på folk som har icke-konstruktivt klagande som ett grundläggande sätt att konversera på. Till exempel på rasten på jobbet, då folk ofta inleder med att gnälla över hur jobbigt jobbet för närvarande är. Det är inte gulligt, även om det är sagt med glimten i ögat.

NNIF
2012-10-17, 21:19
Ha! Ettan är ju sann, men två? ;)

Sen stör jag mig på folk som slänger skräp på golvet i trapphuset!

willtjam
2012-10-17, 21:20
Folk som plockar upp sin hunds skit på gatan, och lämnar skitpåsen på samma ställe. Wtf!? Att trampa på skit är exakt samma sak som att trampa på en påse skit: man trampar på skit!

LizaK
2012-10-17, 22:58
Är du en människa med ett öppet sinne LizaK?

Ja, jag är lite av en åsiktstaliban. Men om någon motbevisar mig blir det vit flagg.
Önskar att jag vore mer openminded, men det är svårt när man har ett begränsat intresse för människor i allmänhet *shrugs*..

Oxe
2012-10-18, 00:10
tävlingsformen bikini... visst tjejerna är jättesöta men tävlingsformen, det är en vanligt tjej mer eller mindre med sillisar som bantar 5kg och står och putar med rumpa bröst och läppar...

Det är som att titta på strippor light och man får inte ens se tuttarna, sen att detta är en accepterad form av tävling ifbb och kommer väl säkert pådryvlas skkf för eller senare.

Kroppskultur är inte modelljakt

C.E.J.
2012-10-18, 00:39
Ska skaffa en egen kossa så fort jag skaffat mig ett hus.

För att sedan mjölka kossan på mjölk som det är laktos i? Då vore det nog enklare att köpa vanlig mjölk.


Jag hatar folk som ska framställa sig som att de inte stör sig på sånt de inte kan göra något åt - vem försöker ni lura? Sedan att man inte ska ödsla någon energi på skitsaker är en annan femma.

muddler
2012-10-18, 00:59
Crossfit
Hurtighet
Tights på män

Rahf
2012-10-18, 01:57
Jag stör mig på svenskar som pratar engelska med andra svenskar.
Speciellt i träningssammanhang.
"You're crazy, man. That shit is whack"
"Come one, just 2 more. Press that fucking thing"
"Fuck yeah, you're awesome man".

Som plockat ur en tonårsrulle från 'merica.

Lägg till svenskar som frekvent slänger in engelska ord eller meningar i deras dagliga tal, trots att det finns en klar motsvarighet i svenska vokabulären.

Ado2000
2012-10-18, 07:04
Jag stör mig på folk som inte vet hur man använder sådana där mjuka öronproppar. Ser titt som tätt folk som har öronpropparna för långt ut. Nu menar jag inte att öronproppen inte fyller sitt syfte då, men att den önskade effekten av själva ljuddämpningen nästintill uteblir!


jag tror inte att det är många som vet att man måste dra i örat lite bakåt för å kunna sätta in dom långt in, fick lära mig det i lumpen hade aldrig klurat ut det själv annars

312
2012-10-18, 08:01
Jag stör mig på något som stört män sedan urminnes tider: honor som surar och inte vill berätta varför eftersom det borde vi minsann förstå och gör vi inte det kan vi gott "ha det".

DET stör mig. För. Helvete.

Kan inte mer än hålla med mig, så töntigt.

En annan sak jag stör mig är folk här på Kolozzeum som använder Twittertaggar i sina inlägg, vad fan? #KUGGAUPP! #awesome #tungböj #protein

Sluta för i helvete.

EDIT: HAHAHA, såg precis "#motiverande #brakille #kaxig"..

vicarious
2012-10-18, 08:05
Seriöst? 20kr för en burk skit? Köpte två burkar (cola och persiko/mango) för att nå upp till fraktfritt vid senaste tillskott-beställningen. Betalar folk verkligen överpris för illusionen att Celsius bränner några väsentliga mängder? Jävla skräp. Smakade röfv.


Celsius är något av en inne-grej i fitnessvärlden just nu. Och det är ju väldans viktigt att vara inne. Det viktigaste av allt är att antingen skriva på FB när man dricker/ska dricka drycken eller posta en bild på Instagram!

ARMSTARK
2012-10-18, 08:10
Folk som inte kan köra bil! Det verkar precis som om alla som kom ut från mentalsjukhusen när de stängdes gick ut och satte sig i var sin bil!

aijou
2012-10-18, 08:37
Autodesk.

Mer specifikt Autodesk Maya.

Det kan driva den mest harmoniska själ till vansinne.

Tap3worm
2012-10-18, 08:37
Stör mig på folk som försöker vara så förbannat märkvärdiga på gymmet. Killar i 19-25 år. Som har börjat bygga lite massa. En stor majoritet av dessa ska alltid se så dryga ut.
Och typ "se ner" på ens träningsmetod. Som att deras sätt är det enda rätta.

Visst är man ofta inne i sin egen värld när man tränar och är grymt fokuserad.

Man får generalisera =)

Haha! Ser framför mig hur jag står på gymmet och kör järnet, medans någon säkert står bredvid och tycker jag ser galen/dryg ut! ;-)
Med andra ord; jag kan nog vara en av dem som är så pass inne i sin träning att jag inte tänker på vad som händer runt om eller hur jag ser ut! :-)




OT
Jag stör mig som satan på folk som har fötterna på sätena (på bussar, tåg, tunnelbana etc). Självklar oftast yngre människor, men även äldre?! Kom igen nu, lite vett och etikett!

Va på väg hem med en polare en gång när han drar upp foten på säter. Skällde ut han ordentligt. Blev rätt dålig stämning resten av resan.. ;-)
(Fan. Låter redan som en bitter gubbe med dålig pension och inge ligga på allt för länge... Hur ska det bli när man är pensionär på riktigt...)

Osten80
2012-10-18, 09:01
Lägg till svenskar som frekvent slänger in engelska ord eller meningar i deras dagliga tal, trots att det finns en klar motsvarighet i svenska vokabulären.

Det där är något jag stör mig otroligt mycket på. Du har lite tur som inte bor här och tvingas lyssna på det där hela jävla tiden, för det har verkligen blivit helt vansinnigt under de senaste åren.
Förutom att bedrövelsen är fullt utbredd i vart och varannat inlägg till exempel här på kolo, går det inte att slå på tv:n, radion eller lyssna på folk på stan utan att luften är full och förpestad av dessa kretiner till "människor"
Det är numera så gott som fullt legitimt för en vuxen människa att prata som en 14-årig bloggerska alternativt någon reklammakar-fjant, med uttryck som enable:a, make:a sense, provide:a, eller att börja meningen på svenska för att avsluta med något "fyndigt" på engelska.
Det finns nog ingenting i dagsläget som får mig att snabbare döma ut en person som en komplett idiot som det här beteendet. Det är som att lyssna på ett barn eller en förståndshandikappad som ännu inte lärt sig eller någonsin kommer få förmågan att uttrycka sig.
Måtte det bara få ett slut, för det är ta mig fan olidligt att behöva lyssna och se på.

Rahf
2012-10-18, 09:04
Alla svenskar jag träffar här, och det är många, pratar på detta sätt.

Osten80
2012-10-18, 09:06
Alla svenskar jag träffar här, och det är många, pratar på detta sätt.

Jag beklagar.

Yes
2012-10-18, 09:18
Låter helt keff, maddafakkers!

Osten80
2012-10-18, 09:22
Låter helt keff, maddafakkers!

Oväntat. :d

Morty
2012-10-18, 09:26
Stör mig som fan på vädret. Är det så mycket begärt att få blå himmel och inte så mycket vind? Torra vägar och skön luft? Tydligen. Det ska vara misär.

Stör mig också på de som ska police'a hur andra klär sig, tränar, etc. Deras business förfan. Om de håller på att skada sig så kan man ju säga det men om de vill köra bicepscurl 30x30 5 dar i veckan, låt dom. Deras val.

Piranha
2012-10-18, 09:28
Jag stör mig på folk. fast det är något av en hoppy också.

Folk i mobilen.
Folk som går långsamt.
Folk som står ivägen.
Folk som på ena eller andra sättet hindrar min framfart från punkt a-b borde kastas i ån.

Morty
2012-10-18, 09:34
Word, Piranha. De som bara stannar på gåbandet på Fridhemsplan: SLUTA OMEDELBART!

