handdator

Visa fullständig version : Hudvård


henk4n
2012-10-10, 00:09
Man blir bara äldre och äldre och det gäller att sköta om sitt yttre, speciellt nu när vi går mot vintertider...

Jag vill ha tips på vilka typer av hudprodukter ni använder för att hålla er hud fräsch, ren och undvika rynkor. Gärna även sånt som motverkar/döljer ringar under ögonen. Även olika former av duschkrämer som är bra för huden.

Ös på med tips!


Mvh!

Mrs Robinson
2012-10-10, 01:20
Jag brukar köra på ansiktsskrubb (1/vecka) + den här (http://www.loreal-paris.co.uk/_en/_gb/minisites/men-expert-2011/img/products/FFFFFF-247x342/men-expert-hydra-energetic-daily-moisturising-lotion.jpg) (1/dag). Den vetenskapliga grunden för hur bra det är att smörja in vitamin C och magnesium i ansiktet låter jag vara osagd.

Spartansk
2012-10-10, 02:52
Min hud i ansiktet verkar må bäst av att jag gör så lite som möjligt med den. :) En dusch om dagen är allt jag gör, brukar bara skölja ansiktet med vatten.

LizaK
2012-10-10, 03:51
Neutrogenas face wash/mask under 6min 1-2ggr/vecka samt vanlig tvätt
samtidigt som den dagliga duschen. Runt 1 gång per vecka smörjer jag i
med E-vitaminberikad gel.

Detta funkar för mig. Min hydtyp är blandhy på gränsen till fet.

Kinbote
2012-10-10, 04:43
Ögonkrämer som motverkar svarta ringar tror jag inte på, leta efter en som täcker alternativt reflekterar så kan du i alla fall dölja det något.

Val av ansiktstvätt och kräm beror ju helt på vilken hudtyp du har men generellt är det bra med en något fetare kräm på vintern. Har du blandhy/fet hy kolla efter en fettfri kräm med glycerin som fuktbevarare.
Utöver det kan du köra scrub/mask någon gång per vecka.

Har du kommit upp lite i ålder och har lust att lägga ut lite extra så kan du även kolla efter en nattkräm med AHA.

Vad gäller duschkräm hade jag valt en duscholja, Eucerin har en prisvärd som du kan hitta på apoteket.

Jode
2012-10-10, 05:25
kokosolja, smörjer både in mig själv och stekpannan med det. Riktigt bra!

aijou
2012-10-10, 07:31
Dove - Men+ Care (moisturiser) upptäckte jag för några månader sedan. Den fungerar utmärkt med min hud i ansiktet. Jag får lätt torr hud i ansiktet och har testat massor av olika krämer m.m. Men jag kan definitivt säga att detta är min favorit.

Utöver det så tvättar jag ansiktet någon gång i veckan med någon slags ansiktstvål av märket "bulldog" som jag fick i julklapp förra året. Den är ganska trevlig.

Till skägget och håret använder jag "Head and shoulders - dry scalp care" varannan dusch och utöver det använder jag balsam en gång i veckan.

Till händerna blir det något lite fetare. Oftast helosan.

MVH
Hudkrämsknarkaren

Mrs Robinson
2012-10-10, 13:46
kokosolja, smörjer både in mig själv och stekpannan med det. Riktigt bra!

Blir inte din hy väldigt fet och glansig av det? :\