handdator

Visa fullständig version : krampliknande smärta i tån


mTOK
2012-10-16, 08:17
Hej!


Det låter kankse jävligt konstigt, men jag har ett återkommande problem med min högra ringtå med jämna mellanrum. Jag vet inte hur jag lättast ska beskriva det, men det är som en krampliknande smärta.

När jag springer eller går långt så kommer alltid smärtan, men också när jag kör på gymmet. Tex nu sist när jag körde ben så gjorde jag utfallssteg och när jag hade höger knä nere så gjorde det riktigt ont i tån, gick knappt att utföra övningen.

Iaf, finns det någon som vet vad detta kan vara för skada och hur jag får bukt på problemet?

Jag kan tillägga att jag testat med flera olika skor (större storlek osv) barfota, men det har inte hjälpt.

Donkey Kong
2012-10-16, 10:17
Vet inte, men spånar lite om att det kan vara lite korta senor eller dålig rörlighet där i tån?

Vet inte exakt hur tår stretchas, men hemma i strumplästen brukar jag försöka böja dem både uppåt och neråt. Har även sett filmer där folka kniper kring handdukar och plockar kulor med tårna.

Kan vara nåt kanske?

mTOK
2012-10-16, 10:29
Vet inte, men spånar lite om att det kan vara lite korta senor eller dålig rörlighet där i tån?

Vet inte exakt hur tår stretchas, men hemma i strumplästen brukar jag försöka böja dem både uppåt och neråt. Har även sett filmer där folka kniper kring handdukar och plockar kulor med tårna.

Kan vara nåt kanske?


Jag har faktiskt inte testat att stretcha tårna, det trodde jag inte ens gick.
Ska absolut hem o testa detta ikväll, tack! :).
Återkommer hurvida det hjälper eller ej.