Också: Folk som står till vänster på rulltrappan. Vissa saker liksom.

Stör mig även på SL. (skräll)

Kebab-Arne
2012-10-18, 09:35
Stör mig mycket på följande två saker just nu:

Folk som bara handlar en vara på ica. Inga problem, men lägg för i helvete upp skiten på bandet. För börjar jag lägga upp mina saker tror kassörskan att mina grejer tillhör personen framför och börjar scanna dessa. Så jag ska stå där och se dum ut utan att lägga upp varorna och när jag istället skulle kunna lägga upp dem i lugn ordning om människan bara la sin sak på bandet och en "pinne".

I Bad Company 2 kan sjukvårdare väcka en till liv när man dött. Men oftast slutar det bara med att man dör en sekund senare för fienden/-erna är kvar i området och oftast måste man ladda om vapnet. Klart man dör direkt då, förstår inte hur de klarar av att väcka mig till liv utan fieden skjutar dem. Men tror det är en konspiration mot mig så att de som skjuter mig igen ska få mer poäng.

Yes
2012-10-18, 09:49
Jag stör mig på folk. fast det är något av en hoppy också.

Folk i mobilen.
Folk som går långsamt.
Folk som står ivägen.
Folk som på ena eller andra sättet hindrar min framfart från punkt a-b borde kastas i ån.
Relaterat problem: Folk med dessa förbannade rullväskor som ska vara ivägen överallt.

Duran
2012-10-18, 10:11
Reklam.
Folk som plockar pommes från ens bricka utan att fråga. Det fanns en anledning till att jag gjorde en grej av att tvätta händerna först och det var inte för att få dina centrumfingrar i min mat!
Att ost inte kommer i en återförslutningsbar förpackning, ska man äta hela klossen till middag eller?

Gober
2012-10-18, 11:40
Jag stör mig på folk. fast det är något av en hoppy också.

Folk i mobilen.
Folk som går långsamt.
Folk som står ivägen.
Folk som på ena eller andra sättet hindrar min framfart från punkt a-b borde kastas i ån.

Typisk Stockholmare med andra ord ;-)











Håller dock med, särskilt i rulltrappan till tågen eller på flygplatsen.

Menigar
2012-10-18, 12:15
Att 7 Eleven har goda kakor(American Chocolate Chip) som heter kort och gott Cookies. Så när man ska köpa behöver man säga "En Cookie, tack". Retar mig nåt enormt.

Brukar lösa det med att peka och säga "två stycken såna tack"

C.E.J.
2012-10-18, 12:43
Alla svenskar jag träffar här, och det är många, pratar på detta sätt.

Fast det är väl inte så konstigt att svenskar som bor i ett engelsktalande, eller för den delen icke svensktalande land, börjar använda mer och mer av det främmande språket?

Succes
2012-10-18, 12:57
Jag stör mig som fan på småtjejer, gamla käringar och taniga 14åriga innebandyspelare som MÅSTE träna samtidigt när jag ska träna. De ska ta plats, göra idiotövningar, göra hundra set i bänkpressen på 40% 1rm för att de är svaga idioter.

EGENTLIGEN är jag en trevlig, förstående och ödmjuk kille som vet att alla varit nybörjare men just när jag tränar och blivit störd i mitt tredje sett för att en räka på 45hekto bara MÅSTE köra sitt tolfte set sidolyft med BAJSutförande rätt framför mitt ansikte där jag kör något annat retar mig så in i helvete just då eller när tuttlisa på 89kg fördelat på 152cm bara MÅSTE köra halva bicepcurl på gymmets ENDA böjrack. Sen har ju rövaftonbajsbladet skrivit att DU MÅSTE KÖRA 12 miljoner set. Hon kunde lika gärna kört utfall hemma och promenerat och givetvis fått bättre resultat (förutsätter att hon vill gå ner i vikt).

al3ks
2012-10-18, 13:01
Jag stör mig på svenskar som pratar engelska med andra svenskar.
Speciellt i träningssammanhang.
"You're crazy, man. That shit is whack"
"Come one, just 2 more. Press that fucking thing"
"Fuck yeah, you're awesome man".

Som plockat ur en tonårsrulle från 'merica.

HAHA say wat?! Vart fan tränar du?

Jag stör mig som fan på småtjejer, gamla käringar och taniga 14åriga innebandyspelare som MÅSTE träna samtidigt när jag ska träna. De ska ta plats, göra idiotövningar, göra hundra set i bänkpressen på 40% 1rm för att de är svaga idioter.

EGENTLIGEN är jag en trevlig, förstående och ödmjuk kille som vet att alla varit nybörjare men just när jag tränar och blivit störd i mitt tredje sett för att en räka på 45hekto bara MÅSTE köra sitt tolfte set sidolyft med BAJSutförande rätt framför mitt ansikte där jag kör något annat retar mig så in i helvete just då eller när tuttlisa på 89kg fördelat på 152cm bara MÅSTE köra halva bicepcurl på gymmets ENDA böjrack. Sen har ju rövaftonbajsbladet skrivit att DU MÅSTE KÖRA 12 miljoner set. Hon kunde lika gärna kört utfall hemma och promenerat och givetvis fått bättre resultat (förutsätter att hon vill gå ner i vikt).

Känner igen de där asså.. Ville skjuta en kille som prompt skulle stå o curla 30kg i böjracket..........

Mantus
2012-10-18, 13:08
Relaterat problem: Folk med dessa förbannade rullväskor som ska vara ivägen överallt.

Jag börjar ladda redan nu för att nå upp till ett riktigt brännande hat mot SJ till dess att jag börjar pendla till Stockholm i november.

Snön och kylan får sig en känga i förtid de också.

Just nu hatar jag dock hjärnslöa byggare som inte kan göra en krypgrund utan gör en åla-grund med en höjd på 30 cm istället. Vaknade upp inatt med mardrömmar om att jag satt fast under den jävla barracken vi håller på att plasta grunden på.

frogmachine
2012-10-18, 13:24
Alla svenskar jag träffar här, och det är många, pratar på detta sätt.

Det blir lätt så när vi har ett värdelöst språk, amirite justin?

ChuckTesta
2012-10-18, 13:41
Jag brukar träna i fotbollsshorts. De tycker väl att de tightsen är bekväma och snygga, har inte prövat de själv!

"Bekväma och snygga" är ni tjejer på gymmet för att träna eller för att ha snygga byxor på er? Vem fan bryr sig om byxorna man tränar i är snygga?

peachpassion
2012-10-18, 13:45
"Bekväma och snygga" är ni tjejer på gymmet för att träna eller för att ha snygga byxor på er? Vem fan bryr sig om byxorna man tränar i är snygga?

Det är väl ändå ingen motsättning i sig.

Duran
2012-10-18, 13:45
"Bekväma och snygga" är ni tjejer på gymmet för att träna eller för att ha snygga byxor på er? Vem fan bryr sig om byxorna man tränar i är snygga?

Om man ska köpa brallor kan man väl lika gärna köpa ett par man tycker är bekväma och snygga? Varför köpa fula brallor med flit?

Holmeros
2012-10-18, 13:46
Stör mig fruktansvärt mycket på att jag redan använt all datatrafik på telefonen för denna månaden. Inte fan tänker jag betala för mer. Helvete.

ChuckTesta
2012-10-18, 14:08
Det är väl ändå ingen motsättning i sig.

Nej men att träningskläderna är snygga är viktigare än själva aktiviteten verkar det som. Det stör mig.

Om man ska köpa brallor kan man väl lika gärna köpa ett par man tycker är bekväma och snygga? Varför köpa fula brallor med flit?

Ingen normal människa går väl medvetet och letar efter fula byxor att ha på sig, men varför är det så viktigt att ha snygga träningskläder? Jag kan gå in i en affär och hitta träningskläder på 14 sekunder.

peachpassion
2012-10-18, 14:14
Nej men att träningskläderna är snygga är viktigare än själva aktiviteten verkar det som. Det stör mig.



Ingen normal människa går väl medvetet och letar efter fula byxor att ha på sig, men varför är det så viktigt att ha snygga träningskläder? Jag kan gå in i en affär och hitta träningskläder på 14 sekunder.

För vissa är det viktigt inte för andra. Man kan applicera samma tänkande till allt, inte bara träning. Jag tror inte att det är viktigare än aktiviteten men många vet inte vad som är effektiv och bra träning för att uppnå sitt mål men de allra flesta vet om de tycker att de ser snygga ut. De allra flesta tränar även för att bli/hålla sig snygga.

