handdator

Visa fullständig version : Bra/dåligt upplägg?


B r o c k
2012-10-07, 11:51
Hej
Tänkte lägga upp min träningsschema.
Jag tränar fyra dagar i veckan och mitt mål är att få ett snyggt format kropp samt styrka. Så tänkte jag köra:

Torsdag: bröst & triceps
5set bänkpress, 5 set incline hantelpress, 5 set machine fly, 3 set kabelkross

Fredag: ben & mage
5 set knäböj,5 set benspark,benpress 3 set, crunches 4 set, benlyft 4 set, crunches med vikter 3 set.

Lördag: biceps & rygg
5 set latdrags,5 set skivstångsrodd 3 set kabbelrodd, 3 set marklyft, och så 3 set av Hammer curls, skivstångscurl, preacher curls

Söndag: axlar
Militärpress 5 set, hantellyft åt sidan 5 set, hantelpress 3 set.

Så vad tycks? Blir det mycket träning för triceps som tränas på torsdag & söndag? Vad kan förbättras?
Tack på förhand!

NNIF
2012-10-07, 11:55
Du kan ha mycket högre tränignsfrekvens än sådär, att triceps får sig en genomkörare torsdag och söndag är bara bra, den får tillräckligt med återhämtning. 48-72h pratar man om, så satsa på att köra igenom varje muskel minst 2gånger i veckan

Überbiffen
2012-10-07, 11:56
Jag hade slängt in liggande tricepspress samt nöjt mig med skivstångscurl för biceps.

B r o c k
2012-10-07, 12:15
Du kan ha mycket högre tränignsfrekvens än sådär, att triceps får sig en genomkörare torsdag och söndag är bara bra, den får tillräckligt med återhämtning. 48-72h pratar man om, så satsa på att köra igenom varje muskel minst 2gånger i veckan

Enda nackdelen är att jag har bara tid att träna tors- sön. Så får nöja mig med denna schema än så länge.

B r o c k
2012-10-07, 12:17
Jag hade slängt in liggande tricepspress samt nöjt mig med skivstångscurl för biceps.

Tycker du det är för mycket på biceps?
Jag kanske borde ta bort nån övning isåfall.