handdator

Visa fullständig version : Seriös "bli snygg naken 2,5 månad deff"


Nephelite
2012-10-17, 13:32
Dietupplägget kommer vara ganska enkelt utförandemässigt::


LEANGAINS - bästa skiten ever -
Kommer dock ha lite högre tränignsfrekvens än jag brukar vilja ha, och har en axel som jäklas så kommer ligga på balans på tränignsdagar och ganska rejäla underskott på vilodagar beroende på hur dagarna innan och runt sett ut med träningmängd.


Skall försöka lyssna på kroppen och gå ned ~0,5 kg i veckan, mkt långsammare än jag vill =(

Kommer köra ganska många tillskott under den här dieten radar upp dem.. får fan lite ångest när man komer på hur mkt skit man tar :D

-EAA + Superpump max + beta-alanin innan träning.
-Kreatin monohydrat kommer köras med även under deff för att behålla styrkan, kanske stryper det i slutet för torrare look.
-HMB 2 kapslar efter träning, 2 kapslar på morgonen. (mest för komboeffekt med Dione och kreatin)
-Super zink med curcumin.
-17-dione
-Ultra ripped ( vanlig fatbrurner med koffein/grönt te extrakt)
-Hallon-ketoner
-Mivi total för mineraler och vitaminisar

Det svåra den här omgången blir nog att få ned kolhydratsmängden på vilodagar, blir lätt att det blir mkt fett/kolhydrater och för lite protein men har laddat upp med kasein också =)

Kommer köra en tömmning/laddning med salt och vätska -> Kalium + glutamin damp för att få en sjysst laddning och vara lite rippad tills tösen kommer med :D Men mest som kul experiment, kommer nog inte ned till den fett % som krävs för att det skall synas som fan på 2,5 månad men kul övning !

Så.
(räknar med att tappa ~3 kg första veckan) vätska osv, varit jävligt fylld och legat på stora överskott.
Start: 189cm, 105kg(102 efter vecka 1) ---> mål: 190 cm (A) ~86-87kg, kreatindropp i slutet och komma ned på kanske 84-85kg.

Får se hur snabbt det går, kommer antagligen droppa mer än 0,5 / vecka men mest intresserad fettförbränningen nu istället för att kolla på vågen så mkt.

kommer köra morgon HIIT med leptin-utnyttjande ~2-3 ggr i veckan förhoppningsvis, kanske mer om det behövs!



NÅ -- tror ni jag lyckas med mitt mål ? - några tips?

Birkharju
2012-10-17, 13:52
Du beskriver vilka kosttillskott du tar och laddning osv men ger oss väldigt lite information om hur träningen och maten är upplagd, det som är det viktigaste för en väl genomförd deff.

Nephelite
2012-10-17, 13:57
Leangains skrev jag =)

Upplägget kommer väl ligga runt 3000 kcal efter träning, fullkommlig fasta tills träning och dessa 3k KCAL kommer ätas inom 3 timmar efter träning, antagligen med lite snabba kolhydrater innan stora "Målet" Proteinet kommer hållas över 200g/dag med felmarginal +-50.

kommer träna ganska mkt Tunga böjar och köra 5x5 med ~4-5 pass i veckan, om det blir för mkt får jag sänka träningsfrekvensen :)

Birkharju
2012-10-17, 14:05
Leangains skrev jag =)

Upplägget kommer väl ligga runt 3000 kcal efter träning, fullkommlig fasta tills träning och dessa 3k KCAL kommer ätas inom 3 timmar efter träning, antagligen med lite snabba kolhydrater innan stora "Målet" Proteinet kommer hållas över 200g/dag med felmarginal +-50.

kommer träna ganska mkt Tunga böjar och köra 5x5 med ~4-5 pass i veckan, om det blir för mkt får jag sänka träningsfrekvensen :)

Mycket riktigt, my bad!

Jag tycker det ser bra ut. 5x5 tror jag är fördelaktigt, speciellt under deff. Personligen hade jag inte utfört HIIT 2-3 gånger i veckan om du har 4-5 styrkepass i veckan, utan hellre sänkt kalori-intaget.

Nephelite
2012-10-17, 14:09
Hm du kan ha rätt, HIIT är nog bara ett lite flexigt ord för mig.

jag syftar nog på Morgonpromenader med lite sprinter var 3:Dje minut eller så xD kommer fucka runt i skogen haha.

Mouline
2012-10-17, 14:11
Viktigaste frågan här..

Kommer vi få se dig naken?

Nephelite
2012-10-17, 14:21
Såklart ni kommer :D kan slänga upp före-bild så blir det lite mer commitement-känsla också haha.

Men då menar jag sådär nutida "naket" när naken betyder underkläder ^^

Nephelite
2012-10-17, 14:28
Oh glömde CLA och omega-3 också! =)

daloatf
2012-10-17, 20:02
Varför tror du att lägga ner kreatinet kommer ge dig en torrare look? Enda som kommer hända då är att du kommer se plattare ut..

Nephelite
2012-10-17, 22:38
tänkte för tömmningen - om det binder vätska? Skall ju kötta på med det inför laddningen- eller är jag fel ute ? jag kan inte det där speciellt bra :) all kritik och sånt är välkommet!

daloatf
2012-10-17, 22:44
tänkte för tömmningen - om det binder vätska? Skall ju kötta på med det inför laddningen- eller är jag fel ute ? jag kan inte det där speciellt bra :) all kritik och sånt är välkommet!

För att förklara det enkelt så lagras det inte under huden utan i musklerna vilket gör att musklerna blir lite fylligare.

Kommer du komma ner på runt 5%? Om inte så skulle jag inte leka med hormoner.

Nephelite
2012-10-18, 09:38
5% kommer jag inte ned till, hormoner leker jag väl inte med =( det är en
hm så att säga - mindre seriös- test deff, som jag gör seriöst :D

papegojan
2012-10-18, 11:43
Om jag fattat det rätt vill du gå ner ca 15 kg fett?
och om det nu är fallet på 2,5 månader = 10 veckor, så blir det en viktnedgång på 1,5 kg i veckan, ca 1500 kcal - per daG? :P eller är jag ute å cyklar? känns som att dina 15 kg kommer vara svårt att gå ner om du äter kcal +-0 på dina träningsdagar? :P

Nephelite
2012-10-18, 18:54
15 kg fett O,o? hur i helvete skall jag göra det xD ?

vill gå ned ~7-9kg totalt. vilket kommer vara en hel del vätska så kanske snarare rör sig om ~5 kg

Olsson80
2012-10-18, 20:29
Start 105, mål 85.. Det är väl iaf 20kg??

papegojan
2012-10-18, 22:42
Som olsson sa, så var det ju 105 > 85 = 20 kg - något kilo vatten, så ish 15 kg :P

Nephelite
2012-10-18, 22:42
OhhH! sorry! 95 menar jag!