ChuckTesta
2012-10-18, 14:28
För vissa är det viktigt inte för andra. Man kan applicera samma tänkande till allt, inte bara träning. Jag tror inte att det är viktigare än aktiviteten men många vet inte vad som är effektiv och bra träning för att uppnå sitt mål men de allra flesta vet om de tycker att de ser snygga ut. De allra flesta tränar även för att bli/hålla sig snygga.

Vilka situationer kan man applicera samma tänkande till?

Det är själva grejen "jag måste va snygg på gymmet" som stör mig. Jag tror att typ 90% av alla tjejer som tränar tänker mer på hur snygga dom är i just dom kläderna än om deras träningsschema är bra uppbyggt med bra övningar, utförande, kontakt osv osv osv.

WHITEFOLKS
2012-10-18, 14:31
90% av tjejerna kanske tänker på sina kläder och för killarna är motsvarande 90% som tänker på kosttillskott. Problem?

Duran
2012-10-18, 14:38
Vilka situationer kan man applicera samma tänkande till?

Det är själva grejen "jag måste va snygg på gymmet" som stör mig. Jag tror att typ 90% av alla tjejer som tränar tänker mer på hur snygga dom är i just dom kläderna än om deras träningsschema är bra uppbyggt med bra övningar, utförande, kontakt osv osv osv.

Vad baserar du det på? Bland de kvinnor jag känner som tränar är de allra flesta genuint intresserade av den sortens träning de utför. Och har mer än 14 sekunder på sig att köpa byxor.

IronBug
2012-10-18, 14:44
Vilka situationer kan man applicera samma tänkande till?

Det är själva grejen "jag måste va snygg på gymmet" som stör mig. Jag tror att typ 90% av alla tjejer som tränar tänker mer på hur snygga dom är i just dom kläderna än om deras träningsschema är bra uppbyggt med bra övningar, utförande, kontakt osv osv osv.

Du har förstått halva min poäng. Resten av halvan kommer i att jag är på gymet för att träna, jag vill inte ha en tajt röv upptryckt i ansiktet på mig. Hur snygg den än är så vill jag inte se den när jag tränar.

WHITEFOLKS
2012-10-18, 14:49
Ja om folk trycker upp den i ansiktet så är det ju ganska otrevligt.

Det blir lite intressant med folk som vajnar på att "tjejerna" inte är tillräckligt fokuserad på sin träning samtidigt som de uppenbarligen lägger ner tid på att notera det :D

Ok om de faktiskt är i vägen på gymmet på ett eller annat sätt men min erfarenhet är att de antingen brukar hålla sig till konditionsmaskinerna alternativt vara väldigt "snälla" runt frivikterna.

IronBug
2012-10-18, 14:52
Ja om folk trycker upp den i ansiktet så är det ju ganska otrevligt.

Det blir lite intressant med folk som vajnar på att "tjejerna" inte är tillräckligt fokuserad på sin träning samtidigt som de uppenbarligen lägger ner tid på att notera det :D

Ok om de faktiskt är i vägen på gymmet på ett eller annat sätt men min erfarenhet är att de antingen brukar hålla sig till konditionsmaskinerna alternativt vara väldigt "snälla" runt frivikterna.

Har inga problem med att tjejerna är på gymet. Mer tjejer på gymet! Men sluta ha på er era förbannande tights. Någonstans har det blivit standard att är man tjej och tränar på gym (spinning, vikter, maskiner, vadsom) så ska man ha dessa förbannade tights. Det är en meningslös jävla trend precis som Celsius och må tightsen brinna i helvetet!

WHITEFOLKS
2012-10-18, 14:56
Har inga problem med att tjejerna är på gymet. Mer tjejer på gymet! Men sluta ha på er era förbannande tights. Någonstans har det blivit standard att är man tjej och tränar på gym (spinning, vikter, maskiner, vadsom) så ska man ha dessa förbannade tights. Det är en meningslös jävla trend precis som Celsius och må tightsen brinna i helvetet!

Nja vetekatten. Tights ju snarare definitionen av funktionskläder och är på många sätt väldigt bra att träna i.

Med just tights är det inte snyggheten som kom först :) Om tjejerna tränade i stringtrosor och bikinitopp så kan man ju ha en "poäng" men det är svårt att skylla på "ni vill bara se snygga ut" när en tjej tränar i tights.

Halice
2012-10-18, 14:56
Har inga problem med att tjejerna är på gymet. Mer tjejer på gymet! Men sluta ha på er era förbannande tights. Någonstans har det blivit standard att är man tjej och tränar på gym (spinning, vikter, maskiner, vadsom) så ska man ha dessa förbannade tights. Det är en meningslös jävla trend precis som Celsius och må tightsen brinna i helvetet!

Det finns nästan bara dessa jävla tights att köpa i affärerna.

Shorts eller större (otigtha byxor) är omöjligt att hitta. Då får man gå till herr avdelningen och handla.

Yes
2012-10-18, 14:57
Det finns nästan bara dessa jävla tights att köpa i affärerna.

Shorts eller större (otigtha byxor) är omöjligt att hitta. Då får man gå till herr avdelningen och handla xs.
Böj mer.

WHITEFOLKS
2012-10-18, 15:01
Att det inte skulle finnas något annat än tights har jag svårt att tro men de är ju båda funktionella och ofta snygga så det är ju inga problem att använda de.

stafh
2012-10-18, 15:11
Du har förstått halva min poäng. Resten av halvan kommer i att jag är på gymet för att träna, jag vill inte ha en tajt röv upptryckt i ansiktet på mig. Hur snygg den än är så vill jag inte se den när jag tränar.

Är du fran vettet?

Joe Hardgainer
2012-10-18, 15:44
Folk som har någon slags ologisk princip kring sitt förbud mot sötsaker. Man är stenhård på att inte äta godis. D.v.s lösgodis. Naturgodis och allt i världen som går att baka får däremot konsumeras hämningslöst. För det är "naturligt" och inte lika dåligt som vanligt godis.
https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQknmYdJ3FHe9-dAZKNJGYoVSckIKRHQMKAx62y_HPPjSMUg0BgVQ

filmjölk
2012-10-18, 16:03
Jag imploderar av att ens försöka formulera allt jag hatar och stör mig på, så jag får nog begränsa mig till en wall-of-text med Fitnessrelaterat.

Jag stör mig som fan på Fitness. fitnessmänniskor, fitnessmat, fitnessträning, kvarg med frysta bär, fitnessbloggar, bodyfitness, athletic fitness, fitness figure, crossfit, mens physique, tandblekning, stylead frilla, plastbollar, fuskbränna, diet, lightporrskänslan över allt dam-fitness-relaterat, nagelteknologi, hårdblonderat hår med en svart slinga, eller dito svartfärgat hår med en blond slinga, better bodies, twinlab, tvåtumslager med ansiktsspackel, cardio, de där jävla badshortsen i mens physique, line-up posen, udos choice olja, kycklingsallad, tonfisksallad, proteinpannkakor, dietmuffins, SATS, de där jäkla bloggarna som dykt upp överst som reklam på Kolozzeum, tävling i vem ett gäng manliga/lesbiska domare helst vill ligga med och kalla det för idrott, byggarblask -light-fitness-porr som kunde lika gärna platsa i Slitz, fitness formula 5, regelverken för chins och dips, har "fitnessbrudarna" kollektivt doppat ansiktet i smör?, tävla i både baddräktsrond och bikinirond, fria programmet som ser ut som avancerad striptease, har jag nämnt bloggarna? fitnessmänniskor, fitnessmat, fitnessträning, kvarg med frysta bär, fitnessbloggar, bodyfitness, athletic fitness, fitness figure, crossfit, mens physique, tandblekning, stylead frilla, plastbollar, fuskbränna, diet, lightporrskänslan över allt dam-fitness-relaterat, nagelteknologi, hårdblonderat hår med en svart slinga, eller dito svartfärgat hår med en blond slinga, better bodies, twinlab, tvåtumslager med ansiktsspackel, cardio, de där jävla badshortsen i mens physique, line-up posen, udos choice olja, kycklingsallad, tonfisksallad, proteinpannkakor, dietmuffins, SATS, de där jäkla bloggarna som dykt upp överst som reklam på Kolozzeum, tävling i vem ett gäng manliga/lesbiska domare helst vill ligga med och kalla det för idrott, byggarblask -light-fitness-porr som kunde lika gärna platsa i Slitz, fitness formula 5, regelverken för chins och dips, tävla i både baddräktsrond och bikinirond, fria programmet som ser ut som avancerad striptease, har jag nämnt bloggarna?

