handdator

Visa fullständig version : Någon sjukgymnast som kan det här med EMS?


tigertailz
2012-10-13, 15:19
Hej

Jag har precis varit på claes ohlsson och köpt en tenns/ems för att hjälpa min Vastus medalis att aktiveras rätt. När jag gör en quad set nu så aktiveras vastus lateralis först och drar patella utåt vilket gör ont, "främre knäsmärta"

Någon som har erfarenhet av ems och kanske tom den maskinen de säljer på claes ohlsson som vet vilken inställning som är bra?

Nadreas
2012-10-13, 18:15
Du behöver en NMES, inte en TENS apparat... TENS är till för högfrekvent stimuli för att inhibera smärta via gate control teorin.
Gå till en duktig Sjg, gärna utbildad i idrottsmedicin och mulligan så ska han/hon kunna hjälpa dig!

Nadreas
2012-10-13, 18:17
Sorry tiger jag skriver från telefon å såg inte att det var du som gjort inlägget. Vet att du sökt hjälp.

Ego
2012-10-13, 18:25
Googla på motorpunkter för vastus medialis och sätt båda elektroderna där. Borde kanske räcka för att få lite liv i dem, dock måste du fortfarande hitta anledning till varför den är inhiberad.

Ego
2012-10-13, 18:28
Dessutom, hur vet du att den är inhiberad?

tigertailz
2012-10-13, 23:29
Jo jag har jävla smärtsam inflammation bakom knäskålen. Jag vet att den stänger qv vastus medialis. Och den är förövrigt helt artrofierad. Gjorde artroskopi di februari men det löste inte problemen. Man hittade en liten broskddefekt på layerala facetten. Men det ska tydligen inte vars några problem. Ksn inte träna låret pga inflammationen typ :/

Fuark
2012-10-14, 00:24
finns fler användningsområden :d

?v=AYWN8-RQR-E

Supermicke
2012-10-14, 20:58
jag har samma problem, men förmodligen lindrigare. har du provat några andra metoder för att lösa det? :d

Du får väl rapportera hur ems fungerar sen vetja :)

tigertailz
2012-10-14, 21:00
Det tror jag också, mitt liv är slut vid 33