handdator

Visa fullständig version : smärta i rygg vid knäböj


vovlo
2012-10-15, 21:26
har på senare tid fått en spänning/sträckning vid ryggslutet fast 6cm vänster om ryggraden vid och efter knäböj. sist blev det så illa att jag var tvungen att sluta benpasset, känner av det ibland under dagen också

har filmat min rörelse och den ser bra ut, ska jag testa börja om utan vikter på balansplatta eller är det något annat som jag skulle testat?

gratefuldead
2012-10-15, 21:40
Lägg ut filmen här så kan vi hjälpa dig istället, helt omöjligt annars i och med att du påstår att rörelsen är perfekt.

Alfers
2012-10-16, 08:29
Jag kan böja jäkligt djupt och fint, men om jag råkar studsa lite i botten får jag också lite ont i sidorna.
Prova att böja långsammare, tom pausböj om du inte redan gör det.

vovlo
2012-10-18, 19:23
säger inte att rörelsen är perfekt, säger att den är okej. men ska se om jag lyckas få en träningspartner igen som kan filma.

lätta vikter kan jag köra på hur jag vill men vikter som kräver 6-10 reps ger mig smärta.
testat böja långsammare men ingen större skillnad, har fått ont även när jag ligger under släden nu. tänker mig att det ska vara svårt att göra det fel när man ligger fixerad? :S

midwinterholes
2012-10-18, 20:10
säger inte att rörelsen är perfekt, säger att den är okej. men ska se om jag lyckas få en träningspartner igen som kan filma.

lätta vikter kan jag köra på hur jag vill men vikter som kräver 6-10 reps ger mig smärta.
testat böja långsammare men ingen större skillnad, har fått ont även när jag ligger under släden nu. tänker mig att det ska vara svårt att göra det fel när man ligger fixerad? :S

Kontrollera att spegeln framför dig, om du kollar i den för att korrigera att du står rakt, faktiskt speglar helt rakt.

Spegeln på mitt gym är sned, vilket gör att när du står parallellt med fötterna längs linjer i golvet och vinklar dig rakt i spegeln så står du helt snett.

Jag fick samma symptom som du fast på höger sida. Nu lägger jag en sak på golvet som är rakt från spegeln och står rakt bakom den.