IronBug
2012-10-18, 16:04
Alla jävla träningsbloggar av random människor som tränat ett år och tror att någon bryr sig. GAH!

Birkharju
2012-10-18, 16:42
"BMR-angels" do they even lift?

Captainwide
2012-10-18, 17:16
Dessa människor. DÖ!

http://weknowmemes.com/wp-content/uploads/2012/05/i-forgot-to-post-on-facebook-i-was-going-to-the-gym.jpg

aijou
2012-10-18, 17:33
Dessa människor. DÖ!

http://weknowmemes.com/wp-content/uploads/2012/05/i-forgot-to-post-on-facebook-i-was-going-to-the-gym.jpg

Ja! Folk som kör kvarts-böjar är ta mig fan det värsta so finns! *gah!*

hahavaffan
2012-10-18, 17:34
Du har förstått halva min poäng. Resten av halvan kommer i att jag är på gymet för att träna, jag vill inte ha en tajt röv upptryckt i ansiktet på mig. Hur snygg den än är så vill jag inte se den när jag tränar.Men... du är tjej va?

IronBug
2012-10-18, 17:36
Men... du är tjej va?

... ja?

stafh
2012-10-18, 17:46
Ah, case closed.

Mantus
2012-10-18, 17:52
Jag börjar ladda redan nu för att nå upp till ett riktigt brännande hat mot SJ till dess att jag börjar pendla till Stockholm i november.

Snön och kylan får sig en känga i förtid de också.

Just nu hatar jag dock hjärnslöa byggare som inte kan göra en krypgrund utan gör en åla-grund med en höjd på 30 cm istället. Vaknade upp inatt med mardrömmar om att jag satt fast under den jävla barracken vi håller på att plasta grunden på.


Nu stör jag mig på att min mobil trodde att jag ville citera Yes i föregående inlägg. Mitt inlägg står på egen grund och behöver inte något Yes-citat!*grr*

D-Crawler
2012-10-18, 18:07
När man blivit en såpass frekvent besökare av sitt gym att de allra flesta känner igen en. Varenda kotte verkar då fyllas av en sådan oemotståndlig lust att de bara MÅSTE gå fram och hälsa, fråga hur dagen har varit, vad som står på schemat idag, hur opti ens proteindrink är, vilken porrfilm man runkar till, hur mycket rövslick de bästa tipsen kostar, om man kan passa dem när de kör rotatorcuffar osv. Kan det inte bara räcka med en oskyldig vink, snälla?

Robbmeister
2012-10-18, 18:08
Jag stör mig på att tjejer i tonåren ska vara så förbannat lättlurade när det gäller träning och kosttillskott. Det finns ju såklart tjejer som faktiskt har kunskapen men jag tycker det är vanligt förekommande att dom på allvar tror att kvinnor behöver en speciell sorts proteinpulver. Helst med rosa förpackning och dubbelt så dyr som ''vanligt''. Använder man den ''manliga'' varianten får man mustasch och hår på bröstet.

Sen för att dra upp något som inte är träningsrelaterat: hur tänker idioterna som kör dragracing på en helt vanlig gata i ett barntätt område?

Eddie Vedder
2012-10-18, 18:42
Jag stör mig på att tjejer i tonåren ska vara så förbannat lättlurade när det gäller träning och kosttillskott. Det finns ju såklart tjejer som faktiskt har kunskapen men jag tycker det är vanligt förekommande att dom på allvar tror att kvinnor behöver en speciell sorts proteinpulver. Helst med rosa förpackning och dubbelt så dyr som ''vanligt''. Använder man den ''manliga'' varianten får man mustasch och hår på bröstet.

Jag stör mig mer på själva förekomsten av såna löjliga produkter. Och de som rekommenderar dem. Att det finns de som luras av det är ju inte konstigare än att det finns hur många grabbar och vuxna män som helst som låter sig luras av produkterna som på samma stereotypa sätt riktar sig till dem.

Captainwide
2012-10-18, 18:52
Stör mig som fan på att jag stör mig på saker. Börjar bli en ond cirkel och det stör jag mig något grymt på!

mangemani
2012-10-18, 19:00
När man blivit en såpass frekvent besökare av sitt gym att de allra flesta känner igen en. Varenda kotte verkar då fyllas av en sådan oemotståndlig lust att de bara MÅSTE gå fram och hälsa, fråga hur dagen har varit, vad som står på schemat idag, hur opti ens proteindrink är, vilken porrfilm man runkar till, hur mycket rövslick de bästa tipsen kostar, om man kan passa dem när de kör rotatorcuffar osv. Kan det inte bara räcka med en oskyldig vink, snälla?

+1
så var det i början då jag hade bytt till nytt gym, men vid det här laget så har folket äntligen börjat att fatta, iaf lite.
de känner igen mig, de vet att jag är där väldigt ofta, vet att jag kan min sak och är sugna på att gå fram, men vet att jag bara iggar eller ger ett kort svar om de tar kontakt med en.
fast ändå efter 1½ år så finns det fortfarande folk som tjurigt ska störa, sådana som tror att jag vill höra deras meningslösa frågor och pladder om deras träning.
the internet, the info is out there ffs!

Rahf
2012-10-18, 19:35
Fast det är väl inte så konstigt att svenskar som bor i ett engelsktalande, eller för den delen icke svensktalande land, börjar använda mer och mer av det främmande språket?

Må så vara att man har svårare att finna vissa svenska ord ibland. Men, hur svårt är det egentligen att tänka till och hitta ett bra substitut? Det må vara att jag är lite av ett neurotiskt kräk när det kommer till detta, men hur svårt kan det vara att säga, "Jag har lektion om en timme," istället för, "Jag har class om en timme."

En annan sak som är roligt, är att svenskar har någon form av kritiskt öra när det gäller engelska dialekter. Folk tror verkligen att de vet exakt hur en viss dialekt ska låta. Det bästa är att ingen frågar mig om jag är svensk förrän det har påpekats, då jävlar hör man, "Ja fan, jag kan höra det." Jag har enbart hört detta från svenskar med en härlig svengelska. Alla andra är övertygade om att jag är amerikan.

Det blir lätt så när vi har ett värdelöst språk, amirite justin?

Vi har ett fantastiskt fint språk. Problemet är att vi har blivit så dåliga på att använda det.

frogmachine
2012-10-18, 20:01
Må så vara att man har svårare att finna vissa svenska ord ibland. Men, hur svårt är det egentligen att tänka till och hitta ett bra substitut? Det må vara att jag är lite av ett neurotiskt kräk när det kommer till detta, men hur svårt kan det vara att säga, "Jag har lektion om en timme," istället för, "Jag har class om en timme."

En annan sak som är roligt, är att svenskar har någon form av kritiskt öra när det gäller engelska dialekter. Folk tror verkligen att de vet exakt hur en viss dialekt ska låta. Det bästa är att ingen frågar mig om jag är svensk förrän det har påpekats, då jävlar hör man, "Ja fan, jag kan höra det." Jag har enbart hört detta från svenskar med en härlig svengelska. Alla andra är övertygade om att jag är amerikan.



Vi har ett fantastiskt fint språk. Problemet är att vi har blivit så dåliga på att använda det.

Agree to disagree :D

EkarN
2012-10-18, 20:01
Att hata och störa sig på saker är ju en av livets stora behållningar!

Stör mig till exempel löjligt mycket på särskrivningar. Jag förstår mig inte på särskrivare. Det är ju direkt konter-intuitivt att särskriva när man tänker på hur vårt språk faktiskt låter när det uttalas. Man HÖR ju att till exempel "bananplockare" är ett ord, inte två.

Rahf
2012-10-18, 20:02
Agree to disagree :D

You bloody bastard! If I catch ye growlin' at the badger, your arse is mince!

frogmachine
2012-10-18, 23:06
You bloody bastard! If I catch ye growlin' at the badger, your arse is mince!

Haha, ja menar inte att det är fräsigt med folk som står o slänger ur sig fjantiga fraser på engelska. :D Däremot tycker jag att vissa engelska ord kan beskriva vissa situationer/saker bättre, kanske delvis för att jag är sämre på svenska än engelska? = )

Olegh
2012-10-18, 23:17
På tal om språk.

