handdator

Visa fullständig version : detdär med morgonpromenader


Candydarling
2012-10-08, 06:48
Såhär under diet är ju morgonpromenaderna någonting de flesta tar till. Själv är jag mammaledig och har hur mycket tid som helst på dagarna att promenera på och vill helst ta det på dagen när solen är framme och jag hunnit bli lite uttråkad istället för att dra ut vrålhungrig och med en unge vars mattider som man måste planera promenaden.

Hur stor skillnad gör morgonpromenader egentligen när det inte är en tävlingsdiet man går på? Alltså, att kroppen tar det mesta från fettreserverna på morgonen vet jag ju, men är det egentligen verkligen någon märkbar skillnad om man bara vill gå ner några kilon och inte satsar på någon tävlingsform?

Olsson80
2012-10-08, 07:21
Nej. Gå när det passar dig.

Dreas
2012-10-08, 07:54
Med stor sannolikhet jämnar kroppen ut det.

http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=1807039&postcount=12

Här finns fler intressanta länkar.

http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=3180989&postcount=3

King Grub
2012-10-08, 08:46
Om morgonpromenaden innebär att du är aktiv någon eller några timmar mer den dagen, om du hade legat i sängen annars, ökar du förbränningen, knappast annars.

TräningsAnna
2012-10-08, 10:13
Såhär under diet är ju morgonpromenaderna någonting de flesta tar till. Själv är jag mammaledig och har hur mycket tid som helst på dagarna att promenera på och vill helst ta det på dagen när solen är framme och jag hunnit bli lite uttråkad istället för att dra ut vrålhungrig och med en unge vars mattider som man måste planera promenaden.

Hur stor skillnad gör morgonpromenader egentligen när det inte är en tävlingsdiet man går på? Alltså, att kroppen tar det mesta från fettreserverna på morgonen vet jag ju, men är det egentligen verkligen någon märkbar skillnad om man bara vill gå ner några kilon och inte satsar på någon tävlingsform?

jag älskar morgonprommisar och jag tycker ändå att jag märker skillnad när jag tar dessa eller inte! Jag känner mig mer fit efter en period med mycket morgon promenader. men oavsett så tycker jag att du ska gå när DU känner för det! Se träningen som en rolig del av livet för annars kommer du tröttna och det är ju alltid bättre att gå någon gång under dagen än att inte gå ALLS. Har du svårt att komma upp, så bestäm innan med en annan mammaledig person att ni ska mötas i parken kl 8. Har man en bokad tid är det ju enklare.

jag gillar också att motivera mig med träningskläder såklart! En snygg jacka eller goa tröjor att ha! typ en sånhär e perfekt nu i höst http://http://www.stylight.se/Produkt/Adidas-Originals/Adidas-Originals-Trefoil-Sweater-Sweatshirt-Light-Maroon/

Annars är ju grym musik i öronen också perfekt!! Har man inte sällskap tycker jag det är skittrist att gå om man inte har musik. Fyll din ipod med peppande musik som gör att du går snabbt!

Pretorian
2012-10-08, 10:36
jag älskar morgonprommisar och jag tycker ändå att jag märker skillnad när jag tar dessa eller inte!

Nu var jämförelsen om man går på morgon eller någon annan tid på dygnet. Din jämförelse är väl att gå eller inte att gå?

NNIF
2012-10-08, 11:24
morgonpromenader är så 2002

Reaper123
2012-10-08, 11:43
Såhär under diet är ju morgonpromenaderna någonting de flesta tar till. Själv är jag mammaledig och har hur mycket tid som helst på dagarna att promenera på och vill helst ta det på dagen när solen är framme och jag hunnit bli lite uttråkad istället för att dra ut vrålhungrig och med en unge vars mattider som man måste planera promenaden.

Hur stor skillnad gör morgonpromenader egentligen när det inte är en tävlingsdiet man går på? Alltså, att kroppen tar det mesta från fettreserverna på morgonen vet jag ju, men är det egentligen verkligen någon märkbar skillnad om man bara vill gå ner några kilon och inte satsar på någon tävlingsform?Om målet är det fetstilade så NEJ!

Förutsatt att du justera kcalintaget utefter om du tar denna promenad eller ej, men tar du den kl 06, 11 eller 23 på dygnets 24 timmar är väldigt ointressant om det nu ens finns någon mätbar skillnad!

Donkey Kong
2012-10-08, 11:45
Jag är inte alls nån sån "A-personlighet" som kan göra nåt på morgonen.
Men det klassiskt tipset (placebo eller ej?) var att ta en kopp starkt kaffe och 2 magnecyl, cayennepeppar och kanel, sen bege sig ut och gå. *spy*

TräningsAnna
2012-10-10, 08:41
Nu var jämförelsen om man går på morgon eller någon annan tid på dygnet. Din jämförelse är väl att gå eller inte att gå?

Nej jag menar alltså ifall jag går på kvällen eller om jag får på morgonen! Jag märker alltså skillnad. Men detta kan ju vara personligt också!

Dreas
2012-10-10, 08:47
Nej jag menar alltså ifall jag går på kvällen eller om jag får på morgonen! Jag märker alltså skillnad. Men detta kan ju vara personligt också!Du märker ju inte skillnad på en dag av förbränning fettmässigt direkt(kanske vid extremer). Mest troligt är att du ser vätskeskillnaden tydligare på morgonen innan du fått i dig mat som lagras lite överallt på kroppen.