handdator

Visa fullständig version : Inåtväxande hår, behandlingstips


Limpanz
2012-10-17, 07:27
Som topic, ni som stundtals lider av detta, hur behandlar ni det?

Jag har fått 1-2 st precis bredvid varandra som blivit hårsäcksinfektioner (antar jag) de sitter precis bakom scrotum vilket gör detta till en oerhört obehaglig upplevelse.

Frågan då, hur brukar ni behandla det om ni väl får det?

Oljeblixten
2012-10-17, 08:06
Jag har fan ett par stycken jag med på bröstet och på låren. Så hjälp är behövd!

WAT DO?!*gah!*

Limpanz
2012-10-17, 09:02
Fick tid hos vårdcentralen omgående. Kanske så att de behöver skära upp såret, man kan ju alltid hoppas då jag inte kan sitta riktigt.

Tips på hur man ev. kan undvika det i framtiden uppskattad ändå :)

Dravena
2012-10-17, 09:16
För att förebygga problemet i framtiden rekommenderar jag dig att skrubba huden med en kroppsscrub ca 2 ggr/ vecka. Det finns även en jättebra kräm från RFSU som heter Hair Helper, en grön tub som finns bland hygienartiklarna på stormarknader och apotek. Lycka till!

Pretorian
2012-10-17, 09:32
Byt rakblad ofta!

Limpanz
2012-10-17, 10:50
Sådär. Blev riktigt smärtsamt på VC men nu ska det väl bli bättre iaf. Medicin och undvika att gå eller sitta för mycket. Vad gör man ist? :?

Blir inga sittande övningar iaf. Lägger krutet på böj, liggande lårcurl m.m :)

Spartansk
2012-10-17, 10:57
Har hört att man kan klämma ut dem som finnar, ungefär. Ta detta med en nypa salt.

Limpanz
2012-10-17, 11:13
Har hört att man kan klämma ut dem som finnar, ungefär. Ta detta med en nypa salt.

Har jag gjort i några dagar, bildades nytt var hela tiden. De trodde det kommit in typ grus i en hårsäck. En nypa salt fick jag behandlat med på VC, det sved som fan! Kylsprejen och kniven likaså :(

Angel
2012-10-17, 11:15
Varje gång jag ser ett inåtväxt hårstrå på killen så tacklar jag upp honom mot väggen, håller fast och opererar ut det.

När det gäller rumpan så rekommenderas det ju att killar (och hårigare tjejer) trimmar och håller håret kort där för att undvika inkapslade hårstrån.

AronP
2012-10-17, 11:17
Opererar mig själv eller låter någon operera (pincett, nål och eventuellt skalpell) mig säkert minst en gång i veckan för gräva ut hårstrån, dom finns alltid där men ibland får man gräva jävla djupt och det blir rejält blodigt. Röven vet jag dock inte jag skulle ta själv :D

smeander
2012-10-17, 11:38
Har hört att man kan klämma ut dem som finnar, ungefär. Ta detta med en nypa salt.

Det går, jag/min sambo brukar göra det. Kan bli rejält äckligt och ibland gör det fruktansvärt ont.


Sent from a cordless device.

Snobbe
2012-10-17, 12:08
Brukar få bort det om man bara pillar lite, men kan väl bli värre än vad jag fått.

För att motverka att få det igen, jag chansar att du fått det för du rakat ballen och det enklaste är egentligen att kanske trimma det istället för o renraka.

Byta rakblad ofta kan vara bra också, kör själv safety razer men inte alla som vågar göra det. Men chansar på att slöa gilette hyvlar kanske rycker ut håret istället för o skär det vilket antagligen kan leda lättare till att de blir inåtväxande hår.

MathiasF
2012-10-17, 12:08
För att förebygga problemet i framtiden rekommenderar jag dig att skrubba huden med en kroppsscrub ca 2 ggr/ vecka. Det finns även en jättebra kräm från RFSU som heter Hair Helper, en grön tub som finns bland hygienartiklarna på stormarknader och apotek. Lycka till!

http://cdn.memegenerator.net/instances/400x/23501991.jpg

Dravena
2012-10-17, 12:15
http://cdn.memegenerator.net/instances/400x/23501991.jpg

Eller så kan man gå med bölder, för all del! ;)

REDaction
2012-10-17, 12:16
Opererar mig själv eller låter någon operera (pincett, nål och eventuellt skalpell) mig säkert minst en gång i veckan för gräva ut hårstrån, dom finns alltid där men ibland får man gräva jävla djupt och det blir rejält blodigt. Röven vet jag dock inte jag skulle ta själv :D

Hah, samma här om jag hittar något inåtväxt. Kan vara bra att ha i åtanke dock att det lätt blir ärr/prickar när man håller på med sånt här om man inte är försiktig. Inte så viktigt om det är i ljumsken eller liknande kanske men om det är på ett mer synligt ställe kan det vara trevligt att undvika sådant.

MathiasF
2012-10-17, 12:19
Eller så kan man gå med bölder, för all del! ;)

Jag tycker att ditt inlägg var lite gulligt naivt, 999 av 1000 män kommer inte att börja med "body scrub" :laugh:

Men han bad ju om tips så man kan inte klaga :smash:

tossefar
2012-10-17, 12:21
Jag tycker att ditt inlägg var lite gulligt naivt, 999 av 1000 män kommer inte att börja med "body scrub" :laugh:

Men han bad ju om tips så man kan inte klaga :smash:

Nåja, väldigt många män använder väl body scrub redan idag? Varför skulle man inte använda det?

Succes
2012-10-17, 12:23
Raka dig med vassare blad, dvs byt ut dem oftare, alternativt raka dig inte och bli en viking.

MathiasF
2012-10-17, 12:26
Nåja, väldigt många män använder väl body scrub redan idag? Varför skulle man inte använda det?

Jag tror du överskattar antalet män som gör det *rolleyes*

Bite
2012-10-17, 20:30
Varför ska man använda body scrub? Förresten, vad är body scrub?

Exdiaq
2013-10-03, 21:35
Har återkommande problem med inåtväxande hårstrå på ett ställe vid byxlinningen. Lyckats plocka tidigare hår med pincett, men har börjat bli ett 5mm ärr som säkert kan misstas för valfri könssjukdom, vilket är mindre trevligt.

Hur löser jag det? Just nu är det rent kosmetiskt. Räcker det för att vårdcentral ska kunna fixa eller behöver jag ha "reella" problem med det?

LeBron
2013-10-04, 12:12
Hur har du lyckats få ett inåtväxande hårstrå där nere? Måste man inte avlägsna håret ända ner i roten för att riskera att det växer inåt?

Exdiaq
2013-10-04, 19:34
Slutövning värnplikt + trimmning innan + gå/röra på sig mycket = katastrof

R Scarpa27
2013-10-04, 19:41
body scrub onödigt när man kan ta duschcreme på en badsvamp på den grova sidan och skrubba i duschen =)
finns det något roligare än att klämma, pilla skorpor , trycka pormaskar m.m ?? naeeee
:D
http://www.clasohlson.com/medias/sys_master/8873034907678.jpg