Att det är så förbenat vanligt att "would have" skrivs som "would of". Enkom för att det låter ungefär så när det uttalas slarvigt.

Särskrivningar (Yay, felstavningsprogram i webläsaren! Yay, jag slipper tänka!) ogillar jag, men just detta fenomen hatar jag.

Rahf
2012-10-19, 00:06
Haha, ja menar inte att det är fräsigt med folk som står o slänger ur sig fjantiga fraser på engelska. :D Däremot tycker jag att vissa engelska ord kan beskriva vissa situationer/saker bättre, kanske delvis för att jag är sämre på svenska än engelska? = )

Jag tror att svenskar är lite hjärntvättade och partiska mot sitt eget språk. Med det sagt, så håller jag definitivt med också. Engelskan kan ha mer uttrycksfulla ord eller fraser som svenskan saknar. Ta frasen growling at the badger, t.ex. Ett väldigt färgglatt sätt att säga vaginalt oralsex.

Spartansk
2012-10-19, 05:22
Jag tror att svenskar är lite hjärntvättade och partiska mot sitt eget språk. Med det sagt, så håller jag definitivt med också. Engelskan kan ha mer uttrycksfulla ord eller fraser som svenskan saknar. Ta frasen growling at the badger, t.ex. Ett väldigt färgglatt sätt att säga vaginalt oralsex.

Är det inte bara vi svenskar som är lite för försiktiga och fantasilösa när det gäller vårt eget språk? Vad hindrar oss t ex från att säga "Morra åt grävlingen"?

Rahf
2012-10-19, 05:34
Är det inte bara vi svenskar som är lite för försiktiga och fantasilösa när det gäller vårt eget språk? Vad hindrar oss t ex från att säga "Morra åt grävlingen"?

Därför att det inte är ett myntat uttryck på svenska. Kan tänka mig att det finns lokala motsvarigheter.

Arne Persson
2012-10-19, 05:52
Stör mig bl.a på följande:

Folk som "urk" röker. Speciellt när man ser små fjortisar o.dyl som röker är bara för tragiskt.

Idioter på gymet som är mentalt oförmögna att sätta tillbaks vikter och hantlar på sin märkta plats. Undrar vilken bokstavskombination som gäller här?

Idioter i trafiken som sätter andra människors liv på spel med tex idiotomkörningar och på tok för hög fart på farliga vägar, halka mm.

Plus åtskilligt till....

Arne Persson
2012-10-19, 06:05
Stör mig bl.a på följande:

Folk som "urk" röker. Speciellt när man ser små fjortisar o.dyl som röker är bara för tragiskt.

Idioter på gymet som är mentalt oförmögna att sätta tillbaks vikter och hantlar på sin märkta plats. Undrar vilken bokstavskombination som gäller här?

Idioter i trafiken som sätter andra människors liv på spel med tex idiotomkörningar och på tok för hög fart på farliga vägar, halka mm.

Plus åtskilligt till....

Hoppsan... glömde...:) Alla stackare som fallit för tramset att det är "farligt att köra latsdrag bak nacken", man måste köra pressar med "raka" aka sk "neutrala" handleder... mm PT-trams...

Robbmeister
2012-10-19, 10:30
Jag stör mig mer på själva förekomsten av såna löjliga produkter. Och de som rekommenderar dem. Att det finns de som luras av det är ju inte konstigare än att det finns hur många grabbar och vuxna män som helst som låter sig luras av produkterna som på samma stereotypa sätt riktar sig till dem.

Jo det såklart. Proteinpulver för kvinnor är iofs mindre lurendrejeri än dom flesta testoboosters.

Captainwide
2012-10-19, 18:09
Blir ledsen i själen när jag ser/hör folk bunkra upp på massa tillskott i tron om att de ska bli någon Hulk på en vecka.. :/

312
2012-10-19, 18:18
Folk som gör annat mitt under en film. Till e.x. äter, men kollar ner i tallriken 90% av tiden, eller SMSar. Fan vad irriterande, sen ska personen/personerna fråga "Öh, vadå, dog han? När då?" KANSKE NÄR DU INTE TITTADE

IronBug
2012-10-19, 18:20
Riktigt förbannad över idioter som upptar stänger/maskiner på gymet och bara står och snackar. En idiot som skulle köra 3 set knäböj stod och snackade 10min med sin polare mellan varje set. Sen vidare till benpressen där de körde samma intensitet. Helvete.

difeddy
2012-10-22, 21:25
Stör mig något så fruktansvärt på människor som blockerar buss- och tunnelbanedörrar inifrån. De envisas med att stå kvar där de står och böjer sig åt alla möjliga håll när de enkelt skulle kunna kliva av och på igen. Det är inte så himla svårt.

LizaK
2012-10-24, 00:57
Stör mig något så fruktansvärt på människor som blockerar buss- och tunnelbanedörrar inifrån. De envisas med att stå kvar där de står och böjer sig åt alla möjliga håll när de enkelt skulle kunna kliva av och på igen. Det är inte så himla svårt.

Tunnelbanetåg mitt i centrala Tokholm är vid 16.00-18.00 så pass fulla att man omöjligt skulle komma på igen om man klev av. Iofs kan det vara en kul idé att åka resterande resväg på taket..fina vyer och garanterat mycket frisk luft..men en smula jobbigt om man drabbas av nackspärr mitt i en tunnel.

hahavaffan
2012-10-24, 06:45
Hoppsan... glömde...:) Alla stackare som fallit för tramset att det är "farligt att köra latsdrag bak nacken", man måste köra pressar med "raka" aka sk "neutrala" handleder... mm PT-trams...Haha, tack för påminnelsen att skriva om konstigt gymfolk. I förra veckan körde jag latsdrag framför huvudet med ganska lätta vikter då jag precis börjat komma igång igen efter en längre tids uppehåll, så mitt utförande var opti och inget man någonsin kan klaga på. Ändå kommer en kettle bell-nisse fram och påpekar hur urusel latsdrag som övning är, och speciellt om man vill bli stark i axelpartiet (wtf?). Jag trodde han trollade, men icke. Han insisterade på att få visa mig en övning med ett par 4-kilos kettle bells som var betydligt bättre än latsdrag. Jag avböjde *facepalm*

al3ks
2012-10-24, 07:06
Otroligt less på alla passiva förare. Seriöst, ska ni inte köra bil ge er fan inte ut i trafiken.

hahavaffan
2012-10-24, 07:40
Haha, tack för påminnelsen att skriva om konstigt gymfolk. I förra veckan körde jag latsdrag framför huvudet med ganska lätta vikter då jag precis börjat komma igång igen efter en längre tids uppehåll, så mitt utförande var opti och inget man någonsin kan klaga på. Ändå kommer en kettle bell-nisse fram och påpekar hur urusel latsdrag som övning är, och speciellt om man vill bli stark i axelpartiet (wtf?). Jag trodde han trollade, men icke. Han insisterade på att få visa mig en övning med ett par 4-kilos kettle bells som var betydligt bättre än latsdrag. Jag avböjde *facepalm*Glömde ju poängen... jag stör mig på folk som gått på ett kettle bell-pass på Sats och sen helt plötsligt är experter på det, och tror till 100 % att den formen av träning är den bästa någonsin för alla ändamål.

aijou
2012-10-24, 08:17
Folk som inte har lärt sig använda blinkers (eller bara skiter i det för att de inte har en annan bil precis bakom sig). Det är alltid lika roligt när man, som fotgängare, ska korsa gatan och inväntar en "passerande" bil och när den väl är framme så svänger den av helt utan förvarning.

Menigar
2012-10-24, 11:38
folk som böjer utanför powerracket och istället för att använda fästena som finns för att hålla stången rackad så flyttar de upp failpinnarna. dafuq

NNIF
2012-10-24, 11:41
folk som böjer utanför powerracket och istället för att använda fästena som finns för att hålla stången rackad så flyttar de upp failpinnarna. dafuq


haha ja jag med!

Pepz
2012-10-24, 11:49
endast nybörjare som faktiskt kommer att fortsätta träna borde tillåtas på gymmen.
Alltid i januari (nyårlöften) så översvämmas gymmen av folk som ska starta sitt nya liv, det håller som längst fram till påsk, sen är det bara de vanliga stammisarna kvar..

Gober
2012-10-24, 11:57
endast nybörjare som faktiskt kommer att fortsätta träna borde tillåtas på gymmen.
Alltid i januari (nyårlöften) så översvämmas gymmen av folk som ska starta sitt nya liv, det håller som längst fram till påsk, sen är det bara de vanliga stammisarna kvar..

