handdator

Visa fullständig version : Youtubeklipp som förtjänar en egen tråd (cykelstunts)


Torwald
2012-10-09, 23:26
En kompis beskrev det som "Tänk er att Mark Cavendish och Danny MacAskill får barn".

Sjukaste jag sett på länge.

Enjoy!

7ZmJtYaUTa0

BlötSnö
2012-10-09, 23:39
En kompis beskrev det som "Tänk er att Mark Cavendish och Danny MacAskill får barn".

Sjukaste jag sett på länge.

Enjoy!

7ZmJtYaUTa0

Lite annorlunda att se någon göra det med en sådan där gatucykel.
Och duktig var han också!
Huruvida den förtjänar en egen tråd kan vi diskutera. Det skulle väl vara om man är cyklofil. Känner du dig träffad av det uttrycket? :MrT:

Torwald
2012-10-09, 23:55
Mycket träffad av det uttrycket är jag rädd.

Men! Det är inte "duktigt" att göra det där på en landsvägscykel. Det är OMÖJLIGT. Man kanske inte riktigt förstår det sjuka i krågsången om man inte cyklar lite själv.

Ashton är lite legend i trialvärlden och är nog närmare 40 nu.

Woody R
2012-10-10, 00:03
Helt otroligt, vet när man lånar farsans landsvägs/tävlingscykel det går ju knappt att rycka den från marken när man sitter på den pga känns så stel!

BlötSnö
2012-10-10, 00:05
"Ingenting är omöjligt."
G. Svan

Cyklar inte speciellt mycket själv. Lite med gamla kronan och så en och annan vända till Järvsö Bike Park.
Visst är det svårt, men har man haft 30 år eller så på sig att öva (vilket jag antar att en sådan förmåga som denna herre har) så går det nog att åstadkomma både en och annan grej som får oss andra att tappa hakan.

Ta gitarristerna i Dragonforce t.ex. Jag kan inte ens röra mina fingrar okontrollerat lika snabbt som de kan spela någorlunda strukturerade solon.
Öva öva übnung...

anton2000
2012-10-10, 00:06
Haha coolt!

wKRo2OXTDok
Cam Zink från årets rampage. Är det någon gång man inte ska ramla så är det nog på ett 80ft gap. Kolla klippet i HD, sjukt.

Woody R
2012-10-10, 00:14
Haha coolt!

wKRo2OXTDok
Cam Zink från årets rampage. Är det någon gång man inte ska ramla så är det nog på ett 80ft gap. Kolla klippet i HD, sjukt.

Tänkte just länka den här, Rampage måste nog vara det grymmaste inom "sport" någonsin!

anton2000
2012-10-10, 00:22
Tänkte just länka den här, Rampage måste nog vara det grymmaste inom "sport" någonsin!

Jo rampage är helt galet. Var nog det som fick mig att börja med dh/freeride :)