handdator

Visa fullständig version : Vilken tid av året är bäst att deffa på?


peppo
2012-10-11, 22:07
Om man nu inte bryr sig om att vara i form till sommaren utan endast vill deffa för att på sikt få bättre kroppskomposition vilken tid är då bäst att deffa på?

Jag brukar vanligtvis deffa på vintern därför att jag då är väldigt stillasittande inomhus och lider inte så mycket av kaloriunderskottet och tröttheten då. Men det kanske finns en bättre tid att göra det på?

312
2012-10-11, 22:08
Jag tycker under sommaren. Jag tappar aptiten och det är för äckligt varmt för att kunna gymma ofta.

Vunnis
2012-10-12, 01:14
lider du inte av att du fryser mer när du dietar så kan ju det vara ett bra alternativ.
Jag dietar nu, tror inte att årstiden spelar någon större roll.

Naggan
2012-10-12, 03:22
Jag säger våren. Snön har gått bort och det är fortfarande lite kyligt ute = kroppen måste jobba för att hålla sig varm.
Sen har jag personligen mer motivation för då är det såpass nära sommaren så jag har ingen utväg utan "måste" deffa :-)

Men antar det är upp till var och en hur dom vill deffa.

Frejaa
2012-10-12, 05:53
deffat på både vår/sommar och vinter. Uppe i norrland, definitivt bättre på sommaren.. brrrr!

Sommar-mindre aptit, mer ådror och man ser även mer deffad ut tack vare den fina brännan :-)

Vinter-huttrar, dvs förbränner mer. Några andra fördelar? nja.

Timme
2012-10-12, 06:22
För mig har det hittills varit höst och vinter.

Akada
2012-10-12, 07:07
Tror det blir bäst att sprida ut dieten så att det inte blir en alltför långsträckt plåga, och är det bara någon månad spelar det väl ingen större roll.

exevision
2012-10-12, 07:25
Finns ingen dålig tid ;)

TomasB
2012-10-12, 08:49
Finns ingen dålig tid ;)

Åh jo.
Att deffa under semmel-perioden (mitten januari till februaris slut) hade varit en omöjlighet för mig:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/2b/SemlaFlickr.jpg/800px-SemlaFlickr.jpg


Det är pissväder, becksvart och jävligt. Och en av de få saker (utöver träning) som verkligen får mitt liv att vara riktigt drägligt under denna period är semlor och bakverk inklusive mat.

:)

vicarious
2012-10-12, 09:01
Sommaren tycker nog jag. Man är oftast mer spontan-aktiv, aptiten brukar sjunka en del på grund av värmen. Plus att man blir mer motiverad då man oftast går runt med mindre kläder den årstiden. Inga särskilda dagar eller högtider infaller heller, undantaget är väl midsommar kanske.

Spartansk
2012-10-12, 09:06
Deffa under december, när folk ska trycka i en lussekatter och pepparkakor dagarna i ända, kan vara en social påfrestning.

raddum
2012-10-12, 09:14
Våren, får ångestkänslor när jag inte kan slappa på sommaren. På våren äre chill och man är motiverad inför sommaren, det gäller iaf mig

LizaK
2012-10-14, 19:34
Deffar aldrig (igen) när det är kallt ute.
Frös som en gris. Kanske bra för att tappa extra vikt. Men jag
tappade mer än så. Bl.a humöret. Alltför ofta..
Blev sjuk i tid och otid också.
Vår tycker jag är bäst lämpad för deff. Alternativt i slutet
av sommaren.