Detta älskar ju många av de stora gymmen som har bindningstid.

312
2012-10-24, 11:58
Haha, tack för påminnelsen att skriva om konstigt gymfolk. I förra veckan körde jag latsdrag framför huvudet med ganska lätta vikter då jag precis börjat komma igång igen efter en längre tids uppehåll, så mitt utförande var opti och inget man någonsin kan klaga på. Ändå kommer en kettle bell-nisse fram och påpekar hur urusel latsdrag som övning är, och speciellt om man vill bli stark i axelpartiet (wtf?). Jag trodde han trollade, men icke. Han insisterade på att få visa mig en övning med ett par 4-kilos kettle bells som var betydligt bättre än latsdrag. Jag avböjde *facepalm*

Jag hade varit tvungen att belysa honom om att kettlebellkastande med 4kg inte har gett någon bra träning för lats. Jag blir galet arg på sånt som har med träning och göra som är helt felaktigt.

Neco
2012-10-24, 12:07
En grupp med gymnasiepojkar på gymmet där en av dem kan något om som ska prata KONSTANT genom hela deras pass (där för övrigt en tränar, resten väntar). Detta prat består av förenklingar, "fakta" och tips om att man MÅSTE göra si och så, till folk som knappt kan skilja biceps från magen... Snälla låt mig slippa!

Neco
2012-10-24, 12:09
Folk som tror att en cykel går långsamt och vill krocka med den genom att gå på gångbanan, ha hörlurar på sig, titta i telefonen, kasta sig ut från en buss vid busshållsplatsen, kasta sig i sidled eller ännu hellre bilar som svänger ut framför en i en nedförsbacke (när cykeln går 50)!!

I could do this all day...

Knatcharn
2012-10-24, 12:27
Word, Piranha. De som bara stannar på gåbandet på Fridhemsplan: SLUTA OMEDELBART!

Också: Folk som står till vänster på rulltrappan. Vissa saker liksom.

Stör mig även på SL. (skräll)

Fridhemsplan mellan 17 och 18. Behövs fan ingen pwo eller musik om man tar den vägen till gymmet.

Rova
2012-10-24, 13:17
Hatar killen som går i gymnasiet, har tränat 3 månader och ska lära sina kompisar gymma, kör 6 övningar biceps, och klarar inte ens själv göra en av övningarna någorlunda korekt för att han använder en alldeles för hög vikt

Ceejays adept
2012-10-24, 18:15
Är på väg hem och har en person framför mig som kör 40 på 50-väg och 55-60 på 70väg. Hjälper inte att man har lite bråttom. Kommer till en raksträcka på 70-väg och visar att jag vill köra om. Då kör han ut på vänstersidan så jag inte kommer om. Blir flyförbannad. Sedan så kör han i mitten av vägen vid ett krön och då kommer såklart en mötande och det är LÖJLIGT nära att det smäller. Körkortet i flingpaketet?

Rova
2012-10-24, 22:30
Är på väg hem och har en person framför mig som kör 40 på 50-väg och 55-60 på 70väg. Hjälper inte att man har lite bråttom. Kommer till en raksträcka på 70-väg och visar att jag vill köra om. Då kör han ut på vänstersidan så jag inte kommer om. Blir flyförbannad. Sedan så kör han i mitten av vägen vid ett krön och då kommer såklart en mötande och det är LÖJLIGT nära att det smäller. Körkortet i flingpaketet?

gubbe på 70+?

tenchi
2012-10-24, 22:41
Folk som betalar överpris för begagnade saker på Tradera när det räcker med en snabb koll på Prisjakt för att enkelt hitta en ny vara, billigare!

Att betala nästan 5000kr om året för ett gymkort, och sen få betala löjligt mycket extra för några pass på deras löpskola, crossfit osv.

Ensam mamma-Hannah och Gunilla Persson.

312
2012-10-24, 23:31
Människor. Människor är dumma i huvudet, så enkelt är det.

Justja, människor som ska berätta om hur bra crossfit är.

Och på tal om crossfit, detta hörde jag från en extremt otränad fet person som precis börjat träna crossfit:
"Jag klarade 15 chins"
"Är du säker på det?"
"Ja. Fast med benen på marken, bakåtlutandes med olympiska ringar. Det är ju dock samma sak typ"

NEJ, det är det verkligen inte, för i helvete. Hört detta två gånger nu.

Olegh
2012-10-24, 23:42
Folk som betalar överpris för begagnade saker på Tradera när det räcker med en snabb koll på Prisjakt för att enkelt hitta en ny vara, billigare!

Glöm inte okunniga och/eller oärliga säljare som begär överpris för sina gamla prylar. Äh, förresten. Inkludera alla prylar, nya som gamla.

(Nej, värdet är inte nödvändigtvis vad någon är beredd att betala. Värdet är vad någon är beredd att betala när han känner till alla tänkbara alternativ och kostnaden för dessa.)

KlopFer
2012-10-25, 06:59
Frågan är vad jag inte stör mig på :D

Piranha
2012-10-25, 07:41
Fridhemsplan mellan 17 och 18. Behövs fan ingen pwo eller musik om man tar den vägen till gymmet.

Fast nu har det lättat en hel del sen blåa linjen går hela vägen fram.ö

Tog mig fram i morse denna gång utan att få totalt utbrott.

:)

Ers
2012-10-25, 11:32
Stör mig på folk som inte kan vara noggranna på jobbet, speciellt när man jobbar med andra så att fuskjobbet drabbar alla.

Bengtan
2012-10-25, 12:18
Stör mig på hur orättvist livet är. Att man ej kan byta problem med andra och talangen jag inte har som andra har ej används.

Juxta
2012-10-25, 13:01
LCHF:are som pratar om kolhydrater som om de vore gifter för kroppen.

Kischen
2012-10-25, 14:04
Folk som tror att en cykel går långsamt och vill krocka med den genom att gå på gångbanan, ha hörlurar på sig, titta i telefonen, kasta sig ut från en buss vid busshållsplatsen, kasta sig i sidled eller ännu hellre bilar som svänger ut framför en i en nedförsbacke (när cykeln går 50)!!

I could do this all day...

Jag hatar folk som cyklar på trottoaren. Vanligt förekommande ickelagligt fenomen i storstaden.

Jeml
2012-10-25, 14:10
LCHF:are som pratar om kolhydrater som om de vore gifter för kroppen.

:laugh:

Tompann
2012-10-25, 14:21
Taxibilar. Det borde fan lagstiftas att man skulle behöva ha körkort för att köra dessa...

Knatcharn
2012-10-25, 15:27
Fast nu har det lättat en hel del sen blåa linjen går hela vägen fram.ö

Tog mig fram i morse denna gång utan att få totalt utbrott.

:)

Oh! Frågan är om detta påverkar mig positivt eller negativt.. Man får ju en del gratis energi inför träningen från ilskan som uppstår där. Meeen å andra sidan hinner man inte somna innan man kommit fram! :)

LCHF:are som pratar om kolhydrater som om de vore gifter för kroppen.

Har släppt allt detta och tänker bara var man för sig själv. Håller sedan med om hur konstigt det är att de bara blir fetare och fetare :)

312
2012-10-25, 15:37
Taxibilar. Det borde fan lagstiftas att man skulle behöva ha körkort för att köra dessa...

:laugh: :laugh:

Puryeah
2012-10-25, 15:51
Stör mig på att jag inte fick sålt min bil idag för att köparen var tvungen att akut åka upp till Stockholm... WÄÄÄH :(

IronBug
2012-10-25, 18:43
Stör mig satana på idiotjävlar som ställer upp träningsbänken framför hantelracket. DET FINNS JU FÖR FAN GOTT OM PLATS. Ställ er minst 1m från racket så man slipper trycka sig in för att hämta hantlar.

Morty
2012-10-25, 19:43
Fridhemsplan mellan 17 och 18. Behövs fan ingen pwo eller musik om man tar den vägen till gymmet.

Jobbade där förut.

säger bara
http://i802.photobucket.com/albums/yy302/zeframmann/Reactions/fffuuu.gif

LCHF:are som pratar om kolhydrater som om de vore gifter för kroppen.

Deras förlust ju. Visst att jag blir lack på dem pga deras omoraliska diet men just den där kolhydratsskräcken skrattar jag bara åt. Ha det kul med att vara dålig, liksom.

