handdator

Visa fullständig version : Exell 10 kg


Mac
2004-02-06, 23:09
Hämtade idag ut min beställning på 10kg exell...när jag kom hem och packade upp det så fick jag med 1 påse kreatin utöver det andra 10 kg exell proteinpulver då......ska denna kreatinpåse följa med eller? står inget om det i annonsen?

jebu
2004-02-06, 23:35
ett tipps ifall man någon gång får lite mer varor som de av misstag packat ner, eller glömmer ta betalt för någon produkt.
man håller man käften om detta. :smash:

är juh ändå upp till butiken att se till att de tar betalt för allt.. de har juh lön för att göra det, altså de är proffs, och man berättar inte för ett proffs hur ett något skall utföras. man får absolut inte påpeka brister för dem. det är inte snällt. utan man tackar och tar emot. men får man förlite då är det en annan femma, då skall man gnälla mycket och begära kompensation.

Pez
2004-02-06, 23:36
Originally posted by jebu
ett tipps ifall man någon gång får lite mer varor som de av misstag packat ner, eller glömmer ta betalt för någon produkt.
man håller man käften om detta. :smash:

är juh ändå upp till butiken att se till att de tar betalt för allt.. de har juh lön för att göra det, altså de är proffs, och man berättar inte för ett proffs hur ett något skall utföras. man får absolut inte påpeka brister för dem. det är inte snällt. utan man tackar och tar emot. men får man förlite då är det en annan femma, då skall man gnälla mycket och begära kompensation.

Eller så är det helt enkelt för att vara sjyssta?

Allt gott som kommer till en kommer inte av misstag jebu...förhoppningsvis. :D

/pez

Magnus
2004-02-06, 23:38
Alltid roligt med överraskningar! :D

Mac
2004-02-06, 23:58
:hbang: ,,!!!!

Bobbokrull
2004-02-07, 16:39
Det är det som är så fint då man beställer från vissa nätbutiker. Man får ofta med lite smått och gott så det är nästan spännande då man hämtar ut paketet :D

Pdaddy
2004-02-07, 19:41
Faaan... nästan värt att pröjsa för frakten å få ett paket med en liten överaskning på köpet :D

Hmmm, kanske tjänar på att ta den 3 min långa bilförden ner till Fairing istället ändå :smash:

Marcus

John M
2004-02-07, 21:18
Jag fick också med ett halvt kilo kreatin när jag beställde 10 kg exell. Det får dom gärna göra till en vana!

potte
2004-02-08, 00:07
jag hämtade ut 10 kg exell i torsdags, men inte f-n fick jag nåt kreatin för det :cryout:

Garnax
2004-02-08, 02:49
Du är på deras svarta lista potte :P

potte
2004-02-08, 03:14
Originally posted by Garnax
Du är på deras svarta lista potte :P

hähä, jo tydligen

eller så är det för att jag gjorde misstaget att inkludera kreatin i min order, ska låta bli det nästa gång så räknar jag med att få det gratis istället. :D

FyllSkalle
2004-02-08, 15:12
När ändå Exell är på tapeten tänkte jag höra ifall nån annan har råkat ut för samma sak som jag.

I december beställde jag 10kg exell jordgubb( från budo&fitness)
men böjade käka det först i fredags eftersom jag hade kvar av min förra exell beställning.

När jag tar fram den nya påsen tycker jag att den känns konstig men tänker inte så mycket på det.
Jag tömmer i påsen i en tom protec hink som vanligt men det ovanliga den här gången är att pulvret dammar som fan.
Plötsligt står jag i ett moln av jordgubbspulver.
Känner på pulvret och det känns annorlunda än vanligt, det känns mer som potatismjöl.

Kanske skall vara såhär tänker jag och gör i ordning en dos som jag skall ha efter träningen.
Som vanligt tar jag 50g pulver och 4dl minimjölk men till min förvåning så smakar det knaptt jordgubb inte tycker jag heller mig känna den karakteristiska vassle smaken det smakar bara ...mjölk(nästan).

Nog för att det kan vara skillnad på olika batcher men skillnaden tycker jag är väldigt stor.
Jag har konsumerat ett antal whey 80 hinkar och har aldrig märkt en sådan radikal skillnad mellan de olika batcherna.

På de nya påsarna står det 2005 12 ( även en siffran 5 lite ovanför)
På de "gamla" står det 2005 11 (4)

Är jag ensam om detta??

Pez
2004-02-08, 15:45
Originally posted by FyllSkalle
När ändå Exell är på tapeten tänkte jag höra ifall nån annan har råkat ut för samma sak som jag.

I december beställde jag 10kg exell jordgubb( från budo&fitness)
men böjade käka det först i fredags eftersom jag hade kvar av min förra exell beställning.

När jag tar fram den nya påsen tycker jag att den känns konstig men tänker inte så mycket på det.
Jag tömmer i påsen i en tom protec hink som vanligt men det ovanliga den här gången är att pulvret dammar som fan.
Plötsligt står jag i ett moln av jordgubbspulver.
Känner på pulvret och det känns annorlunda än vanligt, det känns mer som potatismjöl.

Kanske skall vara såhär tänker jag och gör i ordning en dos som jag skall ha efter träningen.
Som vanligt tar jag 50g pulver och 4dl minimjölk men till min förvåning så smakar det knaptt jordgubb inte tycker jag heller mig känna den karakteristiska vassle smaken det smakar bara ...mjölk(nästan).

Nog för att det kan vara skillnad på olika batcher men skillnaden tycker jag är väldigt stor.
Jag har konsumerat ett antal whey 80 hinkar och har aldrig märkt en sådan radikal skillnad mellan de olika batcherna.

På de nya påsarna står det 2005 12 ( även en siffran 5 lite ovanför)
På de "gamla" står det 2005 11 (4)

Är jag ensam om detta??

Exell har blivit omgjord efter konsumenternas önskemål - sötman har dragits ned och råvaran kommer numera från Arla.

Så ja - konsistensen har blivit annorlunda (finare/dammigare) och smaken är ändrad.

/pez :thumbup:

Man and Machine
2004-02-08, 17:21
Detta har inget men din fråga att göra men hur är det med doseringen på exell? HUr många gånger ska den intas per dag? Hade tänkt köpa hem en säck så lite feedback hade varit fint. Hittar inte intagsängd i shopen :(

Pez
2004-02-08, 17:28
Originally posted by Man and Machine
Detta har inget men din fråga att göra men hur är det med doseringen på exell? HUr många gånger ska den intas per dag? Hade tänkt köpa hem en säck så lite feedback hade varit fint. Hittar inte intagsängd i shopen :(

Så mycket som du anser dig behöva.

Standard är 0.5gr+ / kg kroppsvikt efter träning iallafall.

Lägg 1 minut på att söka efter det otal diskussioner som varit om detta så ser du hur andra resonerar. Tack.

/pez

Man and Machine
2004-02-08, 17:33
Jo fast saken mend search funktionen är att du får massa svar de flesta mindre relevanta och tiden att hitta svaret går då oftatst snabbare att få genom ett irriterande inlägg.

King Grub
2004-02-08, 17:42
Problemet är att det inte finns något svar på den frågan. Ingen annan kan bestämma hur mycket protein du behöver eller skall ta.

Och medvetet irriterande inlägg är inte att rekommendera - då kommer snart varningen som ett brev på posten. :nono: