handdator

Visa fullständig version : Svettas under armarna..


Testarozza
2012-10-11, 19:57
Hej! Det är så att jag lider av ett väldigt jobbigt problem. Nämligen att jag blir väldigt varm under mina armar väldigt LÄTT. Detta är skit drygt och jag vet inte vad jag ska göra åt det. Jag vill kunna ha tjocka tröjor på mig utan att svettas som en jävla gris!

Jag svettas BARA under armarna. Jag går, under denna årstid, i en ganska varm skinnjacka (öppen) med en t-shirt under. Så jag fryser ju liksom som fan om mina händer och typ mage men aldrig under armarna. Svettas när jag går till bussen med denna klädsel. Jag vill helst inte använda Absolut Torr, då jag vill kunna åtgärda det utan medicinska saker(?) om möjligt. Jag har använt absolut torr och det funkade jättebra då, sen använde jag det igen en lång tid efter och då funkade det inte alls. (Gammal, möjligen?)

Lite fakta om mig:
Relativt vältränad, gymmar 4 ggr i veckan.
Inte överviktig/underviktig
Har en bra varierad kost, inget problem med vitaminer och mineraler.
Dricker mycket vatten
Svettas inte så mycket när jag gymmar.
Har normal kroppstemperatur
ANVÄNDER mig utav kosttillskott.

Vad fan kan man göra åt det här?!?!?!? Svettas även i T-SHIRT när jag är inomhus! SJUKT!

NNIF
2012-10-11, 20:09
absolut torr

eller

aci soecial care extra effektiv antiperspirant (som är mildare)

vadå medicinska, använder du tvål

det är naturligt att svettas

LeBron
2012-10-11, 20:13
http://img5.joyreactor.cc/pics/comment/%D1%82%D0%BE%D0%BC-%D0%B8-%D0%B4%D0%B6%D0%B5%D1%80%D0%B8-%D0%B4%D0%B5%D1%82%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%BE-%D0%BC%D1%83%D0%BB%D1%8C%D1%82%D0%B8%D0%BA%D0%B8-%D0%91%D0%BE%D1%80%D0%BE%D0%BC%D0%B8%D1%80-147865.png

Absolut torr. Det är inte "medicinskt", köp en ny flaska :)

Perramja
2012-10-11, 20:16
En bekant till mig gjorde en botoxbehandling under armarna och var mkt nöjd, det hör i sig uppemot ett år har jag för mig.

Dav0d
2012-10-11, 21:07
Har du inte testat absolut torr, gör det och känn dig lycklig.

Hur du använder det.

Dra det under armarna innan läggdags, ta på dig någon t-shirt du inte bryr dig så mycket om (vissa säger att färgen kan bleka tyg), därefter försök sov. Kommer klia satan, men när du vaknar upp sen är du torr i 2 veckor ungefär. 2 veckor för mig och då har jag troligtvis liknande problem som du har.

NNIF
2012-10-11, 21:20
botox är väl medicinskt om något? LOL

jag tipsar om den sista produkten, aco's, den är lite mildare än a-torr

om a-torr, var HELT torr under armarna, och om du nu rakar dig där, se till att göra det några dagar i förväg... a-torr funkar ca 5-7dagar för mig, aco's ca 2-3 men inget kli där

Dav0d
2012-10-11, 21:51
botox är väl medicinskt om något? LOL

jag tipsar om den sista produkten, aco's, den är lite mildare än a-torr

om a-torr, var HELT torr under armarna, och om du nu rakar dig där, se till att göra det några dagar i förväg... a-torr funkar ca 5-7dagar för mig, aco's ca 2-3 men inget kli där

Oh fan. Har Aco's produkt något namn?

NNIF
2012-10-11, 21:59
Oh fan. Har Aco's produkt något namn?

jag har redan skrivit om den i denna tråd

Krogbyggaren
2012-10-11, 22:09
Absolut torr räddar mitt liv på sommaren, rekommenderas starkt. 40-70kr på närmaste appotek.