Måsse
2012-10-25, 19:48
På att mitt gym inte har någon squat racket, vadpress, liggande legcurl, sittande vadpress, hack squat, mer än 32kg i hantlar, bara 1 bänkpress, inga lösa 20kgstänger, ont om handtag/rep, ibland bara varmvatten om man kommer när gymmet precis öppnat.

mangemani
2012-10-25, 20:06
rent generellt så stör jag väl mig kanske inte så värst mycket, men på det stället man jobbar, där man vill vara glad och och uppåt, så stör jag mig på bittra människor.
de suger liksom all glädje ur en.
vi har 2 st sådana bitter ****** på jobbet, kan ha hur trevligt och roligt som helst med de andra, skratta och skämta, men då man råkar stöta på dessa 2 människor eller vara i närheten utav dem, ja det är som att gå från en färg grann sida till en svart vit sådan, man känner direkt den negativa energin strömma genom kroppen.
visst, de kan skratta och skämta de med och sprida energi, men det är negativ energi i form utav hån och skitsnack.
nej ush, synd att man jobbar i en sån liten butik, jag menar, det är väldigt svårt att undgå dem.

Fugly
2012-10-25, 20:08
På att mitt gym inte har någon squat racket, vadpress, liggande legcurl, sittande vadpress, hack squat, mer än 32kg i hantlar, bara 1 bänkpress, inga lösa 20kgstänger, ont om handtag/rep, ibland bara varmvatten om man kommer när gymmet precis öppnat.

Fan tränar du på för skitgym?

Måsse
2012-10-25, 20:10
Fan tränar du på för skitgym?

medley.... hehe

1684_
2012-10-25, 20:18
LCHF:are som pratar om kolhydrater som om de vore gifter för kroppen.

bra där, samma här.
själv funkar jag inte utan carbsen <3 mums


trött på dessa jävla pansionärer i lyxiga nya bilar och vågar inte trycka på gasen eller se sig för.....

Rova
2012-10-25, 21:47
medley.... hehe

Tränade på Medley i umeå när jag började träna, måste fan vara den sämsta lokalen jag varit på. Men det är inte direkt ett kroppsbyggar eller styrkelyftar gym, det är ett kvinnogym med mer cardio och pilates crap än vikter

benaciii
2012-10-25, 22:08
Stör mig satana på idiotjävlar som ställer upp träningsbänken framför hantelracket. DET FINNS JU FÖR FAN GOTT OM PLATS. Ställ er minst 1m från racket så man slipper trycka sig in för att hämta hantlar.

do u even lift?

Fishtank
2012-10-25, 22:26
Stör mig satana på idiotjävlar som ställer upp träningsbänken framför hantelracket. DET FINNS JU FÖR FAN GOTT OM PLATS. Ställ er minst 1m från racket så man slipper trycka sig in för att hämta hantlar.

Inte så kul att lunka bakåt med 45 kilos hantlarna en meter.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

awesomooo
2012-10-26, 07:30
Alla sexhistorier som dyker upp på facebook titt som tätt som tydligen ska vara "roliga". Kollar man sen kommentarerna som blir man inte ett dugg förvånad över alla perversa medelåldersmän som skriver "bääästa på facebook hahaha", "Den tar jag" och alla dessa 14-åriga WT tjejer som ska uttrycka sig hur rolig historian var samt hur bäst det är med sex. Jävla bönder, mår fan illa.

IronBug
2012-10-26, 07:58
Inte så kul att lunka bakåt med 45 kilos hantlarna en meter.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Är du för svag för att gå 1m med ett par hantlar så är du för svag för att träna med dem.

Måsse
2012-10-26, 08:06
är du för svag för att gå 1m med ett par hantlar så är du för svag för att träna med dem.

+1

yaldish
2012-10-26, 08:20
alla sexhistorier som dyker upp på facebook titt som tätt som tydligen ska vara "roliga". Kollar man sen kommentarerna som blir man inte ett dugg förvånad över alla perversa medelåldersmän som skriver "bääästa på facebook hahaha", "den tar jag" och alla dessa 14-åriga wt tjejer som ska uttrycka sig hur rolig historian var samt hur bäst det är med sex. Jävla bönder, mår fan illa.

+1

Sheogorath
2012-10-26, 08:26
Alla sexhistorier som dyker upp på facebook titt som tätt som tydligen ska vara "roliga". Kollar man sen kommentarerna som blir man inte ett dugg förvånad över alla perversa medelåldersmän som skriver "bääästa på facebook hahaha", "Den tar jag" och alla dessa 14-åriga WT tjejer som ska uttrycka sig hur rolig historian var samt hur bäst det är med sex. Jävla bönder, mår fan illa.

Shit. Vem/vad har du på Facebook egentligen? :confused:

yaldish
2012-10-26, 08:36
Folk som pratar allmänt segt. (Leif GW Persson)

Folk som tror att det är roligt att prata engelska som italienare och börjar "talk-a like-a dis."

Ramrod
2012-10-26, 08:57
Folk som rekommenderar Two and a half men i "tips på bra Tv-serier"-tråden.

FUUUUuuuuuuuu

Tricklew
2012-10-26, 09:00
Shit. Vem/vad har du på Facebook egentligen? :confused:

+1, jag önskar att jag hade dåliga sexhistorier på facebook, de enda inläggen jag får är tjejer som berättar hur de åt frukost och sedan promenera hunden, och nu ska de iväg o arbeta/ träffa sin älskling.

Jag hade dödat för kåta 15 åriga tjejer och dåliga sexskämt.

phone

Knatcharn
2012-10-26, 10:10
+1, jag önskar att jag hade dåliga sexhistorier på facebook, de enda inläggen jag får är tjejer som berättar hur de åt frukost och sedan promenera hunden, och nu ska de iväg o arbeta/ träffa sin älskling.

Jag hade dödat för kåta 15 åriga tjejer och dåliga sexskämt.

phone

Lägg till diverse 45-åriga mammor osv, sådant är allt de gillar/delar. Det lönar sig att lägga till vänners mammor :d

Fordon
2012-10-26, 11:31
Är du för svag för att gå 1m med ett par hantlar så är du för svag för att träna med dem.

Med samma logik;

Stör du dig på folk på gymmet så tränar du inte tillräckligt hårt och behöver således inte ta upp plats för andra som vill träna hårt. Gå hem.

Spartansk
2012-10-26, 11:34
Folk som tror att det är roligt att prata engelska som italienare och börjar "talk-a like-a dis."

Det påminde mig: Folk som tror att de är roliga när det säger "It's nice!" och "I like!" som Borat.

awesomooo
2012-10-26, 12:48
Shit. Vem/vad har du på Facebook egentligen? :confused:

+1, jag önskar att jag hade dåliga sexhistorier på facebook, de enda inläggen jag får är tjejer som berättar hur de åt frukost och sedan promenera hunden, och nu ska de iväg o arbeta/ träffa sin älskling.

Jag hade dödat för kåta 15 åriga tjejer och dåliga sexskämt.

phone

Ja gamla klasskompisar när man gick i lågstadiet som nu på senare tid har vuxit upp och blivit raggare etc. Man ser dom gillar alla dessa historier i spalten till höger (realtidsrutan) och dessutom är man bög och dum i huvudet för man inte gillar gamla Amerikanska bilar och tatueringar.

Typ sidor som dessa: http://www.facebook.com/attknulla Blir lite chockad över hur pass dålig humor svenskar har.

eng
2012-10-26, 12:56
Med samma logik;

Stör du dig på folk på gymmet så tränar du inte tillräckligt hårt och behöver således inte ta upp plats för andra som vill träna hårt. Gå hem.

Fast att störa sig på någon påverkar ingen negativt på gymmet. Om man bara gör det i tanken.
När någon är så självkär att denna inte klarar av att vara mer än 3dm från spegeln, helst i någon hundrareppare. Så är det ju en direkt negativ konsekvens om andra pga detta inte kommer åt hantlarna de önskar.

I trafiken finns det oändligt med saker att störa sig på, men i synnerhet folk som inte verkar reagera på att det finns fler än de själva i trafiken. Inte har minsta framförhållning eller tanke på hur man ska placera sig för att samtidigt underlätta för trafiken runt omkring.

IronBug
2012-10-26, 13:21
Med samma logik;

Stör du dig på folk på gymmet så tränar du inte tillräckligt hårt och behöver således inte ta upp plats för andra som vill träna hårt. Gå hem.

