handdator

Visa fullständig version : olivolja?


Kimme94
2012-10-16, 11:54
Hallå.

Håller på med min första bulk, men tycker inte jag växer.
Äter 4000 kcal varje dag när jag har byggraktik och gymar.
Och då tycker jag de är kämpigt att få ner allt dedär, o hinner inte med mer, så tänkte kolla hur bra/dåligt det är med olivolja?

varje dag ca 2 (lunch vid 10) så dricker jag en shake som består av 5 dl mjölk, 1 rått ägg, 70g havregryn, och 30g oboy, samt en äggmacka!
Läste nyss på olivoljan i köket, där det står att det är 900kcal per 100g.
skulle det vara en bra källa att hälla ner lite olja i drinken?

Kan skriva min dagliga kost nu under praktiken samt träning:
Frukost: 2 äggmackor, pågenlimpa med 10g smör ca, samt 3 dl mjölk och en banan, (äts påväg till arbetsplatsen)

lunch: 350 g kyckling med 250 g potatissallad.

mellanmål vid 2-3: (inför tärning) 5dl mjölk, 1 rått ägg, 30g oboy, 70g havregryn, samt en likadan äggmacka. ibland en skopa protein i drinken.
sen åker man från bygget, och 30 minuter innan dricker jag 50 g carbo fx. snabba kolhydrater för träningen.
Är på gymet ca 6-halv 7, kommer därifrån efter ca 80 min, protein dricks direkt efter. hem då och äter middag (det som är lagat hemma, olika varje dag)
samt 250g kvarg senare på kvällen.

Sverker
2012-10-16, 17:50
Det råa ägget var ingen höjdare. Du tar inte upp proteinet från råa ägg.

Tycker du om olivolja så kör på det. Själv hade jag nog lyxat till med lite majonäs, gjord på rapsolja, till äggmackan.

Eddie Vedder
2012-10-16, 17:57
...men tycker inte jag växer.

Hur länge har du mätt och hur mäter du?

Kimme94
2012-10-16, 19:46
Hur länge har du mätt och hur mäter du?

väger mig, legat på 76-77 morgonvikt i lite mer än en månad. fast jag tycker jag äter som en häst.

Sverker
2012-10-17, 16:53
Skippa vågen ett tag. Fundera istället ifall träningen fungerar bra. Kan du lyfta tyngre eller med kortare vila eller med högre intensitet eller....
Är du fräch och verkligen sugen på att träna inför varje träningspass ?

Träningen kommer och går upp och ner. Förhoppningsvis går det mest uppåt. Att tvångsmässigt trycka i i sig kalorier kommer bara att göra dig grisfet på ett halvår eller ett år.