handdator

Visa fullständig version : Fullkorn vid bulk!


ajsen
2012-10-15, 23:54
Tjena!

Bulkar för fulla muggar och något jag märkt av är att magen inte riktigt gillar när man äter 600g kolhydrater från fullkorns källor.

Jag är helt med på att blodsockret kommer hoppa mer om jag äter tex vanligt ris istället för fullkorn. Men vad är övriga negativa aspekter och hur skulle dem påverka min bulk?

tomccc
2012-10-16, 00:32
http://traningslara.se/fullkorn-i-alla-lagen/

Om din mage inte pallar 600g kolhydrater från fullkornskällor så prova att byta ut t.ex. 50% mot vanligt vitt ris/pasta/osv? Så får du själv se och uppleva hur din kropp kommer att reagera på den förändrade kosten.

1684_
2012-10-16, 03:57
Vissa människor klarar faktiskt inte av att äta fullkornsprodukter. Själv ligger jag i en viktökning också och jag äter vittbröd, vanligt vitt ris/pasta, manna/risgrynsgröter mm. MEN jag äter mycket frukt och grönsaker med, speciellt rotfrukter så jag får ju i mig mina kostfibrer å annat ändå...

Dssutom mättar ju fullkorn betydligt mer och då kanske det är lämpligar att vid bulk skita i det... Jag tror också att om man är aktiv mycket så behöver man "snabb" energi under dagen av icke fullkornsprodukter.

fallra
2012-10-16, 09:59
Jag äter väl 50/50, men jag tror faktiskt att min mage mår otroligt mycket bättre av "vita" varor.
Förresten, vad är det en insulinspik bidrar med egentligen? Varför är den så farlig?