Din logik är bristfällig. Anser du att man inte behöver plocka undan vikterna efter sig när man har tränat klart med? Eller måste man gå hem om man stör sig på folk som inte ställer tillbaka viktskivor och hantlar?

Kafka
2012-10-26, 18:53
Facebooks jävla beslut om att låta andra se om man har sett ett meddelande eller ej. Detta gäller även privata meddelanden. Det är åt helvete. Jag kanske vill titta på ett meddelande utan att svara på direkten, men jag vill ju inte att sändaren ska veta att jag har sett meddelandet.

Spartansk
2012-10-26, 20:29
Facebooks jävla beslut om att låta andra se om man har sett ett meddelande eller ej. Detta gäller även privata meddelanden. Det är åt helvete. Jag kanske vill titta på ett meddelande utan att svara på direkten, men jag vill ju inte att sändaren ska veta att jag har sett meddelandet.

Det är ju asbra, ju! Man kan se om någon har missat ett meddelande, och så kan man påminna den genom att skriva nåt mer nästa gång den är online.

Kafka
2012-10-26, 20:34
Det är ju asbra, ju! Man kan se om någon har missat ett meddelande, och så kan man påminna den genom att skriva nåt mer nästa gång den är online.

I sådana fall bör man få välja ifall andra ska få se om man har läst ett meddelande. Men Facebook har ju en historia av att trycka på folk förändringar utan att förvarna, och att alltid anta att användarna föredrar det mest icke-privata alternativet, som att låta vem som helst se ens bilder per default.

Spartansk
2012-10-30, 12:49
Jag stör mig jättemycket på det väldigt vanliga fenomenet att ytliga bekanta med ett leende berättar om roliga scener de sett i komedier, när jag själv inte alls tycker scenen är rolig. Det lämnar mig i rävsaxen av att välja mellan att sälja min värdighet och skratta med personen, och känna mig som ett smutsigt, billigt popularitetsluder, eller låta bli att skratta, och få situationen att kännas super-awkward och rentav äventyra min framtida relation med människan.

WHITEFOLKS
2012-10-30, 12:53
Jag stör mig jättemycket på det väldigt vanliga fenomenet att ytliga bekanta med ett leende berättar om roliga scener de sett i komedier, när jag själv inte alls tycker scenen är rolig. Det lämnar mig i rävsaxen av att välja mellan att sälja min värdighet och skratta med personen, och känna mig som ett smutsigt, billigt popularitetsluder, eller låta bli att skratta, och få situationen att kännas super-awkward och rentav äventyra min framtida relation med människan.

Det där är rätt hemskt och känner igen mig såååå mycket.

Det hjälper ju inte riktigt att "men när jag skrattar då vet du att jag faktiskt tyckte det var kul" för då blir det "vaddå? kallar du alla andra för lögnare?".

Ja, det gör jag väl antar jag. För det är de.

Så känner man sig ännu mer ufo och forever alone.

Spartansk
2012-10-30, 12:57
Det där är rätt hemskt och känner igen mig såååå mycket.

Det hjälper ju inte riktigt att "men när jag skrattar då vet du att jag faktiskt tyckte det var kul" för då blir det "vaddå? kallar du alla andra för lögnare?".

Ja, det gör jag väl antar jag. För det är de.

Så känner man sig ännu mer ufo och forever alone.

På något vis känns det mindre hemskt att låta bli att skratta när någon bara drar ett dåligt skämt. Det är följande situation jag finner värst:

Bekant: "Har du sett [film X, som man generellt tyckte var bra]?"
Jag: "Ja, den är bra!".
Bekant: "Åh, det är så roligt när [händelse Y, som man tyckte var tråkig]".

I och med att man redan har sett filmen, och tyckt att den var bra, så känns det liksom som om man har någon slags skyldighet att tycka scen Y också är rolig.

WHITEFOLKS
2012-10-30, 13:02
På något vis känns det mindre hemskt att låta bli att skratta när någon bara drar ett dåligt skämt. Det är följande situation jag finner värst:

Bekant: "Har du sett [film X, som man generellt tyckte var bra]?"
Jag: "Ja, den är bra!".
Bekant: "Åh, det är så roligt när [händelse Y, som man tyckte var tråkig]".

I och med att man redan har sett filmen, och tyckt att den var bra, så känns det liksom som om man har någon slags skyldighet att tycka scen Y också är rolig.

Ja fast varför ska man inte kunna säga "tyckte inte det var så roligt". Klart man kan men som du säger så blir det lätt awkward.

Så min sak som jag hatar eller stör mig på är väl att det är så socialt awkward att vara ärlig. Då kommer Yes störta in och säga "jag är alltid ärlig och det funkar jättebra för mig !!!!111one".

Spartansk
2012-10-30, 13:14
Ja fast varför ska man inte kunna säga "tyckte inte det var så roligt". Klart man kan men som du säger så blir det lätt awkward.

Jag antar att problemet är att personen brukar recensera scenen bit för bit, och det blir svårt att räkna ut när man ska trycka in "hehe, nja, just den biten tyckte jag inte var så rolig. Det kan bli typ:

"Som när han är där..."
(Personen tittar på en och förväntar sig ett igenkännande leende.)
"... Och när den där personen gör så..."
(Personen tittar på en och förväntar sig ett igenkännande leende.)
"... Och så bara svarar den andra personen så..."
(Personen tittar på en och förväntar sig ett igenkännande leende.)
"... Och det är så jävla klockrent!"
(Personen tittar på en och förväntar sig ett gapflabb.)

Då, när man har tittat, nickat och lett under hela förklaringen, känns det så sjukt antiklimatktiskt att bara "näpp, inte min humor!".

Osten80
2012-10-30, 13:15
Det är följande situation jag finner värst...


Jag ska toppa med något ännu värre: personer som förutom det du nämner tvunget ska "spela upp" någon jätterolig scen med sig själva som skådespelare, med makalöst dåliga imitationer som ingen människa ska behöva lyssna på.
Jag upplever att det här var som mest olidligt under en tid på 90-talet, då t.ex. Jim Carrey och Robert Gustavssons olika karaktärer var som mest populära eller är det kanske bara så att jag har ett vettigare umgänge nuförtiden.

Spartansk
2012-10-30, 13:24
Jag ska toppa med något ännu värre: personer som förutom det du nämner tvunget ska "spela upp" någon jätterolig scen med sig själva som skådespelare, med makalöst dåliga imitationer som ingen människa ska behöva lyssna på.
Jag upplever att det här var som mest olidligt under en tid på 90-talet, då t.ex. Jim Carrey och Robert Gustavssons olika karaktärer var som mest populära eller är det kanske bara så att jag har ett vettigare umgänge nuförtiden.

Jag känner igen mig! Och jag håller med om att fenomenet var värst under den perioden, och att det nu verkar ha mattats av. Nuförtiden verkar det inte hålla sig på en värre nivå än att man artigt måste le åt någon pinsam Borat-imitation en gång i kvartalet.

Menigar
2012-10-30, 13:25
Det här som Spartansk och Osten80 beskriver låter ju helt horribelt. Vad är det för människor som ni umgås/umgåtts med?

Spartansk
2012-10-30, 13:30
Det här som Spartansk och Osten80 beskriver låter ju helt horribelt. Vad är det för människor som ni umgås/umgåtts med?

Helt vanliga människor som jag råkat på under livets gång.

Nattljus
2012-10-30, 13:31
Uh, nu väckte ni ett minne av en sjukt jobbig klasskompis jag hade i gymnasiet :(

Hon brukade återberätta hela episoder av godtyckligt valda sitcoms *gah!*

WHITEFOLKS
2012-10-30, 13:34
Om menigar aldrig stött på fenomenet alternativ olika varianter på det (situationer där folk är entusiastiska angående något och du har att välja mellan att fejkat spela med eller ska en awkward situation) så umgås du antingen med väldigt speciellt folk, inte med folk alls, är väldigt lättroad eller är den som berättar dessa historier själv :D

Menigar
2012-10-30, 13:46
Hah jo, jag har stött på fenomenet. Men det var väldigt längesen. Skulle gissa under mellanstadiet-högstadiet samt kanske i början av gymnasiet. Sen dess har jag kunnat välja vem jag umgås med.
Tänkte mest på det här med att återberätta TV-serier/standup/film, särskilt att agera ut scener. Att "roliga" händelser som är självupplevda ska återberättas händer ju ofta men just med TV-serier/standup/film kan jag inte minnas att jag upplevt på länge.