Juxta
2012-10-12, 12:00
Vad jobbigt om man skulle svettas ovanför armarna.

Morty
2012-10-12, 12:49
Hm, får lätt typ... rashes av absolut torr. Vad gör jag för fel?

Tompann
2012-10-12, 12:52
En varning för absolut torr. Min polare började att använda det för ett bra tag sen(Fan, nu låter det ju som att det är jag men det är verkligen min polare!) och har sen dess fått en enorm rövsvett istället. Kanske var en slump att det kom precis då men ändå värt att notera.

hahavaffan
2012-10-12, 12:53
jag har redan skrivit om den i denna trådMenar du "aci soecial care extra"? För den blir nog svår att hitta.

hampfuz
2012-10-12, 14:15
En varning för absolut torr. Min polare började att använda det för ett bra tag sen(Fan, nu låter det ju som att det är jag men det är verkligen min polare!) och har sen dess fått en enorm rövsvett istället. Kanske var en slump att det kom precis då men ändå värt att notera.

Det är väl egentligen inget konstigt. Svettmängden minskar ju inte, man täpper bara till en del av körtlarna där den kan komma ut.

Tompann
2012-10-12, 14:39
Det är väl egentligen inget konstigt. Svettmängden minskar ju inte, man täpper bara till en del av körtlarna där den kan komma ut.

Jo det är precis min teori också. Man täpper till och sen måste det ut, i detta fall bakvägen.

NNIF
2012-10-12, 15:54
Menar du "aci soecial care extra"? För den blir nog svår att hitta.

hmm jag var nog packad när jag skrev!

Aco Special Care extra

312
2012-10-12, 16:08
Hm, får lätt typ... rashes av absolut torr. Vad gör jag för fel?

Chansar på att den är för stark för din hy.

Man har ju faktiskt väldigt tunn hud i armhålan.

Robbmeister
2012-10-12, 16:15
Är det bara jag som tycker absolut torr var helt värdelöst? Den enda effekten jag fick ut av det var att det började svida något jävulskt under armarna hela natten så att jag inte kunde sova. Och dagen efter fick jag ändå lökringar utav episka proportioner.

blondyz
2012-10-12, 17:26
Är det bara jag som tycker absolut torr var helt värdelöst? Den enda effekten jag fick ut av det var att det började svida något jävulskt under armarna hela natten så att jag inte kunde sova. Och dagen efter fick jag ändå lökringar utav episka proportioner.

Fuktig armhåla vid applicering gör 1 att aluminiumkloriden inte sätter sig i porerna och förhindrar svett och 2 att aluminiumkloriden reagerar med vätska och skapar kraftig irritation.

Robbmeister
2012-10-12, 17:30
Fuktig armhåla vid applicering gör 1 att aluminiumkloriden inte sätter sig i porerna och förhindrar svett och 2 att aluminiumkloriden reagerar med vätska och skapar kraftig irritation.

Aha det kan ju förklara en hel del :D kanske borde ge absolut torr en ny chans och se ifall det funkar bättre om man är helt torr under armarna när man applicerar det.

Morty
2012-10-12, 19:07
Chansar på att den är för stark för din hy.

Man har ju faktiskt väldigt tunn hud i armhålan.

Jag tror på detta:

Fuktig armhåla vid applicering gör 1 att aluminiumkloriden inte sätter sig i porerna och förhindrar svett och 2 att aluminiumkloriden reagerar med vätska och skapar kraftig irritation.

Eftersom det var exakt vad jag upplevt.

Mrholmiz
2012-10-13, 08:17
Testade absolut torr, första gången kändes det som ett mirakel medel.
Var helt torr och slapp fuktiga fläckar i en veckas tid på tröjorna, därefter har det inte funkat för mig. Ska testa att raka mig och blåsa med en fön så jag är helt torr, kanske hjälper

Spartansk
2012-10-13, 08:36
Enligt vissa hjälper det att raka armhålan.